Publieke omroep op sterven na dood

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol
,

De politiek is eruit hoor, de hoge heren in Den Haag hebben besloten. Amusement is straks taboe bij de publieken. Gelukkig maar… De spanning van “Per seconde wijzer” en “Tien voor taal” kan ik al jaren niet meer aan.
Tegelijkertijd moet men natuurlijk wel zelf inkomsten blijven genereren uit reclame! En om reclameinkomsten te krijgen moeten er mensen kijken. En daar wringt de schoen een beetje, denk ik, de gemiddelde Nederlander wil programma’s als “Get the picture”.
Hoeveel jaar geven het publiek bestel nog? Of zullen we, analoog aan het stukje hieronder de stekker er maar meteen uittrekken?

Reacties (5)

#1 Mark

Dom amusement om de kwaliteitsprogramma’s (die er nog steeds zijn) te bekostigen is een prima zaak.

  • Volgende discussie
#2 Scalpel

Eindelijk weer publieke omroep zoals publieke omroep bedoeld is. Publieke omroep vervult een publieke functie, maw. het heeft een aanvullende taak t.o.v. de markt. Per definitie wat de markt laat liggen. Dat staat haaks op het streven naar maximale kijkcijfers. Maar het ging pas mis met de publieke omroep toen een of andere malloot had bedacht dat het bestel zich qua kijkcijfers moest gaan meten aan de commercielen. Het mag best wat efficienter en effectiever, maar what’s the point van het met overheidsgeld in stand houden van een overbodig 2e, pseudo-commercieel bestel.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 Packet Storm

Gewoon nokken met het huidige systeem en net zoals de BBC gaan werken.
1 publieke omroep die geen budget hoeft te verdelen en daardoor (hopelijk) betere programma’s maakt.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#4 Joost

Tja, maar de BBC heeft ook amusement. Wat wordt daar eigenlijk onder verstaan? Mogen de publieken straks alleen nog maar een testbeeld uitzenden?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#5 Moljevic

Wat zal Mies Bouman hier met terugwerkende kracht wel niet van denken?

  • Vorige discussie