Als de overheid zelf niet al zoveel mogelijk data wilde verzamelen, dan fluisteren de commerciële adviseurs ze het wel in. Uiteraard zorgen ze er wel voor dat u niet te veel de stuipen op het lijf wordt gejaagd:
Het uitgangspunt van PinkRoccade Local Government is dat de burger baas is en blijft over zijn of haar eigen data. De burger kiest zelf welke data hij/zij deelt met bedrijven en de overheid.
Kijk en huiver over de toekomstvisie van PinkRoccade.
Reacties (8)
life imitates art
Briljante reclame voor privacy-awareness!
Goh. Een “via onze roze buren” was weer teveel gevraagd?
#3: die hebben het stijlloos van Reddit gejat.
“Hierdoor is jouw gevoel van veiligheid toegenomen,” verklaart het filmpje. Terwijl het juist omgekeerd is: je angst voor wat er allemaal niet kan gebeuren als je je google glass niet ophebt en je smartwatch niet om hebt om je verhoogde bloeddruk en angstzweet naar de politie te sturen. Ik denk dat we voortaan “gevoel voor veiligheid” als loepzuivere newspeak kunnen classificeren als “angst”. En verderop in het filmpje “algehele veiligheidsbeleving” als “op niets gestoelde angstzaaierij”.
(Waarmee in South Park @1 ook al wordt geadverteerd als het PinkRoccade-product InSecurity. Precies!)
VEILIGHEID = ANGST! VEILIGHEID = ANGST!
Verhoogde hartslag en transpiratie…dus ieder keer als ik sex heb geef ik de gemeente mee te kijken door mijn slimme bril…..oh dear…dit hel;e filmpje is satire toch ?
@3: Dat is inderdaad teveel gevraagd. Ze waren niet de bron namelijk.
@6: Ik ben bang van niet.
Eindlogo: Wearable in de vorm van bokshandschoen?