Brief Aan Karst Tates

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

3200598105_3d9967bf11Deze brief schrijf ik omdat niemand het woord tot je richt. Terwijl jij als enkeling heel Nederland op zijn kop zette. Ik ben je vriend niet en wil het ook nooit worden. Een paar dagen geleden in Zevenaar ben je begraven. Iedereen haalde opgelucht adem toen het zand je kist bedekte. Voorgoed ben je van deze aarde. Ik ben er ook blij om. Ik hoop dat jouw Suzuki Swift waarmee je de aanslag uitvoerde snel door de schrootmolen gaat.
Wat je op 30 april bezielde begrijp ik nog steeds niet. Van achter inrijden op een stoet blije mensen is van een enorm laag niveau. Een laffe daad. Je actie was tegen de koninklijke familie gericht. Dat waren je laatste woorden. Waarom ram je dan omstanders? Je bent een terrorist van niks.
Je bent een egoïst. Je verloor je werk en ging daarom zielig zitten doen met een stickie in je handen. Op je 38ste ongetrouwd en werkloos heb je reden om gefrustreerd te zijn. Met wrok zag je hoe kroonprins Willem-Alexander in Mozambique een vakantiehuis kocht en in Argentinië nog een. Zijn koopzuchtige vrouw Maxima schuimt haute couture- ateliers af op kosten van de belastingbetaler. Terwijl jij je huis moet verlaten omdat de centen op waren. Woest werd je om deze ongelijkheid.

In Nederland zijn nog nauwelijks mogelijkheden om kritiek tegen onaantastbare heilige huisjes te ventileren. Politici, columnisten en opiniemakers zijn gecorrumpeerd door lintjes en etentjes bij de Oranje’s. Dus je dacht: ik doe t zelf wel.
Alleen was je actie contraproductief. Je hebt de monarchie een grote dienst bewezen. Had op 4 mei op de Dam gestaan met een groot bord met de tekst: ‘Waarom moet de dochter van een oud SS-er en oud-lid van de NSDAP de eerste krans leggen? Gevolgd door de zoon van een Duits soldaat en de dochter van een oud-lid van een Argentijns fascistisch regiem?’ Kijk dan open je ogen. Nu heb je ze gesloten. Koningin Beatrix krijgt applaus waar ze verschijnt, behendig verlengt door de staatsoproep NOS. De constitutionele monarchie, die bemoeizucht in een democratie door geboorte mogelijk maakt, zit steviger dan ooit in het zadel.

Vreemd dat je bij je arrestatie, net nadat je in volle vaart tegen De Naald in Apeldoorn was gereden, bij kennis was om je beweegreden te vertellen. Of werd het verhaal dat je het gemunt had op de open bus verzonnen door een alerte spindoctor? Werd daarom de stekker van de beademmachine uit het stopcontact getrokken? Je was niet meer nodig en moest weg.

Nee, Karst, ik doe geen onderzoek. Jouw overlijden was het beste wat Nederland die dag kon overkomen. Jouw aanslag was als jouw leven: een grote mislukking. Over de doden niets dan goeds is de uitdrukking. Voor jou Karst gaat die eer niet op. Je kreeg je verdiende hoon en walging.

Foto CC door: YO x YNTL

Reacties (254)

#1 zmc

…omdat niemand het woord tot je richt.

Da’s omdat ie dood is denk ik.

  • Volgende discussie
#2 ASH

Karskens was erbij en zag dat de “stekker er werd uitgetrokken”?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 Rutger

Ghandi zei ooit: “Speak only if it improves upon the silence.”

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#4 RuSt

“Dus je dacht: ik doe t zelf wel.” huh? Wat een nutteloos stukje vol nutteloze speculaties gericht aan iemand die het niet meer kan lezen. Je wilt hier vast iets mee zeggen (aan ons lezertjes dus) maar ik heb geen idee wat.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#5 Jan-Jaap

“Jouw overlijden was het beste wat Nederland die dag kon overkomen.”

Ik vind het erg dubbel om te zeggen van wie dan ook dat zijn (haar) dood ‘het beste is’ wat een land overkomen kan. Ik heb er een paar dagen geleden mijn gedachten over laten gaan, mocht iemand interesse hebben:
http://jan-jaap.blogspot.com/2009/05/mag-je-blij-zijn-om-karst-ts-dood.html

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#6 tonka

Wat is het doel van deze post, behalve dat hij over de verontwaardiging van Arnold Kars(t)kens lijkt te gaan?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#7 Rene

@6: Arnold Karskens is een chronisch verontwaardigde gefrustreerde — die, die hoedanigheid combinerend met de journalistiek, relatief vaak nuttiger is dan mensen die hun karakter wel op orde hebben.

Als zodanig is het geloof ik aan te raden ‘m z’n gang te laten gaan en de schouders op te halen bij een bijdrage als deze in afwachting van eventuele wel behoorlijken…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#8 lijn

Graag postjes in de stijl van “brief aan [vul in]” per direct verbieden.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#9 A

Ik vind dit een smakeloze brief, die helemaal niets terzake doet. Ik geloof niet dat er iemand op iets dergelijks zit te wachten, en al helemaal de nabestaanden van Karst T. niet. Bah.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#10 Peter

Ik hoop dat bovenstaande reacteurs hetzelfde denken over alle reacties die media en publiek tot nu toe hebben geventileerd over de dader. Die waren al even irrelevant, speculatief maar zelden zo scherp oordelend geformuleerd als die van Karstens.
De dader is publiek bezit geworden, dus het lijkt mij dat Karstens net zoveel of net zo weinig recht heeft zijn ding er mee te doen.

De vraag over de bewuste uitlatingen van de dader roepen wel degelijk vraagtekens op. Is dat relevant? Jawel, omdat mythevorming absoluut ongepast en zeker zeer onwenselijk is. Wat dat betreft vind ik dat Karstens juist wel onderzoek zou moeten doen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#11 Brombeer

‘Je bent een terrorist van niks.’

Oh, hij is nu al opgeklommen tot terrorist? Weliswaar eentje van niks (volgens Karskens) maar ook een flutterrorist is een terrorist. Maar sinds wanneer valt deze mislukte aanslag onder georganiseerd politiek geweld?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#12 S’z

Karstkens ?

[Spamfilterrr ELDERS !]

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#13 Rene

@11: Sinds alles wat onwenselijk is terrorisme is. Om en nabij september 2001.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#14 A.

Wat een walgelijk, ongefundeerd en ongenuanceerd stuk. Wat denkt de schrijver hiermee te bereiken?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#15 LJ

Los ervan of Karst dit ook gedacht heeft vind ik het heel erg dat hij zich blijkbaar zo beroerd heeft gevoeld.

Het is heel erg wat hij anderen heeft aangedaan maar ik vind dat de reacties erop soms minstens even erg zijn zoals deze dus.

Wat denken veel mensen zwart/wit.
Lang niet alles is altijd zo.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#16 christinA eijkhout

Je beseft dat je nu eigenlijk hetzelfde doet als wat Karst misschien deed?
Je frustraties afreageren op iemand die zich niet verdedigen kan.
Was het ene verwerpelijk, dit is het zeker ook.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#17 Brian4all

Uit de Metro: interview met Karst T’s ouders.

Het blijkt dat Karst T. helemaal niks tegen het koningshuis had. Hij vond de koningin een “goede en stabiele” factor in Nederland. Waarom wordt er dan toch steeds gesproken van “een aanslag op de koningin”.

Wat die Karst T. heeft gedaan is slecht. Daar twijfelt helemaal niemand aan. Maar waarom moet de auteur de zaak slechter voorstellen dan het werkelijk is?

Het gebruik van Bushistische toverwoorden als “terroristisch” is…
– onjuist (want het is niet waar, het was niks politieks),
– nutteloos (want je helpt de veiligheid er niks mee),
– populistisch (want je wil per se dat anderen zien dat jij, jij fantastische auteur, o zo boos bent. nou nou!) en
– tendentieus (want “terreur bestrijden” is de nieuwe trend tegenwoordig en onder die noemer mag je alles walgelijks schrijven en doen)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#18 Bootvis

Misschien was T. wel psychotisch? Of iets anders, weet je daar wat van?

Waardeloze brief.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#19 jajoh

jammer dat deze nietszeggende lulkoek op sargasso verschijnt.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#20 Henk van Dam

Welke prijs?

We leven in een land waar vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staat.
Het lijkt erop dat we tegenwoordig overal een mening over moeten hebben en ventileren!
Althans zo worden we met z’n allen via de media opgevoed.
Als ik ook zo handel verdien jij net zo’n trap na, Arnold Karskens!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#21 G.

Wat een waardeloze brief!
Jij trekt conclusies zonder dat je er wat van af weet! Het gaat alleen om je eigen frustratie en ik weet zeker dat ook de nabestaanden (ook van Karst) en slachtoffers dit een smakeloze brief vinden! Walgelijk dit.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#22 JJ

Iemand de dood wensen maakt je net zo erg als de dader zelf.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#23 Steeph

Cache staat aan ivm verkeer vanaf GS. Reacties komen met een vertraging van 10 minuten door.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#24 Franz

De suggestie van complotten gaat me iets te ver, maar het is een best integere brief hoor, dit. Alsof het allemaal vanzelf ok is, dat er verder helemaal geen aandacht is voor de beweegredenen en achtergronden van de dader. En er mag best hardop gezegd worden dat het een onzinnige aanslag was, mislukt en als het daadwerkelijk tegen het koningshuis gericht was, is het inderdaad behoorlijk contraproductief geweest.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#25 Draakie

Sneu briefje hoor. Makkelijk scoren zo he?

Jammer dat mensen als jij het verdriet en de verbijstering misbruiken om de ‘held’ uit te hangen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#26 Willem

Arnold Karskens lijdt blijkbaar aan PTSS. Die man moet zo snel mogelijk terug naar Afghanistan voordat hij hier zelf gekke dingen gaat doen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#27 D.R. Oplul

bla bla bla… boeiend

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#28 Joost

Karskens, ik was al geen fan van je…en nu weet ik weer waarom. Slecht verhaal, nutteloos, gefrustreerd en vol met aannames die nooit meer kunnen worden onderbouwd.

Grote, verontwaardigde waffel, maar ondertussen een journalist van lik-me-vestje. Bah!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#29 Ton Biesemaat

Arnold Karskens snijdt een interessant thema aan. Waarom moet de dochter van een SS’er en NSDAP-lid een krans leggen op de Dam op 4 mei? Gaan we een klein stapje terug in de tijd en dezelfde SS’er stond stram in het gelid op 4 mei als het Wilhelmus klonk. Dat zelfde Wilhelmus kende hij wel want de melodie is ook die van het SS Treue Lied. En bleef het maar bij de dochter en kleinzoon van een SS’er. Op 4 mei staan een kleinzoon en dochter van een landverrader van mei 1940 de doden te herdenken. Bernhard verraadde de Nederlandse verdedigingsplannen van mei 1940 aan Berlijn. Is een waarheid die de onnozele Nederlandse bevolking niet wil accepteren. Dat landverraad van de heer zur Lippe Biesterfeld heb ik opgeschreven in mijn boek ‘Bernhardgate’. De waarheid is hard voor onnozele Nederlanders.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#30 MadDog

Karskens, jij bent een zielig mannetje…minstens zo zielig als Karst zelf.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#31 Patrick

Kansloos stukje tekst CC, je had je tijd beter kunnen besteden in de kroeg.
Over de doden niets dan goed en dat blijft ook!
wat Karst bezielde zullen we nooit weten en eerlijk gezegd is dat maar beter ook.
Misschien wou hij alleen maar aantonen dat de beveiliging rond Hare Majesteit de Koningin niet goed zat, misschien wou hij iets anders.
Laat het rusten, gebeurd is gebeurd.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#32 Patrick

CC, Arnold Karskens,
Your Face, Your Arse… What’s the difference…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#33 The Doctor

Jammer van de taalfouten…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#34 Maartje

Een volledig overbodig, dom stukje tekst.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#35 Bert Brussen

Ik vind het wel een interessante brief eerlijk gezegd. Hozeo “Sargasso-onwaardig” ?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#36 Martin

Over het lijk van een moordenaar je eigen frustratie’s over het koningshuis spuwen.

Goh, na 7 doden en een berg gewonden krijgt mijnheer inspiratie……

Geen idee verder wie hij is deze “journalist” maar het woord lijkenpikker kwam spontaan bovendrijven.

Een lijkenpikker met een (direct of indirect) gesubsidieerde baan waarschijnlijk. Lijkt me sterk dat je met dit soort stukje een fatsoenlijke boterham kunt verdienen. Dus hij is wel de laatste die wat moet zeggen van het koningshuis.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#37 TRS

Kinderen van SS’ers en NSDAP’rs zijn inderdaad Untermenschen Arnold. Top briefje Arnold! Ja nee echt. Nee echt!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#38 Maarten

Kansloos stukje… Op een gefrustreerde toon anderen hun frustraties verwijten is meer dan sneu. Ik ben je vriend niet en ik wil het ook nooit worden? Maak je geen zorgen, Karst Tates is dood.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#39 Jan

goede brief vind ik.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#40 ollie

Is Arnold een emphatische God dat hij precies weet wat er in Karst omging?
“behendig verlengt”, misschien kan hij beter terug naar de lagere school.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#41 Jan

super zwak stukje

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#42 TRS

“Hugo en ik zijn vrijdenkers. Twee grote ego’s. Echte mannen. Lieden niet bang zijn hun mening uit te dragen. Voor de uitzending tastten we elkaar voorzichtig af.”
http://arnoldkarskens.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=385:hugoame&catid=89:weblog&Itemid=50

Ja, je bent ene echte vent Arnold!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#43 martin

laat die arme stakker toch met rust hier hebben we niks aan

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#44 blaator

wat een klote brief donder toch op man idioot

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#45 kapotte rits

Als ik die SSer tegenkom, nou dan reken maar! Stikt het nu soms dan niet van de landverraders? Nou dan. Waarom neuzelen over een spectakel dat de Nassautjes weer de nodige PR verschaft. Wie heeft dat feestje trouwens betaald?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#46 Olisadebe

Gadver, wat een achterlijk, suggestief kutartikel. Scoren over de rug van een ander heet dat!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#47 Tjibbe Douwstra

VerlengD met een D man, je schrijft toch voor je beroep?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#48 Han

+1 Arnold. Eindelijk iemand die zich niet wentelt in de collectieve hysterie van emotioneel labiele monarchisten. De ‘verklaring’ van Tates, terwijl hij met zwaar hersenletsel in z’n wagen lag, is totaal ongeloofwaardig. Waarom wordt dit gebeuren zo schaamteloos uitgemolken? Er is maar één familie die garen spint bij dit verhaal.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#49 koningkaviaar

Oooohoh, wat is dit ongelooflijk slecht zeg. “Iedereen haalde opgelucht adem toen het zand je kist bedekte.”. Hoe verzin je het. Walgelijk verhaal, zielig bijna.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#50 cor kuiper

Uitstekend geschreven brief van Arnold en daar is geen speld tussen te ktijgen. Oranje is door erfopvolging helaas aangebleven. Ik heb ook niets met deze landverraders. Door die klootzak van Tates zijn ze weer iets populairder geworden.Ik kijk ook graag uit naar het langverwachte DNA onderzoek van de Oranjes waar ze eigenlijk niet aan mee willen werken, Eens komt de waarheid.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#51 Janus Deeg

Arnold, uitvinder en oprichter van het gilde van Neerlands’ oorlogsverslaggevers, arrogante baal hooi dat je der bent. Journalistiek (jij bent wat mij betreft geen columnist die een mening mag ventileren) houdt in: woord en weerwoord. Karts Taters kan zich niet verweren. Dus houd je snaveltje, wie ben jij om te (ver)oordelen?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#52 reinoud

Geweldig, daar waar zelfs de meest overtuigde wraak en vergelding kraaier nu nattigheid voelt en het laat bij zijn verdriet en ontsteltenis uitspreken hebben we een sjoernalist nodig om te laten zien hoe het niet moet. Arnold ben jij almachtig ? Dood overruled een en ander vind je ook niet ? Het is nu aan God om het definitieve oordeel te vellen mocht ie toch nog bestaan. En anders shut the f*ck up en heb dan iig rescpect voor de dood an sich. Een hele prestatie om mensen zo te irriteren dat ze karst bijna vergeten.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#53 poe poe

Het zou ook best eens kunnen dat die man gewoon écht even ziek en de weg kwijt was. In het Pieter Baan hebben ze daar termen en uitleggen plenty over.
Ik praat absoluut niets goed, maar bovenstaand oordeel is infaam en abject. Schande.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#54 Kruisvaerder

Jij geeft het begrip lijkenpikker nieuwe inhoud.

Prutser!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#55 Klukkluk

Waardeloos stukje van gefrustreerde Karskens. Die spoort niet helemaal. Dat viel me al op bij P&W, maar is nu bevestigd. Mafkees.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#56 Joon

Wat ben jij een verschrikkelijk mens! Je kunt je totaal niet verplaatsen in gevoelens van andere mensen, blijkt uit dit bericht! Miss moet je eens gaan nadenken waarom deze jongeman tot zo’n actie in staat was?

Dit is gewoon echt zielig, kansloos, zwak en vooral arrogant! Je bent nu idd aan het scoren over een rug van een ander! Erg zwak!

Adios zielig figuur!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#57 Harry

Super en je slaat de spijker op zijn kop !!!
Als je zo nodig moest Karst had dan een handje handgranaten in die bus gegooid dan hadden we ook slachtoffers gehad maar dan wel de goeie in plaats van onschuldige burgers.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#58 Max Delius

Johan Sanctorum, schrijver van onder andere ‘De Vlaamse Republiek: van utopie tot project’, schrijft ook een analyse:
http://visionairbelgie.wordpress.com/2009/05/06/karst/
Past hier wel onder, dacht ik.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#59 Sjaak

Spijker op de kop +1

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#60 Bert

Het zou ook wel heel fijn zijn als iemand de stekker er bij Arnold Karskens uit zou trekken.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#61 Joeyreitz

@MadDog | 8 May 2009 | 20:48
Al dan niet “slechte” schrijvers vergelijken met een gefrustreerde vent die op een mensenmassa inrijdt is een zeer domme vergelijking.

@blaator | 8 May 2009 | 21:15

Wat een constructieve bijdrage. NOT. Best als je het niet mooi vindt, maar zo zonder enige verklaring meeblaten is zielig.

Bert | 8 May 2009 | 21:42
Een greintje subtiliteit is wenselijk. De vergelijking tussen tates en karskens gaat totaal niet op.

Ontopic:
Of er in deze brief nou feitelijk juist gespeculeerd wordt valt niet te zeggen. Wel is de gedachte juist: het was een overbodige, zinloze actie; naar mijn mening dient de rest van de brief om dit te onderstrepen. Niet ouwehoeren dus.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#62 Mr BIG

En dan te bedenken dat dit soort mensen hun brood verdienen met schrijven in Nederland …

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#63 rick13

“Ik hoop dat jouw Suzuki Swift waarmee je de aanslag uitvoerde snel door de schrootmolen gaat”.

Nahja…..wat kan die Suzuki er nu aan doen?

Je stukje raakt kant nog wal !!!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#64 andre

wat een afschuwelijke brief……nog walgelijker dan de daad……

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#65 Kerrie Krent

Wat een egotrip van Karskens, om op deze manier te laten zien dat hij zogenaamd meeleeft met de slachtoffers.
Kijk eens mensen, hoe sociaal die Karskens is! Wat een lul!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#66 laurens

kvind het wel grappig bedacht, en het koningshuis is wel een verrot iets, wat dat betreft heeft ie gelijk. En juist hierdoor is het koningshuis een stuk populairder geworden. Ik zelf zie het koningshuis als een stinkende put waar we jaarlijks miljoenen euro’s in gooien…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#67 Paul

“…behendig verlengt…” geen tien voor taal heer Karskens. Los van dit foutje bent u aardig gedaald op mijn ladder des aanziens; wat een flutstuk. Ga a.u.b. weer iets nuttigs en moois doen in Afghanistan.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#68 Aap

ff een inkoppertje: smile je staat op geenstijl.

Maar verder. Geen idee wat je hier mee wilt bereiken. Denk dat je de nabestaande van die Karst (ouders) behoorlijk veel verdriet doet met dit soort berichten. “Brief aan Karst Tates”. Nee. Brief aan ons. Denk dat Karst zelf ook wel genoeg gestraft is geweest. Om je tot zo’n daad te wagen, heb je al behoorlijk veel achter je rug. Ik praat het sowieso niet goed voor Karst, want het is een afschuwelijke daad. Maar dit soort dingen zijn ook niet nodig.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#69 Naam 1

Verdiende hoon? voor de rest prima stuk

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#70 Hidde

Het koningshuis heeft amper nog iets te zeggen hoor, alleen het nederlandse volk vind ze wel leuk, dus die Karst of wat voor azijnpisser heeft niks te zeggen over hun gedrag.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#71 Jurriaan

Tendentieus, ongefundeerd, en nodeloos kwetsend.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#72 H

‘Vroegah’ stond Sargasso in mijn RSS feed en was ik een regelmatige bezoeker. Tegenwoordig is de enige reden dat ik af en toe hier kom kijken omdat er gelinked wordt door Geenstijl. Na het lezen van dit stuk weet ik weer waarom ik Sargasso destijds uit mijn RSS heb verwijderd.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#73 skull&bones

Hoe laag en laf moet je wel niet zijn om een dergelijk stuk te kunnen schrijven, geschreven niet over de rug van al die personen maar zelfs vanachter hun rug en… op een veilige afstand.
Een waardeloos stuk vreten dat zichzelf een schrijver noemt,een zielepoot als mens die zichzelf met zijn frustraties verheft boven al die anderen,een tweede Tates die op zijn ondoordachte wijze een punt wil maken.
Want meer ben je niet!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#74 Kasper

Er is maar één iemand laffer dan Karst T. De schrijver van dit belabberde stukje vol suggestie en speculatie. Omdat je te laf bent om je te richten tegen een levend iemand, reageer je je frustraties over je mislukte leven maar af op een dode zwakzinnige.

Je bent in…. in en in triest….

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#75 elise

bepaalde mensen hebben het erg moeilijk gehad in hun leven, je weet helemaal niets van deze man waarom schrijf je hem dan een brief? Het is niet goed te praten deze daad, dat weet iedereen. Maar dit hoef je zijn nabestaanden toch niet aan te doen!echt erg zielig van je hoor

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#76 Hannesz

Alleen alinea vier vind ik van uitmuntende kwaliteit.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#77 Eastme

Wat je zegt dat ben je zelf.
Succes met het schrijven!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#78 Pewpewbang

SMILE JE STAAT OP GEENSTIJL.

oh en wat een stomme onzin met deze brief zeg.

melodramatisch gezwets.

ja het was allemaal vreselijk, maar laat de nabestaanden van Mr. Tates in hun waarde en kraak hun zoon niet op zo’n huiliehuilie manier af.

vind ik tenminste

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#79 Steeph

voor de laatkomers die niet direct hun reactie zien verschijnen. Dat komt niet door het spamfilter maar doordat de pagina’s 10 minuten in de cache blijven. Anders komt er rook uit het servertje.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#80 dhunter

Wat een kansloos stuk zeg… open deuren en zelfbedachte, nergens op gebaseerde conclusies.

wat de schrijver zelf al zegt: een grote mislukking.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#81 jeroend

Arnold, Arnold, Arnold toch. Ik las onlangs je boek ‘Pleisters op de ogen – de geschiedenis van de Nederlandse oorlogsverslaggeving van Heiligerlee tot Kosovo’. Een grondig onderzocht, goed geschreven en waar de materie dat toelaat subtiel boekwerk. En dan schrijf je dit stuk tendentieus aluminium-hoedjes-PVV-gebroddel? Had je misschien een beetje veel gedronken?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#82 akadukey

Walgelijk stuk. Zo te lezen ben je nog gefrustreerder dan Karst.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#83 Kapitein Oranje

Hey Arnold…best wel positieve reacties he!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#84 Ravi

Wat een ziek stuk is dit zeg.

Arnold Karskens hoeven we nooit meer serieus te nemen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#85 Prutsor

Karskens, mijn tanden begonnen te knarsen na 2 regels, lijkt me beter dat je weer lekker terug gaat naar die Brug in dat ene oostblok land. Lekker anoniem andere (volgens jou dan) mislukte werkeloze mensen van boven de 35 interviewen. Ow dat is het je leeft er van maar je vindt het gepeupel en het liefst had je nog advies gegeven.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#86 iris

Ik denk dat de omgeving van Karskens erg op hem moet letten de komende tijd;met deze man gaat het helemaal niet goed; als je zulke van haat vervulde stukjes schrijft is iemand tot heel veel in staat. Ik heb Karskens de laatste tijd een paar maal op televisie gezien en dacht: die man is de weg kwijt;kijkt wel erg bezeten en argwanig uit zijn ogen. Ik hoop maar dat hij een fiets heeft en geen auto……

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#87 Anoniem

Karst, ik ga dit wél onderzoeken en zal proberen de onderste steen boven te krijgen. Persoonlijk heb ik het gevoel dat er meer speelt, dat deze zaak een dubbele bodem kent, waar jij waarschijnlijk het slachtoffer van geworden bent. Zo was Lee Harvey Oswald de vermeende schutter bij de aanslag op John F. Kennedy, maar alle feiten bewezen nadien het tegendeel. Hij was slechts een pion in een groot politiek schaakspel.
Momenteel geniet het Koningshuis van alle aandacht die het nu krijgt. Ze stijgen weer in populariteit. Opeens zijn we met z’n allen weer zo Koningsgezind. Laten we weer zand in onze ogen strooien, bij de wetenschap dat zij leven van ons belastinggeld – terwijl zij zelf geen ene cent aan belasting betalen. Ze nemen deel aan de Bilderberggroep om daar tezamen met ‘gelijkgestemden’ de Niewe Wereld Orde in elkaar te timmeren. Ze handelen in eigenbelang en niet in het belang van de burger. Corrupte ambtenaren houden zij de hand boven het hoofd, omdat zij op hoog niveau meedraaien in het elitaire spel. Denk maar aan Joris Demmink, een criminele pedofiel aan de top van justitie, zit nog steeds op zijn troon en bijna niemand heeft de ballen om deze man aan te pakken.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#88 Niels

Jammer, slecht geschreven en nergens op gebaseerd. Stukje kan zo in de Story of Prive…m.a.w. kan zo de prullenbak in.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#89 Kienhout

Ondertussen is de populariteit van het koningshuis alleen maar gestegen. In het verleden zijn om dit te bereiken wel grotere offers gebracht dan wat omver gekegelde oranjetokkies.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#90 Kasper

@ Anoniem | 8 May 2009 | 22:41

Werkelijk, je verhaal is net zo’n giller als het origineel. Allebei even slecht en wereldvreemd. Je paranoide brein wringt zich in bochten die geen normaal mens voor mogelijk houdt. Zoek eens een psychiater op… er zijn middelen voor, maar ongetwijfeld zal je denken dat de psych in het complot zit!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#91 Loesje

Wat is die zieke Karskens toch een gefrustreerde en verzuurde man(?)geworden. Waarom spoel je jezelf niet door??!!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#92 Erwin

Tja, ik moet wellicht met schaamrood op de kaakjes bekennen dat ik dit stuk met een frons en een glimlach heb gelezen. Er zitten zeker stukjes in die je doen denken! Mijn gedachten zijn zeker bij de overledenen en nabestaanden.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#93 Anoniem

@ Niels en Kasper

Ongetwijfeld zijn jullie meelopende schapen in een grote onwetende massa. Probeer eens kritisch naar de wereld te kijken en niet zo zielig meejanken met de rest.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#94 ikke

Steg is dus heel erg boos op de briefschrijver.
Dan weten jullie dat.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#95 Kienhout

@ Erwin
Ik vond het ook wel een grappig stukje. Tuurlijk het is een mening. Snap de verontwaardiging van vele reageerders ook niet zo goed

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#96 Rens

Leuk geprobeerd, maar als je enigzins serieus genomen wilt worden raad ik je aan op je spelling- en interpuctiefouten te letten.
Dit lijkt nergens naar.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#97 Roland Lieben

Mafkees, die Karskens. Voel je je nou heel wat, tegen iemand waarvan niemand het motief van zijn daad weet? Sukkel.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#98 Jos

Arnold Karskens je bent een egoïst. Wij zijn er ook blij om als jij voorgoed weg bent van deze aarde. Jouw overlijden zal het beste zijn wat Nederland kan overkomen.

mvg,

Jos

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#99 Kasper

Anoniem | 8 May 2009 | 22:58

Serieus vent, zoek een psych op…. met je eerste post heb je jezelf al volledig gediskwalificeerd ten overstaan van iedereen, je 2e waarin je mij blijkbaar volledig verkeerd inschat maakt het er niet beter op…. zoek hulp!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#100 Prof. Drs. D.A.H. Vintik

Aan alle verontwaardigde en verhitte reacties alhier te zien, zijn er maar nog maar weinig mensen in staat om iets ècht te lezen.

@Rens | 8 May 2009 | 23:04

enigSzins!

(neem aan dat interpuctie een (zeer vermakelijk) tikfoutje is)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#101 soldatenmoeder

Typisch Karskens verhaal,altijd achteraf,nooit van tevoren,is vast in zijn jeugd mislukt als militair(zodra er een militair sneuvelt wordt arnoldje erg blij en gaat ie geheid ageren tegen de Hollandse militair,bah naar ventje die arnold)was vroeger vast het ettertje van de klas en nu het ettertje van de journalistiek,legt mensen die hij interviewt woorden in de mond en verkondigd dat als waarheid,bah bah bah.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#102 Steggy

Omdat ik reaguren een totaal zinloze manier van communiceren vind heb ik dit elders gepost. Maar waarom niet dacht ik opeens. Dus nu in een cirkeltje weer terug. Want ik meen dat hier sprake is van volledige idiotie.

Quote:
Ik heb een bericht gecanceled, omdat ik te boos was. Niet op jullie hoor, het ging hierover, maar ik zeg er verder niets meer van, behalve dan dat ik de schrijver een arrogante vieze lul vindt die over lijken gaat om zijn geld te verdienen.

https://sargasso.nl/archief/2009/05/08/brief-aan-karst-tates/

Unquote

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#103 Beeetje

… behendig verlengT … ?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#104 Peetje

Heel erg leuk stukje, laat de azijnzeikerts je maar af zeiken, ik heb er wel plezier aan gehad, hulde.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#105 Kienhout

Ben bang dat we volgend jaar nog geen republiek hebben.
Ben nog steeds erg benieuwd waarom dit stukje van Karskens zoveel boosheid genereert

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#106 mark

..de schijver wilde eigenlijk rapper worden, maar dat gaat niet lukken, met zulke onzinnige teksten. Zet ‘m op, doe gerust een tweede poging en verras ons allen !

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#107 mark

en hij heeft teveel films gekeken van een laag niveau, Ik had er toch meer van verwacht !

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#108 Jolanda

Ik geloof er geen hol van dat hij bij kennis was en verteld heeft wat zijn plan was,want er moet toch een reden zijn? Nee die zogenaamde pliesie agenten moesten ff een praatje in de wereld lozen ‘aanslag’ op de Oranje familie….. die ouw doos staat ook weer eens in de belangstelling…. ik vind het erger voor al die slachtoffers incl. die ouders van die Karst!!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#109 Kienhout

Zeg nou eens: zijn jullie boos over Karskens’ speculaties over die droeftoeter in zijn zwarte Swift óf zijn jullie onaangenaam getroffen door de feiten over het koningshuis in het stuk??

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#110 Elly

Wat een smakeloos, (ver)oordelend, zelfingenomen en ongenuanceerd stukje.
Bah!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#111 Pff

Quote “Waarom moet de dochter van een oud SS-er en oud-lid van de NSDAP de eerste krans leggen? Gevolgd door de zoon van een Duits soldaat en de dochter van een oud-lid van een Argentijns fascistisch regiem”

Wat een misselijkmakende en verdachtmakende zin.
Mooi staaltje van sLinkse hetze-voering.
Hoe gaat het met Stalin en Mao b.t.w.?
Is u daar niet het opvoedkundig produkt van?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#112 s.aalbersberg

Onbegrijpelijk dat je zo’n brief schrijft en ook nog publiceerd.
Maar ja je zal er je eigen redenen voor hebben, nee vanavond de dochter, van de omgekomen man van de dansgroep.
We vergeven de dader, ja God, God heeft het laatste woord, dat is pas een statement, daar ga ik voor.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#113 Martin

Heeft hij al politiebescherming?

Noodzakelijk gezien sommige van de reactie’s.

Stukje is ontzettend aan het backfirejeren…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#114 Ishamael

Karskens, heb je te lang geen media-aandacht genoten?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#115 Thomas

Prachtig stuk! Ik vond het een mooie tekst wat iedereen er ook van vind

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#116 Thomas

@ S.aalbersberg
God? God is een homo die niet bestaat. Net als jij…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#117 Bram

“Een paar dagen geleden in Zevenaar ben je begraven. Iedereen haalde opgelucht adem toen het zand je kist bedekte. Voorgoed ben je van deze aarde. Ik ben er ook blij om.”
.
Arnold, dit is werkelijk waar een bedroevend stuk, dat elke vorm van intellectuele analyse mist, en daarnaast aangeeft dat het slecht gesteld is met je inlevingsvermogen.
.
De grote vraag is: hoe is het toch mogelijk dat een individu in onze samenleving zo wordt, dat hij overgaat tot deze ogenschijnlijke onbegrijpelijke daad?
.
Wanneer men maar lang genoeg stress, frustratie, pijn en verdriet moet meemaken, zal eenieder van onze dingen kunnen doen waarvan hij op voorhand nooit had kunnen vermoeden dat hij daartoe in staat zou zijn.
.
Een veel interessanter punt is: wat is er mis met onze samenleving waardoor zulke individuele wanhoopsdaden steeds vaker voorkomen?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#118 Kienhout

Pa en ma Oranjetokkie hebben vandaag met nat gesnotterde zakdoeken de herdenkingsdienst bekeken. Topentertainment! Ma Ornjetokkie vond het toch maar zielig voor “al die zielige mense die door zo’n gek zijn doodgereje. En Pa Oranjetokkie voelde onvermoede gevoelens in het vooronder bij het zien van Maxima in dat geile zwarte jurkje.

Waar was jij toen Kennedy werd vermoord? Waar was jij toen Pim werd omgelegd? Waar was jij toen een sneue donder in een kleine kutjapanner het koningshuis opnieuw in het zadel hielp?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#119 Jan

Inhoudsloos, maar dat ben ik van deze site wel gewend.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#120 peter

Ik denk dat Arnold Karskens even vergeet dat Karst Tates ook een zoon van iemand was, een kind waar ouders van gehouden hebben.

Wat makkelijk om iemands complete leven af te zeiken op basis van wat je van 1 dag weet. Op basis van die laatste dag was zijn lot misschien ook zijn verdiende loon, maar niet op basis van zijn leven.

Dit is volkomen onnodig kwetsen van nabestaanden van de dader, die er net zo min iets aan konden doen als de slachtoffers.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#121 ochja

wat een trieste sul, die dit schreef,
ga zelf onder de grond liggen, je kent die gast niet eens, het is erg wat hij heeft gedaan maar zo bashen, no lifer

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#122 Ruud

Wie is deze zielige wannabe intellectueel Arnold eigenlijk?? Volstrekt onzinnig stuk tekst om te schrijven, jij hebt zeker ook niet veel beters te doen..

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#123 peter

En van een journalist had ik wat minder fouten in de tekst verwacht.

Wellicht is dat een extra aanwijzing dat Karskens een zure lul is, die aandacht nodig heeft en daarom lekker tof respectloos en ongenuanceerd gaat lopen doen, in plaats van een journalist.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#124 Kienhout

@ Peter, 00:04 uur
Wat een ongelofelijk politiek-correcte reactie: dat geeft echt Schwung aan deze hele onderneming rond het midnachtelijk uur.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#125 peter

Nee, jouw reactie is indrukwekkend.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#126 Naamjoop

Ik denk dat alles wel al zo’n beetje gezegd is hè? Kut Karskens!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#127 Pff

@113 Wellicht zit de idioot achter dit pretzelschrijfsel in eenzelfde crisis als karsten.
Ik barricadeer mijn deur in afwachting van een smakeloos fel rood gekleurde Škoda.

Aan de andere kant ik ben geen dochter van een oud SS-er en oud-lid van de NSDAP de eerste krans leggen? Gevolgd door de zoon van een Duits soldaat en de dochter van een oud-lid van een Argentijns fascistisch regiem. Dus waar hebben we het over.

Aan de héél andere kant ik heb niets met stalin.
Duzzz… het risico blijft bestaan dat een dolgedraaide Arnold Karskens in een felrood gekleurde Škoda mijn gezin te pletter rijdt.

Jammer hoor.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#128 Bert L.

Het wordt tijd dat Arnold Karskens op een landmijn stapt in zijn geliefde Uruzgan. Met zijn kale kankerkop. Walgelijk ventje…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#129 Apeldoornse

Z`n daad is natuurlijk niet goed te praten, maar deze tekst van je slaat nergens op! Wie ben jij om daarover te oordelen? Kende jij hem? Was jij ook in Apeldoorn? De herdenking was mooi en de sfeer anders dan ik merk in dit hatelijke bericht van jouw.
Hij is de zoon/broer (vader?) van iemand. Een mens, zoals wij allemaal. Wat hij gedaan heeft is, zoals ik al zei, niet goed te praten, maar dit walgelijke bericht van jouw ook niet. Als je monsters wilt bestrijden moet je zorgen dat je er zelf geen wordt, heb je deze zin ooit gehoord? Zo te lezen niet!
En jij noemt HEM zielig?? Jij schrijft een brief aan een dode, nee dat heeft nut. Heb je teveel vrije tijd?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#130 Kalief

dochter van een oud SS-er, oud-lid van de NSDAP, zoon van een Duits soldaat, dochter van een oud-lid van een Argentijns fascistisch regiem

Zo te zien heeft Karskens ze het liefst van vreemde smetten vrij.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#131 Patricia Baaij

Flauwe kul brief. Zeker ook ‘columnist’ bij Fokforum?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#132 FW

Beste schrijver,
U bent een haatzaaiende, ongenuanceerde, ongeïnformeerde idioot. Mensen zoals u maken dingen alleen maar erger. U kan trots op jezelf zijn.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#133 boer teun

bah wat een suggestief stuk tekst. Dit zou meer passen op mallotensite ‘het vrije volk’..

Zo’n man is natuurlijk ook een ‘product’ van onze maatschappij (en misschien daarnaast wel niet goed snik.. maar dat zullen we nooit weten…)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#134 Apeldoornse

En nog een ding, spreek voor jezelf en niet voor heel Nederland!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#135 Kienhout

Nog maar eens:
zijn jullie boos over Karskens’ speculaties over die droeftoeter in zijn zwarte Swift ( die al dan niet een broer of zoon van iemand is ( PC alarm!) óf zijn jullie onaangenaam getroffen door de feiten over het koningshuis in het stuk??

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#136 E van A

Heb met walging je stukje gelezen… Heb weinig met het koningshuis noch met de heer Tates maar beide weet je op een weerzinwekkende manier in een hoek te zetten waar communistische propaganda schrijvers nog geen brood van zouden hebben gelust. Vies mannetje…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#137 Pff

@129 De journalist Arnold Karskens heeft meer krediet dan jij. Maar toegegeven, mocht dit stukje van zijn hand zijn dan is het werk’lijk hilarisch en dus toch nog ongepast.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#138 Hans

Sorry maar ik vind degene die deze tekst heeft geschreven walgelijk, tuurlijk is het erg! Maar is er niet genoeg leed geweest, waarom meteen op hem afschuiven en hem vervloeken en de hel toe wensen. Ken je plek… anders verlaag je jezelf naar hetzelfde niveau…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#139 rick13

Kienhout | 9 May 2009 | 00:33
Voor de meeste van ons (neem ik aan)gaat dit niet over het koningshuis…
Arnold maakt zichzelf in dit stukje “Columbo”..
Niemand weet wat in het hoofd van Karst omging!
Z’n ouders ook niet!
Arnold z’n stukje(hoe het ook bedoeld is),doet aan alle kanten een beetje rammelen…
En Karst als een gek neerzetten gaat mij te kort door de bocht….
Iedereen kan kortsluiting in z’n hoofd krijgen….
En volgens mij heeft Arnold dat ook!!!!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#140 Kienhout

Karst T. mag nog een jaartje langer branden in de hel: Er is een zevende slachtoffer overleden

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#141 Apeldoornse

@136, ik ben niet boos over de ‘feiten’ van het koningshuis…..Ik kijk namelijk niet naar afkomst of fam. maar naar de personen zelf.
Ik vind het koningshuis goed voor Nederland, ze reageerde goed en kwamen bij de mensen op bezoek. Die feiten doen mij dus niks.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#142 Pff

Vreemd, ik heb de Journalist Karstens hoog zitten.
Het punt is dat ik sinds enkele dagen/jaren de bezitster ben van snel internet. Nu ik me heb uitgeleefd ga ik weer over tot bedachtzaam lezen.

Dit is een gratis tip/

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#143 Pontifex Maximus

Ga eens gauw een leven zoeken, trieste rukker.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#144 Maarten

Van een gewaardeerd oorlogsjournalist in 1 stukje afgezakt tot een malloot van het niveau Geen Stijl. Het is bijna jammer dat jij niet in de baan van de zwarte Suzuki Swift stond. (edit: zin verwijderd)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#145 Loesje

Karskens is dermate gefrustreerd dat ik het mogelijk acht dat hij ook een dergelijke daad zou kunnen plegen!
Wees gewaarschuwd !

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#146 me

Dat je vorigeweek boos was, oke….Maar dat die woede en haat vandaag nog in je zit is niet normaal… Het is erg maar gebeurd en dus niks aan tedoen. Je moet jezelf echt ns laten nakijken want dit is niet normaal. Hoelang wil je boos blijven? Zoek een hobby, en psygische hulp kan geen kwaad zo te lezen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#147 Kienhout

@rick13
Als iemand reageert op een schokkende gebeurtenis die voor niemand werkelijk te begrijpen is , en daarbij uiting geeft aan zijn verdriet, boosheid en verwarring en dat doet in de vorm van een brief aan een overledene. Dan is het logisch gezien de emoties die meespelen dat dit geen wetenschappelijk, analytisch, weloverwogen stuk wordt.
Heel Nederland heeft afgelopen dagen gespeculeerd over de motieven van Karst. Eindeloos veel uren zijn er weggebabbeld op TV of falende beveiliging of de verloren onschuld ( sic) van ons landje.
Karskens heeft dit gebeuren op deze manier proberen een duiden en ( spuug spuug ) een plekje te geven. Dat lijkt mij legitiem!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#148 me

@Kienhout,
als hij dit voor zichzelf een plekje wilde geven door een brief te schrijven had hij het niet op internet moeten zetten vind ik!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#149 Pff

@149
JAHWOHL, Mijn herr Kienhout. Sie sagen es.
Klik klik. (spuug spuug) (hihi).

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#150 Kienhout

Journalisten zou nou eenmaal extraverte persoonlijkheden ( net als veel bloggers denken ze een mening of opvatting te hebben die ze willen delen met de wereld)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#151 Kienhout

Ik verkondig mijn meningen en frustraties ( andere plek) ook op internet. Ik begrijp die Karskens in deze wel

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#152 me

Maar zit de wereld daarop te wachten is de vraag dan?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#153 Kienhout

Nee, op mijn geleuter zit waarschijnlijk niemand te wachten. But what can you do about it. (hihi)

Karst T Karskens er zit in die twee namen een zeker overeenkomst. Toch?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#154 Revol

Ik ben 38 jaar en werkeloos en jij vind dat een reden dat iemand dan gefrustreert is, pffffffff kom eens uit het ei waar je in zit man, leuk om weer andere mensen in een hokje te zetten en oh wat goed zul je zelf zijn.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#155 Kienhout

@ Revol

Rij jij toevallig in een zwarte Suzuki ?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#156 Revol

oh ja en ongehuwd

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#157 maddi

Wat ben jij een eikel.
Kutbrief

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#158 Revol

nee, uitkering kan je geen auto betalen

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#159 rub

Karkens dat je een mening hebt ok! maar de manier waarop jij dit fomuleert getuigd van weinig niveau en vediepende journalistiek! Alleen de subjectieve mening van een eenling wordt hier duidelijk naar voren gebracht.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#160 Sacha

Walgelijk stukkie van onbekende krabbelaar op stoorniveau. Laatste keer dat ik op deze prutsite gekeken heb.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#161 Kienhout

Daag Sacha!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#162 tess

@ 135

“En nog een ding, spreek voor jezelf en niet voor heel Nederland!”

Daar zit wel een kern van waarheid in. Ik heb deze week in de media voortdurend gehoord en gelezen dat heel Nederland in shock is, rouwt, herdenkt, meeleeft etc.

Eerlijk gezegd heb ik er bar weinig van gemerkt.

De media verzinnen dit soort dingen dus. Waarom eigenlijk?

De brief van AK is een aaneenschakeling van meningen die hij ventileert. Laat hem toch, beter luchten dan oppotten.

Overigens heb ik AK ook gezien bij P@W op de avond van het ongeluk. Daar stak hij zijn woede ook niet onder stoelen of banken.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#163 Hidde

Ik denk dat de IND jou maar eens goed moet volgen

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#164 Menno

“Je bent een egoïst.” Aldus Karskens.
Dus niet.
Karst heeft in zijn voorbereiding tot iets ergs alleen maar aan anderen gedacht, hij wilde andere mensen kwetsen, verwonden en doden. Dat was zijn bedoeling.
Een echte egoïst zal nooit anderen betrekken in zijn daad. Daar is het een egoïst voor.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#165 hein mager

wat een lul die Karskens, hij weet echt niet waar hij het over heeft. hij baseeerd zijn mening op iets waar hij de ballen verstand van heeft. dit soort gebral is het niet waard om op te reageren eigenlijk.
teveel eer voor zo’n kwast dus.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#166 Nino Mulder

Wat een belachelijk verhaal

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#167 Piet Keutel

Wat een slap gelul zeg.Heeft deze lul schrijver aandacht nodig of zo.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#168 Emile

Arnold, mensen die zulke walgelijke brieven schrijven zoals jij, die wil ik nooit tot mijn vriendenkring rekenen. Als jij, net zoals ik, niet begrijpt wat Karst bezielde, dan vind ik het ongepast om zulke harde en onbeschofte oordelen te vellen, woorden waarmee je vooral de nagedachtenis van Karst nabestaanden kwetst.
Wat als Karst, zonder het zelf te weten, aan een onzichtbare vorm van Schizofrenie leed? Er zijn mensen die in de GGZ werken die zoiets op basis wat er over Karst bekend is geworden vermoeden. Karst laatste woorden dat hij het op de koninklijke familie had voorzien kunnen net zo goed in een psychotische toestand zijn gezegd.
Als je er rekening mee gaat houden dat het mogelijk een daad was die zich in een psychotische toestand voltrok, zou je brief dan dezelfde inhoud hebben?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#169 Mark

Deze schrijver heeft gelijk. Het koningshuis is een fake organisatie. Het is nutteloos en zal altijd nutteloos blijken. De duurst betaalde uitkeringtrekkers van NL en wij betalen er tot mijn ergerenis aan mee. Ieder dag een fondswervingscampagne op tv of in de media om schamele centjes bij elkaar te sprokkelen terwijl we geld WEGSMIJTEN aan een nutteloos instituut als het NL/koningshuis. Van Kooten en de Bie hebben ooit berekend dat als het Koningshuis 5% van hun vermogen doneert aan goede doelen of de derde wereld NOOIT meer een fondsenwerving nodig is. Afschaffen dus dat nutteloze instituut als het koningshuis.
En dan over hypocricy: een wetsvoorstel van welleer om het inkomen van de staatshoofd in te dammen is het eerste wetsvoorstel ooit dat door het staatshoofd zelf is getorpedeerd, walgelijk. Oprotten met de hete aardappelmondvolle nietsnutten.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#170 bert

Holyknetter, heftig dit. Spijker, kop enzo. Goed stuk

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#171 dikke dirk

KARST TATES IS DE NAAM!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#172 rwin

Ja, dit is HET moment om het koningshuis eens even goed aan te pakken… Mijn god, hoe diep kan je zinken in je eigen frustraties. Tijd voor een beetje zelfreflectie voor jou lijkt me. “zucht”

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#173 jansenxw

Op de site van Elsevier (www.elsevier.nl) stond korte tijd een reactie waarin gesteld werd dat K.T. de ultieme gefrustreerde Nederlander is van het PVV type. Hij heeft de uiterste consequentie getrokken uit de haatdragende opmerkingen die de heer Wilders over Beatrix heeft gemaakt naar aanleiding van een toespraak waar hij het niet mee eens was.

Overigens werd die reactie verwijderd en diegene die deze reactie geplaatst had geblokkeerd. Dat geeft te denken he

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#174 Bram

Zeer sterke brief en zeer sterk geschreven Arnold. En over het Koningshuis zet je me te denken. Je hebt gelijkt.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#175 Marianne

Prachtige brief! Had het zelf niet beter kunnen schrijven!

Voor alle zeikerds:

Denk er eens aan dat het je kind of je man is, die Tates even zomaar doodt. Jullie zeikerds zijn hier de egoisten!
Ik begrijp HEEL goed dat deze brief is geschreven.
Als het mijn kind was, zou ik die gozer HEEL GRAAG willen martelen en weer meer dan dat.

Aan dat soort mensen heb je niks en kosten alleen maar geld + dat het een gevaar voor de samenleving is.

Iedereen die doodt, mag van mij jarenlang gemarteld worden en lijden zoveel mogelijk is. Hoe haalt ‘ie het in zijn lege hersenpan anderen te doden als hij zelf ff in de put zit…
Tates verdiende het leven niet. Punt.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#176 Wouter

*proets* :’) van dit soort teksten krijg ik toch altijd wel weer een glimlach op me mond zie je maar dat Karst niet de enigste gek is in Nederland…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#177 Ko van Dijk

En dan nu de waarheid: Karst kreeg terecht een kogel in zijn kop nog voor hij bij de tweede afzetting was. De bedoeling van de schutter was dat Karst tegen een boom tot stilstand zou komen maar dat pakte helaas anders uit. Of Karst nog in leven was toen hij zijn Swift tegen de Naald parkeerde betwijfel ik.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#178 Snowballs

Niet alleen een erg slechte brief maar tevens walgelijk..
Tip: zoek hulp want hier zit iets niet goed tussen de oren..

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#179 Serge

tjonge jonge, wat een grote vent ben je zeg. Nodeloos kwetsend naar de nabestaanden. Jammer dat juist jij negatieve energie steekt in dit geheel. Erg jammer.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#180 Maffioso

Lijkenpikker! Rot rap op naar een oorlogsgebied en ga daar verhaaltjes schrijven. Psychisch zieke vrucht!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#181 Peter

De zoveelste speculatie, we snappen er niets van, waarom is het zo ingewikkeld ons daarbij neer te leggen?
En verder is het verlengd , met een d dus.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#182 Thon

Aparte aanvulling op het huilnieuws. Maar in dit soort gevallen mag commentaar van de (tokkie) goegemeente niet verder gaan dan ‘o wat erg’ en ‘r.i.p.’. Anders ben je binnen de korste keren een land verradende, spelvauten makende looser. Triest.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#183 Ronald

Begrijpend lezen is moeilijk blijkbaar…

Goed stuk!

“Waarom moet de dochter van een oud SS-er en oud-lid van de NSDAP de eerste krans leggen? Gevolgd door de zoon van een Duits soldaat en de dochter van een oud-lid van een Argentijns fascistisch regiem?”

Met wrok zag je hoe kroonprins Willem-Alexander in Mozambique een vakantiehuis kocht en in Argentinië nog een. Zijn koopzuchtige vrouw Maxima schuimt haute couture- ateliers af op kosten van de belastingbetaler. Terwijl jij je huis moet verlaten omdat de centen op waren. Woest werd je om deze ongelijkheid.

Mensen… open je ogen!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#184 Micha

Walgelijk populistisch stukje, wat wil je hier nu mee bereiken Karskens? Ik vond je al niet veel waard als journalist maar als mens val je nu ook keihard door de mand.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#185 Jan

Wat een walgelijk stuk schrijf jij hier zeg. Was je erbij ofzo? Beetje heel makkelijk om deze meneer zo neer te halen. Natuurlijk is het fout en gemeen om zoiets te doen maar de dader is overleden en de nabestaanden lijden. Ik geloof niet dat je hier ook maar iemand in Nederland een plezier mee doet om deze (kuch) brief te schrijven. De nabestaanden van de overledenen, de gewonden en de familie van de dader. Ze zullen allemaal een beetje een vieze smaak in de mond krijgen van jouw vodje. Heb je je goede smaak en fatsoen soms verloren in oorlogsgebied? Te makkelijk voor een verslaggever met jouw status. Voor altijd zal ik je stukjes overslaan. Simpelweg omdat de krant en het scherm van mijn pc niet meer leesbaar zijn door een dikke lading kots! Bah!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#186 VF van Amerongen

Doet de heer Karskens op dezelfde manier verslag van gebeurtenissen in het buitenland, met zijn duim in zijn mond?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#187 angelo

Beste kerel, dat schrijf ik omdat niemand dat aan je schrijft.
Ik denk dat de leden van het koningshuis maar wat al te graag zouden willen ruilen met doodnormale allerdaagse mensen. Reken maar eens uit wat het Koningshuis aan PR ophaald in het buitenland. Dat is meer, nee veel meer dan dat het kost. Ik weet zeker dat jij nog niet zo een hele grote bijdrage hebt geleverd aan het BNP van het KONINKRIJK DER NEDERLANDEN. Niet gaan afgeven op mensen die hard werken. Stroop eerst zelf maar eens de mouwen op.
De meeste mensen die hier roepen “en wij betalen ervoor” hebben er nooit voor betaald.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#188 Erik

de heer Biesemaat heeft gelijk
de heer arnold Karskens heeft gelijk
Het is HARD maar de WAARHEID
Mooi stuk geschreven
NEDERLAND OPEN JE OGEN
Wees geen meeloper
KIJK wat Donner allemaal doet

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#189 Republikeintje

Hoewel die Duitse doos van een Beatrix,en haar dikke zoon met importbruid natuurlijk volstrekt legitieme doelwitten zijn,was dit wel een heel zielige vertoning,een vertoning waarvan die sukkel van te voren kon weten,en waarschijnlijk wist,dat er slechts onschuldige burgers getroffen zouden worden.En hoewel we in dit land slechts zelden iets te horen krijgen met een kern van waarheid,zal het in dit geval wel loslopen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#190 Juanes

Vreselijk drama 30 April…

toch zie ik dit ook zo, lees A.K.

‘Waarom moet de dochter van een oud SS-er en oud-lid van de NSDAP de eerste krans leggen? Gevolgd door de zoon van een Duits soldaat en de dochter van een oud-lid van een Argentijns fascistisch regiem?’ Kijk dan open je ogen. Nu heb je ze gesloten. Koningin Beatrix krijgt applaus waar ze verschijnt, behendig verlengt door de staatsoproep NOS. De constitutionele monarchie, die bemoeizucht in een democratie door geboorte mogelijk maakt, zit steviger dan ooit in het zadel.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#191 zielig figuur

Zielig stukje tekst. Er is al genoeg over gezegd en gesproken en jouw nietszeggende stukje tekst voegt niets toe aan wat er is gebeurd.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#192 opinie

hij had het GEMUNT? op de bus.. rot op vent met je zielige verhaal

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#193 Steve

Bleh… nooit schrijven om het schrijven… totaal ongefundeerd en respectloos stuk…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#194 Kjeld

Ik vind het juist wel een goed stuk of het nou suggestief is of niet. Onzin zeker niet, want ook dit soort speculatieve, fictieve verhaaltjes heeft Karst Tates nu eenmaal over zich afgeroepen. Mensen hebben een manier nodig om dit een plek te geven en zo ook deze schrijver.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#195 DrBanner

Arnold Karskens, oorlogscorrespondent
= instant Godwin

en brug slaan tussen Koninginnedag en 4-5 Mei =
waan van de dag je denken laten bepalen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#196 eva

Vreemd dat je bij je arrestatie, net nadat je in volle vaart tegen De Naald in Apeldoorn was gereden, bij kennis was om je beweegreden te vertellen. Of werd het verhaal dat je het gemunt had op de open bus verzonnen door een alerte spindoctor? met dit stukje ben ik het helemaal eens. zelfs professor smalhout heeft hier een stukje over geschreven.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#197 peter

Zonde van de tijd die ik heb verspild aan het lezen van dit stukje, wat een onzin zeg.
En leden van het koninklijk huis aanvallen op de daden van hun ouders, iets meer niveau graag of hou je vingers gewoon van het toetsenbord tot je iets zinnigs te melden hebt, gemiste kans want een brief aan K Tates kan veel boeiender en aangrijpender geschreven worden.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#198 klaplong

Ik vind het niet een heel bijzonder interessant briefje dit, kan aan mij liggen maar het munt niet uit in welke zin dan ook. Het is niet grappig, het brengt geen inzichten, het is geen bijzondere analyse, het is gewoon een heel raar stukje broddelwerk.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#199 Mfrd

Ik vind dat de onzin die Arnold Karskens publiceerd beter voor zich kan houden. Daar zal Nederland een stuk beter mee af zijn..

