“Het Nederlandse luchtvaartbeleid zou zin hebben in Congo”

Een interesant interview met econoom Walter Manshanden bij Follow The Money:

Dertig jaar geleden had econoom Walter Manshanden dat besluit begrepen: een groter Schiphol was toen goed voor de economie. Inmiddels vindt Manshanden dat Mainportdenken hopeloos achterhaald. ‘De enige plekken waar in de luchtvaartindustrie nog geld verdiend wordt, zijn de parkeerplaatsen.’

Open waanlink

  1. 1

    [ De enige plekken waar in de luchtvaartindustrie nog geld verdiend wordt, zijn de parkeerplaatsen. ]

    Is Schiphol Real Estate dan ook niet meer uiterst rendabel?

    Zeer interessant artikel:
    [ Van de eerste honderdduizend vluchten op Schiphol hebben wij als maatschappij heel veel lol. … Bij de laatste honderdduizend vluchten is dat heel anders. … De toegevoegde waarde, in termen van extra geluk of welvaart, is veel lager. ]

    [ Wist je dat 40 procent van de vluchten in Nederland wordt geconsumeerd door 8 procent van de mensen? ]
    En in een jaar vliegt 42% niet.

    Top:
    [ Ze hebben daar dus een vliegveld gebouwd om geld te verdienen aan het langparkeren. ]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren