Flikker gewoon een mooi end op met dat pleuris Klote papieren tering vliegtuigje.
Wanneer worden we wakker en realiseren we dat de JSF gebruikt wordt om de enorme pensioentekorten van de bouwers in te verwerken. Pensioenkosten mogen ze in de VS niet doorberekenen maar aan het buitenland wel. Ergo. Wij gaan een kost no object pensioen pot betalen.
Een eruofighter is best een véél beter idee.
En wanneer de psychische staten het helemaal in kop krijgt zullen we geen meter meer vliegen! Iets met software en sluitels????
#2
Bismarck
Ah komop, de JSF zit pas op tien generaal pardonnen in onkosten. De VVD moet toch ook wat in ruil krijgen? Wie regeert dit land nu eigenlijk?
#3
David Rietveld
Het ‘echte’ nieuws is toch dat de PvdA nu instemt, of heb ik iets over het hoofd gezien?
#4
Naam
Dat de PvdA hier nu opeens toch mee instemt, is natuurlijk geen verrassing meer: die partij doet tegenwoordig niet zo moeilijk meer om van standpunt te wisselen, zolang er maar iets tegenover staat.
#5
David Rietveld
@4: nieuws is natuurlijk niet altijd een verassing. En zou het CDA voor de 3e of 4e keer beloofd hebben dat het ontslagrecht in de koelkast staat? :-)
#6
RennieB
En de werkgelegenheid is ook een farce natuurlijk. Het bedrijf wat het onderhoud zou doen is onlangs van Nederlandse naar Frans/Italiaanse handen overgegaan dus ook de werkgelegenheid door onderhoud is een lul/kutverhaal. En Fokker Aerospace… Een stukkie kevlar, that’s it.
Goh, ik word écht boos…
*Think happy thoughts, Think happy thoughts*
Biertje?
#7
David Rietveld
Ik begrijp het niet helemaal geloof ik.
In het regeerakkoord staat:
In 2007 wordt het MoU ten aanzien van JSF-testtoestellen ondertekend. In 2008 wordt de business case herijkt voordat in 2009 besluitvorming plaatsvindt over de contractondertekening voor de definitieve aanschaf van testtoestellen.
Bron: http://www.regering.nl/dsc?c=getobject&s=obj&objectid=74638
Voor zover ik weet is het nog geen 2009 en is de businesscase nog niet herijkt. Gelet op de antwoorden van de Rekenkamer (zie link ‘eerder’) lijkt het me dat er een gerede kans is dat die businesscase zeer onvoordelig uitpakt. Het bedrijfsleven zal het verschil tussen ‘van de plank’ en ‘participatie’ niet alleen kunnen betalen, en dus zal de regering dat moeten doen als je mee wilt (blijven) doen. Dat lijkt me meteen de ratio van eerst herijken, dan besluiten. Ik zit niet zo heel goed in dit dossier, maar misschien dat Steeph er iets over kan zeggen.
#8
RennieB
Sow, ik beloov de pots eerts nog een te lesen voortaan… #1
Reacties (8)
Flikker gewoon een mooi end op met dat pleuris Klote papieren tering vliegtuigje.
Wanneer worden we wakker en realiseren we dat de JSF gebruikt wordt om de enorme pensioentekorten van de bouwers in te verwerken. Pensioenkosten mogen ze in de VS niet doorberekenen maar aan het buitenland wel. Ergo. Wij gaan een kost no object pensioen pot betalen.
Een eruofighter is best een véél beter idee.
En wanneer de psychische staten het helemaal in kop krijgt zullen we geen meter meer vliegen! Iets met software en sluitels????
Ah komop, de JSF zit pas op tien generaal pardonnen in onkosten. De VVD moet toch ook wat in ruil krijgen? Wie regeert dit land nu eigenlijk?
Het ‘echte’ nieuws is toch dat de PvdA nu instemt, of heb ik iets over het hoofd gezien?
Dat de PvdA hier nu opeens toch mee instemt, is natuurlijk geen verrassing meer: die partij doet tegenwoordig niet zo moeilijk meer om van standpunt te wisselen, zolang er maar iets tegenover staat.
@4: nieuws is natuurlijk niet altijd een verassing. En zou het CDA voor de 3e of 4e keer beloofd hebben dat het ontslagrecht in de koelkast staat? :-)
En de werkgelegenheid is ook een farce natuurlijk. Het bedrijf wat het onderhoud zou doen is onlangs van Nederlandse naar Frans/Italiaanse handen overgegaan dus ook de werkgelegenheid door onderhoud is een lul/kutverhaal. En Fokker Aerospace… Een stukkie kevlar, that’s it.
Goh, ik word écht boos…
*Think happy thoughts, Think happy thoughts*
Biertje?
Ik begrijp het niet helemaal geloof ik.
In het regeerakkoord staat:
In 2007 wordt het MoU ten aanzien van JSF-testtoestellen ondertekend. In 2008 wordt de business case herijkt voordat in 2009 besluitvorming plaatsvindt over de contractondertekening voor de definitieve aanschaf van testtoestellen.
Bron: http://www.regering.nl/dsc?c=getobject&s=obj&objectid=74638
Wouter Bos zegt een jaar geleden:
En dan zijn er nog heel veel onderwerpen waarvoor we lang niet zoveel hebben binnengehaald als we gehoopt hadden. (…) We hadden de JSF, het nieuwe gevechtsvliegtuig, het liefst helemaal afgeblazen, maar nu hebben we een reële mogelijkheid nog voor de definitieve aanschaf van de testtoestellen een beslissing te nemen.
Bron: http://www.wouterbos.nl/renderer.do/menuId/327626/clearState/true/sf/327626/returnPage/327626/itemId/337207/realItemId/337207/pageId/327721/instanceId/23309/
Voor zover ik weet is het nog geen 2009 en is de businesscase nog niet herijkt. Gelet op de antwoorden van de Rekenkamer (zie link ‘eerder’) lijkt het me dat er een gerede kans is dat die businesscase zeer onvoordelig uitpakt. Het bedrijfsleven zal het verschil tussen ‘van de plank’ en ‘participatie’ niet alleen kunnen betalen, en dus zal de regering dat moeten doen als je mee wilt (blijven) doen. Dat lijkt me meteen de ratio van eerst herijken, dan besluiten. Ik zit niet zo heel goed in dit dossier, maar misschien dat Steeph er iets over kan zeggen.
Sow, ik beloov de pots eerts nog een te lesen voortaan… #1