1. 1

    Ik neem aan dat jullie aanhalingstekens gebruiken omdat jullie de telegraaf quoten, want bij de telegraaf zelf staan ze niet in de kop.

  2. 4

    Inderdaad, want dan zouden ze melden dat iemand gezegd heeft dat de taliban blij is met de PvdA. Nu brengt de telegraaf het nieuws dat de taliban blij is met de PvdA. Maar goed je kan wel bezig blijven als je je over elke kop in dat activistische clubblaadje moet gaan verbazen.

  3. 7

    @ Olav:

    “Ja” en “definitiekwestie”, respectievelijk. Dat is m’n punt. Ooit hadden toch hoogstwaarschijnlijk ook die Telegraaf-medewerkers grootse, nobele dromen over het verbeteren van de wereld; om zichzelf dan een aantal jaar later terug te vinden vol in het midden van dat voortdurende verdraaien en misleiden uit effect-bejag.

    Het zou wel interessant zijn om eens een vergelijkend onderzoek te houden naar de mate van alcoholisme op de burelen van de Telegraaf versus, zeg, het NRC.

  4. 8

    Ik weet uit mijn sociale omgeving dat alcoholisme sowieso bovengemiddeld voorkomt in de sector die gedrukte media maakt.

  5. 12

    Het Dagblad de Telegraaf verdedigen, zie ik niet als mijn roeping, maar waarom is toentertijd die socialistische krant ‘Het Vije Volk’ te gronde gegaan? Omdat die in het schrijven van de waarheid uitblonk?

  6. 13

    Het Wilders Dagblad (de Televaag) zorgt ervoor dat steeds mer mensen een aversie hebben tegen die haatzaaier omdat zij nu ook door krijgen dat het enkel en alleen een propagandablaadje is.

  7. 14

    Tering. En dan die foto-kwestie:

    “Bovendien maakt De Telegraaf een grove fout door een verkeerde foto te plaatsen bij het artikel. Volgens de redacteur is de man op de foto Qari Yousef Ahmadi, de woordvoerder die in NRC Handelsblad de uitspraken heeft gedaan. Echter, de man die daadwerkelijk afgebeeld staat is Mullah Dadullah Akhund, een Afghaanse militaire leider binnen de Talibaan die in 2007 overleed tijdens een gevecht. Een korte zoektocht onder de naam Qari Yousef Ahmadi op Google levert echter inderdaad de foto op die De Telegraaf gebruikt. Bron: Fox news. Wie even doorklikt, ziet vervolgens weer dat de foto inderdaad op de website van Fox News staat, maar dat de redactie wel degelijk in het onderschrift aangeeft dat het hier om Mullah Dadullah Akhund gaat.”

    Ergo: zelfs Fox-News is correcter dan de webredactie van de Telegraf.

    Als ze dan de telegraaf bellen, krijgen ze naar hun hoofd geslingerd dat de Telegraaf niet meewerkt aan een schoolproject, terwijl het er toch erg op lijkt dat de Telegraaf hier een paar VMBO-stagiairs op heeft gezet. Dit is trouwens de betreffende Telegraf-troela.

  8. 17

    De VK weet op pagina twee niet het verschil tussen Kopspijkers tv en Spijkers met koppen op de radio. Nee, dat zal hoogstens het enige foutje geweest zijn van deze krant. Verschillende meningen, verschillende kranten, geen enkel probleem, dat heet vrijheid van meningsuiting. En anders solliciteer je bij De Telegraaf als je het er niet mee eens bent qua kwaliteit.

  9. 18

    @17 Typisch dat:
    1. de discussie over journalistieke ‘kleur’ en kwaliteit niet meer gescheiden gevoerd kan worden.
    2. een fout over Jack Spijkerman op hetzelfde niveau als eentje over een oorlog geplaatst wordt.