Kutkaaskoppen!

We kennen ze allemaal, of eigenlijk niet. Meestal kennen we iemand die er last van heeft gehad, of nog indirecter, we hebben het op tv gehoord: kutmarokkanen, van die sissende gevallen die – eventueel “hoer”-roepend – “onze” vrouwen irriteren, die “onze” homo’s aanvallen en die soms zelfs mensen en winkels overvallen.

Zeker geen lieve mannetjes, integendeel. Maar door al dat allochtonengeweld blijft een andere groep onderbelicht. En ja, we hebben er hier op GeenCommentaar ook last van, bovengemiddeld veel zelfs. We hebben het dan uiteraard over het Nederlandse equivalent van de kutmarokkaan, de kutkaaskop. Ze terroriseren allochtonen – moslims in het bijzonder – verbaal op het internet, creëren een sfeer van onderlinge haat en wantrouwen en cultiveren het resultaat daarvan vervolgens weer als een bewijs van de eigen stelling: de islam is het bron van alle kwaad, en de islamitische terrorist is een pleonasme. Etcetera etcetera tot in de eeuwigheid.

Dat vernederen doen ze versluierd, verstopt achter een pseudoniem op datzelfde internet. Een digitale burqa (dank, Elsevier) waarachter ze veilig denken te zijn voor het waanbeeld van de met stenen of erger bewapende moslims die massaal naar zijn of haar real life stulpje zullen trekken. Tegelijkertijd vinden ze dat hetgeen ze zeggen “de waarheid” is en die moet gezegd mogen worden, altijd en overal, en het liefst in zo hard mogelijke bewoordingen. Iedereen die tegen hen ageert is tegen vrijheid van meningsuiting, is onderdeel van een vijfde colonne of een dhimmi. Totaal nergens op gebaseerde claims over percentages moslims in Nederland worden te pas en te onpas opgelepeld, en als er tegenwicht wordt gegeven dan verplaats je toch gewoon de doelpaaltjes in de discussie? Ook ad infinitum, uiteraard, zodat je jezelf altijd tot winnaar van de discussie kan uitroepen. En als een moslim roept dat hij of zij voor verzoening is dan is dat Takiyya, je geloof tijdelijk verloochenen voor het hogere doel. Dat hun argumentatie hiermee religieuze vormen aanneemt, de theorie is immers niet meer te ontkrachten, schijnt ze niet te deren in hun strijd tegen dat andere geloof, oh nee sorry, die ideologie.

Bah. Kutkaaskoppen en kutmarokkanen, we moeten er allebei zo snel mogelijk vanaf.

[size=7]Disclaimer: In deze tijd van Brussengates etc. wil ik tegenover onze kutkaaskoppen benadrukken dat de afsluitende regel geen bedreiging is.[/size]

  1. 1

    Ik vind, nu ik die term nog eens goed lees, dat ook voor onze allochtone medebroeders en zusters een allitererend bijnaampje verzonnen moet worden. Dat kutkaaskop (eenmaal geïntegreerd in de reaguursels zal dat al gauw k.k.k. worden om de tiksnelheid te bevorderen)hamert er wel lekker ritmisch in.
    Dus voortaan kutkrullekop of mafmocro of zoiets?

    Eh… bij nader inzien: laat maar, we moeten er inderdaad nu meteen van af.

  2. 3

    Ja natuurlijk, fysieke overlast tot aan zware criminaliteit en een bovengemiddelde last op de maatschappij is net zo erg als scheldende pubers op internet. Lekker links-blind weer.

  3. 4

    Wat een schattig volkje zijn we toch ;-)

    Ik heb vernomen dat peroxide Geert en een grote schare geen stijl “reageerders” binnenkort het standbeeld van Erasmus willen slopen:

    De man kijkt ze te hinderlijk op de vingers.

