Over de golf van verkrachtingen in India moet voor publiek begrip een sociologisch-criminologische verklaring worden afgegeven. Zijn ze ad hoc, en dan ‘eerlijk’ verdeeld over kasten, geloven, ethnien, of zijn ze aan subculturele patronen te relateren?
Dat mensen en instanties uit India daar geen idee van hebben, acht ik onwaarschijnlijk, maar je hoort ze er niet over. Of onze journalisten onderscheppen die berichtgeving. En ja, dan weet je het wel. Het volk van Nederland en eventueel India moet tegen de waarheid worden beschermd.
Buddhisten en Sikhs (uit Patiala) lijken mij niet de eersten om als verdachten en aanmerking te nemen, maar pariahs (dalits) zou kunnen. Die krijgen per definitie toch altijd van alles de schuld. En zo lost India veel van haar morele problemen op, via het kaste-stelsel.
De rol – van preventie en vergelding – van de Indische politie inzake het onderhavige sexuele geweld, wordt in de lapidaire berichtgeving erover vaak negatief beoordeeld. Dit doet de vraag rijzen uit welke lagen (kasten, geloven) de Indische politie-agenten worden gerecruteerd? Iets anders geformuleerd: welke Indianen willen in India graag bij de politie?
Reacties (4)
En nu ook een dode journalist
http://cpj.org/2012/12/in-india-police-shoot-dead-journalist-covering-pro.php
Het vervolg:
http://www.nu.nl/buitenland/2992046/indiase-druk-gezet-trouwen-met-verkrachter.html
Over de golf van verkrachtingen in India moet voor publiek begrip een sociologisch-criminologische verklaring worden afgegeven. Zijn ze ad hoc, en dan ‘eerlijk’ verdeeld over kasten, geloven, ethnien, of zijn ze aan subculturele patronen te relateren?
Dat mensen en instanties uit India daar geen idee van hebben, acht ik onwaarschijnlijk, maar je hoort ze er niet over. Of onze journalisten onderscheppen die berichtgeving. En ja, dan weet je het wel. Het volk van Nederland en eventueel India moet tegen de waarheid worden beschermd.
Buddhisten en Sikhs (uit Patiala) lijken mij niet de eersten om als verdachten en aanmerking te nemen, maar pariahs (dalits) zou kunnen. Die krijgen per definitie toch altijd van alles de schuld. En zo lost India veel van haar morele problemen op, via het kaste-stelsel.
De rol – van preventie en vergelding – van de Indische politie inzake het onderhavige sexuele geweld, wordt in de lapidaire berichtgeving erover vaak negatief beoordeeld. Dit doet de vraag rijzen uit welke lagen (kasten, geloven) de Indische politie-agenten worden gerecruteerd? Iets anders geformuleerd: welke Indianen willen in India graag bij de politie?
Jezus wat ’n gelul weer.