wow!!! het werkt ook met 14×13, volgens mij werkt het met alles alleen schiet het niet erg op om getallen met een cijfer hoger dan 5 te nemen omdat je fucking veel puntjes krijgt maar dit is echt helemaal te gek. Wiskunde blijft me verbazen….
#2
sjap
wow 411×233 werkt ook, het werkt met alles!!
#3
Net eamelje
Gaat sneller met een abacus.
#4
Steeph
Gaat sneller uit je hoofd.
#5
Mauz
Ja volgens mij werkt het precies hetzelfde als onder elkaar zetten, maar ik ben er nog niet achter hoe
#6
TRS
godallemachtig, het werkt ook met kromme lijnen, als je ze maar niet te krom tekent! waanzin!
#7
sjap
@trs
zie je niet in dat het echt briljant is…
#8
Ruud Oost
Gut, ik krijg hierdoor last van nostalgie naar het hoofdrekenen en tafels opdreunen en staartdelingen.
En na schooltijd ’s middags waar moeder thuis met een kopje thee en koekje op je wachtte.
Het leven toen wat eenvoudiger, zonder quantumcomputers. :)
#9
lmgikke
Door de strepen te zetten verdeelt hij het naar een ‘grondtal’
vb:13 wordt 1 streep bij de 10 positie en 3 strepen op de 1 positie.
21 wordt 2 strepen bij de 10 positie en 1 streep op de 1 positie.
13X21 zou men zelf uitrkenen door eerst 10×21 (=210) +3×21 (=63)= 273
Door de kruispunten te tellen doe je niets meer of minder. 3×1 (beide de 1 positie) = 3; 3×2 (1posx10pos) = 60, 1×1 (1posx10pos) =10 levert 60+10 =70 en tot slot 2×1 (beide 10pos) =200. Geeft 273. Tekening is dus niets meer of minder dan een visuele weergave van wat vermenigvuldigen is.
Uit zijn som komen een 2 een 7 en een 3. Hij hoeft ze dus alleen nog maar op de juiste positie te zetten.
273
#10
MP
wat Imgikke zegt :)
#11
lmgikke
Nu lees ik het terug en merk ik dat ik een paar spelfouten heb gemaakt. Bedenk eerst bij jezelf of jij een van die personen bent die volledig geirriteerd raken van mensen die taalfouten maken, maar zelf vol trots weten te melden dat ze niet kunnen rekenen.
Want in mijn optiek is het af en toe maken van taal fouten (slordigheid ipv het niet kunnen) minder erg dan het niet kunnen rekenen.
Reacties (12)
wow!!! het werkt ook met 14×13, volgens mij werkt het met alles alleen schiet het niet erg op om getallen met een cijfer hoger dan 5 te nemen omdat je fucking veel puntjes krijgt maar dit is echt helemaal te gek. Wiskunde blijft me verbazen….
wow 411×233 werkt ook, het werkt met alles!!
Gaat sneller met een abacus.
Gaat sneller uit je hoofd.
Ja volgens mij werkt het precies hetzelfde als onder elkaar zetten, maar ik ben er nog niet achter hoe
godallemachtig, het werkt ook met kromme lijnen, als je ze maar niet te krom tekent! waanzin!
@trs
zie je niet in dat het echt briljant is…
Gut, ik krijg hierdoor last van nostalgie naar het hoofdrekenen en tafels opdreunen en staartdelingen.
En na schooltijd ’s middags waar moeder thuis met een kopje thee en koekje op je wachtte.
Het leven toen wat eenvoudiger, zonder quantumcomputers. :)
Door de strepen te zetten verdeelt hij het naar een ‘grondtal’
vb:13 wordt 1 streep bij de 10 positie en 3 strepen op de 1 positie.
21 wordt 2 strepen bij de 10 positie en 1 streep op de 1 positie.
13X21 zou men zelf uitrkenen door eerst 10×21 (=210) +3×21 (=63)= 273
Door de kruispunten te tellen doe je niets meer of minder. 3×1 (beide de 1 positie) = 3; 3×2 (1posx10pos) = 60, 1×1 (1posx10pos) =10 levert 60+10 =70 en tot slot 2×1 (beide 10pos) =200. Geeft 273. Tekening is dus niets meer of minder dan een visuele weergave van wat vermenigvuldigen is.
Uit zijn som komen een 2 een 7 en een 3. Hij hoeft ze dus alleen nog maar op de juiste positie te zetten.
273
wat Imgikke zegt :)
Nu lees ik het terug en merk ik dat ik een paar spelfouten heb gemaakt. Bedenk eerst bij jezelf of jij een van die personen bent die volledig geirriteerd raken van mensen die taalfouten maken, maar zelf vol trots weten te melden dat ze niet kunnen rekenen.
Want in mijn optiek is het af en toe maken van taal fouten (slordigheid ipv het niet kunnen) minder erg dan het niet kunnen rekenen.
wat Imgikke zegt :) #2