Schaamhaar scheren is Sharia steunen

Schaamhaar verdwijnt langzaam uit het straatbeeld, of beter gezegd, uit het slaapkamerbeeld, of… Ach u begrijpt wat ik bedoel. In de westerse wereld is na het beenhaar en het okselhaar het schaamhaar aan de beurt. Het is niet kies, niet fraai, niet schoon om nog teveel haar in het kruis te hebben. Eerst de bikinilijn maar later de hele driehoek werd ontdaan van opstandig haar. Een klein randje is nog net acceptabel. En ook de man ontkomt hier niet aan. Beetje metroseksueel heeft kale ballen. En bij hem is borst- en rughaar nu echt not done.
Een aantal mensen zien deze ontwikkeling in het licht van de doorgeschoten lichaamscultus. Neus recht, borst vooruit en glad aan alle kanten, alleen dan ben je een proper en normaal mens. Dat dit alles door de commercie uitgebuit wordt, mag de pret niet drukken. Niet meedoen is buiten de groep vallen. En probeer maar eens zonder blikken te krijgen met een volgroeide driehoek door een moderne sauna te lopen, als je niet boven de 50 bent. Men vraagt zich af uit welk achterlijk land je komt.
Andere mensen zullen zeggen dat dit toch gewoon bij de vrijheid van de moderne mens hoort. Geheel en al zelf bepalen hoe je er uit ziet. Niks mis mee.
Maar weinig mensen zullen deze ontwikkeling plaatsen binnen de context van de Sharia. De Sharia vraagt immers ook om reinheid. Nagels knippen, oksels scheren en ook schaamhaar scheren vallen daar onder.
Een kale schaamstreek zorgt er dus eigenlijk voor dat we vast wennen aan de eisen die straks aan ons gesteld worden als die Sharia ingevoerd wordt. Dat is natuurlijk wel een hele grote “als”, maar het zet het idee van “bevrijding” toch wel in een ander daglicht.

  1. 4

    Behaarde mensen zijn apen. Door ons te scheren ont-apen we onszelf en nemen we afstand van het “natuurlijke” in onszelf. Een proces dat al eeuwen bezig is, dat afstand nemen van de natuur. Denk aan het geromanticeer over “wilde” dieren.

  2. 5

    Wat een flauwekul verhaal.
    Het is ondenkbaar dat islamieten elkaars schaamhaar/ geschlachtsdeel tonen. Het wordt nl. als zeer onbeleefd ervaren. Ooit in een Turks/ Marrokaans badhuis geweest? Onderbroek aanhouden!

  3. 6

    Ohnoes! De ene situatie voortkomend uit bepaalde omstandigheden heeft overeenkomsten met een gelijksoortige situatie voortkomend uit geheel andere omstandigheden, maar die tweede situatie is angstwekkend en is lekker SCHOKKEND en is goed voor de pagina hits!!!!!!!11111

    Dat het in principe geen ene zak met elkaar te maken heeft mag de pret toch niet drukken? PAGEVIEWS!!!!!11ONEONE.

  4. 7

    @ Sweepnurb: Als je naar de Hamam in Istanbul gaat moet je toch echt je onderbroek op het haakje hangen hoor.

    En help! We eten steeds meer doner kebab, bereiding we ons vast voor op de vervanging van de patat mayo?

  5. 8

    Wat een gezeur…

    Ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat er een levensgroot verschil is tussen de sharia en de individuele esthetiek van het lichaam. Ik vind het in het algemeen walgelijk om verbanden te leggen tussen de esthetiek van het lichaam en moraliteit. Dat jouw artikel dat toevalig op op een ‘kritisch vragende’ toon doet, verandert daar weinig aan. Het verband is gelegd, het kwaad is geschied: je hebt bijgedragen aan de afbraak van het “Geheel en al zelf bepalen hoe je er uit ziet.” zoals je dat zelf noemt.
    Ik beloof dan ook plechtig dat ik de volgende keer dat ik mijn inmiddels alweer gigantisch harige zak sta te scheren, bij het tegenkomen van een stukje faeces nabij mijn harige anus aan uw artikel zal denken en een diepe zucht zal slaken omrent het onwaarschijnlijke inzicht in hygiene dat zo’n 1500 jaar geleden al bestond. Hoeveel geluk moet ik wel niet hebben gehad dat ik nog niet ben gestorven aan de tyfus met al die dikke stukken stront die aan mijn immoreel harige afvoerkanalen blijven hangen!

    En waarom trouwens in [a-z]*naam die voortdurende overmatige aandacht voor de Sharia?! Als je dan toch zonodig aandacht moet besteden aan wetgevingsconcepten die lang geleden in een fictieboek zijn geschreven, waarom dan niet een keer de Tien Geboden of Vinaya? Of probeer je gewoon trendy te zijn?

  6. 9

    Ik vind dit een beetje een flauw en vergezocht stukje. Niemand zet vraagtekens bij het scheren van bijvoorbeeld gezichtshaar. Sterker nog probeer maar eens met een ongetrimde baard van twee vuisten of langer een baan te krijgen als bijvoorbeeld vertegenwoordiger. Dat kan gewoon niet. Er wordt verwacht dat je een verzorgt uiterlijk hebt. De schaamstreek is een steeds meer gezien lichaamsdeel geworden in onze samenleving en net als het gezicht is de norm geschoren/verzorgt. Klaar als een klontje als je het mij vraagt.

  7. 10

    Sweet Jezus zeg! Begrijp nu ineens de waarschuwing van mijn man:
    “Geoff, er zitten wat nadeel aan het werken voor zo’n succesvol en serieus weblog. Ze snappen niet wat humor is en er komen veel jaloerse mensen langs.”

  8. 11

    Beste Geoff, alle humor is de afgelopen jaren al uit de Sharia gemolken. Ik vind het knap dat je nog een poging doet, maar volgens mij is er heel wat uierzalf en misschien zelfs een nieuwe conceptie nodig voordat de melk van de humor weer uit de tepels van de Sharia de blogosfeer in zal vloeien. Tot die tijd zal iedere aandacht die aan het fictieve onderwerp “de Sharia in Nederland” wordt besteed een warm onthaal vinden in een fontein van polemiek.

    Groetjes,
    Een jaloerse Sargasso-reaguurder zonder gevoel voor humor

  9. 12

    @2
    Geen idee van. Zal van zijn eetgewoonten en persoonlijke hygiëne afhangen. Moest iemand me een foto of tekening van de profeet kunnen tonen, zou ik zelf een oordeel kunnen vormen..

  10. 14

    …bij het tegenkomen van een stukje faeces nabij mijn harige anus aan uw artikel zal denken en een diepe zucht zal slaken omrent het onwaarschijnlijke inzicht in hygiene dat zo’n 1500 jaar geleden al bestond.

    fe·ces (de ~ (mv.))
    1 [form.] poep

    (Van Dale online)

    De koppeling van harigheid aan gebrek aan hygiëne – zowel in het stuk als in de reacties – is volledig stupide. Stront – feces zo u wilt – blijft niet aan uw haren hangen. En mocht u zich bij het ontlasten niet hygiënisch gedragen dan kunt u daarna nog altijd in het bad gaan.

    Hygiëne en beharing zijn niet gerelateerd. Behaarde mensen kunnen hygiënisch zijn, kale mensen daarentegen uiterst smerig.

    En over de Sharia en beharing zullen we het maar helemaal niet hebben. Eigenlijk niet over beharing en religie. Al is het mogelijk, zo niet zeer waarschijnlijk dat religie en meningen over beharing nauw met elkaar verbonden zijn.

  11. 15

    Dit doet me denken aan dat Asterix album, één van de eerste. Waarin de romeinen dachten de toverdrank te krijgen waar ze supersterk van werden, maar eigenlijk was het een haargroeimiddel.
    De woordspelingen waren leuk. Dus wat hierboven staat kunnen we gerust zien als haarkloverij.

  12. 16

    @14
    Vertel dat maar tegen die konijn die naast die schijtende beer ging zitten.

    Staat daarover iets in de Sharia? Moeten huisdieren ook geschoren worden? Of gesluierd misschien?

  13. 17

    Leuk stukje, Geoff! Toevallig dat vanmiddag die aflevering van Ab en Sal (NPS, NL2) over sharia in Nederland ook herhaald werd?

  14. 18

    Gelukkig zijn we ook op andere manierende Sharia goed aan het steunen. We eten steeds minder vaak bloedworst en doen steeds meer aan tandhygiene. Inderdaad, we kunnen net zo goed Iran vragen ons over te nemen, want we zijn al bijna praktiserend moslims!

  15. 19

    Zakt het drinken van drank ook?

    Ik weet uit goed bron dat islamieten zich vanonder scheren de vrouwen dan tochzeker. En anders vraag je het aan Pim gewoon boven die wist wel van de jongens.

  16. 22

    Bijvoorbeeld: als je al het schaamhaar wegscheert dan wordt je vagina blootgesteld aan wrijving van kleding waardoor irritatie kan worden veroorzaakt. Er schijnen steeds meer vrouwen bij de dokter te komen met rare bultjes en bulten in de schaamstreek!

  17. 27

    Ook schijnt schaamhaar een koppel functie te hebben. De geuren die zich in het schaamhaar ophopen worden door de partner in spee opgesnoven en pats boem, je hebt verkering.

  18. 28

    @ Kittekat

    Het gaat mij toch echt te ver om uit de doeken te doen welk ondergoed ik draag. Dat neemt niet weg dat irritatie door bijvoorbeeld te strak zittende spijkerbroeken, en die zie je dus heul veul, een veelvoorkomend euvel is.

    Maar goed, deze post gaat dus over de relatie tussen het wegscheren van schaamhaar bij niet-moslima’s en het overgaan tot een shariawetgeving in Nederland.

    Moet wel grappig bedoeld zijn toch?

  19. 29

    [img]http://www.thehoustonchiropractor.com/images/evolution.jpg[/img]
    Geef evolutie nog een jaartje of twintigduizend en iedere man en vrouw heeft een extragratis gladde schaamstreek.
    Bekvechten over de rechtmatigheid van het wegscheren van schaamhaar is zóóóó 21ste eeuw!

  20. 35

    Ik heb hoofdhaar, wenkbrauwen, wimpers, een baard, een snor, borsthaar, rughaar, een deurmat, haar op armen en benen en toch houdt iemand van me.

  21. 39

    Hahaha erg veel lol om Larie’s link !!

    “Hij vergelijkt de onzekere toekomst van schaamluizen met wat pandaberen overkwam. Grootschalige kap van bamboebossen bracht deze diersoort op de rand van uitsterven. „Met de platjes zal het heus niet zo’n vaart lopen omdat er altijd bevolkingsgroepen zullen zijn die hun schaamhaar onaangeroerd laten. Lokaal lijken ze serieus op hun retour. Omdat hun lot onvoorspelbaar is, verdienen ze een plek in het museum.”

  22. 42

    @tess
    kun je opmerkingen eens in een commentaarvakje gooien en op de bus doen. Die diarree aan lege vakjes irriteren. Ongetwijfeld minder dan schaamluis maar toch…

  23. 49

    Aan de andere kant stonden Hitler en Stalin beide bekend om hun bovenlipbeharing. Bovenlip scheren is totalitarisme steunen!

    Wat een dom stuk.

  24. 50

    Vooral de laatste alinea geweldig @ larie:

    Wie een schaamluis bij zichzelf opmerkt, kan deze inleveren bij het museum aan de Westzeedijk. Signalement: een millimeter groot, bleek van kleur en zes pootjes waarvan de achterste vier klauwtjes hebben. Moeliker: „Graag, in verband met hygiëne, alleen dode exemplaren, geconserveerd in 70 procent alcohol.’’ Brengers hoeven zich over hun privacy geen zorgen te maken. „We schrijven alleen de naam van de drager(s) en wat gedetailleerde vindplaatsinformatie op. En daar gaan we natuurlijk discreet mee om.’’

    [img]http://www.nos.nl/nosjournaal/images/zwerver_kippa_tcm44-259658.jpg[/img]

  25. 54

    @tess,

    Volgens mij klopt het perspectief van het linkerbeen niet. Mijn #51 verwees overigens naar het plastisch flamoestrimmen, wat momenteel heel modieus is in oa. de VS.

  26. 61

    @ 60

    Ik geef toe Kittekat, Courbet is niet de meest bekende schilder. Dus het is je vergeven deze faux pas.

    Maar het gaat hier in deze post toch echt over het weghalen van schaamhaar en het mogelijk binnenhalen van de Sharia. Als grap dan, zoals Geof het aangaf in een eerder comment.

    Courbet laat zien dat schaamhaar een onderdeel is van het menselijk lichaam met al z’n bekoringen.

  27. 62

    @61: och Tess, ik ben zo blij met jouw vergeving. Misschien wil je mij ook helpen met de jeuk die ik nu plots krijg, na het lezen van je stukjes tekst? Erg vreemd.

    En inhoudelijk gezien vind ik de link tussen de sharia en het scheren van dozen en ballen nogal flauw. Maak dan een evolutionaire connectie met bijvoorbeeld de schitterende naakte mossel. Daar kan geen Courbetbos tegen op.

  28. 63

    @ 62

    “En inhoudelijk gezien vind ik de link tussen de sharia en het scheren van dozen en ballen nogal flauw. ”

    Heb ik niet aangereikt deze link!

    En zoals de schrijver van deze link al heeft meegedeeld in comment 10, het is humor.

    En dat mijn stukjes tekst bij jou jeuk veroorzaken, vreemd gevolg. Dan zou ik het maar niet meer lezen. Of je moet het fijn vinden om je krabben. Krabpaal dan maar kittekat? ;-)

    Maar wat mij opvalt aan jouw stukjes tekst is dat ze doorgaan beledigend en grof zijn! Ik krijg er gelukkig geen jeuk van.

  29. 64

    “Doorgaan”, er staat “doograan”, kittekat! Freudiaans en wel! Maar natuurlijk kennen we je als het vrouwelijke equivalent van *–* en Kiers, God hebbe zijn eh, dinges. Ik heb alleen nog niet gevonden waar je precies beledigde, noch waar je grof was. Of is de vinger op de juiste plek leggen tegenwoordig al grof?

    Steeph, wat weet jij snel dat euroslipje op te diepen, zeg. Jij kent je pappenheimers wel! Jammer dat het milieu er niet aan 3 kanten uit groeide en bloeide.