Wat een gezeik zeg, over die Gerda. Duidelijk dat de Tweede Kamer een hoop onderwerpen controversieel heeft verklaard, want anders vind je niet de tijd om je met deze onzin bezig te houden. Stop toch eens met dat makkelijk scoren!
“overheidscommunicatie dient over beleid en organisatie te gaan en wordt niet gericht op persoonlijke ‘imagebuilding’ van bewindspersonen.”
Dat, plus het feit dat het verkiezingstijd is, is vragen om gehijg van oppositieleden in de mediaproblemen. Dat het een spoeddebat moet worden, is dan ook wel weer typisch. Ben benieuwd hoe ze zich gaat verdedigen; vooralsnog lijkt het er niet op dat het blad niet wordt uitgegeven.
Trouwens: wel dikke LOL@Geert. ‘Help, mijn puber is tolerant’. Geniaal.
#6
vosje
@5 Dat begrijp ik allemaal wel, maar misschien is dat hijgerige inderdaad waar ik niet tegen kan.
Vanuit het oogpunt van LNV vind ik het wel een begrijpelijk format om mensen die normaal nooit in aanraking komen met LNV, een beetje duidelijk te maken wat ze allemaal kunnen verwachten van dit ministerie. Zolang de minister niet de ruimte krijgt om schaamteloos de partij te promoten, vind ik het allemaal prima. Human interest scoort nou eenmaal beter dan zo’n lullig foldertje met beleidsmaatregelen.
#7
prometeus
@6 Begrijpelijk? Ja. Verstandig? Nee.
Overigens valt het wel mee met hoe prominent ze in het blaadje naar voren komt (hier de pdf), maar het is gewoon niet slim om de titel en cover aan één politiek boegbeeld van het ministerie op te dragen. Noem het blaadje dan de Klara of de Berta en zet een koe op de voorkant. Dan hoef je alleen maar af te rekenen met die zeikerds van de PvdD.
#8
gronk
Ik dacht altijd dat politici een goed politiek gevoel hadden, en juist daarop geselecteerd werden, maar bij met name de vrouwelijke ministers van de laatste tijd (van der hoeven, verburg) begin ik daar zo m’n vraagtekens bij te hebben.
…maar waarom worden die lui dan gevraagd?
#9
Taco Zip
@6: als minister een glossy bijlage lanceren met je eigen naam en foto, dát is hijgerig.
#10
InvertedPantsMan
@9 Nee iets is hijgerig als het door politici gedaan wordt die niet tot jouw deel van het politieke spectrum behoren. Dingen die gedaan worden door politici die daar wel binnen vallen zijn begrijpelijk. Zo moeilijk is dat toch niet.
#11
Erik van Erne, stichting Milieunet
Nu online te bekijken De Glyssy Gerda: Nietszeggende Glamour met een Groen Tintje by Gerda Verburg http://goo.gl/Jrwx
#12
KJ
Met een uitklapposter ongetwijfeld, met Der Sexy Beast in volle, rechtopstaande glorie, en veel advertenties voor waterstof-peroxide.
#13
vosje
@7 Maar dan valt dat gehele human interest gedeelte weg ;) Ze hadden het misschien wat anders kunnen aanpakken
@9 en 10 Zolang het CDA slechts 1 keer wordt genoemd (in een opsomming van haar CV notabene) vind ik het echt prima, ook als het niet mijn partij is.
Om hier nou een spoeddebat voor aan te vragen. Fukking inflatie van het spoeddebat, dat is wat het is.
#14
Stickmeister
@10
Ongeacht politieke kleur is dit gewoon hijgerig en komt op mij narcistisch over. :)
#15
prometeus
@13 Als je in verkiezingstijd, door het ministerie gefinancieerd, een human interest artikel aan een politica wijdt, dan kan dat inderdaad niet.
Dus: of doe het niet, of wijdt het artikel aan iemand anders? Waarom moet het human interest artikel nav 75jaar LNV over de huidige minister gaan. Maar goed: nu ga ik een beetje mee in het gehijg.
#16
vosje
@ 15: ach, de plannen voor het blad waren al ruim voor de val van het kabinet gemaakt. Moet je dan die blaadjes weggooien?
Kennelijk heeft er iemand op de communicatie-afdeling gedacht: dit is een leuk idee en een mooi extra promotiedingetje voor LNV (naast het obligate jubileumboek en andere prullaria). En nu houd ik er over op, want ik ben net zo hijgerig aan het verdedigen (hoewel ik het geen ultiem slim plan vind, wel leuk gevonden).
#17
JW
@16: ‘Kennelijk heeft er iemand op de communicatie-afdeling gedacht’
Dat is misschien nog wel het ergste: dat goedbetaalde ambtenaren blijkbaar niets beters te doen hadden dan hier hun tijd aan te besteden.
#18
kilgoretrout
Jammer hoor,
kan Geert eindelijk zeggen wat hij wel wil,
blijft hij alleen maar klagen over wat fout gaat.
Ik vraag mij af hoe de afdeling Communicatie van LNV tot dit idee is gekomen. Het moest natuurlijk speels en passen bij ‘de doelgroep’. Maar welk doel dient deze uitgave dan? Welke noodzaak bestaat er bij LNV om in de vorm van een glossy juist de aandacht te krijgen van zo’n gevarieerde groep als de lezeressen van zeer verschillende vrouwenbladen?
Wat wil men bij al deze lezeressen nu bereiken? LNV ‘op de kaart zetten’? Maar waarom? En welke kaart? Is dat ministerie voor het voortbestaan en de effectiviteit van het uitvoeren van beleidsmaatregelen zo afhankelijk van deze ‘doelgroep’? Hebben die vrouwen zo’n invloed op natuurbescherming, Q-koortsbestrijding, duurzame landbouw?
Kortom, deze communicatie-experts zijn even vergeten in welk vak ze actief zijn. En deze uitgave geeft aan dat ze hun eigen vak niet goed verstaan.
Heeft niemand op die afdeling met het idee gespeeld – al was het maar tijdens het out of the box brainstormen – dat het gezien de enorme kritiek op geldverspilling door de overheid, niet zo’n goed idee zou zijn in crisistijd met een glossy uitgave te komen die bijna een half miljoen euro kost? (Veel meer denk ik, bij een oplage van 800.000 exemplaren zijn dat alleen de druk- en distributiekosten al.)
En dat een glossy uitgave misschien meer afbreuk doet aan het ministerie dan aan goodwill bij lezeressen van vrouwenbladen terug te winnen is? Je zou maar bijstandsmoeder zijn of boerin op een failliete geitenfokkerij en naast je Libelle dit blad ontvangen.
Het lijkt mij niet eens zozeer bedoeld om Verburg of LNV te ‘positioneren’, maar vooral om de makers en bedenkers (lees directeur en enkele ambitieuze medewerkers van de communicatie-afdeling) een wit voetje te laten halen bij Verburg. Kontlikken, noemen we zoiets buiten het communicatievak.
#21
Googol
ROTFLOL
Die zweep!
Onze webmeesteres is er niks bij ;-)
#22
Kees
Ben benieuwd hoeveel meningen het blad gelezen hebben. We denderen weer lekker mee op de publiek opinie.
Reacties (22)
En daarnaast nog de Bas…
En daarnaast nog de Bas…
En natuurlijk de Edwin?
Wat een gezeik zeg, over die Gerda. Duidelijk dat de Tweede Kamer een hoop onderwerpen controversieel heeft verklaard, want anders vind je niet de tijd om je met deze onzin bezig te houden. Stop toch eens met dat makkelijk scoren!
@4 Nou, er zijn hier vrij duidelijke regels over:
“overheidscommunicatie dient over beleid en organisatie te gaan en wordt niet gericht op persoonlijke ‘imagebuilding’ van bewindspersonen.”
Dat, plus het feit dat het verkiezingstijd is, is vragen om
gehijg van oppositieleden in de mediaproblemen. Dat het een spoeddebat moet worden, is dan ook wel weer typisch. Ben benieuwd hoe ze zich gaat verdedigen; vooralsnog lijkt het er niet op dat het blad niet wordt uitgegeven.Trouwens: wel dikke LOL@Geert. ‘Help, mijn puber is tolerant’. Geniaal.
@5 Dat begrijp ik allemaal wel, maar misschien is dat hijgerige inderdaad waar ik niet tegen kan.
Vanuit het oogpunt van LNV vind ik het wel een begrijpelijk format om mensen die normaal nooit in aanraking komen met LNV, een beetje duidelijk te maken wat ze allemaal kunnen verwachten van dit ministerie. Zolang de minister niet de ruimte krijgt om schaamteloos de partij te promoten, vind ik het allemaal prima. Human interest scoort nou eenmaal beter dan zo’n lullig foldertje met beleidsmaatregelen.
@6 Begrijpelijk? Ja. Verstandig? Nee.
Overigens valt het wel mee met hoe prominent ze in het blaadje naar voren komt (hier de pdf), maar het is gewoon niet slim om de titel en cover aan één politiek boegbeeld van het ministerie op te dragen. Noem het blaadje dan de Klara of de Berta en zet een koe op de voorkant. Dan hoef je alleen maar af te rekenen met die zeikerds van de PvdD.
Ik dacht altijd dat politici een goed politiek gevoel hadden, en juist daarop geselecteerd werden, maar bij met name de vrouwelijke ministers van de laatste tijd (van der hoeven, verburg) begin ik daar zo m’n vraagtekens bij te hebben.
…maar waarom worden die lui dan gevraagd?
@6: als minister een glossy bijlage lanceren met je eigen naam en foto, dát is hijgerig.
@9 Nee iets is hijgerig als het door politici gedaan wordt die niet tot jouw deel van het politieke spectrum behoren. Dingen die gedaan worden door politici die daar wel binnen vallen zijn begrijpelijk. Zo moeilijk is dat toch niet.
Nu online te bekijken De Glyssy Gerda: Nietszeggende Glamour met een Groen Tintje by Gerda Verburg http://goo.gl/Jrwx
Met een uitklapposter ongetwijfeld, met Der Sexy Beast in volle, rechtopstaande glorie, en veel advertenties voor waterstof-peroxide.
@7 Maar dan valt dat gehele human interest gedeelte weg ;) Ze hadden het misschien wat anders kunnen aanpakken
@9 en 10 Zolang het CDA slechts 1 keer wordt genoemd (in een opsomming van haar CV notabene) vind ik het echt prima, ook als het niet mijn partij is.
Om hier nou een spoeddebat voor aan te vragen. Fukking inflatie van het spoeddebat, dat is wat het is.
@10
Ongeacht politieke kleur is dit gewoon hijgerig en komt op mij narcistisch over. :)
@13 Als je in verkiezingstijd, door het ministerie gefinancieerd, een human interest artikel aan een politica wijdt, dan kan dat inderdaad niet.
Dus: of doe het niet, of wijdt het artikel aan iemand anders? Waarom moet het human interest artikel nav 75jaar LNV over de huidige minister gaan. Maar goed: nu ga ik een beetje mee in het gehijg.
@ 15: ach, de plannen voor het blad waren al ruim voor de val van het kabinet gemaakt. Moet je dan die blaadjes weggooien?
Kennelijk heeft er iemand op de communicatie-afdeling gedacht: dit is een leuk idee en een mooi extra promotiedingetje voor LNV (naast het obligate jubileumboek en andere prullaria). En nu houd ik er over op, want ik ben net zo hijgerig aan het verdedigen (hoewel ik het geen ultiem slim plan vind, wel leuk gevonden).
@16: ‘Kennelijk heeft er iemand op de communicatie-afdeling gedacht’
Dat is misschien nog wel het ergste: dat goedbetaalde ambtenaren blijkbaar niets beters te doen hadden dan hier hun tijd aan te besteden.
Jammer hoor,
kan Geert eindelijk zeggen wat hij wel wil,
blijft hij alleen maar klagen over wat fout gaat.
Wat een nare wereld moet die man toch in leven…
En na Geert de glossy Maxime:
http://twitpic.com/17qlb4
Ik vraag mij af hoe de afdeling Communicatie van LNV tot dit idee is gekomen. Het moest natuurlijk speels en passen bij ‘de doelgroep’. Maar welk doel dient deze uitgave dan? Welke noodzaak bestaat er bij LNV om in de vorm van een glossy juist de aandacht te krijgen van zo’n gevarieerde groep als de lezeressen van zeer verschillende vrouwenbladen?
Wat wil men bij al deze lezeressen nu bereiken? LNV ‘op de kaart zetten’? Maar waarom? En welke kaart? Is dat ministerie voor het voortbestaan en de effectiviteit van het uitvoeren van beleidsmaatregelen zo afhankelijk van deze ‘doelgroep’? Hebben die vrouwen zo’n invloed op natuurbescherming, Q-koortsbestrijding, duurzame landbouw?
Kortom, deze communicatie-experts zijn even vergeten in welk vak ze actief zijn. En deze uitgave geeft aan dat ze hun eigen vak niet goed verstaan.
Heeft niemand op die afdeling met het idee gespeeld – al was het maar tijdens het out of the box brainstormen – dat het gezien de enorme kritiek op geldverspilling door de overheid, niet zo’n goed idee zou zijn in crisistijd met een glossy uitgave te komen die bijna een half miljoen euro kost? (Veel meer denk ik, bij een oplage van 800.000 exemplaren zijn dat alleen de druk- en distributiekosten al.)
En dat een glossy uitgave misschien meer afbreuk doet aan het ministerie dan aan goodwill bij lezeressen van vrouwenbladen terug te winnen is? Je zou maar bijstandsmoeder zijn of boerin op een failliete geitenfokkerij en naast je Libelle dit blad ontvangen.
Het lijkt mij niet eens zozeer bedoeld om Verburg of LNV te ‘positioneren’, maar vooral om de makers en bedenkers (lees directeur en enkele ambitieuze medewerkers van de communicatie-afdeling) een wit voetje te laten halen bij Verburg. Kontlikken, noemen we zoiets buiten het communicatievak.
ROTFLOL
Die zweep!
Onze webmeesteres is er niks bij ;-)
Ben benieuwd hoeveel meningen het blad gelezen hebben. We denderen weer lekker mee op de publiek opinie.