1. 1

    Dit is de boosdoenster die de Belgische economie boven de Nederlandse natuur stelt, zelfs ten kosten van vergiftigde bilaterale relaties. (NB de site genereert reclamepopups.)

    Wie doet er mee aan het Grote Boycotspel? Minerale brandstoffen, machines en vervoermaterieel en chemische producten. Geen idee wat en welke maar Duitsland heeft ze vast ook wel.

    Je ziet, van elk probleem is altijd wel een groter probleem te maken. Laat dat maar aan Annick de Ridder over, een politica zo giftig als de Belgische dioxinekip.

  2. 2

    Laten we gewoon doen wat we in 1831 niet hebben gedaan en Belgie definitief van de kaart vegen, zal een hoop problemenin 1 klap oplossen.

    Kunnen we niet een of ander rapportje in elkaar flansen dat Osama zich schuil houd in Belgie?

  3. 3

    Heel België van de kaart? Wat doen we dan met dat gat tussen Nederland en Frankrijk? Vol laten lopen met Noordzee, de grenzen naar elkaar toe trekken, wat?

  4. 4

    @1: “Dit is de boosdoenster die de Belgische economie boven de Nederlandse natuur stelt”

    Nou daar kan ik je niet volgen, ze pleit ervoor om de mosselen te beschermen!

  5. 6

    Valt me trouwens tegen dat een bepaalde “populair wetenschappelijke weblog” (ik citeer 1 van de redacteurs) dit nog niet opgepakt heeft.

  6. 9

    @Rene: overigens wint “de weblog” het ruim van “het weblog” volgens google. Leuk zo’n advies, maar als de meerderheid het negeert, wordt het toch wat anders.

  7. 11

    ik woon zo’n 100 meter naast die schelde, die verdieping is nodig om zeer grote schepen 24 uur per dag toegang te geven tot antwerpen, nu hebben ze alleen 2 keer per dag toegang met hoog tij

    dat gelul over schade is dus onzin, boten moeten alleen wat langer wachten om met de tijgolf mee te kunnen gaan

    belachelijk dat nederland gebonden is aan een verdrag uit 1831 uit een tijd dat af en toe een verdwaalde roeiboot wat kant in antwerpen kwam lossen, nu komen er gifbommen van 300 meter voorbij drijven en af en toe ligt er hier weer eentje op het strand, de belgen lopen zelf vrijwel geen risico, de zeeuwen wel, na de vorige verdieping is de stroming ook sterk toegenomen

    laat die belgen zelf een kanaal graven van zeebrugge naar antwerpen, in panama konden ze dat 100 jaar gelden ook en op veel moelijker terein, kunnen die aangebrande frietbakken verdiepen wat ze willen

  8. 12

    @ Steeph:

    Ja, die link die ik postte zei ook dat “de” meer gebruikt was. Het was dus ook niet zozeer advies maar eerlijke expressie van afschuw. “Een bepaalde populair-wetenschappelijke weblog” klinkt echt als knarsend grind in mijn oren. “Een bepaald populair-wetenschappelijk weblog” wil ik meteen gaan lezen.

    Het zou me niet verbazen als het ook zowel “de” als “het” scheepslog mocht zijn, maar dat is voor mij hetzelfde. “de” is schuwelijk…

  9. 16

    Je moet eerst doen wat je afgesproken hebt; daarna pas kun je opnieuw gaan onderhandelen. Zo hoort het, en ik snap die Belgen best. Overigens hoeven ze daar maar ‘wegenvignet’ te zeggen en de Balk springt alweer op de Thalys, hoor. Van een paar mosselen ligt die man niet wakker.

  10. 17

    Hebbie ’t nou pas door? Wij Nederlanders zijn klootzakken. Ga maar vragen in Ijsland. Als een Nederlander gokt en verliest, dan vinden we wel iemand om ervoor op te laten draaien. Of dacht je dat we alleen de Schelde afknijpen? Wel eens van de Ijzeren Rijn gehoord? Zelfde excuus. Geschiedenis herhaalt zich, al sinds eeuwen. En nee, Vlaanderen moet niet bij NL. Dan gaan ze alleen maar tegen ons lopen schoppen, zoals ze dat nu tegen die Walloniers doen. Als we echt het beste voor hadden met onze zuiderbroeders dan zouden we Zuid-Limburg aan ze afstaan. Maar liever een klootzak dan een sukkel, awel zulle.

  11. 20

    Maarten, je hebt gelijk. De NL regering is niet alleen binnenslands een onbetrouwbare partner, maar levert diezelfde truuk ook aan de Vlamingen.

    Daarom: muur om Den Haag en de rest van het land “onafhankelijk” verklaren!

  12. 21

    Tja, “beloofd is beloofd”.

    Uitbreiding (container)haven Rotterdam, concurrentiepositie, lager volume a.g.v. crisis…grote stukken Zeeland ontpolderd

    http://www.raadvenw.nl/extdomein/raadvenw/Publicaties/achtergrondeneurodelta/westerschelde.aspx

    Doen wij wegenvignet.
    En geen mosselen meer.
    “O ja, sluiten wij geen coffeeshops aan de grens”

    EU>>>EEG>>>BeNeLux>>>EGKS>>>Koninkrijk der Nederlanden>>>Bataafse Republiek>>>Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden>>>De Lage landen>>>>>Graafschap>>>Stadstaat>>>>>>>>>>>>Bond der Jagers & Verzamelaars>>>>

    WhrAA.

  13. 24

    Het flauwe is dat het eigenlijk vooral Friese mosselen betreft, hoewel de Zeeuwen er natuurlijk het geld aan verdienen.

    @17: en ja, Nederland probeert vervoer over de Westerschelde en de IJzeren Rijn zoveel mogelijk te frustreren, om op die wijze de concurrentiepositie van Rotterdam gunstig te houden. VOC-mentaliteit he?