1. 3

    Eerst bij het onderzoek wat te doen met dat vliegveld (nadat de exploitant ondanks alle subsidie de sleutels had teruggegeven) bepaalde voor de hand liggende opties (zoals sluiting) bij voorbaat uitsluiten en nu gaan jammeren over vliegtaks omdat dat de doodsteek zou zijn. De provincie blijft liever met alle macht trekken aan een dood paard.

    … de banen voor duizenden werknemers bij MAA

    Want de concurrenten van MAA in de directe omgeving kennen deze belasting niet.

    Kun je nagaan hoe overbodig MAA is. Overdrijven is ook een kunst.

  2. 4

    @3: Je zou ook kunnen concluderen dat er wat teveel vliegvelden in de regio zijn en dat er dus wel 1 of 2 kunnen sluiten. Dan ligt MAA wel voor de hand als eerste keuze (de andere drie bedienen immers al veel grotere populaties, verkeersknooppunten en industriegebieden in hun directe omgeving). Het geld dat nu in dat vliegveld gestoken wordt, zou dan naar betere* treinverbindingen met Luik, Aken en Hasselt kunnen.

    *In geval Hasselt naar überhaupt een treinverbinding. Het is al schandalig genoeg dat de twee Limburgse hoofdsteden al meer dan 150 jaar geleden wel een treinverbinding met elkaar hadden en nu niet.

  3. 5

    @4: Vooral als ze vanaf Beek op Luxemburg vliegen. Je kunt ook die ene klant* nee verkopen, in plaats van die half miljoen omwonenden, die van dat soort fratsen geen profijt van hebben, maar wel de herrie en de trillingen krijgen…

    Wat die spoorvferbindingen aangaat: die tramverbinding naar Hasselt lijkt meer op een knipperlicht en de drielandentrein meer op een klucht door drie bedrijven.

    * die schijnt perse Beek te willen omdat de douane daar wat vlotter is. Ik pleit dan voor stiptheidsacties.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren