1. 1

    Misschien kan Job Cohen daar burgemeester worden als ‘ie zometeen PvdA-leider af is… (Ik dacht, ik kop ‘m er maar even in voordat rechts het doet)

  2. 3

    “The extremists took over the village in just a few years. They now own seven of the 10 houses and have driven out anyone who couldn’t come to terms with them.”

    @Kilgore; nog knap dat je het hebt kunnen vinden. Dat is mij niet gelukt.

  3. 4

    @Hans, toen ik het dorp op google maps zag heb ik inderdaad niet meer verder gelezen.

    De oplossing lijkt me simpel, in die andere 3 huizen ook neo-nazi’s zetten en dan een groot hek eromheen met daarop borden met ‘niet voederen’.

  4. 6

    Eigenlijk kun je je afvragen waarom zoiets als dit nog zolang heeft geduurd. Voorspelling voor 2011-2020: we krijgen nog veel meer van dit soort politieke communes.

  5. 9

    Ach, de Godwin nieuwe stijl is ook binnen.

    Mag ik even weten in welke wijken in Nederlandse binnensteden op vrijdag de handen worden afgehakt en overspeligen gegeseld?

    O, wacht, je hebt het over kutmarokkaantjes die de buurt terroriseren. Tja, dat heeft inderdaad alles met de islam te maken, maar niet heus.

  6. 14

    @JSK; Precies – Urk en Tholen zijn ook heel gesloten. De vraag is niet waarom mensen zich willen opsluiten tussen gelijkgestemden en of het goed is en mag, de vraag is wat de middelen zijn die gebruikt worden tegen een (onvermijdelijke) uitdager van buiten. In Staphorst wilden ze nog wel eens een ongetrouwd stelletje op de boerenkar hijsen, maar ik vermoed dat deze brave neonazi’s dat maar soft vinden.

  7. 15

    @KJ: Nouja, als de islamitische meerderheid in Kanaleneiland op democratische wijze de sharia wil invoeren dan zijn ook de rapen gaar. Niet elke groep heeft het recht op afscheiden, zelfs als dit op vreedzame wijze plaatsvindt.

  8. 16

    @13: De subsidiariteit in Nederland was meer aan mensen dan aan territoria gebonden. Vaak kon je kiezen tot welke “vrijstaat” (zuil) je behoorde (toegeven, sterke schoenen waren nodig om iets anders dan je ouders te kiezen), zonder te moeten verhuizen.

  9. 17

    @JSK; Appels en peren – het aller-ingrijpendste dat de gemeente Putten kan besluiten, via lokale verordening, is dat op haar strand de topjes aan moeten blijven. Zij kan niet onder de Nederlandse wet uit.

  10. 19

    Okee, voordat je met een islamofobisch (pardon, “kritisch”) vergrootglas over het woord “sharia” struikeld: niet elk artikel van de islamitische wetgeving is in strijd met de Nederlandse wet.

  11. 20

    @19
    zolang het niet verboden is mogen ze het uiteraard doen, of ze het nou sharia noemen of fierljeppen, dat is het probleem ook niet, het zijn juist de dingen die er wel strijdig mee zijn.

  12. 22

    Hier worden complete dorpen weggeterroriseerd en ziet hoe het stuitend domme tokkievolk dit nog weet goed te praten. Hypocriet opportunisme ten top.

  13. 23

    @21: Een groot deel vind dat een probleem? En wat is dan het probleem van een hoofddoek dragen. Worden hun hersenen daarvan oververhit? Volgens mij hebben mensen vaak een probleem met vrouwenonderdrukking en daar staat volgens veel mensen de hoofddoek symbool voor.

  14. 24

    En trouwens wordt hier niet gewoon gedaan waar mensen landen met een regering gebaseerd op de islam van beschuldigen nl. het buitensluiten van andersdenkenden. En je wordt daarbij nog niet eens genegeerd (zoals hier in nederland nog weleens wil gebeuren als je als niet- gelovige in een streng gelovig dorp woont. Nee je wordt tevens geterroriseerd. Sorry ik vind het stuitend.

  15. 25

    Verschrikkelijk elke vorm van uitbuiting, onderdrukking en uitsluiting. Of dat nu gebaseerd is op geloof of ideologie. Zoals Bea met de kerst in haar toespraak zei: ‘Wat ge wilt dat u niet geschiedt, doet dat ook een ander niet’.

    Zeer discutabel natuurlijk. Een neo-nazi of een sharia-aanhanger denkt anders. Een maatschappelijke groepsvorm waarbij het individu ondergeschikt is.

  16. 26

    @25
    Is uiteindelijk niet in elke maatschappij het individu soms ondergeschikt aan het collectief, daarom ook het woord ‘maatschappij’.