1. 1

    Ik zocht de versie van Nothing compares to you die Wim de Bie ooit heeft gemaakt als boodschap aan zielige meisjes die honger lijden, nooit beter worden en verlangen naar liefde, dood, sex en stervende woorden: er zijn erger dingen in de wereld, doe normaal.

    Helaas niet op U= te vinden.
    Iemand? Ergens?

  2. 2

    Kom kom HansR niet zo…zo…[fluistermodus aan] ouwelullenpraat [fluistermodus/]

    Bie is passé, voor mij dan, verraste me ooit maar nu nooit….voorspelbaar, oude media in nieuwe zak. Maakt goede sier omdat de vpro alles betaald.

    Wat is er tegen verlangen ? dat is toch tijdloos en leeftijdsloos of heb je het verloren gezien je ietwat top/down reactie.

  3. 3

    @Larie
    Was het te erg? Zal wat dimmen dan.

    Wat is er tegen verlangen ?

    Niets, helemaal niets. Het is de extreem overpuberale vorm die stoort. En die me aan dat stukje van Bie deed denken op welk spoor ik trouwens was gezet door enkele recente reacties van YP.

    Mmm… Als me dat het predikaat ouwelul op gaat leveren? Moet ik wat aan doen :) Kan ik dan sowieso nog wel dingen uit het verleden leuk en mooi vinden? Vanaf welk jaar is een uiting toegestaan? En mozart mag toch wel? OK, dan is er dus een periode VANAF iets mag en een periode WAARVOOR iets mag. Gegeven de korte termijn waarop de jeugd werkt schat ik dat de VANAF zo ongeveer 5 jaar is. Dus alles van na 2001 mag en is OK. De retro ligt op de jaren 70 op dit moment Dus grofweg een periode van 30 jaar vanaf 5 jaar terug is taboe. Ik begrijp je Larie. Ik zal me er aan houden.

    Bie mag pas over een kleine 10 jaar weer.
    Ik wacht geduldig.

  4. 4

    Alles mag Natuurlijk paps..uhh..HansR maar die nog opgroeiende dame toch ook?
    Ik vond het wel iets hebben haar puberale naïve uitstraling..ze zoekt maar speelt een riskant spel, eenmaal op internet verdwijn je in de cache van Google, wordt je verkocht (dat doet Google nu) en lachen mensen over een eeuw je nog uit.

  5. 5

    Ik heb het geplaatst omdat ik wilde laten zien dat door internet iedereen echt bz’n 20 minutes of fame krijgt en in een massamedium hoogst particuliere emoties worden overgebracht tegenwoordig. Mooi die ouwehoerende mensen op Youtube. Daarnaast trof me iets in dat meisje, die eindeloze hopeloosheid van haar gezicht, de irritante radeloze verveeldheid in een Amerikaans accent. Mooi!

  6. 11

    Man, hou toch op. Zelfs acteren is, gezien de leeftijd van deze dame, een stap gemaakt. Beter stappen (stappen is uit evenwicht raken en vallen, uit evenwicht raken en vallen etc) dan stilstaan.

  7. 13

    Nee joh, komp wel goed:), om even de oorsprong te tonen,

    Laurie Anderson:(mooie cd)

    You’re walking. And you don’t always realize it,

    but you’re always falling.

    With each step you fall forward slightly.

    And then catch yourself from falling.

    Over and over, you’re falling.

    And then catching yourself from falling.

    And this is how you can be walking and falling

    at the same time.

  8. 15

    And this is how you can be walking and falling

    Ik denk dan zelf eerder aan:

    There is an art, or rather a knack to flying. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss.

    Pick a nice day and try it.

    All it requires is the ability to throw yourself forward with all your weight, and the willingness not to mind that it’s going to hurt.

    That is, it’s going to hurt if you fail to miss the ground.

    Most people fail to miss the ground, and if they are really trying properly, the likelihood is that they will fail to miss it fairly hard.

    Clearly, it is this second part, the missing, which presents the difficulties.

  9. 18

    Soms..moeilijk maar toch, doe ik een stapje terug in mijn grensgebeuren. De grens is waar mijn lichaam ophoudt en de “rest” begint.
    Als snel tonen de zintuiglijke waarnemeningen, verwerkt als indruk, een gevoel van kwetsbaarheid.
    Dan begint het grote toneelspel, verdoezelen/verbergen van wat ik denk, vanwege de kwetsbare opstelling.
    Bij oplopende kalenderleeftijd wordt dit scherm alsmaar dikker en groter.
    Soms wordt je geprikkeld meestal door veel jongeren die nog niet zo ver (gezakt) zijn.
    De mooiste momenten in mijn leven…aha frisse lucht.

    Deze dame betreedt hetzelfde pad en dan denk ik..leg haar geen strobreed in de weg, want wellicht kan ik even meereizen.

  10. 19

    @Sil, larie: inderdaad.

    (Ik weet even niet welke, maar als je een van de zinnen selecteert, rechtsmuisklikt in Firefox, en dan Search on web for …)

  11. 21

    Misschien heeft YP wel een punt, ben een enorme neuzelaar alhoewel volgens mijn VanDal’s woordbetekenis ik beslist niet onverstaanbaar mompel. Ietwat te mediterraan type eigenlijk.

  12. 25

    Jazeker maar bezien vanuit het bekijken der dingen alsof je net geboren bent en deze onderstroom is je wellicht ontgaan, ik kom soms wat magertjes over…soms.

    Ach kom YP, zand erover ik heb je zelfs mijn beeltenis laten zien om het vuur enigszins te blussen. Ik mag je riskante beeldspraken/woordspelletjes wel btw, heeft ook iets van kwetsbaar opstellen :)

  13. 27

    Dat waren misschien spoken larie,..die je zag,..langswaaiende bolletjes stro in verlaten spookstadjes ,…d’r was geen sprake van vuur,… dus blussen had niet gehoeven…

  14. 28

    “@EVH dit meisje is geen 20 minuten maar al 50 weken reuzebekend door minstens een vijftal portretten op YT, allemaal reuzefake.”

    Dat doet er niet toe. Het fenomeen, door haar en lonelygirl15 uitgebeeld blijft hetzelfde: emoporno van de bovenste plank. Warhol heeft nog nooit zo gelijk gehad, het cliché is nog nooit zo waar geweest..

  15. 30

    Veel aanstellers, maar ook hier en daar een oprecht persoonlijke document.

    http://www.youtube.com/watch?v=IFStpzOjY_I

    Deze meneer speelde ook een in rol in het lonelygirl15 drama (enl niet gescript volgens mij). Al met al een prachtige soap.

    En voor wie perse wil weten wat nou echt echt is en net niet echt: vraag het Henk Jan Smits. Die weet dat! Echt!

  16. 31

    Vraag ik me toch ineens af: ik denk dat iedereen zo langzamerhand wel gelooft dat Youtube de toekomst van TV is. Hoe kijken we dan over pak-m-beet 20 jaar terug op ‘uitzendingen’ als deze, of lonelygirl15, of al die andere al dan niet fake uitingen die ineens wereldberoemd zijn?

    M.a.w.: zitten we hier naar de nieuwe Mies Bouwman te kijken?

  17. 33

    Genau Snaporaz. Nog niet zo lang geleden moest ik in den vreemde (Gezellig, was al gepasseerd) het fijne verschil tussen gedogen en moet kunnen uitleggen.
    Lukte niet echt, veuls te veul rode wijn..enfin, Ceterum ceseo bleek het, dagelijks gebruikte begrip bij einde betoogjes in Zwitserland, beste te passen bij “moet kunnen”

    Vind ik ook, moet kunnen. Elke dag als ik mijn ogen open doe bedenk ik dat ik de dingen niet als ouwe vastgeroeste l*l moet voelen..tot nu toe lukt, het soort van:)

  18. 35

    Quote van JLG : “Le cinéma, ça permet d’imprimer une expression, et puis en même temps d’exprimere une impression.” (Bron : Douin, Jean-Luc “Jean-Luc Godard” (Paris : Seuil [Rivages / Cinéma] 1994, p. 96)

    @#34 sorry moest deze zijn ; gewoon ’n schraal resultaatje van zoeken op Godard + You Tube. M’n eigen site is onderhand off line, meestal zet ik ’n lateraal gevonden bonus onder me nick ;-/

    “Le vrai criminel, ce n’est plus celui qui commet la crime mais celui qui transmet l’information”. (JLG, ibid. p. 87)

  19. 37

    Zeg gewaardeerde snap et all, kijkt u door één bril of gekleurde bril of vele brillen ?;

    Bent U een heuse BELG ofzo, ik proef toch iets van de Ardennen zeg maar.

    Ik ben Larie van lariekoek, allemaal vederlicht.

  20. 39

    Euh, Dagboek van een kamermeisje (Mirbeau / Buñuel) ? Andere film ? Qua brillen : allerhande lenzen ! Playtime op 70 mm ! En ja, wat lichter dan de gemiddelde Sargast he…

  21. 41

    Dacht even aan iets Charlotte Mutsaers achtigs, en zie de, zoekmachine levert Pascale Platel op. Grande dame babacool, was altijd hartverwarmend in De Laatste Show, maar niet dermate fan van dat ik de voorstelling ben wezen bekijken. ’n Te verre reis vanuit Oudeschild ;-)