Verkiezing Best Betaalde Advertorial (Poll)

Het prijzenfestijn van de Salonbloggies komt -na aanstelling van de vakjury– nu goed op gang. Vandaag mag u stemmen op de Vraagprijs voor de Best Betaalde Advertorial. In deze categorie is het weblog GeenStijl uiteraard titelverdediger. De jury is na ampel beraad gekomen tot twee volwaardige nominaties.

(1) GeenStijl voor het plaatsen van de anti-rook campagne van hun gezworen aartsvijand Stivoro. Als je eerst een organisatie helemaal kapotschrijft en het leven van haar directrice tot een living hell maakt, maar een paar jaar later je laat betalen door diezelfde organisatie om een grote advertentie te plaatsen en je archief te wissen dan ben je commercieel-technisch goed bezig.

(2) Cozzmoss, een bureautje van premiejagers dat inmiddels wereldberoemd is met de slogan: “Uw auteursrecht beschermen en tegelijkertijd meer aan uw artikelen verdienen?” dwong weblogger Cinner op de knieën onder bedreiging van een boete en genereerde hiermee enorm veel gratis publiciteit. Inmiddels weet iedere freelance journalist dat hij via Cossmozz zijn inkomen kan opkrikken door kleine kwetsbare weblogs aan te spreken op de Auteurswet uit 1912.

hele banner

De jury kwam tot deze selectie vanwege de intrigerende relatie tussen de partijen in een spanningsveld van wederzijdse economische afhankelijkheid en kwetsbaarheid waarbij publiciteit een dubbelrol speelt. Voor u de lezer en kiezer is het geen gemakkelijke keuze, maar niemand heeft ooit gezegd dat de Salonbloggies makkelijk werden. …en nu POLLEN:

[poll=114]

  1. 4

    Nee, da’s geen gemakkelijke keuze. Dank u wel.
    Vraagje: waarom zijn alle weblogs die Ads door Google plaatsen niet genomineerd? De spanningsvelden die dat oplevert zijn vaak hilarischer dan genoemde voorbeelden.
    En natuurlijk hadden jullie jezelf ook wel mogen nomineren met die datingadvertentie. Sargasso was “Boer zoekt vrouw” hiermee al ver vooruit ;-)

  2. 7

    Eigenlijk was het niet cozzmoss zelf die zoveel publiciteit genereerde overigens, zij hebben gevraagd een en ander onder de pet te houden maar daar deed half weblogland niet aan mee …

  3. 10

    Carlos! Even over je mailtje van daarnet. 132 pollstemmers is inderdaad wat karig. Als jullie een linkje willen, kost dat 12.500 euro. Bel anders even met onze sales. Avondtopics hebben daltarief.

  4. 13

    Hey Pritt, 180 stemmers is altijd nog meer dan het Utrechtse burgermeester referendum !!!
    En telt een salonblog stem voor tien bovendien!!

    (tel daarbij op de 262 stemmen bij Reet…btw)

  5. 17

    nu niet zo flauw Willem, kom op: hoeveel hebben SG en GC hiervoor betaald gekregen, want ik persoonlijk heb er nooit iets voor gekregen, ruim vijf avonden en nachten stug doorwerken en nog niet eens een boekenbon…

    maar jij weet blijkbaar meer “WillemZwijgtNietMeer”…?