Dit is en eng en briljant.
Je wordt “besodemieterd” waar je bij staat.
Je wordt geconditioneerd, gedrilld zonder dat je het weet.
Het kan voor goede en slechte doelen worden gebruikt.
Maar wie bepaalt wat goed of slechts is?
En wat als dit voor het sturen van de stemmen wordt gebruikt, wat al gedeeltelijk zo is, begrijp ik?
Organisaties die data verzamelen zouden verplicht openheid van zaken moeten geven hierover.
Reacties (4)
Link is stuk!
http://www.nytimes.com/2012/02/19/magazine/shopping-habits.html?pagewanted=1&_r=1
Fascinerend artikel!
Wel +1 voor Target = een Amerikaanse V&D.
Dit is en eng en briljant.
Je wordt “besodemieterd” waar je bij staat.
Je wordt geconditioneerd, gedrilld zonder dat je het weet.
Het kan voor goede en slechte doelen worden gebruikt.
Maar wie bepaalt wat goed of slechts is?
En wat als dit voor het sturen van de stemmen wordt gebruikt, wat al gedeeltelijk zo is, begrijp ik?
Organisaties die data verzamelen zouden verplicht openheid van zaken moeten geven hierover.