1. 1

    wow!!! het werkt ook met 14×13, volgens mij werkt het met alles alleen schiet het niet erg op om getallen met een cijfer hoger dan 5 te nemen omdat je fucking veel puntjes krijgt maar dit is echt helemaal te gek. Wiskunde blijft me verbazen….

  2. 8

    Gut, ik krijg hierdoor last van nostalgie naar het hoofdrekenen en tafels opdreunen en staartdelingen.

    En na schooltijd ’s middags waar moeder thuis met een kopje thee en koekje op je wachtte.

    Het leven toen wat eenvoudiger, zonder quantumcomputers. :)

  3. 9

    Door de strepen te zetten verdeelt hij het naar een ‘grondtal’

    vb:13 wordt 1 streep bij de 10 positie en 3 strepen op de 1 positie.

    21 wordt 2 strepen bij de 10 positie en 1 streep op de 1 positie.

    13X21 zou men zelf uitrkenen door eerst 10×21 (=210) +3×21 (=63)= 273

    Door de kruispunten te tellen doe je niets meer of minder. 3×1 (beide de 1 positie) = 3; 3×2 (1posx10pos) = 60, 1×1 (1posx10pos) =10 levert 60+10 =70 en tot slot 2×1 (beide 10pos) =200. Geeft 273. Tekening is dus niets meer of minder dan een visuele weergave van wat vermenigvuldigen is.

    Uit zijn som komen een 2 een 7 en een 3. Hij hoeft ze dus alleen nog maar op de juiste positie te zetten.

    273

  4. 11

    Nu lees ik het terug en merk ik dat ik een paar spelfouten heb gemaakt. Bedenk eerst bij jezelf of jij een van die personen bent die volledig geirriteerd raken van mensen die taalfouten maken, maar zelf vol trots weten te melden dat ze niet kunnen rekenen.

    Want in mijn optiek is het af en toe maken van taal fouten (slordigheid ipv het niet kunnen) minder erg dan het niet kunnen rekenen.