LUDIEK – CEO Hans Wijers neemt afscheid van AkzoNobel met een Office-achtig filmpje. Innemende zelfspot of de zoveelste bestuurder die zichzelf heimelijk enorm belangrijk vindt? FILMPJE!
LUDIEK – CEO Hans Wijers neemt afscheid van AkzoNobel met een Office-achtig filmpje. Innemende zelfspot of de zoveelste bestuurder die zichzelf heimelijk enorm belangrijk vindt? FILMPJE!
Reacties (6)
Waarom nu toch die zure links calvinistische ondertoon? Durf eens gewoon iets leuk te vinden mensen.
Positivo Sander gaat even vol het Orgal, non!
I like.
Ik hou het op innemende zelfspot.
Maar er zit nog een element in : zijn spot met de identificatieplicht op een plek waar iedereen hem moet kennen is hij plots een vreemde. Als je dat op Sargasso roept als columnist of als reaguurder heeft het minder waarde dan als Hans Weijers het roept.
Of zie ik het verkeerde en wil hij alleen maar zeggen : sorry dat ik niet iedereen heb kunnen leren kennen? Hij gaat wel heel welwillend mee in het ‘iedereen moet me kennen’ verhaaltje. Wil hij daarmee juist zeggen : identificatie is een must of zegt hij juist : het is overdone.
Of zegt hij gewoon niks?
Kijk, Weijers is niet de eerste de beste dummy en als je zo’n filmpje laat maken is er over nagedacht. Goed over nagedacht. Mag ik aannemen. Weijers heeft er ook een stem in gehad. Wil iets nalaten. Ergo : het zegt iets. Maar wat?
Ah : ik zal jullie missen ook al ken ik niet iedereen.
Maar dan zegt hij dat het bedrijf eigenlijk bestaat uit individuen. En dat zegt hij in een maatschappij waar persoonlijkheid aan het verdwijnen is. We worden vervangbare robots in de samenleving, zelfs hij is gemaakt en zelfs hij moet zich identificeren. Nee, ik zie het toch ook als een subtiele persoonlijke boodschap over mens, individu en de relatie tot het bedrijf.
Andere interpretaties?
Hans Whyers?
Het old boys network van D66 lijkt innemend en vol zelfrelativerende zelfspot totdat een van hun je baan gaat reorganiseren. Fake bende dus dit filmpje.