1. 1

    Ik ben geen JSK, maar staat er niet eigenlijk dat ze bijna 3.3 miljard verlies hebben geboekt, maar door een eenmalige aandeelhoudersnaaierij 3.3 miljard hebben kunnen bijboeken?

  2. 2

    Ze hebben in ieder geval nog 4,2 miljard schuld en met een winst van 1 miljoen duurt dat nog zo’n 4200 jaar voordat die is afgelost. Het is te hopen dat er geen nieuwe ijstijd komt in die periode want dan is er een land verbinding.

  3. 3

    Eurochannelaandelenverliezen = belastbare winst volgens de B..l…..d…..ienst. “Zo staat het in de wet”. Dit jaar wordt het dus anders. OK, tevree, content mee.

  4. 4

    @Bismarck
    Ik denk dat het er eerder om gaat dat ze door die aandeelhoudersnaaierij een hoop schulden kwijt zijn en dus vanaf nu winstjaren kunnen beginnen maken.

    @Jan
    Winst gaat niet naar afschrijven van schulden. Dat zit al in je jaarrekening.
    Ze hebben dit jaar zo even 5 miljard afgeschreven.

    @beide dus
    Als je rekent dat ze 5 miljard schulden kwijtgespeeld zijn waarvoor ze 3,3 miljard bij de aandeelhouders zijn gaan zoeken dan hebben ze nog steeds op een zuivere manier 1,7 miljard schulden afgeschreven. Dat betekend dus over 3 jaar schuldenvrij.

    Nuja dat valt dan weer nog af te wachten.

  5. 5

    @4: Ik gok dat de rest van die schuld is kwijtgescholden door eisers. Zelfs als dat niet het geval is, staan ze er nog slecht voor, gezien wat er staat:

    The company that runs the tunnel between Britain and France reported a net profit of 1m euros ($1.6m; £795,000) in the whole of 2007.
    That included a 3.3bn-euro exceptional profit from its capital restructuring.


    Expliceert voor mij dat die 3.3 miljard eenmalige winst van die aandelenzwendel meegeteld zit in die 1 miljoen winst. Aangezien je er niet vanuit kunt gaan dat ze dat volgend jaar weer lukt (exceptional), kan ik niet anders dan denken dat de werkelijke cijfers niet al te rooskleurig zijn. Of het artikel steekt niet goed in elkaar, dat kan ook.

  6. 7

    Natuurlijk zijn de cijfers niet rooskleurig maar er is geen alternatief. De Eurotunnel slopen helpt niet.

    De investering is afgeschreven, de jaarlijkse exploitatie kent blijkbaar een miniem plusje.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren