Conclusie rapport-Dijsselbloem niet goed

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol
,

Conclusie rapport-Dijsselbloem niet goed

Geen feitelijke onderbouwing voor de conlusie van Dijsselbloem

0

Reacties (1)

#1 Johan

Die hoogleraar spreekt zichzelf wel een beetje tegen:

(1) Volgens Borghans, hoogleraar arbeidseconomie aan de Universiteit Maastricht, is het niet te zeggen of scholieren door de jaren heen beter of slechter zijn gaan presteren.

(2) Hij noemt onder meer het toegenomen aantal leerlingen op havo en vwo. (zie bijv ook hier).

Kort nazoekwerkje leverde op waarom deze meneer niets moet hebben van de conclusies van Dijsselbloem:

‘Hij pleit voor een economische afweging van de inhoudelijke keuzes die in het onderwijs worden gemaakt, zodat de maatschappij optimaal kan profiteren van de investeringen in kennis. [..] We moeten ons ook afvragen wat we willen leren, hoe we dit willen leren en wanneer dit het beste kan. Hierbij gaat het om een economische afweging‘.

Wat ik dan niet snap: wat doet zo’n man op een universiteit, als hoogleraar nota bene? Imho horen dit soort keuzes thuis bij beroepsopleidingen (M/HBO’s dus), aangezien daar de opleiding een direct nut (=werk) heeft. Het is een ernstige verschraling als deze 1 op 1 relatie ook op universiteiten thuis gaan horen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren

*
*
*