Google vs China en de waarde van informatie

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

‘Don’t be evil’, luidt het credo van Google. Die lijfspreuk vormde vorig jaar aanleiding voor de internetgigant om te vertrekken uit China. Als het bedrijf zich bleef onderwerpen aan de Chinese censuurwetten zou het haar lijfspreuk te grabbel gooien, vond Google-oprichter Sergey Brin. Volgens NRC Handelsblad heeft Google hiermee een norm gepresenteerd: wel respect maar geen blinde adoratie voor de nieuwe wereldmacht. Zullen andere bedrijven volgen?

VPRO’s Tegenlicht duikt vanavond dieper in het conflict tussen Google en China en bestudeert de waarde van ongefilterde informatie.

Reacties (3)

#1 lmgikke

Google en vertrekken uit China vorig jaar? ben er vorig jaar mei geweest, maar de Google reclame was nadrukkelijk daar aanwezig in Beijing…..

  • Volgende discussie
#2 Dennis

Google slaat de plank wel eens vaker mis http://bit.ly/hHBMRj

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 JSK

Het is inderdaad beter om heel de dag op de bank te hangen met het idee “als ik A zou doen, dan zou ik er heel goed in zijn” dan te falen @#2.

  • Vorige discussie