Uit een jaarlijks lezersonderzoek van het ezine Brandchannel naar de invloedrijkste merken komt het bovenstaande rijtje naarvoren. Het onderzoek werd uitgevoerd in 75 landen zodat er aparte continentenrijtjes samengesteld konden worden. Vraag blijft: wat moet je ermee? Als je deze continentenrijtjes analyseert zou je de volgende sociale typeringen kunnen uitdelen:
Asia-Pacific: open-minded materialisten
Europe & Africa: burgelijk arabisch geori
Reacties (10)
Ik maak van Asia Pacific rondreizende gadgetfreaks.
Overigens vind ik dit soort lijstjes altijd wat vreemd, want wat is een merk precies eigenlijk? Het logo, de naam, het gevoel, de waarde of een combi van deze?
Ik mis de “Jezus” brand. Daarmee wordt wereldwijd ook goede zaken gedaan…
Hoe zit het eigenlijk met Coca-Cola en McDonalds? Die had ik toch ook verwacht. Wel bemoedigend dag FoxNews er niet in staat.
Globaal gezien zitten we dus bij Ikea met een koffie achter een laptop op Google te kijken of er nog nieuws in uit het midden oosten.
Inderdaad, volkomen nutteloos zo’n lijstje, ik heb helemaal geen laptop ;).
Samen met je Bimbo in haar H&M topje aan de Bacardi, zittend op een plundra bankje van Ikea onderwijl googlend op de Apple naar de sites van Al-Jazeera en LonelyPlanet. Wil je nu aan de Corona schat? Of zal ik mij room…ehh Starbucks maar te voorschijn halen?
Ik mis de Frans Bauert parfumlijn.
Europa en Afrika in
Europa, het Midden Oosten en Africa worden in internationale financi