-
Burgers voor het klimaat
Vrijdag 29 november wordt de volgende landelijke staking voor klimaatmaatregelen verwacht. Tot nu toe zijn in 14 plaatsen acties aangekondigd. Ongeacht hoe groot de… Lees verder
-
Europese grensmuren zijn goudmijn voor militaire en security-industrie
Wapenhandelaren, die verdienen aan de gewapende conflicten, repressieve regimes… Lees verder
-
Meer dan 11.000 wetenschappers waarschuwen voor klimaatcrisis
27 jaar geleden, in 1992, publiceerde de ‘Union of Concerned Scientists’, samen met meer dan… Lees verder
-
Hoeveel ruimte krijgt Big Brother?
De ontwikkeling en toepassing van gezichtsherkenningssoftware roept vragen op in Europa en de VS. Lees verder
-
Thierry Baudet is dé klimaatontkenner van 2019!
Het was een spannende race, en ook in het redactielokaal waren de voorkeuren tot het einde verdeeld. Bij de online stemming… Lees verder
-
Burgers voor het klimaat
Vrijdag 29 november wordt de volgende landelijke staking voor klimaatmaatregelen verwacht. Tot nu toe zijn in 14 plaatsen acties aangekondigd. Ongeacht hoe groot de… Lees verder
-
Europese grensmuren zijn goudmijn voor militaire en security-industrie
Wapenhandelaren, die verdienen aan de gewapende conflicten, repressieve regimes… Lees verder
-
Meer dan 11.000 wetenschappers waarschuwen voor klimaatcrisis
27 jaar geleden, in 1992, publiceerde de ‘Union of Concerned Scientists’, samen met meer dan… Lees verder
-
Hoeveel ruimte krijgt Big Brother?
De ontwikkeling en toepassing van gezichtsherkenningssoftware roept vragen op in Europa en de VS. Lees verder
-
Thierry Baudet is dé klimaatontkenner van 2019!
Het was een spannende race, en ook in het redactielokaal waren de voorkeuren tot het einde verdeeld. Bij de online stemming… Lees verder
- Uitgelicht
- Data
- Algemeen
- Cultuur
- Economie
- Groen
- Kennis
- Leven
- Politiek
- Privacy
- Rechtsstaat
- Sark & Soto
Waan van de Dag
-
SG-café zaterdag 07-12-2019
1
Dit is het Sargasso-café van zaterdag 07-12-2019. Hier kan onder het genot van een virtueel drankje, nootje en/of kaasplankje alles besproken worden wat elders off topic is.
-
SG-café vrijdag 06-12-2019
18
Dit is het Sargasso-café van vrijdag 06-12-2019. Hier kan onder het genot van een virtueel drankje, nootje en/of kaasplankje alles besproken worden wat elders off topic is.
-
SG-café donderdag 05-12-2019
5
Dit is het Sargasso-café van donderdag 05-12-2019. Hier kan onder het genot van een virtueel drankje, nootje en/of kaasplankje alles besproken worden wat elders off topic is.
-
Met NL bsn-nummer toch als illegaal in gevangenis
53
Via Apoftegma: Daniël Buter, negentien jaar oud, op zijn derde door zijn Dominicaanse ouders in Nederland achtergelaten. Opgegroeid in Nederland, naar de basisschool in Nederland, naar de HAVO in Nederland en toen hij een paspoort nodig had voor zijn vervolgstudie ICT belande hij ineens als illegaal in de gevangenis in Rotterdam. Als niemand wat doet, wordt hij uitgezet naar de Dominicaanse Republiek, waar hij – voor de duidelijkheid – niet is geboren en nooit is geweest. Teken petitie hier. Meer achtergrond in Het Parool: Buter werd op 3-jarige leeftijd achtergelaten door zijn ouders, allebei van Dominicaanse komaf. Ze gingen ‘op vakantie’, maar kwamen nooit meer terug. Hij kreeg bij zijn geboorte wel een burgerservicenummer en werd bijgeschreven in het Nederlandse paspoort van zijn ouders. Toen die daar afstand van deden had Daniël dus geen Nederlandse documenten. Hij groeide op bij zijn oma en werd met zijn oude bsn-nummer ingeschreven in de scholen die hij volgde (op advies van een gemeente-ambtenaar). Ook al had dat zo niet behoren te gaan (de overheid had het bsn-nummer ongeldig moeten verklaren), gaat het nu dus ineens fout. Met de petitie willen zijn vrienden bewerkstelligen dat Daniël Buter zijn proces (in februari) in vrijheid mag afwachten.
