1. 1

    Goed voornemen? Nog beter nieuws? Ik ben daar toch niet zo zeker van, vooral als je het blijkbaar belangrijkste plan erbij pakt:

    ”De onderbouw van het voortgezet onderwijs moet zich veel meer beperken tot de kernvakken Nederlands, Engels, wiskunde en de bètavakken”

    En dat terwijl het niveau van de (zover ik weet niet in PISA gemeten en dus blijkbaar niet meer belangrijke) vakken geschiedenis, aardrijkskunde en maatschappijleer bij de jongere generaties nu al om te huilen is. Als ik naar de maatschappij van nu kijk is meer nadruk op deze vakken minstens zo belangrijk.

  2. 2

    @1. Dat hoort bij deze tijd Bismarck. De scholieren moeten niet teveel kritische bagage meekrijgen, maar de vakken goed leren die een goede meegaande werknemer en een infantiele consument bevorderen.

    Trouwens het Nederlands is belabberd bij VMBO-ers, waar wel degelijk een dikke vinger bij het onderwijs ligt. En exacte vakken zijn hard nodig vanwege groeiend tekort aan technici (en nee, dan bedoel ik niet de IT-ers).

  3. 3

    @2 Hoe je een dommere meegaande werknemer of een meer infantiele consument wordt door goed onderwijs in de kernvakken Nederlands, Engels, wiskunde en de bètavakken is mij niet geheel helder.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren