dagsluiting | Guelbs Iron Ore Project

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

Reacties (7)

#1 Yevgeny Podorkin

Zie je het nou, en zo verdwenen daar de grondstoffen voor een habbekrats of een krat uzi’s via via naar…wie zal het zeggen. Voor je het weet zijn het de piraten van de woestijn. En kunnen we er weer de mariniers op afsturen. Jawel.

Maar die langste trein in Mauritanië tjokvol ijzerterts is hier al eerder voorbijgekomen. Want ik zie hem nóg voorbijkomen kwam geen end aan. En toen vroeg ik nog: “Wie schept dan al die bergen zand van de rails?” *omdat zandstormen daar nou niet bepaald ongebruikelijk zijn*

Nooit antwoord op gehad.

Tis godgeklaagd.

  • Volgende discussie
#2 Carlos

Beste YP, als ik zou weten wie iedere ochtend met een stoffertje het tracé langsloopt zou ik het zeggen, echt waar.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 DrBanner

Technische vraag: Dit was in de jaren 80. Was het toen een staartje oud kolonialisme? of beginnend neokolonialisme?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#4 Carlos

Neo,

Independence from France
– Date 28 November 1960
http://en.wikipedia.org/wiki/Mauritania

maar Mauritanië en Frankrijk hebben elkaar nooit echt kunnen loslaten…

https://sargasso.nl/archief/2005/08/06/coupplegers-mauritanie-zijn-pro-frans/

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#5 DrBanner

dus die spoorlijn is pas na 1960 aangelegd?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#6 pr

@1 en @3. De SNIM, eigenaar van de mijn, de spoorweg en de haven, is voor approx 80% staatseigendom: http://www.snim.fr/fr/organisation/actionnariat-de-la-snim.html
Weinig (neo)kolonialisme deze keer

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#7 larie

twee dingen (ik was daar vorige twee weken)..om de habbekrats..chinezen met zwarte hangtassen die alles op hun weg opkopen met stijf geknepen ogen en overal palen voor de mobieltjes.

  • Vorige discussie