Unilever speelt in op de crisis

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

Reacties (7)

#1 Sil

Bla bla bla, drive growth, bla bla growth, bla bla, hampered growth.

Sustainabillity ipv. growth eikels!

#1.1 Jeroen - Reactie op #1

Weleens een levenscyclus analyse van zulke producten gezien? Verreweg de grootste bijdrage is verspilling door de consument, op het productie process kan in verhouding maar heel weinig gewonnen worden.

Hoe ontmoedig je verspilling door de consument? Ik denk dat een crisis en kleinere verpakkingen (zeker 1 persoons porties) daar best wel eens mee kunnen helpen. Of meet jij altijd precies de juiste hoeveelheid shampoo af voor je het in je haar smeert?

#2 parallax

“buying smaller packages means polluting more -not saving money”

Dit.

#2.1 Jeroen - Reactie op #2

Dat klopt, maar zo werkt de menselijke psyche nu eenmaal. Unilever bied alleen aan wat de mensen willen kopen.

#3 Sil

Demand driven marketing?
of
Marketing driven demand?

#4 Max Molovich

“Why can’t we sell food like Apple sells devices? Why are there no genius consultants for chicken.”

O God. Straks krijgen we nog de Albert Heijn Experience. Geen supermarkt, maar een belevenis!

#5 Peter

Het is veeleer zo dat de crisis inspeelt op de overbodige firma Unilever.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren

*
*
*