Overtreffende trap van de TGV

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

Reacties (11)

#1 Carlos

A) geil: kernenergie gedreven supertrein!
B) proud to be european
C) proud to be a french european
d) que?!

  • Volgende discussie
#2 Crachàt

Zou je der ook héééél snel in kunnen huwen, in zo’n trein? Inclusief honeymoon?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 Carlos

Ja en je komt er ook heel snel in klaar, dat lijkt me ook wel typisch iets voor Sarko.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#4 mescaline

Het wordt pas echt goed als de rails op iedere meter aan de aankomende AGV rapporteren met welke snelheid die erover kan. En automatisch een chatoproep for 4 quick f*k, take your gear with ya aan de eerste de beste locale reparasieploeg als dat < 100km is. Dan heb je echt een commerciele kansenmachine in China en Afrika.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#5 Crachàt

lol ja, en kunnen gokken op cm per uur dattie voorbijkomt, EuroRails™ ofzo. Trainspotting Can Make You Win™.
Poker is for Pussies, Play TrainBrain™

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#6 mescaline

& we zullen openlijke boodschappen zien in de politieke bribary arena… Vote Hing Yen Huang 4 Your Own Safety & Prosperity™

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#7 mescaline

Zo’n beetje…. als …. innuh….

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#8 Jaap

Het blijft natuurlijk incrementele innovatie dit (harder, faster, stronger) ipv iets echt radicaals. Aan de andere kant heeft Sarko wel gelijk als hij zegt dat zo vliegtuigen concurentie krijgen (waarvoor hulde!) waardoor het stiekem toch wel een beetje radicale innovatie is.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#9 Cole

De Duitsers hadden al lang een automotrice {verteilte Antrieb. Fast die gesamte elektrische Ausrüstung (z. B. Fahrmotoren, Bremsen und Transformatoren) ist unter dem Fahrgastraum angebracht und über die Wagen des Zugs verteilt. Damit konnte auf Triebköpfe verzichtet werden.} voor hun ook in Nederland rondsukkelende ICE 3

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#10 Blammeke

@Cole
De Duitse HST was dan ook van in het begin beter en handiger dan de TGV.
Maar aangezien Frankrijk meer nood had aan wat verdoken Europese steun is het dus de TGV geworden.
Gevolg, enorme investeringen nodig om apparte spoorlijnen aan te leggen ed.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#11 Cole

@Blammeke
Voor de ICE moeten ook aparte banen worden aangelegd.
Zie b.v. Schnellfahrstrecke Deutschland.

Siemens levert de ICE’s ook aan andere landen zoals Spanje onder de naam Velaro

  • Vorige discussie