1. 1

    Of de auto valt wat meer op en oom agent is wat jaloerser, waardoor overtredingen in een hummer veel vaker afgestraft worden dan in een Fiat Panda.

  2. 3

    @1 misschien voelen mensen zichzelf wel grotere ‘helden’ als ze zich beschemd voelen door 2 ton staal, als ik zo’n hufterige drukker in mijn kofferbak heb hangen is het ook vaak zo’n suv

  3. 5

    Ik kan me toch maar moeilijk aan de indruk onttrekken dat het artikeltje wel heel erg vaak naar Quality Planning linkt zonder dat daar relevante informatie te vinden is. En het valt me ook op dat de naam van de auteur toevallig precies hetzelfde is als de naam van een “bekende” “marketing guru”. Bovendien valt me op dat in het artikel welhaast opzettelijk vaag wordt gedaan over de onderzoeksmethode.

    Ze hebben vast gelijk, maar het komt een beetje verdacht over.

  4. 6

    Neemt niet weg dat ik me ook vaak afvraag voor welke doelgroep een bepaald type auto nu ontworpen is. Ik heb namelijk iets met ontwerpen van een bepaald type auto. Kan er uren eindeloos naar kijken (ook naar hele slechte tv, tot een bepaald punt van ziedende woede en onbegrip). Neem b.v. dit wonder op wielen (Volvo 340):

    Nou zal de ontwerper eerst de achterkant geschetst hebben, is toen waarschijnlijk in de kroeg ongehoord dronken geworden en daarna gedacht weet je wat ik rats die voorkant 180º plat naar voren ik maak er gewoon een rechthoekje van. Bedoel, zélfs de Almachtige Schepper die niet bestaat kreeg er tandjes van…esthetisch wanproduct van 7 dagen.

    Nee, maar als auto’s niet meer op benzine (a 3 liter halfvolle melk) rijden schaf ik w.s. ook weer de grootste bak van een Chevrolet (werd te gek: 1:6/7) of andere Amerikaan…aan (was na “Amerikaan” bijna woordje “aan” vergeten, hetzelfde als je twee keer aan het eind en vervolgens ook tevens aan het begin hetzelfde woord schrijft, lees je overheen, goed, u heeft heeft verder niets aan deze informatie maar moest toch even melden dat ik de zinnen altijd altijd nog even nalees voor ik ze op sargasso zet…en een kuddo voor iemand die het tegendeel aantoont). In zo’n 24- klepper voel je je inderdaad veiliger en vooral comfortabeler op de weg. Net een licht veertje, alles, een stoomboot geruisloos door een vennegebied. Je straalt een-en-al Heer in verkeer en rust en kalmte uit puur omdat je je volledig 1 voelt jij in je hoerensloep tegen de rest van de omgeving.

    Is ook gewoon lekker om dan in het allerholst van de nacht terwijl twee grote volle manen met verwijtende gezichten aan de hemel stonden zo’n volvo 340 of ander klein kutwagentje achteloos in het centrum van een fraai schilderachtig stadje van mijn vrije baan te drukken waar ik net toevallig zelf wou gaan rijden als dat achterlijke ding niet op mijn baan had gereden, als ie al niet uit zichzelf van mijn baan ging want je hoeft je drietonige hoorn maar 1 keer te laten loeien en hup stuur driemaal rond slingerend vervolgde hij zijn weg tegen de monumentale trap van het stadhuis…en áltijd en eeuwig datzelfde angstig en onzeker rijdende typetje achter het stuur hè, met 2 handjes weetjewel (op 3 en 8 uur) en de neus zowat tegen het voorraam. En meestal hoogbejaard en anders was het wel een saai burgertrutje met opgestoken haar plooirokje en angoratruitje of maatschappelijk geitenwollensokkenwerker met een baardje u weet wel, die suflullen die nooit nergens vooruit te branden zijn. Ja, en dan ook snel uit de weg en geen spatjes verders anders regelrecht de berm in…en zéker niet gaan wijzen dan of zo naar de baas.

    Dus over een model kan je twisten dat vierkante staat me ook niet aan Steeph, maar je was weer es aan ’t stereotyperen en generaliseren. Ik weet niet of je het wist maar de goeden lijden meestal onder de kwaden hoor, is met alles zo. Je doet nu percies hetzelfde als die GSs’ers die naar Sargasso lopen te stwigmatiseren, kan niet mag niet kappen ermee…

    *ook in mini coopers gereden met piepklein racestuurtje, net skelters*

  5. 10

    Ah, Rittenburg oude tijden.

    Die kudo’s met de dubbele D (van D-cup) in het woord zelf nota bene zijn voor mijn.

    En verder nog even dat die 340 inderdaad een spuuglelijk koekblik is maar dat de 440 helemaal geen gek karretje was voor de burgerman. Zo’n verschil tussen de broertjes zag je ook meteen bij Citroen. De GS was foeifout maar de CX een lekker ding. Ik ga het niet opleuken met pics. En geloof me maar, de rijervaring was navenant: GS bracht pure Satan niggerhell tegenover zoetvloeiend loedergekoer in de CX.

  6. 11

    Nou nee, geen hele kuddo mescaline, vooruit, een halfje…tevens vanwege Adriaan & Oliver.

    Want: “twee keer aan het eind” moet eigenlijk zijn 1 keer, plus is tevens “ook tevens” dubbelop, mooi woord verder, tevens, maar ’t is tevens vaak teveel, tevens:

    http://www.schrijfgids.nl/taal-van-tegenwoordig/taal-van-tegenwoordig/stichting-tegen-tevens.html

    Plus 2 keer “heeft” in diezelfde zin, 1 keer aan het eind van de zin dan tevens weer aan het begin van de volgende, tevens 2 x “altijd” in diezelfde zin, was eigenlijk bedoeld om als laatste en 1ste woord van 2 zinnen te gebruiken om tevens, want dat zei ik namelijk, om tevens nógmaals duidelijk mijn punt te maken DAT MENSEN HEEL SNEL OVER DINGEN HEENLEZEN begrijpuwel…en dat ze tevens soms te stom en te lui en te weet ik al niet meer zijn om maar eens begrijpend te leren lezen…