Verkiezingsuitslagen beïnvloeden met nepnieuws kost ‘slechts’ €357.700,- per jaar

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

Beveiligingsbedrijf Trend Micro is in de schimmige wereld van de handel in nepnieuws gedoken. In een 77 pagina lang rapport (PDF) doen ze verslag van de duistere markt voor invloed. Naast campagnes om verkiezingen te beïnvloeden (à $400.000), kun je ook journalisten in discrediet laten brengen (à $50.000) of een straatrellen laten initieren (à $200.000).

Open artikel

Reacties (3)

#1 Hans Verbeek

Hoe bewijs je dat je de kiezers daadwerkelijk hebt beïnvloed?
Lijkt me erg moeilijk.

Victoria Nuland heeft 5 miljard dollar geïnvesteerd om in Oekraïne een Amerikaanse vazalregering in het zadel te helpen. Had dat niet goedkoper gekund? Of is er heel veel aan de diverse strijkstokken blijven hangen?

#2 Bismarck

@1: Of heeft ze helemaal geen 5 miljoen geïnvesteerd om in Oekraïne een Amerikaanse vazalregering in het zadel te helpen?

#3 Hans Verbeek

@2: miljoen, miljard.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren

*
*
*