Hahahahahaha, de strijd tegen klimaatverandering……..
1) Wanneer is het klimaat ontstaan?
2) Wat heeft het sindsdien gedaan?
#2
Quartz
Vreemde kaart, veel blauwe gebieden rondom lichtgroene gebieden.
Als je de vragenlijst leest zie je ook hoe Ameland aan die slechte score komt hahaha…
#3
Yevgeny Podorkin
Rotterdam 50, 3 ton CO² per inwoner, “De gemeente heeft de vragenlijst niet ingevuld”: teveel partijen, belangen, altijd wel wat. Autovrije zondag 2000: onvoldoende politie, klagende horeca…of de kinderen moesten wel naar tannas,zelfde laken een pak.
Ik pleit voor 1 autovrije zondag per maand of 2 maanden. Mensen worden nieuwsgierig, komen massaal lopend of per fiets (OV) hun huizen een keer uit…gaan meer sporten in ieder geval actiever…práten misschien weer wat meer met elkaar. Maak er gewoon een gewoonte van.
@3: Moet je wel die arrogante autorijders die stadsbeheerders omver rijden harder aanpakken.
#5
Bismarck
@2: Omdat ze geen reet doen aan energiebesparing behalve het gemeentehuis op groene stroom zetten en subsidie aanvragen?
#6
esgigt
Het getoonde cijfer van ton CO2/inwoner suggereert dat alle CO2 in een bepaalde regio door de inwoners geproduceerd wordt. Dat vind ik op zijn zachts gezegd misleidend.
Als je niet kunt differentieren tussen de hoeveelheden CO2 die in een regio door inwoners en welke hoeveelheden door de industrie (incl. landbouw) wordt geproduceerd, kun je je beter van dit soort indicaties onthouden.
#7
Yevgeny Podorkin
Dat viel mij ook meteen op Esgigt. Maar: niet gemeld, dacht: zal voor iedereen toch wel duidelijk zijn dat dat een kromme vergelijking is. Onzin, 2 verschillende grootheden, vandaar ook dat Rotterdam niet heeft meegewerkt/ ingevuld.
#8
Bismarck
@7: Dat is niet zo slim, want de CO2-emissie van Rotterdam wordt wel getoond. Als ze nu die lijst hadden ingevuld hadden ze op beleid iig wel mooi kunnen scoren.
Overigens is CO2-uitstotende industrie naar je gemeente halen ook een keuze/afweging.
Reacties (8)
Hahahahahaha, de strijd tegen klimaatverandering……..
1) Wanneer is het klimaat ontstaan?
2) Wat heeft het sindsdien gedaan?
Vreemde kaart, veel blauwe gebieden rondom lichtgroene gebieden.
Als je de vragenlijst leest zie je ook hoe Ameland aan die slechte score komt hahaha…
Rotterdam 50, 3 ton CO² per inwoner, “De gemeente heeft de vragenlijst niet ingevuld”: teveel partijen, belangen, altijd wel wat. Autovrije zondag 2000: onvoldoende politie, klagende horeca…of de kinderen moesten wel naar tannas,zelfde laken een pak.
Ik pleit voor 1 autovrije zondag per maand of 2 maanden. Mensen worden nieuwsgierig, komen massaal lopend of per fiets (OV) hun huizen een keer uit…gaan meer sporten in ieder geval actiever…práten misschien weer wat meer met elkaar. Maak er gewoon een gewoonte van.
O, en een beetje milieuwinst natuurlijk.
http://www.rotterdam.milieudefensie.nl/jv2000.php#autovrij
@3: Moet je wel die arrogante autorijders die stadsbeheerders omver rijden harder aanpakken.
@2: Omdat ze geen reet doen aan energiebesparing behalve het gemeentehuis op groene stroom zetten en subsidie aanvragen?
Het getoonde cijfer van ton CO2/inwoner suggereert dat alle CO2 in een bepaalde regio door de inwoners geproduceerd wordt. Dat vind ik op zijn zachts gezegd misleidend.
Als je niet kunt differentieren tussen de hoeveelheden CO2 die in een regio door inwoners en welke hoeveelheden door de industrie (incl. landbouw) wordt geproduceerd, kun je je beter van dit soort indicaties onthouden.
Dat viel mij ook meteen op Esgigt. Maar: niet gemeld, dacht: zal voor iedereen toch wel duidelijk zijn dat dat een kromme vergelijking is. Onzin, 2 verschillende grootheden, vandaar ook dat Rotterdam niet heeft meegewerkt/ ingevuld.
@7: Dat is niet zo slim, want de CO2-emissie van Rotterdam wordt wel getoond. Als ze nu die lijst hadden ingevuld hadden ze op beleid iig wel mooi kunnen scoren.
Overigens is CO2-uitstotende industrie naar je gemeente halen ook een keuze/afweging.