Veilger? Als je de aandrijving met je handen doet en de snelheid is ook nog eens hoger, dan wordt uitwijken een hele toer.
Als je klem komt te zitten in de tramrails kukel je weliswaar niet om, maar je moet wel weer uit het hele apparaat stappen om ‘m uit de rails te trekken.
En even een praktische vraag: waar laat je de kinderen en de boodschappen?
#4
JJVaLaYa
Als een soort reuzenrad wat kinderstoeltjes aan de spaken bevestigen? Je moet dan naturlijk niet te dicht langs de stoeprand fietsen
hm. Voor een grote man ligt het zwaartepunt wel degelijk hoger dan het middelpunt, -en ik wil niet met dat voorwieltje een bump maken, lijkt me dat je snel op je rug ligt.
#6
SN
Je kan er de straat niet mee op, dus er zullen ook nooit ongelukken mee gebeuren. Dit is de veiligste fiets ooit.
#7
Quintana
Hij rijdt 50 mph, dus kunnen we gewoon op de 80 kilometerwegen meedoen met de auto’s. Dat zal wel moeten ook, want hij is veel te breed voor het fietspad.
En zo sta je straks met je snelle fiets in de file, terwijl je wordt ingehaald door conventionele trappers op het fietspad. Ik bestel hem nog even niet…….
#8
Kristian
Ik kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat hij zo snel gaat. Met een racefiets ben je veel gestroomlijnder, en zoveel extra kracht leveren die armen ook niet. Zeker niet als je bedenkt dat je op een gewone fiets je armen ook kunt gebruiken.
FTFA: ’Motor vehicle speeds of at least fifty miles per hour are easily attained.'
Op welke planeet willen ze dat gaan bereiken? Met de aardse zwaartekracht en luchtdichtheid is de helft van die snelheid amper haalbaar met zo’n vehikel.
Op een racefiets, met zeker de helft minder windvangend oppervlak, moet je al ruim 300 watt trappen om 40 km/u te rijden. Het enige fietsontwerp waarmee je met een ‘easily attained’ 250 watt de 50 mijl per uur kunt halen is een volgestroomlijnde ligfiets. Gecombineerde handen- en voetenaandrijving kan hooguit enkele procenten voordeel geven, om dat bij zware inspanning gedurende langere tijd (wat nodig is om op snelheid te komen) de maximale hoeveelheid geleverde energie vooral wordt beperkt door de zuurstofopname en andere metabolische factoren.
Zie ook o.a.: The 2006 World Human Powered Speed Challenge, AdventuresOfGreg:Worlds fastest human powered Trans Canada record en Kreuzotter Speed and Power Calculator.
Reacties (10)
Dat wordt wel flinkt zoeken naar het gaatje als je een lekke band krijgt..
En hij neemt meer ruimte in dan een auto. Stel je Amsterdam CS eens voor met een paar duizend van deze dingen voor de deur.
Veilger? Als je de aandrijving met je handen doet en de snelheid is ook nog eens hoger, dan wordt uitwijken een hele toer.
Als je klem komt te zitten in de tramrails kukel je weliswaar niet om, maar je moet wel weer uit het hele apparaat stappen om ‘m uit de rails te trekken.
En even een praktische vraag: waar laat je de kinderen en de boodschappen?
Als een soort reuzenrad wat kinderstoeltjes aan de spaken bevestigen? Je moet dan naturlijk niet te dicht langs de stoeprand fietsen
hm. Voor een grote man ligt het zwaartepunt wel degelijk hoger dan het middelpunt, -en ik wil niet met dat voorwieltje een bump maken, lijkt me dat je snel op je rug ligt.
Je kan er de straat niet mee op, dus er zullen ook nooit ongelukken mee gebeuren. Dit is de veiligste fiets ooit.
Hij rijdt 50 mph, dus kunnen we gewoon op de 80 kilometerwegen meedoen met de auto’s. Dat zal wel moeten ook, want hij is veel te breed voor het fietspad.
En zo sta je straks met je snelle fiets in de file, terwijl je wordt ingehaald door conventionele trappers op het fietspad. Ik bestel hem nog even niet…….
Ik kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat hij zo snel gaat. Met een racefiets ben je veel gestroomlijnder, en zoveel extra kracht leveren die armen ook niet. Zeker niet als je bedenkt dat je op een gewone fiets je armen ook kunt gebruiken.
Filmpje: http://www.bodyriteltd.com/
FTFA: ’Motor vehicle speeds of at least fifty miles per hour are easily attained.'
Op welke planeet willen ze dat gaan bereiken? Met de aardse zwaartekracht en luchtdichtheid is de helft van die snelheid amper haalbaar met zo’n vehikel.
Op een racefiets, met zeker de helft minder windvangend oppervlak, moet je al ruim 300 watt trappen om 40 km/u te rijden. Het enige fietsontwerp waarmee je met een ‘easily attained’ 250 watt de 50 mijl per uur kunt halen is een volgestroomlijnde ligfiets. Gecombineerde handen- en voetenaandrijving kan hooguit enkele procenten voordeel geven, om dat bij zware inspanning gedurende langere tijd (wat nodig is om op snelheid te komen) de maximale hoeveelheid geleverde energie vooral wordt beperkt door de zuurstofopname en andere metabolische factoren.
Zie ook o.a.: The 2006 World Human Powered Speed Challenge, AdventuresOfGreg: Worlds fastest human powered Trans Canada record en Kreuzotter Speed and Power Calculator.