-
SG-café woensdag 04-12-2019
8
Dit is het Sargasso-café van woensdag 04-12-2019. Hier kan onder het genot van een virtueel drankje, nootje en/of kaasplankje alles besproken worden wat elders off topic is.
-
SG-café dinsdag 03-12-2019
44
Dit is het Sargasso-café van dinsdag 03-12-2019. Hier kan onder het genot van een virtueel drankje, nootje en/of kaasplankje alles besproken worden wat elders off topic is.
-
Burgers laten Nederlandse bewindspersonen CO2-neutraal naar Madrid vliegen
4
Momenteel vindt de 25e klimaatconferentie plaats in Madrid. De Nederlandse bewindspersonen reizen per vliegtuig heen en terug. De afstand Schiphol-Madrid vv. bedraagt 2925 kilometer. Een vlucht tussen de 700-2500 kilometer stoot 200 gram CO2 per reizigerskilometer uit. Dat maakt 585 kilogram CO2 per kilometer. Premier Rutte en de Nederlandse overheid lijken niet in staat om deze CO2 uitstoot te compenseren, of doen dat alleen via aankoop van CO2-credits. Op initiatief van Andy van den Dobbelsteen, Hoogleraar Climate Design & Sustainability aan de TU Delft, heeft een gelegenheidscoalitie van 7 twitteraars 7 ton CO2 gecompenseerd via Carbon Killer. https://twitter.com/dobbelska/status/1201927756180836352 De compensatie via Carbon Killer zorgt ervoor dat er 7 ton CO2 uit het Europees Emissiehandelsysteem afgeboekt is. Waarmee de beschikbare emissieruimte voor de industrie is gedaald. Ondergetekende heeft nog een ton CO2 extra mogen compenseren via Carbon Killer ter compensatie van domme rekenfouten over de hoeveelheid CO2 compensatie die Klaas Dijkhoff van zijn wachtgeld zou kunnen betalen.
-
Mijnbouwers plukken miljarden van Pakistan
6
Pakistan moet twee mijnbouwbedrijven 5,9 miljard dollar betalen. Dat is het resultaat van een arbitragezaak bij de Wereldbank; die bank is opgericht om ontwikkelingslanden te helpen. Het gaat om een schadevergoeding voor investeringen in een project dat Pakistan nooit heeft goedgekeurd en dat nooit is uitgevoerd. “Het is ruim tweemaal zoveel als Pakistan uitgeeft aan gezondheidszorg voor 200 miljoen mensen, in een land waar 7 procent van de kinderen voor hun vijftiende verjaardag sterft”, schrijft Sachs, professor aan de Columbia University. Bij internationale investeringsrechtbanken kunnen bedrijven, buiten de reguliere rechtbank om, een zaak beginnen tegen landen die hun belangen zouden schaden. Dergelijke arbitrage is een omstreden onderdeel van vrijhandelscontracten zoals CETA (tussen de EU en Canada). In Nederland is de goedkeuring van CETA uitgesteld omdat er onvoldoende steun voor lijkt te zijn in de Tweede Kamer.
-
SG-café maandag 02-12-2019
2
Dit is het Sargasso-café van maandag 02-12-2019. Hier kan onder het genot van een virtueel drankje, nootje en/of kaasplankje alles besproken worden wat elders off topic is.
-
SG-café zondag 01-12-2019
6
Dit is het Sargasso-café van zondag 01-12-2019. Hier kan onder het genot van een virtueel drankje, nootje en/of kaasplankje alles besproken worden wat elders off topic is.
Laatste reacties
-
Onzekerheid en nostalgisch verlangen naar een betere samenleving
Door:
beugwant
@2: Het is een heimwee naar een niet bestaand, geïdealiseerd verleden. De hoop van de wederopbouwjaren toen je nog op straat kon spelen en de deur open kon laten, maar zonder de knoet van de kerk. https://youtu.be/lxPL6Ricdac
-
Nieuw onderzoek: klimaatmodellen voorspellen klimaatverandering al decennia correct
Door:
Frank789
@68: [ Het gaat niet om gelijk hebben of krijgen. Het gaat om delen van kennis en voortschrijdend inzicht. ] Welnee, het gaat u om het drammen van dit centrale dogma: - Fossiel raakt op én wordt te duur én alle mensen (die lieverds) willen steeds minder olie. - Fossiel stort dus dramatisch in binnen enkele jaren (zoals u jaar in jaar uit roept), dus we hoeven NIETS te doen. Lamaar waaien. - Met niets doen stort de moderne wereld zonder fossiel of renewables in, en dan kan na armageddon het…
-
Nieuw onderzoek: klimaatmodellen voorspellen klimaatverandering al decennia correct
Door:
Hans Custers
@63 [q]ik begrijp jouw uitleg wel, maar de toon, die je aanslaat vind ik heel vervelend. Dat is nergens voor nodig.[/q] En ik vind jouw gewoonte om systematisch de antwoorden die je krijgt te negen, en systematisch dezelfde bullshit te herhalen nadat die al talloze keren is weerlegd vervelend. En zelfs daar heb ik je al eindeloos vaak op gewezen. Mensen ergeren zich te pletter aan je gedrag en je stuitend arrogante betweterigheid en daar word je al jarenlang op gewezen. Je trekt je er geen…
-
Falend licht
Door:
beugwant
De meestgebruikte wereldkaart is een mercatorprojectie waarop Rusland veel groter lijkt dan het eigenlijk is. Maar economisch zit dat eindeloze Rusland net op het niveau van Noord-Holland, je weet wel, waar tsaar Peter de Grote in de leer ging. Dat doet die Russen toch wel zeer, en omdat Putin hun land weer op de wereldkaart zet, willen ze hem daarvoor heel wat vergeven.
-
Ongehoord
Door:
zmoooooc
Links. Rechts. Waarom ga je zo mee in die oversimplificatie van het politieke spectrum? Het is in deze namelijk gewoon…
-
Met NL bsn-nummer toch als illegaal in gevangenis
Door:
Frank789
@52: [ Dus juist een frisse wind nodig om wel wat voor elkaar te krijgen ] Dat heet Trump. Zo iemand die niet snapt dat je niet alleen in de wereld bent en dat je van elkaar afhankelijk bent, zelfs als je de machtigste ter wereld bent. En dat er altijd ongelijkheden bestaan en onrechtvaardigheden, maar dat je die beter kunt proberen weg te masseren dan keihard te confronteren. En als grootmacht moet je niet lullen over een paar centen, daar ben je juist grotmacht voor. Nu hebben we dus…
-
Nieuw onderzoek: klimaatmodellen voorspellen klimaatverandering al decennia correct
Door:
Hans Verbeek
@67: [q]Dat is lachwekkend.[/q] Nou en? Het gaat niet om gelijk hebben of krijgen. Het gaat om delen van kennis en voortschrijdend inzicht. De bezwaren tegen RCP8.5 worden in steeds bredere kring serieus genomen. Daar gaat het mij om.
-
Nieuw onderzoek: klimaatmodellen voorspellen klimaatverandering al decennia correct
Door:
majava
@66: Jij hebt totaal geen bronnen genoemd. Ik heb ze klaar liggen. Jouw "onderbouwing" bestaat uit het zeggen dat jij je iets voor kunt stellen. Dat is lachwekkend.
-
Ongehoord
Door:
Frank789
@40: [ 50.000 aanmeldingen stelt niets voor. ] Ach, ja, de VVD heeft maar 25.000 leden, zelfs 8% minder dan vorig jaar, dus wat stelt dat cluppie nou nog voor t.o.v. 12 miljoen kiesgerechtigden? En die hebben ze niet in 3 dagen binnengeharkt. Verder precies wat Folkward zegt, links wint niet, rechts wordt keer op keer gedwongen door de harde realiteit of zelfs door de rechter om van hun irreële dwaalwegen terug te keren. Ik bedoel maar, als zelfs de werkgevers inzien dat zij een…
-
Onzekerheid en nostalgisch verlangen naar een betere samenleving
Door:
McLovin
mhh tja als ik het zo lees zoals het hier nu staat lijkt het mij wel alsof dit onderzoek aantoont dat mensen een samenleving willen die leuker is dan degene waar ze nu wonen, maar niet perse dat ze er van uit gaan dat die samenleving in het verleden bestond. Als ik die vragen lees en zou beantwoorden zou ik ook heel erg JA graag invullen per vraag, maar ik heb niet de nostalgische illusie dat een dergelijke samenleving in het verleden bestond. Ik zal waarschijnlijk het hele onderzoek incl.…
-
Closing Time | Charles Aznavour
Door:
Cycloop
@1: Of neem Bulgarije: in 1988, tegen de 9 miljoen, nu in 2019 iets meer dan 7 miljoen, daling van bijna 2 miljoen in 30 jaar tijd. Schatting voor over 20 jaar , in 2050. Zo 5,6 miljoen.
-
SG-café woensdag 04-12-2019
Door:
beugwant
[q][url=https://www.ad.nl/opinie/race-om-steeds-lager-salaris-dreigt~a7971bf6/]Aangezien we meer en meer bestellen vanuit huis en er de komende jaren heel veel banen bij internetbedrijven als Picnic bijkomen (volgens het economisch bureau van de ING 200.000 tot een miljoen), moeten de rechten van die werknemers snel worden geregeld. Dan scheelt het als platformbedrijven niet altijd op zoek gaan naar weer een maas in de wet, maar ze hun verantwoordelijkheid nemen en hun personeel fatsoenlijk…
-
Geef burgers maar de schuld
Door:
Amateur Commenter
@11: Eerst haar sporen verdient? Hilarische opmerking. Toen ze eindelijk een rol ging spelen in de lokale politiek heeft ze haar kiezers verlaten voor een plekje op het pluche. Die dame is net zo socialist als dat Stalin anarchist was.
-
Met NL bsn-nummer toch als illegaal in gevangenis
Door:
Fan van Baudet
@50: Tja dat weet ik allemaal inderdaad niet. Wel is duidelijk dat het juist niet werkt en dat er best eens een kritische blik mag worden geworpen waarom het bijvoorbeeld niet lukt ongewenste vreemdelingen het land uit te krijgen. Misschien dat al die wetten en verdragen niet meer werken?…
-
Met NL bsn-nummer toch als illegaal in gevangenis
Door:
Frank789
@49: [ Het hart ligt duidelijk bij een andere cultuur. ] Inderdaad, het hart van de gemiddelde FvD'er ligt bij de jaren '50 cultuur.
-
Ongehoord
Door:
Folkward
@40 [q]Heb je echt geen idee? Om bij recente voorbeelden te houden:[/q] Ik zag het al aankomen, en in bepaalde opzichten kan ik je geen ongelijk geven. Maar: ik zou niet zeggen dat links de 'discussie gewonnen heeft', maar dat het een geval is van 'de wal keert het schip'. (Maar ook dat zou je kunnen zien als 'toegeven aan links'). Bij een aantal van de voorbeelden die je noemt is namelijk het volgende aan de hand: deze, of een voorgaande, (vaak rechtse) regering heeft een verdrag…
-
SG-café zaterdag 07-12-2019
Door:
Hans Verbeek
De steenkoolwinning in de VS daalt gestaag verder. Over de eerste 11 maanden van 2019 was de kolenproductie 6,3% lager dan over dezelfde periode in 2018. [q]U.S. year-to-date coal production totaled 649 MMst, 6.3% lower than the comparable year-to-date coal production in 2018[/q] https://www.eia.gov/coal/production/weekly/ Ik heb geen zicht op de recente cijfers over kolenproductie in China ('s werelds grootste kolenproducent). Wie weet waar ik die zou kunnen vinden?
Actief
- Ongehoord (43)
- Nieuw onderzoek: klimaatmodellen voorspellen klimaatverandering al decennia correct (70)
- SG-café vrijdag 06-12-2019 (18)
- Met NL bsn-nummer toch als illegaal in gevangenis (53)
- Leesvaardigheid (7)
- Onzekerheid en nostalgisch verlangen naar een betere samenleving (3)
- Closing Time | Charles Aznavour (2)
-
Falend licht (1)
Laatste reacties door: beugwant
- SG-café woensdag 04-12-2019 (8)
- Geef burgers maar de schuld (16)
Lekker concreet verhaal van Frits.
“Ik ben bang voor een etnische apartheid”
Sommige linkse mensen hebben de laatste tijd toch ook zoiets gezegd…
shariahahahahaha!!! bwahahahaahaa!!!
@1 Ik denk dat het eerder een kwestie is van: lekker concreet opgeschreven van de het Populistisch Dagblad.
Ik denk dat in dit verhaal ‘Sharia’ de Telegrafische bangmaker is. Natuurlijk is dat niet iets wat je moet willen, maar Bolkestein bedoelt hier niet dat wij allemaal worden onderworpen (tsunami!) aan de sharia, maar dat er een parallelle samenleving ontstaat. Die uitleg schrijft de Telegraaf er niet bij – en ook niet hoe Bolkestein die ‘dreiging’ afgewend ziet worden.
@prometeus; Die parallelle samenleving is er natuurlijk ‘de facto’ al. ‘Apartheid’ daarentegen, is van bovenaf opgelegd en ‘de jure’. Dat zie ik er voorlopig niet van komen.
@5 Mee eens, maar dat is wel iets anders dan wat de Telegraaflezer denkt als hij “Bolkestein waarschuwt voor Sharia”. Die denkt ‘voor ons allemaal’ erachter aan. En dat is natuurlijk het beoogde effect. Dat maakt het ontstaan van een parallelle samenleving niet minder onwenselijk, natuurlijk.
Nooit geweten dat Frits zo’n doemer was. Nodig hem maar uit om te schrijven voor Sargasso. Heeft vast nog wel vriendjes bij Shell die hem iets kunnen vertellen over oliereserves en het einde van goedkope olie. Kan die mooi iets over schrijven en dan meteen uitleggen dat die Sharia komt als voorwaarde voor olieleveringen uit de arabische wereld. Nou ja, niet echt als expliciete voorwaarde natuurlijk, landen die sharia-friendly zijn krijgen gewoon meer.
“Ik vrees dat we niet-territoriale plekken krijgen waar alleen de sharia geldt.”
Tja, we kennen al wel een tijdje de zogenaamde ‘belasting vrijplaatsen’. Dus daar past de sharia mooi tussen. Maar daar doelt hij zeker niet op. :)
ps: ‘de’ sharia bestaat toch überhaupt niet?
Zou zo’n Bolkestein überhaupt wel eens rondlopen in de wijken waar hij over spreekt?
@9 Ik zag hem laatst lopen langs de Amstel bij de Berlagebrug en wat langer terug bij metro Waterlooplein. Hij kijkt niet zo vrolijk. Misschien ziet hij alles sowieso een beetje somber in.
@8 Vergeet de z.g.n. Vrijhandelzones niet. Daar mag alles in de naam van commercie.
Het gebeurt onder de radar van blank en niet-islamitisch Nederland.
Nahed Selim: “De sharia wordt in Nederland al volop toegepast” http://www.nrc.nl/opinie/article2294850.ece/De_sharia_wordt_in_Nederland_al_volop_toegepast
@Seven; o, dus omdat Nahed Selim het zegt is het zo?
Seven kan op commando een blik grote denkers open trekken.
Dat Islamtische scholen segregatie niet tegengaan, zoals Bolkestein zegt, lijkt me nogal wiedes. Echter, dat geldt ook zeker voor gereformeerde scholen en in zekere zin voor katholieke scholen. Is het bijzonder onderwijs in Nederland niet juist bedoeld met het doel dat we onze kinderen kunnen indoctrineren met onze eigen denkbeelden en daarmee minder ontvankelijk maken voor andere denkbeelden en andere groepen in de samenleving? We moeten dus de segregatie in het onderwijs bij de bron aanpakken en niet Islamitische scholen eruit pikken als probleem en de achterliggende oorzaken ongemoeid laten.
En als hij die scholen als oorzaak van de sharia benoemt. Tja, er zullen vast dingen plaatsvinden die niet stroken met de algemeen geldende Nederlandse normen en waarden, maar ik betwijfel of er op gereformeerde scholen geen onoirbare dingen gebeuren.
@12
Hier link naar een stuk waarin artikel van Nahed Selim uit Trouw van 30 oktober jl wordt ontleed:
http://www.vkblog.nl/bericht/354712
Selim goochelt met cijfers en de waarheid, het is symptomatisch voor haar. Er bestaat geen parallel rechtssysteem in Nederland; er bestaat wel zoiets als internationaal privaatrecht. Maar daar heeft ze het niet over.
Was alles allemaal ook maar niet zo verdomde betrekkelijk.
Tegen niemand in het bijzonder hoor, ik praat soms zomaar ook wel eens wat tegen mezelf.
@ 3
Wat Carlos daar zoemt, neuriet, balkt is stupide en buitengewoon beledigend.
‘Wie een zot verwekt, die wordt het tot kwelling, de vader van een dwaas zal zich niet verheugen’. (Spreuken, 17: 21-22)
Olleke bolleke
Rebusolleke
Olleke bolleke
Trol!
GB zijn ze al zo ver.. lees en huiver
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1576066/We-want-to-offer-sharia-law-to-Britain.html
Maar hij heeft wel gelijk.
Oh ja? Welk percentage van de moslimkinderen krijgt islamitisch onderwijs? Hoeveel van die scholen zijn fundamentalistisch en hoeveel kinderen zitten daar op?
@Herman; Een reden om meneer Bolkesteijn erop te wijzen dat zijn grootste tegenstander het CDA is.
@sikbock: Dr Hasan, who has been presiding over sharia courts in Britain for more than 25 years, argues that British law would benefit from integrating aspects of Islamic personal law into the civil system, so that divorces could be rubber-stamped in the same way, for example, that Jewish couples who go to the Beth Din court have their divorce recognised in secular courts.
Met andere woorden: waarom mogen de moslims niet wat de joden wel mogen ? Of andersom (en beter, in mijn ogen): waarom mogen de joden wel wat de rest niet mag ?
De heer Anton Hering, die hier zijn afkomst door een het gebruik van een Arabische naam probeert te verbergen, heeft in een ander draadje de genocide in Screbenica goedgepraat, omdat dat, zoals hij bewwert, de moslims daar de sharia wilde invoeren. Hierom id de discussie met hem gesloten.
In Canada was er ook sprake dat de sharia zou worden ingevoerd. Ook daar ging het niet om een rechtbank, maar gewoon een arbitragecommissie waar burgers terecht konden met hun relatieproblemen, echtelijke twisten, scheidingen, erfkwesties en wat al niet meer. Ondanks het feit dat de oprichting van deze tribunalen in Canada werd verboden en ondanks het feit dat er in Canada soortgelijke instituten op Joodse grondslag al jaren bestaan, wist minister Verhagen ons onlangs nog te wijzen op de gevaren van de invoering van de sharia in Canada.
Er staat mij bij dat wij in Nederland ook dergelijke Joodse instituten hebben. In ieder geval hebben we katholieke, als je wilt scheiden voor de kerk. Verder staat het een ieder vrij gebruik te maken van een dergelijke organisatie. Iets wat een (voormalig?) liberaal toch als muziek in de oren moeten klinken. Bij aankoop van een of ander goed verplicht een ieder zich om bij klachten zich neer te leggen bij het oordeel van een arbitragecommissie.
We laten het huiveren over aan de wat lager opgeleiden.
@ALO; O nee, ik heb toch zeker ook de grote school afgemaakt, en ook ik huiver bij het uitvoeren van civielrecht door gelovige instanties. Het gevaar van segregatie en dwang is te groot. Als we ze al hebben, laten we dan streven naar afschaffing, niet naar nog meer gelijkheid en privileges voor gelovige instanties.
@KJ
Ik vind het ook raar als mensen die willen scheiden zich bij de kerk vervoegen. Maar ik ben liberaal genoeg om me er echt druk over te maken. En het gaat niet over recht. Voor scheiden moet je nog steeds bij een gewone rechtbank zijn. Doe het nou niet voorkomen alsof er het civielrecht wordt vervangen. Dan klink je toch echt alsof je de grote school niet heb afgemaakt.
@ALO; Er zijn voldoende balletjes opgegooid in deze richting de laatste jaren, en in de ons omringende landen. Genoeg om je zorgen te maken over het oprukken van het geloof in het publieke domein.
@ALO: we leven in 2010 ouwe, niet in 1970.. de wereld verandert weet je.
@KJ
het is alleen erg opvallend dat men zich pas zorgen ging maken toen het over moslims ging. Over de katholieken en de joden heb ik nog nooit iemand horen klagen. Ik doe in ieder geval niet mee met het koor der opportunisten.
@ALO; Volgens mij maken we ons zorgen, iedere keer dat een geloofs-richting dit foefje uitprobeert. Ik ben niet oud genoeg om mij de heftige opkomst in Nederland van een andere geloofs-richting te herinneren.
gut, Nobele Alo staat pal en doet niet mee aan opportunisme.. De moslim baas heeft geen gelijke rechten.. ALo gaat de moslim- baas daarom helpen om zijn eigen soort te ringeloren! Sharia = GOED!! de katholiek mag tenslotte ook over zijn eigen soort de baas spelen.. SCHANDE dus!
25. ALO
Blijf je bezig? Stumper.
@KJ
Ik wil niet met je mee gaan omdat ik totaal opportunistisch vind. Het tokkievolk roept dat Mohammed een pedo is en zwijgt over het schandaal in de RK-kerk. Moslims pesten homo’s maar over het grootste homoschandaal in de Nederlandse geschiedenis (Brunssummerheide) wordt gezwegen.
En die gebeurtenissen zijn recent. Niks zevetiger jaren zoals het stuiten domme tokkievolk ons wil doen geloven. De tijden zij helemaal niet veranderd. Ik zie al 40 jaar de wat lageropgeleiden niets meer in huis hebben dan alleen maar opportunistisch gebral. De Tea Party is geen nieuw uitvinding.
26. ALO
“Ook daar ging het niet om een rechtbank, maar gewoon een arbitragecommissie waar burgers terecht konden met hun […] scheidingen, erfkwesties en wat al niet meer.”
Ook dat is natuurlijk illegaal. Maar ja, van iemand die niet discussieert maar wel als een nazi tekeer gaat kan je natuurlijk niet veel verwachten.
Alo doet recht en beschermt alle zwakken! ALo grote en edele hoogopgeleide toewan! mag ik namens alle onderdrukten jouw die bedankie doen voor jouw wijze woorden? Dat Allah en Jaweh en GOD jou mogen belonen. Jij verdient plekje op eerste rij in kerk en ook nog lintje van de koningin!.. HULDE!!
35. ALO
“Ik wil niet met je mee gaan omdat ik totaal opportunistisch vind. Het tokkievolk roept dat Mohammed een pedo is en zwijgt over het schandaal in de RK-kerk. Moslims pesten homo’s maar over het grootste homoschandaal in de Nederlandse geschiedenis (Brunssummerheide) wordt gezwegen.”
Leugenaar. Alles wat in de RK-kerk gebeurd krijgt globale aandacht, tot aan de paus toe. Het homoschandaal is bred uitgemeten in alle media te volgen geweest.
Selectief geheugen of leesblind.
Het stuk is al een jaar oud, maar nog steeds verhelderend:
http://www.nrc.nl/opinie/article2294849.ece/Er_is_in_dit_land_helemaal_geen_shariarechtbank
@36
“Ook dat is natuurlijk illegaal.”
Niet in het Angelsaksisch recht.
@ALO; Volgens mij wordt er helemaal NIET gezwegen over schandalen in RK kerk; waar haal je dat toch vandaan ?! Die gasten worden met bosjes tegelijk aan de TV gevoerd, uit hun pastorieën gesleurd, voor de rechter gedaagd en met schadeclaims geconfronteerd. En dat is bij ons nog niet zo erg, maar moet je eens in Vlaanderen komen ! Echt, dat zie ik totaal verschillend.
Het verschil in weging tussen ‘Brunsummerheide’ en Schotelcity kan ik niet maken; laat ik zeggen dat ik denk dat de situaties totaal verschillend zijn. Het ene gaat over homo’s die in een bosje willen neuken en nu geconfronteerd worden met een psychopaat (waarschijnlijk), het andere over homo’s die keurig over straat lopend, stelselmatig in elkaar worden geslagen door steeds weer verschillende representanten van een groep makkelijk etnisch te duiden is. Ik zie in ieder geval niet, hoe je dit zou kunnen wegen.
@KJ
Misschien moet je even naar de berichtgeving over de Brunsummerheide zoeken. Dit ging over het stelselmatig in elkaar slaan van homo’s door meer dan 10 mensen, meer dan 2 jaar lang. Niks psychopaat. gewoon ordinaire homohaat door autochtonen.
En daar is ook niet over gezwegen. Het was op de (lokale) televisie en in de Limburgse kranten. De mensen zijn veroordeeld. En over het schandaal in de RK-kerk wordt ook niet gezwegen. Dat klopt en dat bedoel ik ook niet. Maar er wordt niet over no-go area’s gepraat of over tsunami’s van katholieken en Limburgse homohaters. Er wordt niet geroepen om inzet van het leger, er wordt niet gesmeekt om een knieschot.
Ik heb het niet de een wel en de ander niet. Ik heb het over de totale onbalans in de reacties.
En dan heb je ontzettend gelijk dat dat eigenlijk niets zou moeten uitmaken. En dat ik eigenlijk ook ontzettend verontwaardigd moeten zijn over cultuur of geloofsgedreven wangedrag van welk geloof dan. Maar ik doe dat niet want dan voeg ik mij in het koor van de lager opegeleiden die maar opportunistisch 1 kant uit kijken.
Anton Hering zegt dat zijn zelf gekozen achternaam niet Arabisch is. Anderen hebben beweert dat het wellicht een Bosnisch naam is. Als je zijn achternaam door Google Bosnisch translator haalt staat er: Anton heeft last van huidschilfers op zijn zak. Google Arabisch geeft: Anton is een pindakaaskwijlende mongool.
Ik hou het op Arabisch.
40. Hal
Een arbitrage commissie valt onder de wet, een sharia commissie niet.
43. ALO
Ooit van Maleisië gehoord? Nazi.
@Anton
Religieuze arbitrage in civielrechtelijke zaken is mogelijk en ook praktijk geweest, bv in Ontario onder de Religious Arbitration Act van 1991.
Inmiddels mag het niet meer op die manier (lees: rechter voldoet aan religieuze arbitrage), desalniettemin mag iedereen afspreken hoe men in gezamelijkheid conflicten in de privaatrechtelijke sfeer oplost. Daarna kun je natuurlijk nog wel je gelijk bij de rechter halen, tegenwoordig. Overigens mag een kerkelijk persoon, mits gekwalificeerd, nog steeds arbitreren.
http://www.attorneygeneral.jus.gov.on.ca/english/family/arbitration/faith-based.asp
@ALO; Misschien wordt er, ook vanuit de slachtofferkant, gewoon iets discreter gedaan over ‘Brunsummerheide’ omdat ‘gewoon over straat lopen’ en ‘in de bosjes neuken’ toch net even iets anders klinken als je moeder of je vrouw het in de krant leest.
46. Hal
Dank je voor de verduidelijking. De rechter heeft er het laatste woord over, dat is waar sharia rechters anders over denken. Dat is nogal gevaarlijk.
@48
Christelijke en Joodse arbitrage met civielrechtelijk status was tot 2005 dus toegestaan in Ontario. Net als sharia-arbitrage niet wenselijk, daar ben ik het mee eens. Wat mensen in de privésfeer met elkaar afspreken moet men verder zelf weten. Iedereen moet zich in ultimo op de waarborgen van de menselijke wet kunnen beroepen.
@Kj,
te zwak. Het is een majeure gebeurtenis waar mensen niet over spreken omdat het niet eens wijd bekend is. Zelf had je het in je eerste reactie ook over een psychopaat. In dergelijke termen heb ik nog niet over een moslim die iets fout doet horen spreken.
In Nederland heeft de Hoge Raad al tientallen jaren geleden kerkrecht erkent.
De Hoge Raad in een uitspraak in 1946:
“In 1946 overwoog de Hoge Raad ‘dat het gemeene recht zich er niet tegen verzet, dat in een kerkgenootschap uitspraken omtrent de leer, genomen door de daartoe bevoegde organen, ook voor de minderheid bindend zijn”
http://www.jur.uva.nl/template/downloadAsset.cfm?objectid=F836F4A2-1321-B0BE-6823FCF2BE434FB4
(.pdf)
Het werkt natuurlijk altijd. Je hoeft maar ‘Sharia’ te noemen en men loopt meteen weer te bléren.
51. vandyke
Omdat sharia een ziek systeem is.
Hey Anton, hoe zat het met die sharia in Srebrenica?
c A r LO s
Daar weet jij niet genoeg van om over mee te praten.