1. 2

    Als je het zo formuleert, dan zou de logische conclusie zijn, dat de wereld is gebaat bij meer gekwetste ego’s.

    (framing is ook een kunst)

  2. 3

    Nu pas hier?

    Maar verder is dit natuurlijk te gek om los te lopen.
    Prachtig dat die Turken de koningin nu ook niet meer willen hebben.
    400 jaar diplomatieke relaties en daar niet mee om kunnen gaan.
    Ik zie de humor wel.

  3. 6

    Ik reis ook wel eens van Ankara naar Nederland. En gek genoeg merk ik nooit wat; mijn Turkse medereiziger ook niet. Ik geloof het verhaal gewoon niet; er moet iets ontbreken.

  4. 7

    Het wordt nu in het buitenland ook steeds duidelijker dat er ook heel veel nare Nederlanders zijn,die zogenaamde tolerantie bestaat alleen maar bij gratie van een benepen middenstandsmentaliteit “zaken gaan altijd voor”

  5. 8

    Dikke boehoe zeg, die turkse zanger heeft dat te verdanken aan zijn islamitische broeder die het 10 jaar geleden nodig vonden een aantal vliegtuigen te parkeren in een paar wolkenkrabbers.

  6. 10

    Dat is onzin. Dit is erfenis Fortuyn/Kamp: mensen buiten houden, zoals huwelijken tegenwerken en dergelijke.
    Overigens werken bij een andere dienst, de vreemdelingendienst, mensen die het echt iedereen, van amerikanen tot nieuw-zeelanders, lastig maken. Die dienst is echt berucht, maar dit is helaas alleen bekend bij mensen met buitenlandse vrienden en collega’s. Wordt niks aan gedaan, en dat zegt wel wat over de (vermeende) Nederlandse gastvrijheid. Hier een voorbeeld.

  7. 11

    (Niet bedoeld als reactie op #006. Blijkbaar verkeerde reageer-knop ingedrukt.)

    Meneer moest even op de tolk wachten. Duurde iets langer dan wanneer je niet ondervraagd wordt, maar in totaal nog geen uurtje. Boedihoe. Als ie daardoor daadwerkelijk zijn optreden heeft gemist, had ie zijn vlucht beter moeten plannen. Maar waarschijnlijk had deze over het paard getilde meneer gewoon geen zin in zijn optreden en kwam deze smoes goed uit. Of misschien was het gewoon chagrijnig omdat Nederlandse ambtenaren zich wat moeilijker laten omkopen dan Turkse (ontbetrouwbare bron daarvoor: http://robin.waarbenjij.nu/?page=message&id=2110702)

    Mij worden ook vaak wat vragen gesteld bij de douane in andere landen. Als je de taal niet spreekt, lijkt het me logisch dat dat wat langer duurt. Dat men dan in no-time een tolk voor je paraat heeft is prachtige service. Ik zie het probleem niet.

    Enige boeiende nieuws in dit artikel is dat Harry van Bommel hiervoor excuses van de minister durft te eisen. Wat een malloot.

  8. 12

    Dat is onzin. Het is al sinds jaar en dag gangbaar dat je bij de douane zo nu en dan – veelal steekproefsgewijs – wat vragen worden gesteld. Nog gangbaarder is het dat bij het stellen van vragen aan iemand die de taal niet spreekt een tolk wordt ingeschakeld. En nog gangbaarder is het dat zo’n tolk niet bij ieder douanehokje klaar staat en je daar derhalve soms even op moet wachten.

    Onze gastvrijdheid jegens mensen die hier al wat langer zijn – zoals in je link – is het helaas een ander verhaal. Wat michaelp daar beschrijft is geen incident, zo verloopt het iedereen die hier voor langere tijd wil komen, ook degenen die beter Nederlands spreken en meer bijdragen aan de Nederlandse economie dan de gemiddelde Nederlander… ZELFS Irakeze vluchtelingen die de top 100 Nederlandstalige kinderliedjes perfect uit hun hoofd kennen. Maar wat een zuurpruim is die michaelp zeg. Sjongejonge.

  9. 13

    Wat was er eigenlijk zo schandelijk aan de ondervraging op Schiphol? Werd hij gemarteld? Of hebben ze hem daar een hele nacht vastgehouden?

  10. 20

    Ik ben vier jaar beslismedewerker geweest bij de Dienst Vreemdelingenpolitie (DVRP) en het was niet mijn taak om het immigranten zo lastig mogelijk te maken, maar om uitvoering te geven aan wetten en regels, die op democratische wijze tot stand zijn gekomen. Ik zal niet ontkennen dat er veel misstanden waren (zijn?), waaronder veel te lange wachttijden en onkunde bij veel medewerkers.

    Echter, bij dat soort fora als bovengelinkt, wordt het verhaal altijd lekker eenzijdig zielig gebracht door de immigrant of partner en is de DVRP (of IND) altijd de boosdoener. In realiteit komt het heel vaak voor dat aanvragen te laat, onvolledig of onjuist worden ingediend, leges te laat worden betaald, mensen niet reageren op een schrijven onzerzijds met verzoek om meer informatie, et cetera, met alle gevolgen vandien (waartegen zelfs gewaarschuwd werd op de formulieren).
    Zuurpruimen als die Michaelp kom je dan ook met regelmaat tegen, volkomen onbekend met toepasselijke regelgeving hun recht opeisen en als ze hun zin niet krijgen is Nederland een kutland, gemakzuchtig vergetende dat hun land van herkomst vaak strengere regels heeft, maar daar hebben ze nooit mee te maken gehad. Zoals boven gesteld; bij de DVRP ging veel fout, maar sommige mensen roepen de problemen wel erg veel over zichzelf af.

  11. 21

    Inderdaad een heel mooi bericht. Ik ben ook in verband gebracht met de taxi IJsselstein schiphol, taxi houten schiphol, taxi IJsselstein. Bedankt voor het schrijven van zulke goede berichten en zoals ik hebben geabonneerd op uw blog, ik verwacht dat je leuke berichten als deze wordt plaatsing op een regelmatige basis.

  12. 22

    Toch wel vreemd, hoe sommigen zich hier uitputten in het maken excuses als de zogenaamde Nederlandse gastvrijheid en tolerantie in twijfel wordt getrokken. In dit geval excuses voor de uiterst vreemde behandeling van Arif Sag. Uiterst vreemd? Ja, want Arif Sag is enkele dagen geleden ook al in Nederland geweest voor een repetitie voor hetzelfde concert en is toen zonder enig probleem het land binnen gekomen. Na een normale behandeling dus.

    En de heer Frisco (#20) moet direct ontslagen worden, als hij nog bij de IND werkt. Zijn vooringenomenheid blijkt overduidelijk uit zijn reactie en hij is dus niet geschikt om een onafhankelijk oordeel te vellen over mensen, die ons land binnen willen komen. Uit zijn reactie blijkt namelijk, dat het volgens hem eigenlijk altijd de schuld is van de buitenlander,als een procedure lang duurt. Ondanks het feit, dat hij toe geeft, dat er lange wachttijden zijn en veel onkunde bij werknemers is, is het toch de schuld van de buitenlander… En wie begrip voor de buitenlander voor toont, is een zuurpruim, eist zijn recht op, is gemakzuchtig, enz…
    En een dergelijke bevel is bevel mentaliteit waardeer ik ook zelden (“om uitvoering te geven aan wetten en regels, die op democratische wijze tot stand zijn gekomen”, waarmee hij zijn eigen persoonlijke verantwoordelijkheid ten opzichte van de toepassing van die wetten al bij voorbaat en uiterst gemakzuchtig af wimpelt).

    PS: ik weet al meer dan 30 jaar, dat Nederland geen gastvrij of tolerant land is. Dat beeld proberen we wel te cultiveren, vooral op momenten, dat we ons zelf nog minder gastvrij en minder tolerant willen maken. Nederland was eind jaren 70 al een van de landen in Europa, waar buitenlanders het moeilijkste van alle landen visa kregen.

  13. 23

    @22 leer lezen. Jij zegt: “En de heer Frisco (#20) moet direct ontslagen worden, als hij nog bij de IND werkt. Zijn vooringenomenheid blijkt overduidelijk uit zijn reactie en hij is dus niet geschikt om een onafhankelijk oordeel te vellen over mensen, die ons land binnen willen komen. Uit zijn reactie blijkt namelijk, dat het volgens hem eigenlijk”

    Frisco zegt: “In realiteit komt het heel vaak voor dat (…)”

    Wie is hier nu vooringenomen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren