Op een of andere manier gaan Duitsers er veel meer ontspannen, objectiever mee om.
Toen ik in Duitsland woonde was er ook een hoge leger functionaris die beweerde dat je Joden hun vervolging in de jaren ’30 gedeeltelijk aan henzelf te danken hadden. In plaats van dat de media over elkaar heen vielen, werden er een paar droge historici bij gehaald die rustig vertelde dat dat er misschien sporadisch een vervelende Jood was, maar dat het verder onzin was en toen kon meneer gewoon opbokken, zonder gehijg en geschreeuw.
#2
Lothar
Het boek is niet verboden in Duitsland, maar het copyright is in handen van de deelstaat Beieren en die geeft geen toestemming voor nieuwe uitgaven. Daarom is de heruitgave dus gepland voor 2015 – zeventig jaar na de dood van de auteur.
#3
stoethaspel
Geinteresseerden zouden eens kunnen neuzen in het werk van Otto Weininger, Geslacht en Karakter, bijvoorbeeld.
#4
stoethaspel
Kom ik er net achter dat de schat ook een heuse website heeft om de mensheid van zijn genialiteit op de hoogte te doen brengen, compleet met downloads en al.
Ik kwam met dit heerschap in aanraking doordat Wittgenstein zwaar onder de indruk was van Geslacht en Karakter. Na me hoofdschuddend door de eerste hoofdstukken te hebben gewerkt is het boek gewoon op straat terecht gekomen, waar het thuis hoort: Bij het grofvuil. Nooit begrepen waarom een logicus met een dwaas liep te zeulen of het moest Wittgenstein´s eigen afkeer van het joodse volk zijn.
Maar de nazi´s, die wisten wel raad met de theorietjes die de man had over de rollen van de geslachten, de neger en de jood. Leuk leesvoer als je inspiratie zoekt om een nieuwe aflevering Southpark te schrijven.
#5
mescaline
Je draait om de hete brij heen @stoethaspel.
Probeer het gewoon eens. 1900-1913. Een op barsten staande westeuropese cultuur vol van nieuwe ontdekkkingen en oude taboes die er keihard werden ingetimmerd.
Bloeimoment van geniale gekken. En van niet-geniale.
Reacties (6)
Op een of andere manier gaan Duitsers er veel meer ontspannen, objectiever mee om.
Toen ik in Duitsland woonde was er ook een hoge leger functionaris die beweerde dat je Joden hun vervolging in de jaren ’30 gedeeltelijk aan henzelf te danken hadden. In plaats van dat de media over elkaar heen vielen, werden er een paar droge historici bij gehaald die rustig vertelde dat dat er misschien sporadisch een vervelende Jood was, maar dat het verder onzin was en toen kon meneer gewoon opbokken, zonder gehijg en geschreeuw.
Het boek is niet verboden in Duitsland, maar het copyright is in handen van de deelstaat Beieren en die geeft geen toestemming voor nieuwe uitgaven. Daarom is de heruitgave dus gepland voor 2015 – zeventig jaar na de dood van de auteur.
Geinteresseerden zouden eens kunnen neuzen in het werk van Otto Weininger, Geslacht en Karakter, bijvoorbeeld.
Kom ik er net achter dat de schat ook een heuse website heeft om de mensheid van zijn genialiteit op de hoogte te doen brengen, compleet met downloads en al.
http://www.theabsolute.net/ottow/
Ik kwam met dit heerschap in aanraking doordat Wittgenstein zwaar onder de indruk was van Geslacht en Karakter. Na me hoofdschuddend door de eerste hoofdstukken te hebben gewerkt is het boek gewoon op straat terecht gekomen, waar het thuis hoort: Bij het grofvuil. Nooit begrepen waarom een logicus met een dwaas liep te zeulen of het moest Wittgenstein´s eigen afkeer van het joodse volk zijn.
Maar de nazi´s, die wisten wel raad met de theorietjes die de man had over de rollen van de geslachten, de neger en de jood. Leuk leesvoer als je inspiratie zoekt om een nieuwe aflevering Southpark te schrijven.
Je draait om de hete brij heen @stoethaspel.
Probeer het gewoon eens. 1900-1913. Een op barsten staande westeuropese cultuur vol van nieuwe ontdekkkingen en oude taboes die er keihard werden ingetimmerd.
Bloeimoment van geniale gekken. En van niet-geniale.
Essay er eens op los ?
Hete brij? Ik volg je niet, Mescaline.