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#200 John

Kijk, het koninklijk huis afbranden mag, is prima … ik houd daar van.

Maar dit is natuurlijk wel een ontzettend poepstukje.

Van een militair hoorde ik al eens hoe triest jij kan zijn, lieve Arnold, in oorlogsituaties, maar het is goed eens met eigen ogen te zien wat een ontzettende klaploper jij werkelijk bent.

Ik sta echt te kijken van dit stuk, met name vanwege de aanval op Karts T. Niemand heeft enig benul wat deze man bezielde, wat er in hem omging, wat hem wellicht in zijn greep hield. Met jouw amateuristische schrijfsel komen we weinig verder .. ik had wat meer diepgang verwacht, zeker van iemand die mooie boektitels kan verzinnen.

Dag Arnold, ik hoop nooit meer iets van je te zien/horen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#201 karin

Iedereen praat hier over een terrorist, echter er zijn vele die beamen dat dit een SUICIDE BY COPS actie was.
Of wel zelfmoord door een politiekogel, door zijn optreden lokt hij uit dat hij door agenten wordt doodgeschoten.

Tevens zijn er getuige verklaringen dat Karst al buiten bewust zijn was nadat hij de mensen en drang hekken omver had gereden en daardoor dus ook de bus niet heeft geraakt.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#202 Toos

Uit de reacties kan ik maar een conclusie trekken. Het volk wil een leider die aanbeden wordt. De Narcist Maximus heeft het Koningshuis een grote dienst bewezen. Daar kan de hofhond, de lakei Cees Fasseur, niet aan tippen.
Het is te hopen dat er weer niet zo’n gek opstaat.
Het kan ook anders. Als de pleuris uitbreekt varen de grootste lafaards, dit keer niet naar Engeland, maar vliegen met de KLM (in het verleden vervoerde de KLM veel SS-ers naar Z-Amerika, dus veel ervaring, telt niet waar) naar Zuidelijke Afrika. Het huis wordt reeds gebouwd. Z-Amerika wordt de komende tijd een beetje moeilijk met zo’n (schoon)vader die bloed aan zijn handen heeft en een bewind in Argentinie dat zulk soort lieden voor het gerecht wil brengen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#203 Dubois

@203Tevens zijn er getuige verklaringen dat Karst al buiten bewust zijn was nadat hij de mensen en drang hekken omver had gereden en daardoor dus ook de bus niet heeft geraakt.

op een van de foto’s van de auto lijkt het idd of hij buitenbewust zijn is.

wat ik daaraan wil toevoegen, is dat iedereen spreekt van een terrorist /moordenaar en dat het opzet was.

wat als de auto door een of ander freak-mankement al voor de dranghekken onbestuurbaar was?
Wat als Karst t. een of andere (epileptische) aanval had en daardoor het gas intrapte?

Wat als Karst als laatste wilde zeggen: ik deed het NIET met opzet?
en dat dat niet goed hoorbaar was, of verkeerd verstaan.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#204 Remco de Jong

Walgelijk hoeveel sympathie en medeleven velen hier hebben met een 7-voudig moordenaar. Hoeveel stress en verdriet hij wel niet gehad moet hebben om zoiets te doen, flikker toch op. Denk even terug aan dat kleine meisje dat over de weg vloog en even later levenloos op straat lag met jullie goedpraterij. Walgelijk.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#205 Thon

Wat een zielige reacties. Haaks op de vrijheid van meningsuiting ook. Dat geroep over respect, is dat om het tokkieschap te compenseren? Politiek ‘correcte’ huilebalkerij of gefrustreerd kleinburgerlijke zelfgenoegzaamheid?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#206 Merlijn

Karst heeft op zijn eigen manier invulling gegeven aan het bekritiseren van de consitutionele monarchie. Geen idee of deze ‘dwaze actie van een individu’ de republikeinse zaak schade toebrengt, de NOS zegt namelijk altijd dat het koninklijk huis ‘populairder is dan ooit’.

En die spindoctors zijn echt geniaal. Zo lieten ze een paar maanden geleden uitlekken dat Willem-Alexander voor Feyenoord is. Ik vond hem opeens een stuk sympathieker.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#207 Hidde

zonder het koningshuis hebben we nu eenmaal geen identiteit, je moet de waarde van een identiteit niet onderschatten, kijk maar naar belgie daar is het een bij elkaar geraapt zootje

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#208 Hidde

Ik denk dat Karst gewoon zelf koning wilde worden zodat hij maxima een beurt kon geven ofzo, en het zijn ook altijd die uitkerings losers die lopen te zeiken over belastingcenten

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#209 Jeff

Speculeren dient alleen zijn doel als de antwoorden te achterhalen zijn.

Karstens, bedankt voor het stelen van mijn kostbare tijd door het lezen van dit mislukte, populistische stukje vlut journalistiek.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#210 Jochum Kwakernaat

Ik denk dat Karstens wel gelijk heeft. De koningin en het koningshuis worden teveel ontzien. Tijd dus voor een weerwoord. En het zou zo maar kunnen zoals Karstens het schrijft. Er is absoluut geen reden de authoriteiten in Nederland te vertrouwen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#211 Hidde

Iemand die Kwakernaat heet kwaakt mischien teveel

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#212 Wiebe

Goed stukje, niets aan toe te voegen…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#213 None

Ik heb het ook gezien en was ook zeer geschokt echter;
Als een pessimist met een mislukte missie in staat is om zo’n massale ellende te veroorzaken dan is er volgens mij ook iets niet in orde.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#214 Johan

Wat een triest artikel…. Get a life, het liefst hier ver vandaan.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#215 Edje Zeurvis

De SS en de NSDAP, dat was toch vroeger? En daar kom je nu mee? Beetje laat. (Bernard & Claus zijn beiden al een tijdje dood hoor!)
Opinions are like assholes: everybody’s got one.
Sukkel!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#216 HT

En zo iemand noemt zich journalist?!
Wat een ongelofelijk smakeloos stuk.\
Het is door mensen zoals deze schrijver dat mensen zoals Karst komen tot de daden die ze doen. Indien de samenleving menselijker met hem was omgegaan, was dit niet gebeurd en daar zijn we allen schuldig aan; met deze schrijver voorop.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#217 Reinier

Wat een domme sukkel zeg om zo’n verhaal te schrijven zeg Leedvermaak, domme kritiek of sarcasme heeft bij velen niet het resultaat van leesvermaak

Nee rechtertje spelen dat is pas fijn he Arnold

Je moet maar snel een eigen site openen met de naam Simon Sarcasso!
Zal helaas ook nog wel belangstelling opleveren maar niet van mij dus

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#218 Dagelijkse Dosis

Goh joh, kon jij in één slecht geschreven pennendrol toch nog wat aandacht vergaren. Wie ben jij dat je weet wat de beweegredenen van deze man zijn geweest, als zijn eigen familie het niet eens weet? En dan dat achterhaalde gedoe over wat iemands vader of moeder heeft gedaan! Wat kan het iemand schelen? we leven NU, in ons eigen leven en niet in dat van onze ouders. Nee, dit móet wel een grap zijn…of een zielige schreeuw om aandacht…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#219 larie

220, ik ga ze niet aandachtig lezen.

Voor mij is duidelijk dat de Duitse bevolking een stap naar voren heeft gemaakt en de gipslanders “ss nsdap” roepers stil zijn blijven staan.

Heer Claus was overigens een bijzonder aardige meneer. Zal niet met anecdotes komen, anders krijg ik weer de wind van voren.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#220 Toos

@Larie, kom maar met je koek. De Duitse bevolking zijn ten goede gekeerd. Dat geldt zelfs voor de Oostenrijkers, maar niet voor Nederland en over dat land hebben we het.
De SS-ers werden door onze KLM naar Z-Amerika gebracht. Met de 5 Nazi-freundliche SG’s gebeurde niets.
Frits Salomonson vond Claus ook heel aardig, zie http://www.standejong.nl/2008/06/13/claus-het-artikel-dat-niet-mocht-verschijnen/#more-945

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#221 Inne

Ik snap niet waar deze eikel het lef vandaan haalt om zo over iemand te oordelen.Wat hij gedaan heeft is zo fout als maar wezen kan maar weet jij hoe iemand zich voelt die depri is en nooit mazzel heeft gehad in zijn leven.Ga eerst eens na wat er bij jezelf los zit en oordeel dan over een ander.Je kan nog steeds alleen maar iemand vóór zijn/haar hoofd kijken…..

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#222 De Vries

Wat ontzéttend laag bij de grond, deze hele flater van een tekst ! Wat schiet je hiermee op ? Wie wordt hier nou beter van ? Op mij kom je over als een gefrusteerd zielepootje die net zo ‘erg’ is als Tates zelf . Duidelijk weer een gevalletje; Ik zal er mijn zegje ook wel even over doen !
Ik denk dat jij net zo goed tot zo’n daad kan komen als Tates deed, maar dan van opgekropte frustratie, en dat maakt jou net zo ziek als Tates zelf.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#223 Hiram

Heeft Arnold Karskens dit echt geschreven? Dat valt me van hem tegen, dan. Meestal weet ik wat hij schrijft zeer te waarderen. Maar wat een beschamende vertoning, deze ‘brief’!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#224 odette

wat ben jij een kortzichtig iemand zeg!!!Walgelijk om dit te lezen. Door deze tekst blijkt maar weer hoe laag jij bij de grond bent.Bah

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#225 larie

“In Nederland zijn nog nauwelijks mogelijkheden om kritiek tegen onaantastbare heilige huisjes te ventileren” wat is je post dan arnold?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#226 Yevgeny Podorkin

En wat is hier allemaal aan de hand?

Nou?

Karst heeft geen werk doet vroemvroem met autootje? Pappie ziet het niet meer zitten en gaat met kindertjes tussen de rails? Jongen wordt niet begrepen doet 1000x pangpang op school?

*zaucht*

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#227 Lezer

Als mensen nu eens even de zure briefvorm vergeten en de boodschappen (stellingen) op zich laten inwerken die Arnold hier mededeelt …

WA en M verknoeien een hoop geld.
Kritiek op heilige huisjes is een moeilijk punt in Nederland.
Men is ingesnoerd met linten.

KT was buiten bewustzijn terwijl hij op de naald afstormde, en dus waarschijnlijk ook toen en nadat hij op (het hek van) de naald knalde. Kon hij wel een heldere verklaring afleggen? En kan iemand onder ede getuigen dat KT heeft gezegd wat men ons heeft medegedeeld?

KT’s actie is uitgelegd als een aanslag, maar was wellicht een (behoorlijk domme) manier om een statement te maken, die averechts heeft gewerkt.

Arnolds brief is geen brief, maar een eye-opener, en tevens een terechte uiting van walging jegens de methode KT.

Goed gedaan, Arnold!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#228 rik

Arnold,

Veroordelen van de daad is goed: dat moet!
Veroordelen van een persoon is lastiger!
Dit was een laffe streek van Karst, maar 100% zeker deed hij het niet met plezier. Mensen kunnen gewoon echt in de problemen zitten.

@ Arnold: rouw liever mee met de slachtoffers waaronder zijn ouders.
Stel je eens voor dat het iemand in jouw directe omgeving betreft.

Je bent te grof; lusten de honden geen brood van. Respect hebben is karakter. Probeer je hier aub nog in te ontwikkelen!

Of is dat soft? Meeleven is voor helden! Veroordelen van mensen die niets kunnen doen is voor laffe honden!

Probeer liever er te zijn voor mensen die wat steun kunnen gebruiken! Dan ben jij tenminste ook goed bezig!

rik

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#229 Yevgeny Podorkin

O, lekker speculatief stukkie (“liever dood dan levend”) en spot on qua Karst Arnold…(sla b.v. die baas waar je ontslagen bent op z’n bek in plaats van…)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#230 Florian

Jij gaat mij toch niet vertellen dat jij ergens wordt gepubliceerd he? Een nieuw dieptepunt voor de journalistiek. Net toen ik dacht dat ze niet lager konden zakken…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#231 Jane Doe

Hey Arnold, lees mijn bijdrage “royaal knuffelen” maar eens. Een andere invalshoek. Misschien interesseert het je.
Ik vind jouw brief nogal kort door de bocht.

http://pissevinaigre.wordpress.com/2009/05/07/royaal-knuffelen/

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#232 Kalief

Maar liefst 234 reacties, maar geen éen van de schrijver erbij? Kom op Karskens, doe eens een update.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#233 Karskens

Karskens hier! Sorry jongens en meisjes zo had ik het niet bedoeldt!!!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#234 Loesje

Karskens, ik hoop dat je na het lezen van onderstaand artikel in je sopje gaar kookt!

10 mei 2009:
De sympathie voor koningin Beatrix is na de aanslag op Koninginnedag gegroeid.

Dat blijkt vandaag uit een peiling van Maurice de Hond.

Sympathie

Voor het drama op 30 april vond 72 procent de vorstin sympathiek. Na de aanslag is dat percentage gegroeid naar 81 procent. Ook vonden meer mensen dat Beatrix dichter bij het volk staat. Dat was voor de gebeurtenissen in Apeldoorn nog 30 procent. dat is nu gestegen naar 44 procent.

Blijven

Verder blijkt ui de peiling dat minder mensen haar afstand van de troon willen zien doen. Dat is nu afgenomen van 20 naar 14 procent. Daarbij had voor de aanslag 27 procent een voorkeur voor de huidige vorstin terwijl dat na Koninginnedag 43 procent was

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#235 Hester

?? “Op je 38ste ongetrouwd en werkloos heb je reden om gefrustreerd te zijn.” ??

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#236 Wall-E

Arnold,

Ik begrijp je frustraties, maar toch moet ook jij jezelf in je bol laten kijken door een psychiater.

Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers, en jij bent er een van.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#237 HansR

@Wall-E
Ik begrijp je frustraties…

Dit is de essentie van dit draadje en van de ellende die NL zo treffend treft: iedereen DENKT te begrijpen wat de ander denkt, wat de ander drijft. Het is de managers-disease: ik weet het en jij moet je na laten kijken.

Als jij werkelijk de frustratie van Karskens begrijpt moet je jezelf ook na laten kijken. Het is nl de grondslag van dit soort draadjes en de nationale gekte: IK BEGRIJP JOU.

Ik durf te zeggen: Ik snap er geen reet meer van. En dit draadje heeft me definitief over de streep van het onbegrip getrokken. Ik ga ook geen moeite meer doen er ook maar een flikker van te begrijpen. De Arnolden, Geerten en Wall-E’s hebben mij laten zien wat het echte menselijk tekort is: het denken te begrijpen en daarmee hele volksstammen in de stront te drukken en vervolgens om zeep te helpen.

Oh gij perfecten vergeef mij: ik snap u niet en uw samenleving nog minder.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#238 Wall-E

@HansR

Welkom in de club van vreemde kostgangers!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#239 kim

Gek! Ik ben ook 38 en ongehuwd, heb een uitzendbaantje, maar zeker niet gefrusteerd!

Beetje kortzichtig vriendelijke vriend!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#240 Joost

Laf? Zelfmoord plegen door voor een trein te springen is laf. Met je auto op volle snelheid een koninklijke bus raken vind ik niet zo laf. Ook niet slim, maar dat is een ander verhaal. Ik snap niet dat iedereen denkt dat hij iemand iets wilde aandoen. Volgens mij een wanhopige poging om te laten zien hoeveel levens kapot gaan door kut beslissingen van de NLse regering. Vandaar zelfmoord terwijl heel het land kijkt, niemand kan het ontkennen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#241 joris van den berg

wat ben jij een ontzettende pannekoek, hou die frustaties lekker voor je

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#242 Micha

ongehuwd

Zie je er een beetje appetijtelijk uit?
Dan mag je wel een keer de Nieuwe Revu (Karskens huisblaadje) halen voor me, kunnen we die samen verbranden op een berevel voor de open haard.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#243 Willemijn

Vast geschreven door een communist, hahaha wat een dieptreurige slechte brief. Zonde van de 20 bomen die daarvoor gekapt zijn.

smerige rooie brief.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#244 Von

Trieste vertoning om je eigen frustratie`s over de rug van een overleden persoon uit te spreken .
Wat betreft dat stukje over de Suzuki Swift …
heb je ook nog plannen met zijn familie want als zijn ouders er toch niet waren geweest..
en dan jouw eigen achternaam …die lijkt toch wel heel veel op de naam van de dader ….
Zoals mijn kleizoon van vijf al zei toen ik hem maande om iets stiller op het kerkhof te zijn … mensen die begraven zijn kunnen niet meer horen of zien want ze hebben zand in hun oren en ogen …
Soms hoeven we daarvoor nog niet eens onder de grond te liggen .
Heel toepasselijk geschreven … Laag bij de grond!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#245 sproedje

Helemaal geweldig en boeiend geschreven.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#246 Ritske

Die Arnold Karskens is een gefrusteerd individu. Hij is aardbolvulling, een toegevoegde waarde heeft hij niet.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#247 Denker

Denkt niemand er bij na, dat misschien dit wel gewoon zo heeft moeten zijn, net als elke dood. Voor je geboren word, is jou dood al vast gesteld. Het leven neemt het pad die je moet lopen, om bij je einde te komen, alle mensen die omgekomen zijn, met alle respect naar hun, zijn op de gruwelijkste manier gestorven, maar hebben de mooiste herdenking gehad, voor al hun goede daden in de samenleving. Helaas om ze dit te geven, was Karst zijn pad om deze daad te doen. Zijn hele leven was falend, om niet zichtbaar te worden voor of bekend te worden, zodat hij niemand achter liet behalve zijn familie en een handje vrienden. Het leven heeft zijn lot bepaald, en daarom is dit gebeurt, waarom is Karst overleden, omdat we er nu rust bij kunnen vinden dat we het nooit weten, hoe zou het zijn om van hem te horen dat hij ook niet weet waarom hij het deed. Want dit was zijn pad, en die snapte hij ook niet.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#248 Rene

*giechel*

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#249 Erika

Wat een vreselijk suggestief stuk is dit. Hoe pijnlijk voor de familie van de dader! Weinig respectvol…
Ook wat sensationeel over het koningshuis.
Respect verdienen deze mensen, dat ze nog willen regeren in zo’n land. Zich niet verschuilen maar gewoon weer in het openbaar komen! Leve Oranje!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#250 gjamh

En Karstens heeft dit je opgelucht? Wat een groffe zieligheid en aandachttrekkerij van je zeg! Je staat altijd graag in het nieuws, maar ik kots op je als je zo ook nog over mensen spreekt , die je niet kent, weet wat er ècht aan de hand ìs, en zich niet kunnen verdedigen. Het zou ook heel goed zijn voor Nederland wanneer jij in elk geval in de publiciteit het veld zou ruimen.Want weet je zùlke kunnen we ook missen als kiespijn!
Net zoals de geldverslinde gedragingen van het Koninklijk huis , die kan ikzelf ook missen. Ik ben niet zielig, maar wil wel laten weten, dat de belastingbetaler eens effe op moet gaan staan wb de zogenaamde Balkenende norm, dat er ook ene Koninklijke norm moet komen! Schijnbaar boeren ze er goed van, door het maar in vastgoed om te gaan laten zetten. Wat mij betreft is dat afgelopen!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#251 sherlizz

In- en Intriest om zoiets op te schrijven.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie