Sargassolijst | Kunst

OPROEP - Ho, stop, paniek! Het is al bijna anderhalf jaar gelden dat we de de laatste Sargassolijst hebben gedaan. Dat kan toch niet zo? Doe er wat aan! Dan maar gelijk een moeilijke pakken: kunst. Voordat dat allemaal gestolen is.

Bij het afstoffen van de archieven bij de installatie van de nieuwe Sargasso-versie kwamen uiteraard ook de oude Sargassolijstjes weer voorbij. Zowel het maken als het nalezen leverde menigeen inspiratie op. En waarom dan niet de kunst zelf als onderwerp. We doen hier immers stevig ons best met de serie Kunst op Zondag. En met al die kunstwerken die uit kunsthallen verdwijnen, kan je ze maar beter snel in kaart brengen.

Nu is kunst een wel heel breed begrip. Dus we beperken het voor dit keer tot tastbare objecten. Schilderijen, beeldhouwwerken, installaties en zo meer. Geen performance of straatschilderingen, geen gedichten of muziek dus.

Geef gewoon uw top 10 (of meer) van kunstwerken die u zelf wel zou willen stelen in de volgende vorm in de reacties:
1 – Maker1 – Naam werk1
2 – Maker2 – Naam werk2
etc…

En geef vooral ook linkjes naar plaatjes. En een bevlogen motivatie om anderen te overtuigen is natuurlijk ook mooi.

Mocht u na een tijdje van gedachten veranderen, geef dan gewoon een nieuw lijstje en verwijs even met een @ naar de reactie die mag vervallen.

Maken wij er na een paar dagen een mooi overzicht van. De eerste deadline zetten we nu op woensdag a.s. 20:00 uur.

  1. 1

    1 – Dali – Vrouw voor het raam in Figueres
    Dit is overigens niet in Figueres maar in hun huis in Port Ligat. Het water ligt er nog net zo bij, het huis is prachtig. Zo ook de billen van Gala. Toch @YP?

    [IMG]http://i.imgur.com/zljuO.jpg[/IMG]

    Verder even geen tijd meer.

  2. 6

    Okee, dan trap ik af met een lijstje. Geen Grote Kunst, maar alleen kunst die ik zelf heb gezien, waar ik toevallig langs fietste of die ik in mijn omgeving tegenkom. Of omdat ik het gewoon heel mooi vind. Dus geen Bekende Namen. Okee 1 dan. Volgorde = willekeurig.

    1. Banksy – If Grafitti changed anything, it would be allowed in the Sargasso Artllst. http://www.banksy.co.uk/outdoors/index1.html

    Als kunst een optelsom is van vakmanschap, originaliteit, impact, engagement en marketing, dan scoort Banksy vooral op de laatste twee, of drie. Maar als cartoonist in de openbare ruimte is het allemaal lekker aanstekelijk. Ik houd daarvan.

    2. Manoel Chanquion – Becoming Dutch. http://www.chanquionphotography.com/portfolio/portraits/BecomingDutch/

    Geen typisch werk van deze fotograaf die – zoals het de echt bezielde kunstenaar betaamd – ook gewoon rond moet komen van commercieel werk en bruiloften. Deze foto was het slot van zijn inburgeringscursus. Wat is Nederland? Dit is Nederland. Een spiegel.

    3. Neudeflat – Huig Maaskant http://www.jorisroovers.nl/2012/01/11/de-neudeflat/

    Als mensen er tegen zijn, dan is het goed. Als je in het centrum van Utrecht rondloopt dan moet je echt zoeken naar deze omstreden driehoekige flat, midden in het oude centrum van Utrecht. Ik vind het een mooi ding. Efficienter in ruimtegebruik dan de omliggende steegjes en je merkt er niks van. Antikunst. En een dikke vinger naar vroeger.

    4. De Tattoeatie – Elmer de Gruijl http://www.lost-painters.nl/wp-content/uploads/2011/11/Elmer-de-Gruijl-De-Tattoeatie-60x65cm-Acrylverf-op-canvas.jpg

    Kunst die jeukt. De schilderijen en tekeningen van Elmer de Gruijl zijn ronduit naar. Allemaal. Je denkt te kijken naar zonderlingen, outkasts, vreemde anderen en ongemakkelijke kennissen. Maar na een schilderij of vijf kom je jezelf een keer tegen.

    5. Fig – Ken Parker http://www.kenparkerarchtops.com/kenparkerarchtou.html

    Iets heel anders. Een gitaar. Ik houd van gitaren en gitaren zijn een perfect excuus om de meest extravagante ontwerpen uit te voeren. Ken Parker – ooit eigenaar van Parker Guitars – heeft geld zat en houdt zich alleen maar bezig met de perfecte combinatie van vorm en geluid. En daar doetie’ mooie dingen mee. Zonder compromissen. Uiteraard, dan kan hij zich veroorloven. Maar hij doet het.

    6. Fender Coronado Wildwood II – Roger Rossmeisl http://i255.photobucket.com/albums/hh130/yannis_kontos/196xFenderCoronado.jpg

    Dan doe ik er nog gelijk een gitaar achteraan. De Fender Coronado Wildwood II uit eind jaren zestig. Een compleet geflopt project van de firma Fender om een semi-acoustische thinline archtop te maken waarmee ze Gibson iets konden antwoorden. Alles is uit de kast gehaald. In de bossen van Oregon zijn bomen aan een infuus met kleurstof gelegd om psychedelisch gekleurd hout te krijgen. Dat mislukte, alles werd groenbruin. Dus werd het hout Wildwood genoemd. En de hoofdontwerper van Rickenbacker – en die maken mooie dingen – werd weggekocht om een concurrerende gitaar te ontwerpen. Dat mislukte ook. De Coronado is prachtig. (Voor mij is het de inspiratie geweest om een archtop thinline met bolt-on neck te maken, maar dat zegt niemand iets) Ik zou hem stelen.

    7. Very Funny – Arianne Notenboom http://www.ariannenotenboom.com/arieinwonderland/inderuimte.html

    Als er nog een criterium aan ‘wat is kunst’ moet worden toegevoegd, dan is het ‘het oog’. Niet zozeer het maken, maar het zien is de kunst. Een paar weken geleden zag ik de foto-expositie van Arianne Notenboom die zichzelf oplegde om van iedere dag een foto te maken. Zo’n belofte met de tijd is een recept voor teleurstelling, maar het pakte goed uit. Nabije recente geschiedenis in snapshots. De Pieta is ook prachtig, maar best wel ver weg en lang geleden. Ofwel, het is dichtbij en onlangs.

    8. Easter Island Mystery – Robbie Coventry http://a3.ec-images.myspacecdn.com/images02/104/ca12a90e113740eeac8efcd0bfa8b58e/l.jpg

    Alweer een kunstenaar met een baan. En met een fascinatie voor grimassen en ogen. In het dagelijks leven voorziet hij mensen van de meest weirde tattoos (http://www.myspace.com/robbiecoventry/photos/40330529#{%22ImageId%22%3A42743656} of http://www.myspace.com/robbiecoventry/photos/40330529#{%22ImageId%22%3A47848766} ) en als opsmuknudist zal ik dus nooit zijn klant worden. Maar als hij wat meer dingen gaat tekenen of schilderden op een medium dat aan de muur kan hangen, dan koop ik een keer iets van hem.

    9. Abandoned Church – Jeroen van Vliet. http://www.flickr.com/photos/bsidez/281283606/in/photostream/lightbox/

    Het is een beetje mode, het fotograferen van verval. Met name in Duitsland, USA en in het oude Oostblok. Jeroen van Vliet zoekt het verval dichtbij huis. En dat moet hij vooral blijven doen.

    10. Please don’t let me be misunderstood – Wouter Stips http://www.artipico.com/afbeeldingen/ws/zeefdrukken/ws-zd-dontletmemisunderstood-bf50x50-lf82x83cm-388×389.gif

    Heb ik al. Mijn enige kunstaankoop ooit (op wat tegenvallend en wederom verkocht spul na). Vraag me niet waarom en vraag me niet wat het betekent in artistiek perspectief, maar deze zeefdruk verhuist al zo’n vijftien jaar mee van de ene prominente muur naar de andere. Ik ken Wouter Stips niet, ik heb geen idee van zijn artistieke umfelt of motivaties en wil dat vooral zo houden. Dit ding hoort bij mij.

    11*. Møller no. 75 – Niels Møller. http://notretro.com/archive/220/

    Heb ik ook al. Vier stuks, uit 1962. Sterker nog, de kans is groot dat ik er ergens eind jaren zestig, begin jaren zeventig met een poepluier op zat te zitten. De Møllers zijn begin jaren tachtig vervangen door foeilelijke stoelen van authentiek eiken en kwamen op zolder terecht. Daar was ook mijn kamer. En ik had een ‘puntentelsysteem’ uit een oude flipperkast gesloopt en dat gecombineerd met een soort schietkermis voor luchtbuks. Dat je duizend punten kreeg als je de speld raakte, honderd voor de knijper (die daar achter zat), tien voor het plankje (daar weer achter) en 1 voor het nog bredere plankje daarachter. De hele installatie stond op een stoffige Møller no. 75 stoel. En dus ook daar kwam af en toe een kogeltje in, want zo goed kon ik nou ook weer niet schieten, in het begin. Na mijn jeugd – die eind jaren tachtig ietwat abrupt afliept – verhuisden de stoeltjes van opslag naar uitleen, naar opknap, naar herwaardering (een verhaal apart). Want Ze Zijn Mooi. Ik wil er nog twee. Of vier. Anno 2012 – een halve eeuw later, qua duurzaam – zitten onverschilige puberkids op deze stoelen op twee poten te wippen. En zeg nou zelf, ze zien er niet bepaald stevig uit. De Møller no. 75 hoort in de lijst. Qua kunst.

    *(Want 1. telt niet, wegens straatkunst zijnde. En het moet wel een top 10 zijn, nietwaar.)

  3. 7

    2 – Zadkine – Pietà

    Ik hou helemaal niet van religieuze kunst maar dit beeld is uitzonderlijk. Het bevindt zich in de crypte van het kerkje in Les Arques waar Zadkine zijn atelier had en nu zijn museum is. De moeite waard!

    [IMG]http://i.imgur.com/GVANW.jpg[/IMG]

  4. 12

    1. Hieronymus Bosch – Tuin der Lusten (1480 – 1505). Over elk detail elk figuurtje kan je uren piekeren wat het voorstelt:

    http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Garden_delights.jpg

    Mooie billen inderdaad @1 HansR..maar ik ben een uitgesproken benenman. Een LANGE BENEMAN SNAP DAT DAN…

    2. Maurits Cornelis Escher – Waterval (1961)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Waterfall_(M._C._Escher)

    Overigens: die 100+ tekeningen die twee jaar geleden op een veiling werden aangeboden waar kennelijk weinig animo voor was? zijn tussen 10.000 – 15.000 euro afgehamerd.

    *tegelvloer aan ’t leggen is = weinig tijd*

  5. 19

    1 – Wassily Kandinsky – Yellow Red Blue.
    2 – Cornelis Cornelisz. Van Haarlem – Val van Ixion.
    3 – René Magritte – Le modèle rouge III.
    4 – Igor Mitoraj – Light of the Moon.
    5 – Bartholomeus van der Helst – Portret Abraham del Court en echtgenote Maria de Kaersgieter.

    1: Hangt als reproduktie thuis. Altijd fan geweest van Kandinsky. De repro is nu eigenlijk mooier omdat de kleuren door zonlicht zijn verschoten.
    2, 3 en 5: Ben lang geleden een tijdje suppoost geweest in museum Boymans van Beuningen, waar deze werken hangen. 2 en 5 zijn op het eerste gezicht wat onbeholpen schilderijen, maar De Val van Ixion komt waanziinig over als je er vlak voor staat en dat echtpaar is een mislukt protret. Hoofden, handen en andere zaken zijn absoluut niet geweldig geschilderd, maar die witsatijnen jurk lijkt zo echt dat je het wel van hetdoek lijkt te kunnen pakken.

    Misschien heb ik iets met onaffe kunst. Zo ook met het beeld van Mitoraj (4) dat bij museum Beelden aanZee (Schevenngen) te zien is.

    Ik kom later met 6 t/m 10. Hier 1 t/m 5:
    [img]https://sargasso.nl/wp-content/uploads/2012/10/Yellow-Red-Blue-1925-Wassily-Kandinsky.jpg[/img]
    [img]https://sargasso.nl/wp-content/uploads/2012/10/Cornelis-Conrlelisz.-van-Haarlem-Val-van-Ixion-1588.jpg[/img]
    [img]https://sargasso.nl/wp-content/uploads/2012/10/Magritte-Le-midele-rouge-III.jpg[/img]
    [img]https://sargasso.nl/wp-content/uploads/2012/10/512px-April_2004_Beeld_Scheveningen.jpg[/img]
    [img]https://sargasso.nl/wp-content/uploads/2012/10/513px-Portrait_of_Abraham_del_Court_and_his_wife_Maria_de_Keerssegieter_Bartholomeus_van_der_Helst_1654.jpg[/img]

  6. 21

    Perik: Ik ken Wouter Stips niet, ik heb geen idee van zijn artistieke umfelt of motivaties en wil dat vooral zo houden. Dit ding hoort bij mij.

    Straf voor het kiezen van de Neudeflat:

    In de vrolijke wereld van Wouter Stips vol liefde, poëzie, vrijheid en geluk, ontdek je – op het tweede gezicht – een diepere laag met betekenisvolle momenten uit het leven. Stips schildert speels en filosofisch in een persoonlijke beeldtaal universele waarden met thema’s als dood, afscheid, geboorte, het mysterie van het bestaan.

    Zijn verhalen op doek ontlokken een glimlach, ontroeren en voeren je mee naar het magische tijdperk van de vervlogen jeugd. In een intensief creatief proces laat hij spontaan en associatief kleuren, vormen en lijnen opkomen zodat hij er zelf door verrast wordt. Onbevangen en vrij, zonder een vooraf bedacht plan, stelt hij zich open voor energie die hij overbrengt op het doek. Tijdens het schilderen ontstaan, net zo vrij en verrassend, teksten bij de beelden, soms enkele krachtige directe woorden, soms een kort gedicht.

    Bron: http://www.6fm.nl/agenda/37055/wouter_stips_exposeert_in_galerie_bianca_landgraaf.html

  7. 22

    19 vervolg op de eerset vijf.

    6 – Charley Toorop – Muzikanten en dansende boeren.
    7 – Hieronymus Bosch – De Hooiwagen.
    8 – Jopie Moesman – Aangekomene/
    9 – Pablo Picasso – Guernica.
    10 – Fernando Botero – Abu Ghraib.

    Charley Toorops “kubistisch realisme” maakt indruk doordat haar stijl een bonking soort desolaatheid toont, vind ik.
    En ja, hij is al eerder genoemd, maar als misschien wel de allereerste surrealist mag Bosch niet ontbreken.
    Het is jammer dat van miskend Neerlands surrealist Jopie Moesman zo weinig is te zien. Eén van zijn meest besproken werken is in privéhanden. Jammer.
    De klassieker van Picasso kan en mag niet ontbreken in een Sargassolijst.
    Boteros dikke mensjes heb ik altijd grappig gevonden. Zowel op doek als de sculpturen. Het maakte indruk toen het grappige er ineens af was, toen hij zijn kritiek op de Abu Ghraibtoestanden schilderde.

    Steeph schreef: “Dan maar gelijk een moeilijke pakken: kunst“.
    Het zal wel aan mijn tunnelvisie liggen dat ik niet begrijp waarom dat zo moeilijk is. Zijn er maar zo weinig mensen op wie kunst ook maar enige indruk maakt?

  8. 23

    @22 Moeilijk als in lastig om er een beetje samenhangende lijst uit te krijgen en lastig om in een definitie te vangen.
    Niet lastig om materiaal voor aan te bieden :-)

  9. 25

    @23 Ik moet me er natuurlijk niet mee bemoeien, maar het criterium was toch “kunstwerken die u zelf wel zou willen stelen“, en dan beperkt tot “tastbare objecten. Schilderijen, beeldhouwwerken, installaties en zo meer“?

    Misschien dat het “en zo meer” de inzenders een onbegresde vrijheid geeft, maar ik kan dan weer niet voorstellen dat iemand een gebouw zou willen stelen.

    Ik tel in de gauwigheid 15 inzenders die 26 kunstwerken noemen die binnen de grenzen van de vraag vallen. Dat valt me tegen en dus begin ik te denken dat kunst ook “lastig’ of “moeilijk” is omdat het op weinigen veel indruk maakt. Ik heb het vast mis ;-)

  10. 26

    Ik moet het met Perik eens zijn voor wat betreft de Neudeflat. Voor de rest zijn de lijstjes volgens mij net zo relevant als een lijstje van de beste Moderne componisten volgens studenten van de Herman Brood Academie.

  11. 31

    1. Kortgeleden nog in het echt gezien in Lissabon, volgens mij maakt het niet zoveel uit voor welk ‘zoekplaatje’ van Bosch je kiest, het is allemaal buitengewoon. Het blijft fascinerend dat een godvrezende man zichzelf op geen enkele manier censureert.
    Jeroen Hieronymus Bosch – De Verzoeking van de Heilige Antonius: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Temptation_of_Saint_Anthony.jpg

    2. Is het leven in de stad nou echt zo erg? Soms kan het wel op dit schilderij lijken.
    Georg Grosz – Metropolis:
    http://www.museothyssen.org/en/thyssen/zoom_obra/400

    3. Direct na de moord zette de dader een plaatje op, ondanks drie getuigen en zich niet bewust van de dreiging om de hoek.
    René Magritte – De Bedreigde Moordenaar
    http://www.wikipaintings.org/en/rene-magritte/the-menaced-assassin-1927

    4. Twee schilderijen die bij elkaar horen en ook naast elkaar hangen in één van de beste musea ter wereld, Thijssen-Bornemisza in Madrid.
    Pablo Picasso – De man met de clarinet
    http://www.museothyssen.org/en/thyssen/zoom_obra/999
    Georges Braque – De vrouw met de Mandoline
    http://www.museothyssen.org/en/thyssen/zoom_obra/438

    5. Dit schilderij wordt beschreven in ‘Een Geschiedenis van de Wereld in Tieneneenhalf Hoodstuk’ van Julian Barnes en heeft zeker zijn bijdrage geleverd in mijn ontwikkeling als kunstkijker.
    Theodore Gericault – Het Vlot van Medusa
    http://www.strabrecht.nl/sectie/ckv/08/Romantiek/Frans/2.1_Gericault_Jean_Louis_Theodore,_Het_vlot_van_de_Medusa_1819_491x716.jpg

    6. Ik heb zelf ook op dit punt gestaan op Rugen, maar het lijkt er niet meer op, de krijtrotsen zijn door erosie hun toppen kwijtgeraakt.
    Caspar David Friedrich – Krijtrotsen op Rugen
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Caspar_David_Friedrich_023.jpg

    7. Dit schilderij moet je zien voordat je El Escorial bezoekt, anders is het verhaal niet compleet. Zoals Velasquez honden schildert is ongelooflijk, ze zijn vaak levendiger dan de mensen.
    Diego Velasquez – Las Meninas
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Las_Meninas,_by_Diego_Vel%C3%A1zquez,_from_Prado_in_Google_Earth.jpg

    8. Er zijn zoveel van dit soort schilderijen, maar deze springt eruit vanwege het perspectief en de detaiilering.
    Casper van Wittel – Piazza Navona, Rome
    http://hr.wikipedia.org/wiki/Datoteka:Caspar_van_Wittel_-_Piazza_Navona,_Rome_-_Google_Art_Project.jpg

    9. Of ik dit nu nog echt bijzonder vind, weet ik niet, maar het heeft zeker een rol gespeeld in mijn ontwikkeling als kunstkijker.
    Carel Willink – De Zeppelin
    http://www.geschiedenis.nu/wp-content/uploads/2011/06/Carel-Willink-De-Zeppelin-1933.jpg

    10. Relativeren is ook belangrijk, misschien wel even belangrijk als provoceren.
    Wim T. Schippers – De Pindakaasvloer
    http://sytzesteenstra.files.wordpress.com/2011/05/pict0333.jpg

  12. 34

    5 – Rogier van der Weyden – Jugement Dernier

    OK, ik zie dat de periode aan het eind van de middeleeuwen nogal wat aandacht krijgt mn Bosch. Terecht. Maar kort voor zijn geboorte in 1450 schilderde Rogier van der Weyden rond 1445 Le Jugement Dernier. Het hangt in het Hôtel Dieu in Beaune.
    Nogmaals ik hou niet zo van religieuze kunst maar sommige dingen kun je niet omheen ;)

    Het is groot (548×220 cm), de kleuren sprankelen en er hangt een loupe voor waarmee steeds details voor de kijker uitvergroot worden. Het is een bijzonder schilderij met een voorkant en een achterkant. De achterkant portretteert oa de opdrachtgevers (die ook opdracht gaven het Hôtel Dieu te bouwen).

    Voorkant:
    [IMG]http://i.imgur.com/zxJAV.jpg[/IMG]

    Achterkant:
    [IMG]http://i.imgur.com/SF1ZJ.jpg[/IMG]

  13. 35

    Mijn lijstje is, in chronologische volgorde, het volgende:

    1. De Amsterdamse gevelsteentjes, zoals deze op de Oude Kerk (1571)

    2. Caravaggio, De roeping van Sint-Matteüs (1599)

    3. Het plafondmozaïek van de Lotfollahmoskee in Isfahan (1618)

    4. Johannes Vermeer, Gezicht op Delft (1660)

    5. Matteo Corcos, Sogni (1896)

    6. Beurs van Berlage (1903)

    7. Edward Hopper, Nighthawks (1942) (hier hoort H.W. Audens gedicht “The Age of Anxiety” bij)

    8. Roy Lichtenstein, As I opened fire (1964)

    9. Een redelijk recent kunstwerk in station Hilversum-Noord, waarvan ik de maker niet ken

    Als tiende voeg ik kalligrafie toe in het zogenaamde architectonisch-koefisch.

  14. 38

    Het mochten er meer dan tien zijn. Deze stonden ook op mijn conceptlijstje, maar zag ze in eerdere
    reacties al voorbij komen (als maker en/of als werk) en nog eentje die nog niet is vermeld.

    11 – Dali – Persistence of memory
    12 – Zadkine – De verwoeste stad
    13 – Francisco Goya – Saturn Devouring His Son
    14 – Caravaggio – Narcissus.
    15 – Anselm KieferTo the Supreme Being.

    Ik ga eens een paar musea vragen of ze Sargasso niet een keertje als gastconservator willen.

  15. 39

    1 – Mark Rothko – No.61 (Rust and Blue) [1953]
    2 – Mark Rothko – No 5 – 1964 [1964]
    3 – Henri Cross – The Iles d’Or (The Iles d’Hyeres, Var) [1892]
    4 – Sofonisba Anguissola – Zelfportret [1561]
    5 – Karel Appel – Fille en Pleurs [1953]
    6 – Ernst van Leyden – Zelfportret met Karin [1932]

    Mijn favorieten verschillen soms per dag, maar dit lijstje had ik graag in mijn huiskamer:

    (1) en (2): Ex aequo. Om te stelen zijn de meeste Rothko’s te groot, maar Rust & Blue kan nog net onder de arm. No. 5 – 1964 is een monochroom bijna zwart schilderij uit een van zijn depressieve periodes. Overweldigend.
    (3) en (4): Liefde op het eerste gezicht.
    (5): Kon ik vier jaar gelden nog jatten uit het Stedelijk in Schiedam, maar die kans is verkeken. Op 29 mei 2012 geveild (opbrengst een half miljoen) uit de nalatenschap van Rudi Kousbroek, huidige verblijfplaats onbekend.
    (6): enige en tegenvallende afbeelding die ik kan vinden.

  16. 40

    In willekeurige volgorde:

    – Berndnaut Smilde – NimbusII
    Prachtig stukje surrealisme, en niks geen Photoshop: hartstikke echt.
    http://www.saatchi-gallery.co.uk/artists/artpages/berndnaut_smilde_nimbusII.htm

    – Richard Mosse – De Congo foto’s in Aerochrome
    De onwerkelijke zoete kleurtjes van de Aerochrome infraroodfilm zorgen voor een soort vervreemding die de harde werkelijkheid van het gewapende conflict des te schrijnender maken.
    http://www.richardmosse.com/photography.php?pid=1&photo=22

    – Egon Schiele – Blote vrouwen
    Deze bijvoorbeeld: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Egon_Schiele_095.jpg

    – Gustav Klimt – Beech Grove
    http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gustav_Klimt_-_Beech_Grove_I_-_Google_Art_Project.jpg?uselang=nl

    – Ik moet nog even opzoeken van wie dit ook al weer is, maar ik vind het prachtig:
    http://vanallemarktenthuis.files.wordpress.com/2011/02/cover-oog-magazine.jpg?w=276&h=360

  17. 41

    Ik moet altijd glimlachen als ik langs dit kunstwerk fiets. Fijn met bankjes. Geen idee van wie het is.

    [img]http://farm9.staticflickr.com/8052/8124246558_4a4906c865_z.jpg[/img]