  4. 5

    @wout: Ik heb twee jaar vlak bij station lelylaan gewoond. Nooit een seconde last gehad, en mijn vriendin ook niet. Ik herken de schrikverhalen vanuit die omgeving (020-gaza) dan ook niet.

    Maar natuurlijk is fysieke overlast op individueel niveau van een andere proportie, ik ontken dat ook nergens. Echter, tendentieus overlastgedrag op het internet draagt misschien wel net zo veel bij aan het huidige klimaat als die fysieke overlast veroorzakende kutmarokkanen.

    Het gaat om verhoudingen. Eén gewelddadige overval heeft waarschijnlijk een minder negatieve impact op de samenleving dan 1000 man die continu onverdraagzaamheid prediken.

    Edit: Met die laatste zin bedoel ik natuurlijk niet dat ik vind dat ik vind dat het effect van gewelddadigheid minder erg is dan het effect van de online onverdraagzaamheid. Beide versterken elkaar, en we moeten van beide af.

  5. 6

    @3: dat er problemen zijn met allochtonen is geen vrijbrief om een loopje te nemen met de werkelijkheid, zoals in de cijfers over bevolkingsontwikkeling. Dat heet propaganda.

    Het is ook geen vrijbrief voor stigmatisering van alle moslims als zijnde terroristen. Dat klopt gewoon niet. Het is stupide dat dat nog gezegd moet worden, maar helaas is dat wel nodig.

    Dat geldt ook voor Takiyya-cirkelredeneringen. Het zal heus bij sommige extremistische moslims een rol spelen, maar het argument te pas en te onpas oplepelen – zoals op GC regelmatig gebeurt – is stompzinnig en hinderlijk.

  6. 7

    @3: waar staat dat het net zo erg is? Er staat gewoon, dat het ook een vorm van overlast is. Om het in perspectief te plaatsen: de overlast van hersenloze scheldende kutkaaskoppen op internet is net zo erg als die van de scheldende (hoer roepende of sissende) kutmarokkanen op straat.

    [sarcasme]
    Wat een goedpraterij van dat gescheld trouwens, alsof het alleen van pubers af zou komen…
    [/sarcasme]

  7. 8

    ”waar staat dat het net zo erg is? Er staat gewoon, dat het ook een vorm van overlast is. Om het in perspectief te plaatsen: de overlast van hersenloze scheldende kutkaaskoppen op internet is net zo erg als die van de scheldende (hoer roepende of sissende) kutmarokkanen op straat.”’

    Ben ik het dus niet mee eens. Het is heel intimiderend wanneer een groepje zich aggressief uit naar je toe op straat. Dat brengt stress met zich mee en een gevoel van onveiligheid. Op internet is het allemaal anoniem en niet bedreigend.

  8. 9

    @7,8:

    De discussie “wat is erger” is irrelevant. Het punt is dat het allebei erg is.

    @8: er wordt een klimaat geschapen waarin het lijkt alsof elke moslim een slechterik is. Dat werkt op allerlei manieren door in het dagelijks leven van moslims.

    En ook in het politieke klimaat waarin de PVV, die fatsoenlijke mensen die toevallig van de verkeerde religie zijn tot tweederangs burgers wil maken.

  9. 10

    @8: Dat is Geert Wilders niet met jou eens, want die spant processen aan tegen mensen, die denken hem anoniem op internet te kunnen bedreigen. Ik kan wel een eindje met je argument mee gaan, want voor individuele personen kan een directe uitroep op straat bedreigender overkomen dan een anonieme scheldkanonnade op internet. Daar staat echter tegenover, dat de voortdurende herhaling van gescheld en bedreigingen op internet zeker ook intimiderend en bedreigend is.

    Of wil je soms aanvoeren, dat, wanneer de kutmarokkanen de meisjes alleen maar op internet voor hoer uitmaken, en hen toevoegen, dat ze ze nog wel eens te pakken zullen nemen, dat dat niet bedreigend of intimiderend is, omdat die kutmarokkanen dan ook anoniem zijn?

  10. 11

    Het lezen van gescheld op internet (bedreigingen kom ik op GS nooit tegen) is een keuze. Dat is heel wat anders dan inelkaar getikt worden op straat.

  11. 13

    3 · wout
    24-08-10 @ 12:19
    Ja natuurlijk, fysieke overlast tot aan zware criminaliteit en een bovengemiddelde last op de maatschappij is net zo erg als scheldende pubers op internet. Lekker links-blind weer.

    helemaal waar.
    maar ..ik zag laatst dat discussie programma met als thema tolerantie voor homo,s in nederland, waarin een homo uit a’dan zei dat hij vaak door marokaantjes wordt uitgescholden ,maar als hij op ze af gaat staan ze beteuterd met de mond vol tanden. en de de hollandse ex-militair die mens zn matties in een homobos ging potenrammen.
    maar je hoort dus in de discussies t alleen maar gaan over de mmarokanen…lekker rechts-blind dus

  12. 15

    Waar zouden die kutkaaskoppen dat van hebben? De beschrijving van kutkaaskoppen gedrag klinkt als hoe links met gristenen en wat ze extreem rechts noemden omging. What goes around, comes around.

  13. 16

    Nog afgezien van de vraag of het waar is, wat je daar beweert, is “Boehoe, hij begon, dus ik mag het ook” een uiterst slap argument, tenzij je aan kunt tonen, dat je dat gedrag altijd aangemoedigd hebt.

  14. 17

    Leuk stukje Joost. Volgens mij kun je Wilders ook prima beschuldigen van een soort takiyya, dat die kkk’s dat nou niet doorhebben. En dat de meeste moslims takiyya niet of maar heel beperkt toelaatbaar vinden is zeker ook weer een voorbeeld van Takiyya.

    Ik moet trouwens zeggen dat ik zelden te maken heb met overlast of me bedreigd voel op straat, maar als ’t al eens voorkomt is ’t meestal door autochtonen of groepen waar ook autochtonen deel van uit maken.

    @15: Oh, is ‘extreem rechts’ volgens jou een onzinterm? Hoe wil jij mensen als Constant Kusters of clubjes als Stormfront dan noemen?

  15. 18

    @KB: Dus links gaat/ging hetzelfde om met christenen als de kutkaaskoppen nu omgaan met moslims?

    Heb je daar nog voorbeelden van, of hou je het bij die uitspraak?

  16. 19

    Al die lui die dag in dag uit op allerlei fora roepen dat er een vijfde kolonne geiteneukende moslims bezig is een Pan-Arabisch kalifaat te stichten, doen nog het meest denken aan die oudtestamentische onheilsprofeten. Ze willen anderen graag ervan overtuigen dat alles naar de galemiezen gaat. Als je niet meegaat in die belachelijke analyse, heul je volgens hen ook met de moslimvijand.

    Zulk compulsief gedrag en dito denkpatronen hebben veel weg van een ongezonde neurotische preoccupatie.Je creëert daarmee bovendien een zwartgallige werkelijkheid, een selffulfilling prophecy die alleen maar verder polarisatie en wantrouwen in de hand werkt. Dat is funest voor de maatschappij als geheel.

    Liever onterecht naïef genoemd, dan ongeneesbaar cynisch en verbitterd.

  17. 20

    Wat een zalig zuur-zielig zeurstukje.

    Over dat pleonasme gesproken: ‘Konden vroeger terroristen nog geblinddoekt een kalashnikov schoonmaken, nu hoeven ze maar een knopje in te drukken en roepen ze allah oe akbar’ (VPRO gids #35). Kutkaaskoppen daar bij de VPRO.

    Maar goed vandaag, na een maandje vasten, bierfeest. Vanavond gaat deze anonieme kutkaaskop wat leutig bontkraagjes meppen en hoofddoekjes lastigvallen.

    disclaimer: die laatste alinea is natuurlijk een ongeldige metafoor van iets anders en ook niet waar.