1. 3

    @ Olaf

    Tussen twee haakjes. Veel gevlogen met die oude barrels?

    Ik vloog eens van Iran naar Tadzhikistan met een Tupolev – 134. Dat was nogal apart. Verder vanuit Kazakhstan naar Petersburg in een Ilyshin86. Alsof die kist nooit van de grond zou komen.

  2. 5

    Veeeel te veel gevlogen met die oude barrels. Een Tupolev valt nog mee, dat 134 model vliegt (mits je een goede piloot hebt) loepzuiver. De Ilyushins, dat is een ander verhaal. Bakbeesten zijn het. Het hangt een beetje van mijn stemming af. De vlucht naar Syrie in de Il86 vond ik fantastisch, een enkele reis naar het Noorden in eenzelfde type vliegtuig was een regelrechte ramp.

  3. 6

    @ Bismarck: leg dat eens uit!

    Het is trouwens gevaarlijker in Boeings te vliegen, zegt men. Piloten in dit deel van de wereld weten precies wat ze moeten doen als er iets foutgaat in een oud Sovjet-vliegtuig. Maar hebben de skills niet voor een boeing of airbus als het er op aankomt.

  4. 7

    @6: Staat vast wel op Wikipedia, maar wat ik ooit gehoord had was dat het Grieks Vuur was uitgevonden door een Syrier die voor de Arabieren gevlucht was naar Byzantium. Vervolgens wisten de Byzantijnen de Arabische schepen (en die van ettelijke andere aanvallers) met het Grieks Vuur te weren.

    Een paar eeuwen later vluchtte een bronsgieter uit Constantinopel dan weer naar de Turken, om daar het kanon uit te vinden (of op zijn minst plaatselijk, de Chinezen hadden vast ook al zoiets), waarmee vervolgens weer de muren van Constantinopel geslecht werden.

    Or so I have been told.