1. 1

    Mooie grafieken, het is dan ook erg plezierig rijden in Amerika met een grote auto. Veel plek en brede wegen. En de prijs aan de pomp is nog steeds stukken beter dan wat wij aftikken.

  2. 2

    Mooie grafieken, het rijdt ook lekker in Amerika met een grote bak. Veel ruimte en de prijs aan de pomp is nog steeds stukken beter dan wat wij hier betalen.

  3. 3

    Goede comment aldaar: “We’re still too fat to fit into small cars.”. Daar sta je als Europese jonge god(din) natuurlijk niet bij stil.

  4. 5

    Ja dat snap je niet he – Nederlandse vrouwen hebben ook het liefst enorme auto’s. Ik zelf val meer op het type Porsche Carrera maar dat mag je dan weer niet zeggen he. Nee, dat mag niet.

  5. 6

    @2: Duitsers en Britten zijn bijna even dik fyi. Overgewicht is gewoon een welvaartsziekte. Hier in een van de rijkste gebieden van Nederland is een op de twee meisjes onder 16 dik.

  6. 8

    @5: Maar in Nederland mag een meisje van 16 in tegenstelling tot in de VS nog niet rijden, dus die heb nog geen dikke wagen nodig.

  7. 9

    Europeanen ook niet. Alleen sommige “cult” modellen (Mini, sinds de overname door BMW onder insiders Bini’s genoemd) weerstaan de toets der kritiek, andere weer niet (Smart).

    Kleine auto’s zijn nagenoeg per definitie goedkoper en slechter gebouwd.

  8. 11

    Ik haat kleine autos ook. Groter is beter. Sneller is beter. Maar wat ik nog veel meer haat, is verder dan kruipafstand van je werk gaan wonen / van je huis gaan werken en dan denken dat je slim bezig bent met je saaie zuinige autotje in de file. Sukkels!

    Helaas blijven zowel EU als NL alleen het bezit en niet het gebruik van grote autos bestraffen terwijl de gemiddelde Nederlander dagelijks een belachelijke 35 kilometer heen en weer rijdt tussen woning en werk en dat alleen maar meer wordt. Sukkels!

  9. 12

    @10
    Inderdaad! En dat terwijl het openbaar vervoer hier beter is.

    Ik denk dat dat te maken heeft met de belastingdruk hier. De vaste kosten zijn ten opzichte van de variabele kosten zo hoog, dat je maximaal gebruik van de auto gaat maken.

    Of, zoals een medewerker laatst opmerkte, “ik betaal iets meer dan € 440,- netto per maand voor die Passat van de zaak. Dat geld moet terugverdiend worden. Als ik dus van Amsterdam naar Roosendaal ga omdat de overhemden daar € 25,- per stuk goedkoper zijn, dan is dat heel lucratief voor mij.

  10. 13

    @10: grote auto’s worden vaker voor grotere afstanden gebruikt…

    dus volgens mij is het beleid helemaal fout: Mensen moeten makkelijker dicht bij hun werk kunnen wonen (dichter bij hun huis kunnen werken zo u wilt)… Dat scheelt enorm in auto verkeer, files en verontreiniging en kunnen mensen als KJ, zmmoc (en natuurlijk ondergetekende) in hun gekoesterde grote cq. snelle bakken eindelijk een keer lekker relaxed rijden zonder al die iritante eco-schijthokken (van mensen die toch niet kunnen rijden, want anders koop je zoiets niet) op de weg.

  11. 14

    Ik geloof dat niemand hier fatsoenlijk kan rijden. Sterker nog, ik weet het zeker! Nederlanders kunnen überhaupt niet rijden. Italianen zijn fel, oplettend en hebben een zeer goeie reactiesnelheid. Duitsers rijden beheerst en technisch. De Nederlander rijdt op een soort automatische piloot. Geen reactiesnelheid, onoplettend, te beheerst of juist niet. En dat allemaal in combinatie met een misplaatste arrogantie. Nederland verdient geen grote auto’s.

  12. 15

    Dit is mijn auto. Er zijn veel andere die erop lijken maar deze is van mij. Mijn auto is mijn beste vriend, het is mijn leven. Ik moet hem beheersen zoals ik mijn leven beheers. Zonder mij is m’n auto nutteloos. Zonder auto ben IK nutteloos. Mijn auto is mijn lul. Mijn lul is mijn auto. Ik ben 1 met mijn lul.

  13. 16

    @15 dan kan ie maar beter niet te groot zijn, anders kan je hem er niet in parkeren. Ook handig als hij op biobrandstof loopt.

  14. 17

    @egsigt; Hee hee hee – ik heb helemaal geen auto! Mijn vrouw heeft een auto. Ik rijd iedere dag vijfentwintig kilometer naar en van werk op de fiets. Geen woord aan gelogen.

    Maar *als* ik ooit een beetje geld ga overhouden aan het einde van de maand (fat chance) – dan zou ik, denk ik, een extra ride niet een onaantrekkelijke investering vinden.

  15. 22

    @12: Dat zou ook lucratief zijn met de trein (dagretour is 38 euro, twee overhemden kopen is geld eruit). Daar staat tegenover dat Leasebakken inderdaad een heel slechte insentive zijn. Niet alleen de werknemer, maar ook de werkgever zou daar fiks belasting op moeten betalen, zodat het gedaan is met de lucrativiteit ervan.

  16. 23

    @23
    Dat is wel zo, maar als je € 440,= per maand sowieso mag aftikken aan de belastingdienst vanwege privégebruik, dan ben je gek als je nog eens met het openbaar vervoer gaat.

    Binnen ons bedrijf zijn er al twee personen die de auto ’s ochtends om 8 uur komen ophalen en in de namiddag om 5 uur de auto keurig op het terrein zetten. Dat werkt natuurlijk niet goed, maar € 440,- per maand extra is een hoop geld.

  17. 24

    @14: klein missertje… heb wel de cursussen gevolgd die de politie had moeten volgen. Ook circuittraining etcetera. ;)

    @KJ: Lekker sportieve gozer ben jij : thumb_up:

  18. 25

    Tja.

    Wat een dom verhaal is dit. Is het iemand al opgevallen dat er niets van klopt? Of hadden wij voor begrijpend lezen een zesje-min op school?

    Hint-tip: Iets met inflatie / groei in bbp?

  19. 26

    @richard
    Sinds 2000 is het BBP echt niet met bijna 200% gestegen. En ook als je erbij nog voor inflatie corrigeert, dan nog kom je lang (echt lang) niet aan die 200%. Iemand kan inderdaad niet begrijpend lezen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren