Europartrain

In 1997 startte de Europartrain in Thessaloniki, toen de Culturele Hoofdstad van Europa. Bij Oostenrijk was enig oponthoud omdat de autoriteiten wantrouwend waren, maar de trein reed uiteindelijk door naar Nederland. En daar strandde het project. De NS die aanvankelijk mee leek te werken en zelfs een wagon beschikbaar wilde stellen, lag ineens dwars.

Film bij Kunst op Zondag | NS en kunst, van zondag 27 oktober 2013.

  1. 1

    The article by the Volkskrant
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/archief/article/detail/578911/2000/05/04/NS-ligt-dwars-zeggen-de-Blinde-Schilders.dhtml
    was written without proper inquiry and to such an extent distorted that one could presume that advertisements by the NS in the Volkskrant are of higher priority then proper investigative journalism. If you are interested in what really happened please read an independent article by the Canadian Daily (Saturday, 9 October 1999) you can find here.
    http://www.kalliwoda.dds.nl/blindpainters.org/europartrain/discussion/canadianDaily/canadianDaily.html

    Included in this article are links to references!

  2. 2

    De EU lijkt mij, gezien dit artikel over de gestrande Europatrain, precies over te komen alsof het die trein zélf is. Want de eerstgenoemde moest toch zo nodig zorgen voor eensgezindheid in Europa? Als die trein al werd tegengehouden in Oostenrijk (waar een beruchte dictator met een Charlie Chaplinsnorretje vandaan kwam die eveneens een Verenigd Europa wilde) en men in Nederland geen extra wagons hieraan wilde koppelen bewijst dat opnieuw dat die eensgezindheid in Europa ver te zoeken is! De huidige EU dendert net als een op hol geslagen trein voort en die zal op een kwade dag uiteindelijk toch ontsporen wat door veel EU-hatende Europeanen allerminst betreurd gaat worden!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren