H1N1 Pandemie | Dossier

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

Aangezien die H1N1 pandemie voorlopig nog niet weg lijkt te gaan, hebben we er maar een dossier voor aangelegd. Hoeven we niet iedereen wekelijks lastig te vallen met een update. In het dossier zullen alle recente grafieken en linkjes bijgehouden worden. Als er een belangrijke update is, melden we dat via de waan van de dag.
Het is op dit moment lastig om een compleet beeld te krijgen. De WHO publiceert sinds 6 juli geen getallen meer van de hele wereld. Dus moest ik ze bij elkaar sprokkelen van de regionale sites. Daardoor loopt een deel van de informatie een beetje achter helaas. Hieronder groei in het totaal aantal gemelde infecties tot nu toe. De rest staat in het dossier. Suggesties voor aanvullende informatie aldaar kunt u hier in de reacties kwijt.

Reacties (256)

#1 BINGANERO
  • Volgende discussie
#2 larie

Is er ook een lijntje, gevallenen versus gevallenen van “gewone griep” voorhanden, dat zou ik nog eens fijne info vinden om het een en ander te plaatsen, ik heb zo’n vermoeden van een waanzinnig grote hoax..*doet zelf niks aangaande en schaamt zich wat*.

Ik bedoel zet de overleden ten gevolge van gewone griep tegen deze rare griep uit. Ik had ergens een cijfer in mijn kop dat “gewone” griep op nummer 6 of 7 staat, qua dood mondiaal. Half millioen daaromtrent toch?

We worden gigantisch in de maling genomen maar ik val niet in die farmaceutische trap.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 DJ

Thanks steeph!
http://flutracker.rhizalabs.com/

voor larie om te grasduinen
http://www.cdc.gov/flu/weekly/fluactivity.htm#VSL

farma, ik reken niet op antiviraal, want als we allemaal het laatste redmiddel nodig hebben is het zo resistent. AB kuurtje wil ik eventueel nog wel een optie op nemen …

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#4 larie

als je de kuur afmaakt niet.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#5 DJ

wel als jij naast mij niest met een tamiflu resistent beestje … in die hoek spreekt met al over het verdubbelen van de normale kuurduur …

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#6 Rene

@ DJ: Als even serieus geïnteresseerde vraag trouwens; als de overheid een vaccinatie programma zou opzetten, ga jij dan een prik halen?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#7 gronk

BTW, d’r is volgens mij best een mogelijkheid dat er mensen zijn die stevig ziek worden van dat vaccinatieprogramma — met een van de laatste griepprikrondes hoorde ik van mensen dat ze beroerder werden van de griepprik dan van de griep zelf.

Als je iedere nederlander gaat vaccineren, dan kan ik me zelfs voorstellen dat er mensen zijn die overlijden aan ’t vaccin — moet je de telegraaf dan eens zien.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#8 DJ

ja, voor het eerst in mijn leven. niet dat ik extreem bang ben voor de griep, maar itt normaal kun je nu waarschijnlijk niet rekenen op een IC bed als je dat nodig hebt. Bovendien ben ik jong (? 32) en dus een risico groep. maar of die prik op tijd komt is de vraag. Erg naief geredeneerd (en aangenomen dat) deze griep niet meer slachtoffers maakt (verhoudingsgewijs) blijft het probleem dat veel meer mensen de griep zullen krijgen dan normaal, met dus meer slachtoffers. Volgens mij heeft de overheid al de stappen gezet om dit programma te starten. Maar het spul is nog niet binnen

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#9 Rene

@ gronk:

Ja. Er zijn altijd van die gevallen, dus wellicht is dat wel gewoon same old same old, maar als in deze onverantwoordelijke media-hype tijden zo’n programma niet een volstrekt duidelijke en onweerlegbare positieve uitkomst heeft dan zou ik vrezen voor het “wolf!-effect”, waar een volgende keer vrijwel niemand meer komt opdagen (en het z’n uitstraling heeft op al bestaande programma’s — zie ook de ophef die er al gemaakt wordt over het HPV programma, maar ook op de gewone kinder-programma’s)

Over de zin van zo’n programma in de eerste plaats heb ik het idee dat DJ wat meer onderbouwds zou kunnen zeggen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#10 DJ

@7, die kans bestaat, de getallen geef ik je over 6-10 maanden ;) … maar deze portie zal serieus lager liggen dan de twee promille (of meer) die aan de griep overlijd.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#11 Rene

@ DJ:

Ja, die stappen hoorde ik ook al van, met huisartsen die al aangeboden hadden de prik in de normale spreekkamers te geven, in plaats van vervelende fabrieksmatige sporthallen enzo. Dank voor je antwoord.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#12 DJ

Op dat stuk wordt het een beetje economie, supply and demand. Of eigenlijk, de logistiek is vergelijkbaar met andere producten, het moet naar veel in heel korte tijd via distributie kanalen die normaal nooit gebruikt worden. Dat wordt een zooitje, hoe erg – geen idee. Ik denk dat bedrijfsartsen worden ingezet, huisartsen hebben formeel nog geen bericht ontvangen en ggd ook nog niet, maar die heeft het sporthal scenario klaar liggen. Maar dat is maar een heel klein kennisen clubje waar ik aan refereer en dat is 3+ wkn oud. Ik ben benieuwd ;)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#13 DJ

@7 omdat dit een dossier stuk is; “mensen overlijden door vaccinatie”. Moeilijk, het probleem zit in het woord door, dit veronderstelt een oorzakelijke relatie (causaal verband), dat is lastig aan te tonen. Kern daarin is dat veel meer mensen dan normaal overlijden. Het probleem zit in normaal en alle mogelijke vormen van selection bias. Bot gezegd kun je nooit iets stellig beweren met dit soort data. Gevolg, het lijkt twijfelachtig. Maar ik kan ook niet zeggen “dat het dit veroorzaak” betekent ook dat het verschil erg klein is en een getalsmatige ‘curiositeit’ is

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#14 Steeph

De update van zuid-oost azie is binnen. Stand nu:
Aantal gevallen wereldwijd: 119.235
Aantal doden wereldwijd: 600

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#15 MareJane

Tjongetjonge Steeph, dat is nog steeds een piepkleine fractie van de aantallen van een normale griep. Word je ziek, dan is gewoon uitzieken het beste. Veel vitamine C, echte zelfgeperste fruitdrankjes en je lekker laten verwennen en dan gaat het weer. Vaccinatie, incl. een lekkere dosis kwik en aluminium etc, ja, daar knap je lekker van op (haha).Ik vertrouw deze hele gang van zaken niet. Er is geen enkele reden om dit zelfgekweekte griepje zo groots en dwingend aan te pakken, alleen het geld telt. En Klink heeft in zijn brief aan de 2e kamer gemeld, mochten er vaccinaties overblijven, en ik hoop dat er heel veel overblijven, hij deze aan de andere landen zou verkopen. Voor mij mag hij ze nu al verkopen. Geen enkele vaccinatie helpt, integendeel, het verzwakt de mens enorm. Gezond blijven en argwanend de zaken blijven bekijken. Er zit een addertje onder het gras, misschien wel een grote adder. Who knows?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#16 DJ

Normale griep heb je niet (nauwelijks) in de zomer. In dit zeldzame geval denk ik dat Klink juist handelt.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#17 MareJane

Net zoals met het HPV-vaccin, wat zelfs gezien de eigen richtlijnen van het RIVM, niet had mogen worden gegeven, mar toch geprobeerd werd de mensen door de strot te duwen, wordt dit griepje ook gehoaxed en niet zo zuinig. Het is nog steeds geen epidemie, laat staan een pandemie. Cijfers worden opgeklopt, mensen worden lekker bang gemaakt zodat ze straks ruzie gaan maken wie het 1e een prikje mag. Nu ik laat alle goedgelovige mensen heel graag voorgaan. Willen die mensen graag het lekkere cocktailtje, dan moeten ze die vooral krijgen vind ik. Maar ik hoop dat mensen eens goed rond gaan kijken en niet klakkeloos alles geloven wat er voorgezegd wordt. En, een ding, ons kabinet heeft al ruimschoots bewezen totaal onbetrouwbaar te zijn, en aangezien mensen nog steeds beoordeeld moeten worden over wat ze doen i.p.v. wat ze allemaal zeggen, is dit voor ook een reden om niet gevaccineerd te worden. Wordt het verplicht gesteld (lijkt me sterk) dan blijf ik wel een maand in huis (staat in de wet) en dan zonder prikje.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#18 DJ

De angst voor complicaties door HPV vaccinaties is irrationeel en schadelijk, zo niet schandelijk. Ik zie niet waarom of dat cijfers worden opgeklopt. Dat HPV vaccinatie strijdig is met RIVM richtlijnen geloof ik niet echt … Wat jij doet is angst zaaien, angst icm complot theorieën. Niemand zal je dwingen zo’n prik te nemen, maar de bovenstaande @17,15 is gebazel. Als je de materie niet snapt, houd dan gewoon je mond en lees mee. Je claim dat dit geen epidemie demonstreert je gebrekkige kennis van dit soort mechanismen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Epidemie

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#19 Steeph

@MareJane: H1N1 zit nu in het VK op drie maal het niveau van een normale griep.
De getallen wereldwijd zijn nu niet schokkend, maar de ontwikkeling is er wel eentje om in de gaten te houden. Met een beetje pech komt de grootste klap in het late najaar/begin winter. En dan zijn de effecten heus anders dan die van een normale griep.
Niet te makkelijk wegwuiven. En het heeft al helemaal weinig van doen met onze regering.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#20 linda

@ marejane en al die andere mensen die roepen dat we nog steeds niet met een pandemie van doen hebben…
Vanaf vandaag heeft de wereldgezondheidsorganisatie (WHO) alarmfase 6 uitgeroepen, waarmee H1N1 nu dus officieel een pandemie is.
zie http://www.nu.nl/algemeen/2020972/mexicaanse-griep-is-pandemie.html

Of kijk vanavond even naar het 20.00 journaal….

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#21 Papeleo

We hebben dit jaar een veel grotere kans om griep te krijgen dan voorgaande jaren. Maar ik heb me nog nooit zorgen gemaakt of ik misschien griep zou krijgen, en ik betwijfel dat er iemand mee leest hier, die wel elk najaar zit te zweten. Dit jaar is het een griep die 5 keer minder gevaarlijk is dan gebruikelijk (in sterfgevallen per patient). Conclusie?

Een andere conclusie moet zijn dat het onzin is om je zorgen te maken over of je wel een IC bed kan krijgen, als de gevreesde H1N1 toeslaat. IC bed? Het is griep, en bovendien een relatief ongevaarlijke.

Massahysterie, dat is pas gevaarlijk.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#22 DJ

Eens, massahysterie is gevaarlijk. Maar die 5 keer minder is twijfelachtig en ik kan het niet staven met referenties uit vakbladen, die suggereren eerder gelijk of hoger.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#23 MareJane

Papeleo, hehe, eindelijk ook iemand die nadenkt. De aantallen die genoemd worden geven nog steeds (helaas voor al die mensen die hopen en denken van wel) geen pandemiebeeld te zien. Ik blijf erbij dat deze griep (lees: gefabriceerd door de farmacie zelf) nog steeds niet die aantallen slachtoffers maakt dan een gewoon voorjaarsgriepje. Maar zoals ik al zei: laat iedereen lekker snel zijn vaccin halen en ik wacht en zie wat daaruit voortkomt. Niet dat dit inhoudt dat ik er zelf een haal hoor. Ik ziek t wel uit, mocht ik besmet raken, maar ik laat me niet meeslepen in deze hele hoax. Vitamine C, sapjes, en gewoon uitzieken. Ik ben realistisch, zie de manipulaties, zie ook wie er weer heel rijk van wordt, en zie ook weer de slachtoffers die elk jaar weer heel graag weer een lading gif in hun lijf willen pompen, vrijwillig. Ik zeg maar zo, je mag blij zijn dat je elke keer een vaccin overleeft. Het kwik en aluminiumchloorhydoxide en formaldehyde kan ook zo in je hersenen terechtkomen. Maar wanneer je je niet informeert over de inhoud van die vaccins hoef je niet tegen mij te ageren, omdat je je niet geïnformeerd hebt fatsoenlijk. Ik wel, maar ik hoef gelukkig niemand te overtuigen, zolang ikzelf maar overtuigd ben, dat is t belangrijkste. En voor wie het interesseert: de WHO heeft behoorlijk wat connecties met de WTO en daar zitten weer (ook daar) de machthebbers en de lui die er erg veel baat bij hebben dat al die vaccins verkocht worden. Joepie weer lekker veel geld erbij voor die lui. Wake up folks.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#24 MareJane

Oh ja, nog een kleintje. Weten jullie nu nog niet dat dat de MSM (Main Stream Media) oftewel de kranten en de tv gedicteerd worden van bovenaf. Er komt niets negatiefs in de kranten en op tv wat de mensen wakker zou moeten maken. Alleen dat al zou je alert moeten maken,want alleen allelujapraatjes bestaan niet.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#25 Steeph

@MareJane: Kwik in vaccins? MSM van boven gedicteerd? U komt van zapruder of niburu vandaan?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#26 DJ

@23,24 Normaal ben ik mild in mijn bewoording, maar dit is bakerpraat. Aluchloor, wto etc. paranoide waanidee, daar zijn pillen voor maar cognitieve gedragstherapie werkt beter…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#27 Klaplong

@ Marejane

Het enkele feit dat het je aan opleiding ontbreekt, rechtvaardigt nog niet dat je in het wilde weg zonder nadenken overal allerlei onzin moet gaan posten.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#28 Steeph

Voor luie larie:
“For most people, seasonal influenza causes 2-7 days of mild illness after which they recover without medical treatment. Seasonal influenza causes severe disease in some people and this group is estimated to be up to 3-5 million people worldwide. Consequently, 250 000- 500 000 deaths yearly are attributable to it.”

http://www.euro.who.int/influenza/20080618_1

Geeft aan dat dit “griepje” nog niet in de buurt komt. Nog niet.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#29 Steeph

Volledige update voor 15 juli:
Recente getallen (WHO, 2009-07-15, 21:00 uur):
Aantal gevallen wereldwijd: 125.993
Aantal doden wereldwijd: 667

Geeft een beetje aan hoe snel het gaat.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#30 JSK

Kwik in het vaccin, aluminium in het hoedje.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#31 gronk

Het kwik en aluminiumchloorhydoxide en formaldehyde kan ook zo in je hersenen terechtkomen.

Ik wist dat meth cooks rare dingen deden , maar dit gaat toch wel heel erg ver.

Tip: ga naar bed, en vergeet die zwarte helikopters.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#32 Papeleo

@22 DJ: The Connecticut Department of Health is altijd ijzersterk op dit punt. Zij geven aan dat 0.2% van de geinfecteerd komt te overlijden. Dat ligt dus gelijk met H1N1 (ongeveer, want tussen onder- en bovengrens van het aantal geinfecteerden met normale griep ligt een factor 4: 5 tot 20% van de bevolking).

Ik zat er dus ook enigszins naast met die 1%.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#33 DJ

@32, 0.2-0.3 is het getal dat ik ook veel tegenkom, CDH ken ik niet (voorkeur voor CDC en NIH). Ik ga uit van gelijk risico of erger maar niet dramatisch veel erger (h5n1 heeft 60% een dodelijke afloop in sommige varianten).

Valt mij vooral op dat er een dag lager 11% meer doden te betreuren vallen.

@steeph, is het niet ‘leuk’ een % verandering met een week terug er bij te zetten? Als in:
Aantal doden wereldwijd: 667 (+11% tov vorige week)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#34 MaxM

Waar zijn al die mensen gebleven die al twee maanden lacherig roepen dat het onzin, bangmakerij en een samenzwering van de farmaceutische industrie is? Allemaal antivirale middelen aan het bestellen?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#35 Rene

Nou, die zijn op #15, #17, #23, #24 en #21, #32, bijvoorbeeld.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#36 Steeph

@DJ: Zal van het weekend even kijken of ik de % verschillen kan meenemen.

Op basis van de laatste cijfers is het aantal geinfecteerden dat overlijdt niet 0,2% zoals Papeleo zegt maar 0,5%

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#37 DJ

@Steeph, anders doe je het alleen voor de nieuwe info vanaf nu.

De seizoensgriep (normale grp) heeft 0.2-0.3 als mortaliteitsrate. 0.5 is duidelijk meer, maar subjecten die echt ziek zijn worden waarschijnlijker getest dan niet echt zieken, het totaal aantal gevallen kan dus een onderschatting zijn. Dit is een algemeen probleem, maar risico van deze griep is dus gelijk of hoger dan van de normale griep.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#38 Steeph

@DJ: Maar een andere factor is ook de besmettelijkheid zelf. Dus hoe snel verspreidt het en hoeveel mensen krijgen het. Bij een hogere verspreiding en een gelijke mortaliteitsrate kan de impact alsnog groter zijn.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#39 DJ

Dat is juist, de verwachting is dat meer mensen het krijgen. De vraag blijft nu nog of de mortaliteitsrate gelijk (aan SF) is of niet

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#40 MaxM

@35 Ik had het over de meer serieus te nemen mensen. Als je gaat roepen dat vitamine c voldoende helpt of dat je met de griep niet op de IC kan komen ben je van die groep gediskwalificeerd.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#41 DJ

@40, wel eens van het draaiboek scenario gehoord dat in het geval van een erg besmettelijke ziekte mensen niet in ziekenhuizen meer opgenomen mogen worden maar in speciaal daarvoor aangewezen kazernes? Het aantal respirators in NL is beperkt en het zit er niet in dat dit snel gaat veranderen. Ab Osterhaus en co heeft in fretten gedemonstreerd (science mag) dat dit virus zich dieper in de longen nestelt, dus of het aantal respirators een relevant gegeven is laat ik ter evaluatie aan jou over…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#42 Papeleo

@40 Zo ben je “eentje die nadenkt”, zo ben je “gediskwalificeerd van de groep serieus te nemen mensen”. ’t Kan verkeren op Sargasso.

Maar leg het me nog een keer uit dan aub. Als we aannemen dat ik al besmet ben (binnenkort geen onwaarschijnlijke aanname meer), waarom moet ik voor deze griep banger zijn dan voor een andere?

Met een normale (seizoens-)griep kun je in principe ook op de IC komen, zelfs overlijden, en niemand die zich daar zorgen over maakt. Ik heb niet gezegd dat je met H1N1 niet op de IC kunt komen. Het punt is dat de cijfers geen reden geven om je daar zorgen over te maken.

(Inderdaad is de sterfte-ratio van H1N1 0.5% en niet 0.2%, ik kan ook al niet rekenen… Maar ik betwijfel wel dat het aantal patienten op dezelfde manier geschat wordt als bij seizoensgriep.)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#43 DJ

Die schattingen bij de seizoens griep zijn ook problematisch, zie RIVM rapporten. Je had het over 1% maar was daar niet halsstarrig in, dat lijkt mij dus niet zo’n probleem. Men doet echt geen rt-pcr bij iedereen om het beestje te karakteriseren.

IC argument was van mijzelf en is deels gebaseerd op systeem denken. Dat is: wij zijn alle afhankelijk van datzelfde vangnet en dat net is klein, groot genoeg voor normale situaties, maar hoe abnormaal dit gaat worden is moeilijk in te schatten. Voor mij ligt het voor de hand dat dit een probleem zou kunnen gaan worden. Zeker als ziekenhuis personeel zelf uitvalt door ziekte.

Mensen die open staan voor argumenten kan ik serieus nemen, maar ik ben Sargasso niet ;)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#44 Ronald
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#45 DJ

@38, @44 bevat je antwoord:

„Tijdens eerdere pandemieën hadden griepvirussen meer dan zes maanden nodig om zich te verspreiden zoals het nieuwe H1N1 virus dat in minder dan zes weken heeft gedaan”

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#46 esgigt

Steeph, misschien is het een beter idee om de grafiek in het vervolg niet meer met een lineaire schaal voor het aantal H1N1 gevallen, maar met een exponentiele schaal uit te rusten.

Zo’n exponentiele schaal laat beter zien hoe de pandemie zich ontwikkelt. Met een te verwachtte aantal H1N1 gevallen van meer dan 1E9 (1 miljard) wereldwijd, ben ik niet helemaal blij met de schaalverdeling.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#47 DJ

Doe er dan maar twee, we hadden laatst nog een discussie hier over hoe ingewikkeld en onbegrijpbaar exponentiële functies wel niet waren. Geen basis kennis dus, of maak er eentje met twee y-assen. Wel interessant om te kijken of de exponent constant is.

Wat is 1 miljard keer 0.5%? Dat is het verwachte aantal slachtoffers obv de kennis van nu. (5M)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#48 Hal Incandenza

Helaas Steeph ze stoppen met tellen…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#49 Steeph

Nou, de WHO gaf centraal al bijna twee weken geen telling meer. Dus inmiddels waren er andere bronnen gevonden.

Maar ik ben bang dat die inderdaad het advies gaan overnemen.
We zien wel hoe lang het bij te houden is.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#50 Steeph

Al ben ik bang dat ik dan individuele landen moet gaan bijhouden….

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#51 Ronald

Is het mogelijk om dit dossier op te nemen onder /dossiers? Dat maakt het wat makkelijker terug te vinden.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#52 Steeph

@Ronald: Done (vergeten). Maar uh…. je hebt toch wel die grote groene knop rechts op de voorpagina gezien????

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#53 Papeleo

@43, DJ: Ik ben het met je eens dat als je zo meteen deze griep hebt, en je bent een van de ongelukkige patient die eenIC bed nodig heeft, dat je dan zeer waarschijnlijk een groot probleem hebt. Maar of dat reden is om je zorgen te maken, hangt af van de kans dat je een IC bed nodig hebt in geval van ziekte. En die is niet significant groter dan in het geval van normale griep.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#54 Papeleo

De angst komt van het grote aantal slachtoffers dat deze griep gaat maken. Echter, voor seizoensgriep zijn we niet bang, niet vanwege de kans om besmet te raken (groot), maar vanwege de kans om eraan te overlijden als je het krijgt (zeer klein). In het geval van H1N1 is de kans om besmet te raken zeer groot, en de kans om eraan te overlijden zeer klein. Het is dus niet logisch om bang te zijn voor H1N1.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#55 DJ

Klopt, maar omdat de kans ziek te worden groter is en de kans dat je een IC bed nodig hebt proportioneel is met de kans om ziek te worden, is aan het einde van de rit, deze kans dus hoger dan in een normaal jaar, maar mogelijk niet per griep geval (exacte risico is nog onduidelijk). Ik probeer potentiële problemen te identificeren en probeer geen mensen bang te maken.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#56 Ronald

@steeph, thx. Die knop had ik echt niet gezien…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#57 Steeph

Update H1N1
Mijn bron komt nu tot 16 juli. Kennelijk volgen die het advies van de WHO. Uitdaging.

Recente getallen (WHO, 2009-07-16, 19:00 uur):
Aantal gevallen wereldwijd: 128.273
Aantal doden wereldwijd: 679

Ten opzichte van 24 uur daarvoor (jawel, 1 etmaal) is dat respectievelijk +1,8% (2280) en +1,7% (12).
Verhouding infecties – dode : 189 (0,53%)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#58 Steeph

Oh, ik zie nu dat het vandaag pas de 17e is! Had de 18e in mijn hoofd. Vandaar.
Bron is overigens niet meer de WHO, dus negeer dat.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#59 Steeph

Recente getallen (2009-07-17, 19:00 uur):
Aantal gevallen wereldwijd: 130.733
Aantal doden wereldwijd: 702

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#60 Horst Grogmuller

Steeph, op Wiki worden de cijfers van de landen ook redelijk goed bijgehouden, dus via http://en.wikipedia.org/wiki/2009_flu_pandemic_timeline moet je wel wat bronnen kunnen vinden.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#61 larie

Don’t Cry Wolf 2 often, dames Heeren ook.

36.000 ✝ laatse jaar, :gewone griep.

Laat ze toch lullen die lullen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#62 esgigt

Steeph, bedankt voor de cijfers. Mortaliteit van H1N1 tot zover is 0,537%. Is duidelijk slechter dan de “gewone” griep. Als 1/3 van de wereld bevolking H1N1 krijgt zullen ongeveer 1.074.000 mensen door H1N1 het tijdelijke voor het eeuwige gaan verruilen…. Serieuze zaak.

Maar zoals Larie terecht zegt: Don’t cry Wolf 2 often! H1N1 is nog in een “start”-fase en daardoor heeft H1N1 het voordeel van de verrassing. Naarmate de pandemie zich doorontwikkelt verminderdt ook dat “voordeel” door algemene beschikbaarheid van vaccin en antivirale middelen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#63 DJ

@62, je bent ergens een nul kwijt geraakt, 1% van 1 miljard (1G, 1.10^9) is 10 miljoen, 6 G*1/3*0.00537=10.7 M. Dat is idd een serieuze zaak, gepaste waakzaamheid is geboden, apocalyptische scenario’s zijn niet aan de orde al zal het niet onopgemerkt voorbij gaan.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#64 esgigt

@62: Yep, je hebt gelijk… dat krijg je als je ’s nachts en na een paar wijntjes TV kijkend gaat zitten rekenen….

Komen we dus inderdaad uit op 10,7 miljoen. Nog erger dus.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#65 DJ

Ach, op mijn spaarrekening staat ook aanmerkelijk minder geld ;) blijven grote getallen …

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#66 esgigt

Dat probleem heb ik nou ook op mijn spaarrekening… hoe zou dat toch komen?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#67 Steeph

@larie: Doe me best zoveel mogelijk alleen de cijfers te geven. Dat is niet hetzelfde als “cry wolf”. Dat is een poging de situatie op waarde te schatten.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#68 DJ

@66, het IC probleem blijft terugkeren. (automatisch InCasso)

Ik denk dat larie bedoelt dat we niet moeten doen alsof de wereld vergaat en gelukkig lijkt dat ook niet te gaan gebeuren. Maar dit gaat niet geruisloos voorbij en dat is onprettig.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#69 esgigt

De wereld vergaat zeker niet. Is wel een “griepje” met heftige impact.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#70 Steeph

Recente getallen (2009-07-18, 19:00 uur):
Aantal gevallen wereldwijd: 136.432
Aantal doden wereldwijd: 765

Nu 1 op 178 = 0,56%

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#71 gronk

0.5%… is dat niet zo’n grenswaarde waarbij iedereen wel een griepdode gaat kennen?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#72 larie

van de wereldbevolking wellicht maar niet een verzameling uit de wereldbevolking @gronk.

Of je moet een schier oneindige kennissenkring hebben, dan wel:)

[email protected] waardeer je inzet in deze bijzonder (@67)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#73 gronk

@larie: crap, 0.5% van de griepgevallen, niet van de populatie… iemand enig idee hoeveel griepgevallen verwacht worden? Paar honderdduizend?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#74 esgigt

@gronk: Met 0,5% denk ik nog niet. Ik meen me te herinneren dat iemands netwerk gemiddeld ongeveer 140 mensen bevat dus vanaf een mortaliteit van ca. 0,7% zou iedereen een griepdode kunnen kennen.

Ik denk echter dat de mortaliteit niet overal hetzelfde hoeft te zijn, ivm verschillen in algemene conditie van mensen, niveau en beschikbaarheid van adequate medische verzorging, (te zijner tijd) inentingsgraad etcetera…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#75 larie

Getallen getallen Gronk. 0,5% van, zeg, 200K is dode lijk voor 1000.

De “gewone griep is dode lijk, jaarlijks in Nederland voor pakweg 800.

In beide gevallen een heel grote kenniskring.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#76 DJ

Er gonst een consensus rond van 30% krijgt de griep. Dit zijn prognoses met onbekende betrouwbaarheid en spreiding. Het rekenvoorbeeld met 2G griep gevallen is niet toevallig gekozen. In NL zou dit ~5M gevallen betekenen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#77 Steeph

@DJ: En dus ongeveer 25.000 doden……

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#78 larie

Je ziet wat je weet, dat is de lastige kwestie in deze want “we” zien meer en meer..micro-organismen, kometen etc.

Zo kreeg b.v. de weerman/vrouw bij niet voorspelde hevige windjes enzo advocaten op hun dak.

Nu, voorzichtiger geworden worden de rode weervaandels vaak gezwaaid, te vaak.wolf roepen wat ik eerder stelde.

Zo ook de virologen en consorte…het vakgebied is me niet geheel onbekend (jsk:)

Betreden van witte plekken op de kaart om te gaan met wat je weet en vroeger onbekend was.

Om af te sluiten, een gemeend advies..sterk uw immuniteit aan voordat de kleintjes weer naar school gaan.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#79 DJ

Steeph, iets in die buurt ja, duidelijk meer dan de 800 per jaar.

En larie, we zien ook dat het zich ~4 keer sneller verspreidt dan andere griep soorten (@44), dus het lijkt me een conservatief statement dat dit stammetje anders is. De finale gevolgen, nu dat is de ham vraag. Daar mee bedoel ik gewoon heel simpel, over 2 jaar, wat is het resultaat. Geen idee, maar mijn intuïtie zegt dat het meer dan een ‘blib’ is… Wanneer zien wij de eerste mensen met een mondkapje in de trein stappen. (Ok, dat zijn waarschijnlijk types in de categorie germaphobes – maar ik denk het binnen 2-3 maanden mee te zullen maken).

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#80 larie

Mondkapjes, dagelijkse kledij in veel landen..niks nieuws.

Ik heb ook geen idee overigens, wij (de mens) zijn niet het ultieme van de evolutie dat zijn de microorganismen. Wij zijn wandelende zakjes zeewater als transportmiddel en tevens snackbar.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#81 DJ

hahahaha :D (wandelende zakjes zeewater)
Japanse toestanden in de trein, weer eens wat nieuws in kaaskoppen land – als die trein nu ook nog eens op tijd is en snel is – plaatje compleet. Maar, ultiem ‘relative to what’ (dailyshow, die senator, 3 dgn terug). De gein is, (zoals je wel weet) virussen ‘leven’ niet eens …
Over de slachtoffers lees ik niet veel bijzonders, behalve dat dikkerds eerder het loodje leggen. Diepe long infecties vaker voor komen. Dat is het zo’n beetje. Dus zorg dat je dun bent en je longen in top vorm voor de vakanties over zijn.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#82 HansR

@DJ
…behalve dat dikkerds eerder het loodje leggen. Diepe long infecties vaker voor komen. Dat is het zo’n beetje. Dus zorg dat je dun bent en je longen in top vorm […] zijn.

OK, de griep is dus gewoon natuurlijke uitschakeling van ongezond volk. Een kleine evolutiemaatregel. Lijkt me niets mis mee. 0,5%. Geen paniek en bijbehorende kosten waardig.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#83 DJ

In abstracto heb je gelijk, in concreto ken ik mensen met die eigenschappen die ik liever niet kwijt raak …

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#84 1918

Elke dag volg ik jullie; Steeph blijf alert
en probeer info te verzamelen en te publiceren want WHO en onze bestuurders zijn bang voor paniek maar dit is nog maar het begin van de eerste golf (A)H1N1.
En inderdaad als het gaat muteren;
Liever een struisvogel die niet zijn kop in het zand steekt want ben een realist.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#85 larie

Juste 1918, uit de loopgraven! :)

ps:DJ, ik zie steeds meer van die hele hele dikke mensen om me heen en, between u en me, ik walg daar van.

oftop: onlangs ergens in Jordanie (petra) kwam ik een groep ex-huisartsen tegen op reis.

“EINDELIJK GEEN LIJVEN MEER :” zeiden ze, vlak voor een deze plek ,, ..ik kon me daar iets bij voorstellen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#86 DJ

Ik was tijdens mijn practica dissectie altijd zo blij dat ‘mijn’ overschot bijna anorexic was. Mijn buren ‘hadden’ een corpulenter exemplaar, dan moet je door 30 cm frituurvet. Niet gemakkelijk op de vroege ochtend… bepaald aantrekkelijk vind ik het in levende vorm ook niet nee, zal er wel iets mee te maken hebben …

(was wel een erg bijzondere ervaring trouwens)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#87 larie

Maar jij bleef overeind bikkel.!.een aantal 2e jaars gingen telkens plat. De lucht van fixatievloeistof en het openen van de lade…

Ik stond daar op afstand te wachten..best wel heftig.

Hippocrates?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#88 DJ

Textuur was soms erger dan de lucht, geronnen bloed in vaten, GI tract met inhoud … (laten we het netjes houden hier ;)
Geen MD, bioloog met medische obsessie. Lassie villen, toen had je de collega studenten moeten zien.

For the record. Aan NL universiteiten worden dieren ter beschikking gesteld welke gebruikt zijn in dierproeven, dit zijn dus geen dieren die geofferd worden ter lering en vermaak van de studenten. (voor ik marianne PvdD op m’n dak heb).
Mensen kunnen zich zelf aanbieden aan de wetenschap.

Op afstand, jij bang larie?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#89 DJ

@steeph, voor de link list: http://h1n1.nejm.org/
New England Journal of Medicine is een toonaangevend tijdschrift.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#90 MaxM

Grappen maken over of nog erger walgen van mensen met overgewicht is klein en treurig. Het was me nog niet opgevallen dat er zoveel kleine zielen op sargasso hun nietszeggende tijd doorbrengen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#91 larie

Enigszins verontrust DJ, no more no less. Geo met bio verleden.

(ik rook niet, op een enkele jaarlijkse pretsigaret na dan en ben “dun”:)

Om HansR te citeren “evulotionaire druk” vanwege de dichte bevolking.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#92 larie

Max hè..dat zijn geen strakke shirtjes ;)

Elk pondje door het mondje, niet het slachtoffer lopen spelen .

Wel eens gedacht aan de mensen waar van verwacht wordt het en een ander te herstellen (door de macdonnaldsblubber heen?)

skuus.lumbaal 4 ding , ik moet plat:(

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#93 DJ

Na een lange tijd zonder, rookt deze kleine ziel de laatste tijd weer. Tijd om daar mee te stoppen, zelf normaal ‘dik’ (bmi 22), dinnetje zit iets hoger, maar ook niet echt te… Enige dat ik kan doen is zorgen dat ik gezond en ontspannen ben en er het beste van hopen. En, zoals ik al eerder vermoede (@3):

Separately, the WHO reported a third case of documented oseltamivir-resistant H1N1 infection, leading the CDC to reiterate its call to limit antiviral use to hospitalized or high-risk cases of suspected H1N1 infection. (nejm.org)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#94 larie

u rok DJ, i’m of sorry..ouwe kast naar boven was me iets te veel :)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#95 MaxM

Hé larie, met mijn bmi van 23 kan ik met een gerust hart stellen dat je een oud en treurig lulletje bent.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#96 DJ

sterkte larie :)
je mag alles zeggen, maar waarom zou je

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#97 larie

Nice 2 meet U btw..en nu ga ik in een warm bad.

groet aan U (jij)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#98 MaxM

Les préjugés sont la raison des sots. Dormez bien.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#99 larie

bmi 21, en lekker geurtje in bad en zeker niet treurig . (ik heb daar ook een wifi beerdscherm en watervast keyboard on the wall..modern times hey:)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#100 larie

Maar terzijde @MaxM..stempeldoos staat in mijn visie nu juist garant voor oud en treurige kijk der dingen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#101 DJ

@98, zeg je het nu in het frans omdat ik 1/16 frans ben? wat aardig …
Lees 40-41 nog even, of 82-83 … en dan over vooroordelen beginnen omdat je het woord frituurvet niet erg … geschikt vind … ik weet het niet, ik heb het in mijn handen gehad en het voelt vrijwel het zelfde… met klontjes

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#102 Rene
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#103 DJ
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#104 Rene

Ik vind het wel best maar merk wel op dat dit niet een kwestie is van uitzonderingen. Die BMI is in essentie numerologische onzin — een getal dat “toevallig” voor een populatie iets zegt maar niet voor een individu; en in ieder geval niet zodra je die grenzen serieus gaat nemen. Er zijn een hoop mensen met een BMI van 24 die een stuk harder toe zijn aan een dieet dan weer een hoop anderen met een BMI van 26.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#105 DJ

en dat scheelt ook wel veel die twee getallen. tot 10-15 jaar terug was normaal gewicht tot bmi 27. die getallen moet je niet te letterlijk nemen. maar laten we eerlijk zijn, met een bmi van 22 heb je echt geen 25 cm buikvet hoor … met 40 waarschijnlijk wel … onzin is het niet

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#106 esgigt

@Steeph #70: Steeph, verbeeld ik het me nu of neemt de mortaliteit van H1N1 inderdaad toe? per 21-7 kom ik op ca. 0,565% en dat is meer dan in post #70….?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#107 Steeph

@esgigt: Ja dat klopt. Maar ik denk eerder dat het te maken heeft met het feit dat de rapportage van het aantal infecties tekort begint te schieten. De doden meldt men nog wel, maar de infecties niet overal even consequent.
UK spreekt over 55.000 gevallen, maar zoveel staan er niet in de officiele lijst. Heeft te maken met het alleen nog maar kijken naar de door een laberatorium geverifieerde gevallen. Dat stokt een beetje.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#108 esgigt

Steeph, dat kan een (geruststellende) verklaring zijn. Nadeel is wel dat daarmee imho ook de effecten van gevaarlijke mutaties in het virus statistisch niet meer voldoende herkenbaar zijn, hetgeen mij in de opbouwfase van een pandemie toch ook nuttige stuurinformatie lijkt.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#109 1918
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#111 1918

“This is unusual, having all the labs who usually do this work and there still being a less than satisfactory outcome. Usually, we get at least one virus which is good. Average to good. And this time none of them are.”

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#112 1918

Oorsprong Mexicaanse griepvirus
Het verhaal is bekend: wellicht is het in een lab in het Oostblok of San Diego?

gebeurd. Iemand was onvoorzichtig en heeft zichzelf besmet.

De huidige pandemie was er wellicht niet gekomen als een of andere

laborant dertig jaar geleden of begin dit jaar omzichtiger met zijn proefbuisjes was

omgesprongen. De AH1N1-virussen gingen immers niet meer rond onder

mensen, tot er in 1977 weer een variant opdook die voor het laatst

gezien was in 1950, wat het aannemelijk maakt dat die zich al die jaren

in een diepvriesvak van een onderzoekslab had weggestoken.

[Redactie: Knip. Ivm copyright schending. Geef link svp]

Bron: De Morgen België

http://www.recombinomics.com/News/07140901/H1N1_1918_Human_Swine.html
http://www.cbc.ca/canada/story/2009/07/21/swine-flu-inspector-boards-pl

ane072109.htm

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#113 1918

swine-flu-inspector-boards-pl
look at canadian sites !!!!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#114 DJ

cbc.ca link werkt niet. Offtopic note, liever posten met enkele regelafstand en zonder extra enters. Bij voorkeur zelfs een link met misschien 2 belangrijke alinea in het comment veld.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#117 1918
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#118 1918

[Redactie: Inhoud bericht in zijn geheel gewist. Teveel copy/paste vanuit bestaande artikelen. Copyright problemen en onleesbaar. Gaarne linkjes geven]

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#119 1918

Waar zijn onze waakhonden journalisten onze media?
Elke info moet tot iedereen direct komen ….
Elke macht heeft nu geen kans want die macht krijgt ook (A)H1N1 dus reageer direct

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#120 1918
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#121 1918
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#122 1918

Cannt react my pc is corrupt by extern

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#123 1918
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#125 1918

41yrs old citz without any health problems DIED

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#126 1918

41yrs old citz without any health problems DIED
SEEOLD old Palm Beach County

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#127 1918
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#128 KJ

1918; get a life man.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#129 ATEF

DE WAARHEID

Journalist Jane Burgemeister Klaagt WHO UN aan voor Poging tot Massamoord via Vaccin

http://www.naturalnews.com/026503_pandemic_swine_flu_bioterrorism.html

Internet pagina van Jane Bürgermeister met haar laatste berichten.

http://birdflu666.wordpress.com/

http://whoflu666.wordpress.com/

Internet pagina met de documenten van Jane Bürgermeister.

http://wakenews.net/html/jane_burgermeister.html

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#130 esgigt

Hè, ja… komt er weer een met een samenzweringstheorie. #zucht#

Volgens mij een super-kul verhaal!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#131 1918

Na het onderzoeken van de longen van personen die aan het Spaanse griep zijn gestorven en in Alaska waren begraven is het virus nagemaakt(Dr. Taubenberger) zie wikipedia
laboratorium at the Armed Forces Institute of Pathology (AFIP)in San Diego is border of US and MEXICO .
Bekijk goed waar in the US het begon dus analyseer

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#132 DJ

Hier kun je echt zien hoe is virus in elkaar steekt (en voor de doorzetters dat het anders is dan de 1918 variant):

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/genomes/FLU/SwineFlu.html

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#133 gronk

En hier kun je de structuur mee visualiseren:
http://swift.cmbi.ru.nl/servers/html/index.html

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#134 1918

DJ correct de eiwitmantel is anders dan het 1918 virus maar toch een H1N1 virus die nog niet gemuteert is en zeer agressief airborn en effectiviteit verzorgd.
En nu gaat dit virus wereldwijd. En dat was niet in 1918!! Het is gelukkig mild na 1 week ziekte is het over voor de mens.
Maar het is een combinatie van vogel-varkens-mens virus en hoe gaan die zich verhouden?
Welke mutaties kunnen er zich voordoen ondanks elke prognose de natuur regeert in de wereld.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#135 larie

Hou je bij je leest alsjeblieft 1918….geneuzel in de marge …hoe diep is jouw kennis aangaande..just below the surface i fear.

DJ roks, kan niet anders met zo’n nick toch:)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#136 DJ

1918, de hele influenza virus familie muteert enorm snel en kan genen over nemen van andere viri. Mogelijk zitten delen van 1918 variant in de huidige variant, maar deze lijkt wel minder virulent. Via de link van New England J. Medicine vind je o.a. een figuur dat dit laat zien. Ik weet ook niet waar dit naar toe gaat en in principe kunnen zich alle mogelijke mutaties voordoen…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#137 larie

1918..stel je voor..ik leef alleen als anderen mij van energie/nakomelingen voorzien, een virus noem je me . een virus leeft eigenlijk niet maar paraseteert…de kern..mitochondrieen..fabriekjes ten koste van maar voordeel van mij etc.

Kom je soortgenoten tegen op je kweste..poeh, u lijkt wel heel erg op mij..das nie goed. Weetjewat ik ga mij temperen…snooze 4 a while..ik trek een ander jasje aan.eentje die de regen tegenhoud no more no less.

dat is 1918 revisited..

U praat poep 1918, heeft geen idee maar lult maar wat.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#138 1918

http://www.healthemergency.gov.au/internet/healthemergency/publishing.nsf/Content/updates-2August09.htm

Bekijk dagelijks deze site hoeveel mensen moeten worden opgenomen in het ziekenhuis
Svp analyseer het is nog steeds winter op het zuidelijk halfrond

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#139 1918

http://flutracker.rhizalabs.com/

WHO geeft géén enkele mededeling meer maar via internet kan men weten wat er om je heen gebeurt

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#140 1919

KILLER VIRI SEE HISTORY

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#141 larie

2.3E6 overleden aan aids related, vorig jaar.
2.7E6 overleden malaria vorig jaar.

Over de kaasschaaf zal ik het niet hebben.

perspectief. Als het het westen raakt is het ineens van doende..my ass.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#142 1918

KAASSCHAAF : Alle personen die HIV bezitten worden direct na de meest getroffen mensen statitisch met het vaccin geborgd
1. Het verplegend personeel in de ziekenhuizen
2. De zwangere mensen die ons voortbestaand borgen
3. Hoop dat het vaccin effectief is in october

Liefs
I pray

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#143 DJ

Opmerkelijk hoe herhalend je bent in je posts, alles staat hier boven ook al. Houdt de moet er in dat is het beste devies.

Nature: Origins and evolutionary genomics of the 2009 swine-origin H1N1 influenza A epidemic

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#144 larie

wi is “je” in deze DJ. ? 142 of 141..makes a difference .

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#145 DJ

142

Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: unable to connect to twitter.com:80 in /home/sargasso.nl/public_html/wp-includes/class-snoopy.php on line 1142

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#146 larie

merci, ik kan met jou door een deur DJ. Je prikkelt me wel btw.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#147 DJ

Als jij dat socket ook nog open krijgt ben je de held :D (als je het altijd eens bent, valt er niets te discussiëren toch – maar dat laatste moet geen doel op zich worden)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#148 esgigt

Het aantal besmettingen dat door RIVM wordt opgegeven lijkt me laag t.o.v. omringende landen. Het kan natuurlijk een redelijk betrouwbaar cijfer zijn, maar aangezien “u kunt rustig gaan slapen” hier wel vaker gezegd is aan de vooravond van heftige gebeurtenissen en een “onder de pet”-cultuur hier te lande ook niet vreemd is, heb ik er een onderbuik-gevoel bij. Wie, oh wie kan hierop wat licht werpen?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#149 DJ

Het eerlijke volledige antwoord is: niemand, uitgezonderd het geval waarbij je de hele populatie iedere week test op antilichamen in bloed met DNA technieken (tr-pcr) en dan heb je alleen per week cijfers.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#150 DJ

Maar we kunnen wel met zo veel mogelijk mensen dit proberen te doen:

http://www.degrotegriepmeting.nl

Ik vul al jaren iedere week een questionnaire in over mijn verkoudheid/griep status. Ze sturen je een mailtje als ze info willen, normaal alleen in de winter, maar ze gaan dit jaar ook in de zomer door. Ze hebben ooit deze sampling methode in BMC (vergeten welke) gepubliceerd. Dus als je goed wilt weten hoe de griep zich ontwikkelt, laat zo veel mogelijk mensen dit invullen. (3-4 vragen per keer, vaccin, koorts, lijstje griep/verkoudheid symptomen, huisartsbezoek (ja/nee))
Sorry @steeph, had ik eerder kunnen bedenken …

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#151 DJ

Voorlopig is het nog groen: plaatje. (Laagste incidentie is 0.6% populatie, het zit daaronder)

Site homepage:
“De Grote Griep Meting 6 wordt verlengd. De Griepmeting loopt, in overleg met het RIVM, door tot nader order. Dit in verband met het advies van de Wereldgezondheidsorganisatie voor continue griepregistratie tijdens de Mexicaanse griep. “

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#152 S’z

RIP het eerste Vlaamse A/H1N1v-slachtoffer (klikmelink)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#153 DJ

damn, that plaatje is realtime … waar ik woon, is wit, niet meer groen…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#154 esgigt

RIVM meldt vandaag >500 gevallen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#155 1918

http://www.recombinomics.com/News/07290901/H1N1_V252M.html

Mutatie?

En ja 148. esgigt dat kan nooit kloppen
want BRD meld 9000 gevallen in Bundesstaat
langs onze grens hoe kan dat RIVM?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#156 DJ

Over het hoe en wat met die aantallen, wil je alsjeblieft ook af en toe lezen ipv dingen neer te plempen, dat zou enorm helpen. @149-151

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#157 1918
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#158 DJ

Daar kom ik 30+ keer per dag voor werk, dank … kijk eens naar actuele plaatjes uit 151

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#159 1918

DJ @149-151 morgen met meer uitleg

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#161 1918
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#162 Steeph

@DJ: Link naar het plaatje maar even opgenomen in het dossier. Dank.

@1918: Linkjes van 155 en 157 ook overgenomen. Dank.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#163 DJ

@Steeph, plaatje is handig maar is per dag (cumulatief per uur), handiger zou zijn een moving average van een week (en/)of maand evt. samen met cumulatief totaal. Sampling is ook afhankelijk van aantal antwoorden per dag. (Discl. Heb niets met deze mensen te maken, maar weet dat RIVM hun info gebruikt.)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#164 Steeph

@DJ: Ja. Maar dat is weer een hoop werk. Zou eigenlijk een api op moeten zitten om dat verder te kunnen bewerken.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#165 DJ

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen, ik heb er geen tijd voor om dit te regelen … misschien over een maandje, is nu nog komkommertijd (=het valt nog mee, behalve Lorette da Mar ;) ). Mortaliteitscijfer irriteert me (de dynamiek) …

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#166 DJ

Gedeelde irritatie geloof ik ;) (snap dat je dit niet gaat doen) data is belangrijk

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#167 DJ

Een jongen van 17 jaar is de eerste Nederlander die is overleden aan de Mexicaanse griep (RTLNieuws)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#168 1918

Er is nog geen zorg 1:1000 NL?
Mensen die al chronisch ziek zijn worden getroffen die een zwakke immuniteit bezitten.
Of misschien een te sterke immuniteit?
Jongeren van 16-35 jaar oud worden getroffen
net als in 1918-1919.
Het is nog geen herfst nog géén tweede golf.
En die Tamiflu is resistent waar de uitbraak begon aan de grens van de US/Mexico.
En ja het muteert en hoe zal het vaccin effectief zijn en op tijd?
Wil het niet eens hebben wat er in China aan de hand is: 10.000 opgesloten door een Middeleeuws virus de zwarte dood blijkt nog te bestaan….. en echt;echt daar heb ik de pest aan. Blijven lachen mensen

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#169 1918

It makes you wonder how many more deaths are in Argentina? No updates from Argentina in about a week. Almost as if HN1N just took a break. I figure the WHO has forced all nations just to stop reporting deaths until they smell the stench of decaying bodies in homes. Mexico, Chile, UK, and Argentina are hiding the death tolls. I think they wont report body counts until after Friday. No recent deaths reported in UK since last count of 31 last week. What a scam!
Dit is een reactie van site: ……

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#170 1918
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#171 S’z

1918 word jij betaald door de pharma ofzo ? Jobstudent ?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#172 1918
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#174 1918
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#175 1918
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#176 DJ

1918, inhoudelijk en je kansloos bezig,
Gewoon de link uit 170 eens bekeken;
Ik post hem zelf op 3, dan kom jij met 109,139,160 en voor de mensen met een heel kort korte termijn geheugen 170 nog een keer. Wat denk je nu zelf, 5 keer dezelfde link …

waar is het spam filter als je het nodig hebt?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#177 1918

Afwachten de natuur heeft een andere natuurlijke logica

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#178 S’z

1918 word jij betaald door de pharma ofzo ? Jobstudent ?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#180 S’z

Btw 1918 word jij betaald door de pharma ofzo ? Jobstudent ?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#181 S’z

Terzijde 1918 word jij betaald door de pharma ofzo ? Jobstudent ?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#182 S’z

Wat ik me nog afvroeg 1918 word jij betaald door de pharma ofzo ? Jobstudent ?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#183 S’z

Overigens euh 1918 word jij betaald door de pharma ofzo ? Jobstudent ?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#184 Rene

Oh, S’z, please.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#185 S’z

Of pakweg door een softwarebedrijf, Rhiza ofzo ?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#186 S’z

Hij is begonnen René !

Ik zou zelfs meer zeggen : pasop meester of hij begint weer !

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#187 1918

DJ is dom wacht maar af de natuur reguleerd

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#188 Rene

Dat moet met een “t”, 1918. Maar verder moge DJ dan dom zijn, maar dan voornamelijk op dezelfde manier als S’z — in het schijnbaar niet zien van het volstrekt evidente feit dat jij psychische problemen hebt.

En die wil ik je verder niet ontzeggen ofzo en misschien is het in geval van DJ zelfs nog wel zo dat ‘ie je erg menslievend nog serieus probeert te nemen hopende dat je daar wat aan hebt, maar jemig joh, wat spam jij deze thread vol op deze manier.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#189 S’z

1918, als je ervoor betaald wordt … voor seeding op blogs … dan moet je dat kenbaar maken. In België volgens de wet op de eerlijke handelspraktijken, in Nederland volgens (vul aan).

Ceterum censeo spam delendam ook buiten Edam.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#190 1918

Reguleert

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#191 nostradamuS’z

Ambeteert

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#192 1918

No payments Im free and independent

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#193 nostradamuS’z

Dan 5 stappen achteruit naar #187, u passeert niet langs start en toucheert niets.

Dram.

Dram.

Dram.

(…)

Dram.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#194 1918

Wil alleen iedereen info verstreken die ertoe doet om zelf inteschatten wat er werkelijk is in de wereld om ons heen gebeurt.

Want een Panademie = toch een pandemie

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#195 esgigt

@nostradamuS’z: heeft de middeleeuwse naamgever eigenlijk iets over H1N1 gebrabbeld in een van zijn kwatrijnen?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#196 1918

Hope the vaccin works pharma?
Half october of …… we will see 1918-1919

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#197 esgigt

Shut the fuck up, 1918!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#198 1918

Une femme en danger de mort après son accouchement/suisse
BÂLE | Son enfant n’est pas infecté. La mère, elle, est plongée dans un coma artificiel.
http://www.24heures.ch/actu/suisse/h1n1-femme-d

http://www.lematin.ch/flash-info/grippea-h1n1-e
argentine
Argentine : explosion du nombre de morts et de malades en Argentine
Le nombre de morts de la grippe porcine a doublé en l’espace de quinze jours en Argentine, pour dépasser les 300, signe que la propagation du virus A(H1N1) ne faiblit pas en Amérique latine, région la plus touchée par la pandémie en plein hiver austral.

p.s. qui semble rejointe par le Brésil, ou les décès approche les 200 ce jour…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#199 1918
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#200 1918

p.s. qui semble rejointe par le Brésil, ou les décès approche les 200 ce jour…
Enkele nieuwsberichten:
In Brazilië (=herfst)zijn de laatste tijd opvallend veel mensen gestorven aan de Mexicaanse griep. Op nog geen week tijd is het aantal verdubbeld tot 192.
De meeste doden vielen in de volksrijke deelstaat Sao Paulo.Bij de slachtoffers waren 28 zwangere vrouwen. Brazilië maakt nu in allerijl generische geneesmiddelen aan.
Er zijn 9 miljoen dosissen virusremmers in voorraad en Brazilië wil er nog eens evenveel bijkopen.
Waar blijft het vaccin?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#201 1918
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#202 1918

http://www.recombinomics.com/News/08120901/H274Y_More.html

there were reports of resistance along the Texas / Mexican border, but those reports were denied.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#203 1918

zie 160 Sao Paulo

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#204 S’z

Update : EU afspraken (niet meteen een EU bronsite gevonden)

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF20090813_062

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#205 1918
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#207 1918

Ter info

http://www.ecdc.europa.eu/en/healthtopics/Documents/090817_Influenza_AH1N1_Situation_Report_1700hrs.pdf
Maar deze cijfers kloppen niet !!!
Zie op internet 090817 commentaren en harde feiten van wereldburgers. zie flutracker.com.
Nieuwe uitbraken in Zuid-Afrika/Maleisië/India en Kenia.

Commentaar vandaag op flutracker.com
The race is on to create a vaccine for swine flu, as many infectious disease experts warn that the northern hemisphere could face a “second wave” of H1N1. But some worry the fast-tracked vaccine may be more dangerous than the virus itself.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#208 1918

Nog één commentaar vandaag vanuit de US:

People with children should seriously consider pulling them out of school right away, or not sending them to start. Anyone who thinks that U.S school officials are going to act responsible are dreaming. Remember, school districts get NO money if the kids are not in school. It is that simple. And, as more news is released about the dubious saftey of the vaccine, more people will avoid it and the virus will spread even worse. This is going to be a lose lose situation.

response:
The U.S. decision to keep the schools open is purely economic. The economy would very probably collapse with massive school closures. This is the same rationale that the U.S. used to force the WHO not to call a Pandemic back in April and then to change the definition of the word Pandemic to play down fears. The U.S. government is going to be direct […]

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#209 1918

En media stel de juiste vragen !
Wanneer is het vaccin klaar?
Wanneer effectief en echt werkzaam?
Het vaccin bestaat nog niet en is in een testfase !! Wat zijn de uitkomsten hiervan ….

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#210 1918

WHO Withholding Tamiflu Resistant Pandemic H1N1 Locations
Recombinomics Commentary 13:55
August 17, 2009

http://www.recombinomics.com/News/08170902/H274Y_WHO_Locations.html

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#211 1918

http://flutracker.rhizalabs.com/
OOK AL ONJUISTE INFO?

OneOfTheSheep 1 hour ago
What is that medical imperative…oh yes: “First Do No Harm”.

Is the baby being tossed out with the bath water here? It seems to this observer that the segmentation of map input posts could have been accomplished a LOT easier with a box in the right hand margin of the original format with numerical prefixes for the primary geographical areas and having each poster of map input beginning their contribution with that number. I would think that Josh could have the software resort posts for Dr. Niman by such prefixs for map update purposes without disrupting the sequential simplicity of the previous board format.

In the last few weeks, I could bring up this site and download the current page in 2 minutes, reviewing back some 8-12 hours offline and missing nothing. With the new format, I would have to call up each topic and download that. Too much personal effort and internet time (everyone isn’t on broadband 24/7).

Posters are going to be lost, as well as readers. The original format was why I was active here and not on FluTrackers.com.

There is also the issue of subject confusion. Hans posted a ECDC update together with a comment that an interaction between Tamiflu and Warfarin had been noted. That is of importance to me because my wife is on Warfarin. I doubt I would have found that on the new board unless Hans had made that subject a new topic. That might have been considered too much trouble, and I would have missed the information.

In short, I just don’t have the time to pursue information in the new format that was easily and quickly obvious in the previous one.

Estados Unidos = USA
46948 casos (17/08) e 477 mortes (17/08)
46948 casos (17/08) e 477 mortes (17/08)
Argentina
6768 casos (14/08) e 407 mortes (19/08)
6768 casos (14/08) e 407 mortes (19/08)
Brasil
5767 casos (19/08) e 401 mortes (19/08)
5767 casos (19/08) e 401 mortes (19/08)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#212 1918
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#214 1918

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/08/19/AR2009081901887.html?wprss=rss_health

Last spring, the arrival of H1N1 in the United States led to the closure of more than 700 schools nationwide, including several in the Washington region. Younger people appear to be more vulnerable to it.

Most people who have become infected have experienced relatively mild illness. But scientists are still monitoring it closely to see whether it has mutated into a more dangerous form.

WHO / Governements open your minds give true info to all the people because we are the people.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#215 Rene

Eh, ja, die had je er net boven ook al gepost…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#216 esgigt

Tja, met ruim 1700 doden wereldwijd begint het wel een echte ramp te worden, hè?

#piemelt rustig verder#

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#217 1918

Eindelijk reactie was al bang dat niemand reageerde. De scholen in Canada gaan nu sluiten!

http://www.vancouversun.com/health/Ottawa+issues+swine+guidelines+schools+daycares/1909909/story.html

En ja 1800 doden wereldwijd vooral in US/Mex/Brazilia/Argentina totaal 1400
Dat klopt en het is nog géén herfst op het noordelijk halfrond.En daarna weer het zuidelijk halfrond?
Mutaties zijn er en het vaccin nog in test fase!!! Afwachten sorry …
Het is wel het pandemonium die niemand had verwacht. (1918-1919)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#218 Rene

Het punt is dat de rest ons zich wat minder druk lijkt te maken voorlopig. Waarschijnlijk wel terecht. Maar goed, als straks deze pandemie weer voorbij is kunnen we het altijd nog evalueren…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#219 esgigt

Ja, er is verschil tussen pandemie en pandemie… Het zal dus wel meevallen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#220 DJ

@217, hou toch alsjeblieft op man, we kunnen allemaal zelf ook wel google’en. En als je echte horror verhalen wilt vertellen, waarom zie ik deze link dan niet:

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/swineflu/2595214/Plans-drawn-up-for-mass-swine-flu-graves.html

Voor ieder bizar verhaal is wel een internet referentie te vinden, joh – echt?

Het is griep, het draait om mortaliteitscijfers, die zijn vergelijkbaar met normale griep of zelf een stuk minder. Ja het wordt erger dan normaal, nee de wereld vergaat niet.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#221 Freek

Erger dan normaal? Waaruit blijkt dat? Mortaliteitscijfers zijn lager dan normaal en het virus lijkt ook niet besmettelijker.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#222 DJ

@221, minder mensen hebben al immuniteit tegen deze versie, dat betekend dus meer zieken. Griep is hoe dan ook heel besmettelijk. De verwachte incidentie is hoger dan normaal en dat heeft een relatie met de besmettelijkheid. *bergt glazen bol weer op*

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#223 1918
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#225 esgigt

@DJ: Wat vergaat de wereld niet? DAT is VERSCHRIKKELIJK! Raken we weer niet van het gezeur van al die onheilsprofeten af…

Mensen, het is maar een griepje… en ja er gaan ook mensen aan dood, maar uitsluitend als ze al behoorlijk ziek waren.

@1918: ga nu eindelijk eens iets nuttigs doen. #zucht#

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#226 1918

pandemic H1N1 PB2 gene, which is avian. The avian PB2 has optimal activity at 41 C, the body temperature of birds. No temperature seen so no statistics seen.
BIRDS! NOT ONLY PIGS DISEASE!
De verwachte incidentie is hoger dan normaal en dat heeft een relatie met de besmettelijkheid.
Het is griep, het draait om mortaliteitscijfers.
Nee de wereld vergaat niet! Bedankt DJ er is nog hoop maar alle info blijf ik versturen ook dankzij google voor iedereen!

http://www.recombinomics.com/News/06180901/H1N1_Swine_E627K.html

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#227 1918

Sorry maar duidelijkheid voor iedereen !!!
En het is niet het eind van deze wereld de aardbol blijft draaien.
DE WAARHEID = DE WAARHEID
http://www.recombinomics.com/News/06180901/H1N1_Swine_E627K.html

dit is het artikel:
Commentary

E627K Acquisition in Swine H1N1 Raises Pandemic Concerns
Recombinomics Commentary 11:37
June 18, 2009

The recently released PB2 sequence from a patient (22F) in Shanghai (see updated map) contains E627K. This is the first reported acquisition of this change, which is present in virtually all human influenza A isolates, including the pandemic strain from 1918.

The current isolate, A/Shanghai/71T/2009, was collected May 31, 2009 and the sequence was deposited at Genbank on June 10, 2009. The isolate is closely related to the swine H1N1 currently spreading worldwide, and all positions upstream from E627K match the consensus sequence, indicating the E627K was not acquired through reassortment with human PB2 or other H1N1 viruses that were not closely related to the swine H1N1 circulating in the human population.

Acquisition of E627K is a concern because it allows for optimal replication at 33 C, the temperature of a human nose in the winter, in contrast to E627, which is in the avian version of PB2 and allows for optimal replication at 41 C, the body temperature of birds. The PB2 in the swine is of avian origin, and A/Shanghi/71T/2009 is the first public sequence from the circulating sub-clade with E627K.

In human seasonal flu, activity peaks in the winter months and only minimal levels are detected in humans over the summer. However, the swine flu has remained active and almost all influenza A detected in the northern hemisphere at this time is swine flu.

The appearance of E627K raises concerns that the level of swine flu with E627K will markedly increase in colder months. In 1918, the flu in the spring was mild, but the fall version of the virus, which had E627K, was much more virulent and targeted young, previously healthy adults, as previously reported for the outbreak in Mexico, and now being reported in United States and Canada, where levels are highest. This younger population target is also being reported in other countries worldwide.

Although the current case fatality rate is low, small changes like E627K could increase viral load, leading to high cytokine levels, which are associated with many of the deaths due to the current “milder” version of the swine H1N1. In contrast to the recent isolate from Brazil, A/Sao Paulo/1454/2009 which is identical to the HA consensus sequence, the A/Shanghi/71T/2009 has a unique change that is not found in closely related sequences.

This change is found in other H1N1 swine sequences (see list here) and the region surrounding E627K matches H3N2 seasonal flu in circulation in 1995. Moreover, the downstream region matches sequences found in human lethal infections in the H7N7 outbreak in the Netherlands in 2003, as well as the H5N1 outbreak in Hong Kong in 1997 (see matches here). However, in the above outbreaks, transmission to humans was not efficient, and the number of deaths was limited.

The only reported death in the H7N7 outbreak was a veterinarian infected with H7N7 containing E627K (and that case remains the only example of a human fatal bird flu infection not involving H5N1). The H5N1 sequence from Hong Kong was used to show the association of E627K with increased virulence in mice.

Thus, the acquisition of PB2 E627K in the swine H1N1 is readily explain by homologous recombination with locally related sequences containing E627K, which was a concern when the swine H1N1 begun transmitting efficiently in humans . This sustain efficient transmission lead to a phase 6 designation for the 2009 Pandemic.

The acquisition of E627K creates concern that the virus will evolve into a more lethal agent that will be associated with an increased case fatality rate in previously healthy young adults, as was seen in the 1918 Pandemic.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#228 S’z

1918 voor wie doe jij aan deze seeding ?

Ceterum : Swine Flu Parties … http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8125191.stm

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#229 1918
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#230 esgigt

@1918 “DE WAARHEID = DE WAARHEID” Nee, De Waarheid was vroeger de krant van de communisten. Eenzijdig nieuws dus.

#Oink! Oink! Oink!#

Misschien begint de Varkensgriep hier nu ook toe te slaan ;-)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#231 1918

Helaas het is géén mutatie varkensgriep alléén maar ook een vogelgriep

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#232 1918

Unorthodox H1N1 virus not yielding its secrets easily
By Karen Kaplan
Los Angeles Times
Updated: 09/18/2009 09:36:34 PM CDT

As health officials brace for a new onslaught of illness from the H1N1 virus, they remain perplexed by one of the most unusual and unsettling patterns to emerge from this pandemic — the tendency of the so-called swine flu to strike younger, healthier people.

The initial explanation was that the elderly, who are usually most vulnerable to the flu, have built-in immunity as a result of their exposure more than 50 years ago to ancestors of today’s pandemic strain. But the limits of the theory are becoming clearer. For starters, only a third actually have antibodies to H1N1.

“It doesn’t quite look as though it’s the whole story,” said Dr. William Schaffner, chairman of the department of preventive medicine at Vanderbilt University School of Medicine in Nashville, Tenn.

Further, the flu’s two key genes came directly from pigs and are new to everyone. That means all age groups should be equally vulnerable since no one has encountered the genes before. Yet infants seem to be in less danger than older children and most adults.

Unraveling these mysteries will be critical to designing a strong defense against this novel and tenacious virus. Tests in animals strongly suggest that H1N1 will be with us for the foreseeable future, supplanting the strains that cause seasonal flu within a year or two. Understanding the virus’ inner workings will also help scientists prepare for future influenza pandemics.

H1N1’s unorthodox nature became apparent as soon as the virus

——————————————————————————–

Advertisement

——————————————————————————–
burst onto the scene in early spring: Most of the earliest cases in the United States and Mexico occurred in children rather than in the elderly.
In the United States, half of all people with confirmed cases of H1N1 infection have been age 12 or younger, according to the Centers for Disease Control and Prevention. Until July 24, when the CDC stopped counting new cases, 60 percent of patients whose ages were known were between 5 and 24 years old. Another 20 percent were in the 25-to-49 age group. Only 1 percent of those sickened had reached the age of 65.

Younger people also appear to be getting the most severe cases of pandemic flu. The median age of patients requiring hospitalization is 20, according to the CDC. In fatal cases, the median age is 37.

Those figures are in stark contrast to the seasonal flu, which is most likely to sicken people who are elderly, very young or chronically ill. More than 90 percent of fatal cases involve senior citizens.

Scientists theorized that the new H1N1 flu descended from the 1918 Spanish flu, an H1N1 strain that killed an estimated 50 million people worldwide. Older people who had been exposed to that virus must have built up immunity that protected them against the new pandemic strain.

But an analysis published last week in the New England Journal of Medicine found H1N1 antibodies in blood samples from only 39 of 115 people born before 1950, a rate of 34 percent. The results supported a similar analysis released in May.

Over the summer, researchers who tested blood samples from Japan found that few people born after 1918 had antibodies that protected them against the new H1N1. But most of the people over the age of 90 did.

That suggests immunity came only from the initial versions of Spanish flu, not the myriad offshoots to which most elderly people were exposed. For them, protection came from something else.

“Other components of the immune response no doubt also contribute to reduce disease,” said Jacqueline Katz, chief of immunology and pathogenesis in the CDC’s Influenza Division. But so far, she said, scientists don’t know what those might be.

Then there’s the matter of the key “H” and “N” genes in the new H1N1 virus. Although they have much in common with the corresponding genes from the 1918 strain, both came directly from pigs. No one should have immunity.

It may turn out that prior experience with H1N1 has very little impact on who will wind up with the most severe cases.

Consider this alternate explanation for the unusually young age of H1N1 victims from Dr. Peter Wenger, a professor of preventive medicine and community health at New Jersey Medical School in Newark: Perhaps their more vigorous immune systems are simply mounting stronger challenges to the flu virus.

If bodies overreact and release too many infection-fighting proteins called cytokines, the resulting “cytokine storm” can cause severe inflammation that overwhelms the lungs and respiratory tract. In extreme cases, the reaction can be fatal.

Many scientists have speculated that this kind of calamitous immune response may have been at work in 1918. But the theory is difficult to test.

“The immune system is such a finely modulated system,” he said. “When you start pulling out cells and putting them in test tubes, it gives you some idea, but is it really what happened?”

Though the overall H1N1 fatality rate remained low over the summer during the Southern Hemisphere’s flu season, deaths continued to be concentrated among middle-aged adults. For example, in New South Wales, Australia’s most populous state, half of the 48 deaths were in people in their 40s and 50s, according to figures from the government’s health department.

Though children and young adults have higher rates of H1N1 infection, the fatal cases are more likely to involve middle-aged adults because they have higher rates of the underlying medical conditions that make H1N1 deadly, such as asthma, diabetes and heart disease, said CDC spokeswoman Artealia Gilliard.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#233 1918

Response: 1918 voor wie doe jij aan deze seeding ? NOBODY ITS MY ONE RESPONSE!
Only info for everybody because nobody will info you.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#234 1918

di 29 sep 2009, 17:24 Brussel keurt twee griepvaccins goed BRUSSEL – De Europese Commissie heeft dinsdag de weg vrijgemaakt voor de verspreiding van twee vaccins tegen de Mexicaanse griep in Europa. Verantwoordelijk Europees commissaris Günter Verheugen heeft dat bekendgemaakt.
Het Europees Geneesmiddelenbureau had het licht voor de twee vaccins al op groen gezet. Het gaat om Pandemrix en Focetria. Ze mogen nu worden verspreid in alle EU-lidstaten, IJsland, Liechtenstein en Noorwegen

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#235 direct

1918 | 19 September 2009 | 19:00
Response: 1918 voor wie doe jij aan deze seeding ? NOBODY ITS MY ONE RESPONSE!
Only info for everybody because nobody will info you.
Jammer de conqurete realty zal de werkelijkheid herhalen Response : 1918
Let op December en Januari 2010-;

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#236 1918

Geloof je geloof maar vertrouwen is alles 1918

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#237 1918

Griep treft vooral kleine kinderen
Vooral de allerkleinste kinderen komen met Mexicaanse griep bij de dokter. Gezondheidsinstituut Nivel zegt dat de huisartsen opvallend veel kinderen tot vier jaar op het spreekuur krijgen.
GRIEP TREFT VOORAL KLEINE KINDEREN
Foto

Er zijn tot nu toe geen aanwijzingen dat de griepepidemie heviger is dan in andere jaren. De meeste mensen knappen na een paar dagen al op. De griepgolf is er wel eerder dan anders.

Het aantal mensen dat aan de Mexicaanse griep is overleden, staat nu op zes. Voor het eerst is een ‘gezonde’ patiënt bezweken. Het is een 14-jarig meisje uit Haarlem. Ze overleed maandag.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#238 1918

Gezonde kinderen waarom? Met een groot actief immuunsysteem? Waarom daardoor getroffen?
Dit VIRUS van VARKENS EN VOGEL/MENS GRIEP is dodelijk WAAROM?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#239 Peter Abraham

Griep treft vooral kleine kinderen
Vooral de allerkleinste kinderen komen met Mexicaanse griep bij de dokter. Gezondheidsinstituut Nivel zegt dat de huisartsen opvallend veel kinderen tot vier jaar op het spreekuur krijgen.
GRIEP TREFT VOORAL KLEINE KINDEREN
Foto

Er zijn tot nu toe geen aanwijzingen dat de griepepidemie heviger is dan in andere jaren. De meeste mensen knappen na een paar dagen al op. De griepgolf is er wel eerder dan anders.

Het aantal mensen dat aan de Mexicaanse griep is overleden, staat nu op zes. Voor het eerst is een ‘gezonde’ patiënt bezweken. Het is een 14-jarig meisje uit Haarlem. Ze overleed maandag.

waarom? Omdat Mex griep iedereen treft met een Immuniteit van 0 En keihard zal treffen zonder voorzorgen Deze PANDEMIE kan keihard voor MILJOENEN mensen gaan gelden. Liefs DIRECT

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#240 DJ

Omdat het ongewoon diep in de longen nestelt. De immuunreactie in de longen is te sterk in mensen met een te reactief immuunsysteem. Volgens mij zijn er ook al berichten dat het afremmen van de immuun response de overlevingskansen vergroot. Helemaal duidelijk is dat niet – en zeker ben ik ook niet. Ik zit nu een film te kijken, zoek later wel naar refs… belangrijk om dit te weten, maar het was in lijn met de verwachting …

owja, ik heb een pesthekel aan CAPS LOCK

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#241 Peter Abraham

MEDIA DENK IS NA EN REEEL EN CONQREET EN ANALYSEER EENS ALLE GEGEVENS DIRECT VIA INTERNET -van Zuid Afrika, Australie, Argentinie en Brasilie want daar was het WINTER met de MEX GRIEP

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#242 Peter Abraham

DJ correct Omdat het ongewoon diep in de longen nestelt. De immuunreactie in de longen is te sterk in mensen met een te reactief immuunsysteem. Volgens mij zijn er ook al berichten dat het afremmen van de immuun response de overlevingskansen vergroot. Helemaal duidelijk is dat niet – en zeker ben ik ook niet. Ik zit nu een film te kijken, zoek later wel naar refs… belangrijk om dit te weten, maar het was in lijn met de verwachting

Dank voor REACTIE: DIRECT

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#243 DJ

geen probleem, echo? en, @240 graag geen caps lock meer

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#244 Yevgeny Podorkin

Bijwerkingen van het vaccin? Hoe staat het met de bijwerkingen? Inenten start medio november terwijl het rapport daarover pas in december verschijnt…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#245 DJ

onduidelijk, n=weinig (relatief). Rond december is er ook een betere schatting van de mortaliteit. Voorlopig lijkt de frequentie van fatalities ongeveer gelijk met normaal. Key is dat long problemen zich enorm snel kunnen ontwikkelen bij deze griep … vaccin is (lijkt) veiliger dan die griep krijgen

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#246 DJ

Goed, ik heb mijn best gedaan, maar in een half uur heb ik verder geen bewijs meer kunnen (terug) vinden dat het raadzaam is de immuunresponse te dempen in extreem zieken. Dat is, geen additioneel bewijs, behoudens de huidige praktijk(en).

Wel heb ik twee relevante editorials:

New flu can kill fast, researchers agree
Sickest swine flu patients require heroic measures

“In about 15 to 20 percent of our patients, had to use salvage therapies – basically, stuff that is unproven. But you use them because you’ve got nothing left,” Kumar said.

Kumar said most people who get H1N1 will not have severe disease, which he said only occurs in about 1 in 1,000 patients. “The problem is, if you get half of your population with H1N1, that can turn into a lot of really sick people.”

en het bijbehorende bron document (academisch niveau, stukken minder leesbaar is voor leken)

Extracorporeal Membrane Oxygenation for 2009 Influenza A(H1N1) Acute Respiratory Distress Syndrome (vrije toegang)

extracorporeal = buiten lichaam (denk aan dialyse bij nierpatienten)

Take home message: het is normale griep die diep in de longen komt en long problemen kunnen na 3-5 dagen ziekte in 24hr escaleren in uiterst kritische situaties.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#247 S’z
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#248 Naam

ONLINE 1918 – 1919 En nu verder met visie?
Hoe kunnen wij dit Borgen? Het is relatief mild….. maar toch EXTREEM besmettelijk hoeveel procentueel moeten naar IC …. Media ….
Denk eens na dit is het begin !
Bekijk de cijfers van Australie / Argentinie / Brasilia deze zomer waar het nu winter is waar een tiende van de wereldbevolking leefde.
Maar nu met meer dan …… en enkele MUTATIES echt gevolgen kan?; kan hebben om U en bij U.
Liefs 1918

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#249 pvdbiezen

Wat is dit deze griep?Is iedereen stil en gelaten en wachtaf voor het onvermijdelijke ?
December zal ik U helaas moeten spreken MEDIA.
Wachtaf dan zal ik U ook direct raken stil zwijgende meerderheid.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#250 Steeph
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#251 1918

Al duidelijk gemaakt dat dit geen gewone griepgolf is. Maar nu blijkt de gewone jaarlijkse griep gevaarlijker te zijn dan de H1N1 via Duitse studies. Een gezonde vrouw zonder enige complicaties werd via IC opgenomen en stierf na 2 weken strijd. Een uitzondering?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#252 1918

De media in NL zal deze woorden nog nagalmen en zal direct ook verantwoordelijk zijn.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#253 1918

Al duidelijk gemaakt dat dit geen gewone griepgolf is. Maar nu blijkt de gewone jaarlijkse griep gevaarlijker te zijn dan de H1N1 via Duitse studies. Een gezonde vrouw zonder enige complicaties werd via IC opgenomen en stierf na 2 weken strijd. Een uitzondering?

En nu in Nederland een 35 jarige man zonder risicofactor ook gesneuveld.Zelfs katten en fretten kunnen H1N1 ontwikkelen!
Mijn vraag is hoe zal het vaccin werken?
De eerste prik 40% de tweede 70% resistentie?
Wie weet het? En wat is de inhoud van deze prik op het ongeboren leven?
Het hoogtepunt van de pandemie is nu januari 2010 wat moet er nog gebeuren burgers?
Graag reactie

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#254 1918

Al duidelijk gemaakt dat dit geen gewone griepgolf is.. Maar nu blijkt de gewone jaarlijkse griep gevaarlijker te zijn dan de H1N1 via Duitse studies.. Een gezonde vrouw zonder enige complicaties werd via IC opgenomen en stierf na 2 weken strijd. Een uitzondering??

En nu in Nederland een 35 jarige man zonder risicofactor ook gesneuveld.Zelfs katten en fretten kunnen H1N1 ontwikkelen!
Mijn vraag is hoe zal het vaccin werken?
De eerste prik 40% de tweede 70% resistentie?
Wie weet het? En wat is de inhoud van deze prik op het ongeboren leven?
Het hoogtepunt van de pandemie is nu januari 2010 wat moet er nog gebeuren burgers?
Graag reactie

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#255 1918

In Australie is het nu ZOMER en de Pandemiegriep gaat gewoon door! Elke dag is er een statistiek van de voortgang van H1N1.
Gemiddeld elke dag twee doden. Wie kan mij dat uitleggen buiten het griepseizoen om ???

PANDEMIC (H1N1) 2009 UPDATE BULLETIN

1200 AEST on 30 October 2009

National case update

At noon today Australia has 37,066 confirmed cases of pandemic (H1N1) 2009.

Deaths

The number of deaths associated with pandemic (H1N1) 2009 continues to increase. As of 30 October, 187 people have died. Of these deaths, four were pregnant women and 24 (12.8%) were Indigenous.

There have been 2 confirmed deaths in the ACT, 51 in NSW, 6 in the NT, 41 in Qld, 29 in SA, 7 in Tas, 24 in Victoria and 27 in WA.

Hospitalisations

The reporting of current hospitalisations has been replaced by weekly reporting of new hospitalisations, as States and Territories have moved from reporting data daily to reporting weekly.

There have been 14 new hospitalisations for the past week around Australia with pandemic (H1N1) 2009. Of these, 3 people in hospital are Indigenous Australians.

There has been 11 people hospitalised in NSW , and 3 in the NT in the past week.

ICU admissions: there has been no admissions to Intensive Care Units this week.

The total number of hospitalisations in Australia since pandemic (H1N1) 2009 is identified at 4,932.

Note: Jurisdictions are reporting data once per week on various days. All figures will be updated on Fridays. Last update 30 October 2009.

PANDEMIC (H1N1) 2009 UPDATE BULLETIN

1200 AEST on 29 October 2009

National case update

At noon today Australia has 37,052 confirmed cases of pandemic (H1N1) 2009.

Deaths

The number of deaths associated with pandemic (H1N1) 2009 continues to increase. As of 29 October, 187 people have died. Of these deaths, four were pregnant women and 24 (12.8%) were Indigenous.

There have been 2 confirmed deaths in the ACT, 51 in NSW, 6 in the NT, 41 in Qld, 29 in SA, 7 in Tas, 24 in Victoria and 27 in WA.

Hospitalisations

The reporting of current hospitalisations has been replaced by weekly reporting of new hospitalisations, as States and Territories have moved from reporting data daily to reporting weekly.

There have been 11 new hospitalisations for the past week around Australia with pandemic (H1N1) 2009. Of these, 3 people in hospital are Indigenous Australians.

There has been 1 person admitted to an Intensive Care Unit this week.

There has been 4 people hospitalised in NSW , 1 in the NT, 4 in SA, and 2 in WA, in the past week.

ICU admissions: 1 person in SA has been admitted to an Intensive Care Unit this week.

The total number of hospitalisations in Australia since pandemic (H1N1) 2009 is identified at 4,904.

Note: Jurisdictions are reporting data once per week on various days. All figures will be updated on Fridays. Last update 23 October 2009.
PANDEMIC (H1N1) 2009 UPDATE BULLETIN

1200 AEST on 28 October 2009

National case update

At noon today Australia has 37,050 confirmed cases of pandemic (H1N1) 2009.

Deaths

The number of deaths associated with pandemic (H1N1) 2009 continues to increase. As of 28 October, 187 people have died. Of these deaths, four were pregnant women and 24 (12.8%) were Indigenous.

There have been 2 confirmed deaths in the ACT, 51 in NSW, 6 in the NT, 41 in Qld, 29 in SA, 7 in Tas, 24 in Victoria and 27 in WA.

Hospitalisations

The reporting of current hospitalisations has been replaced by weekly reporting of new hospitalisations, as States and Territories have moved from reporting data daily to reporting weekly.

There have been 11 new hospitalisations for the past week around Australia with pandemic (H1N1) 2009. Of these, 3 people in hospital are Indigenous Australians.

There has been 1 person admitted to an Intensive Care Unit this week.

There has been 4 people hospitalised in NSW , 1 in the NT, 4 in SA, and 2 in WA, in the past week.

ICU admissions: 1 person in SA has been admitted to an Intensive Care Unit this week.

The total number of hospitalisations in Australia since pandemic (H1N1) 2009 is identified at 4,904.

Note: Jurisdictions are reporting data once per week on various days. All figures will be updated on Fridays. Last update 23 October 2009.
PANDEMIC (H1N1) 2009 UPDATE BULLETIN

1200 AEST on 27 October 2009

National case update

At noon today Australia has 37,040 confirmed cases of pandemic (H1N1) 2009.

Deaths

The number of deaths associated with pandemic (H1N1) 2009 continues to increase. As of 27 October, 186 people have died. Of these deaths, four were pregnant women and 24 (12.9%) were Indigenous.

There have been 2 confirmed deaths in the ACT, 51 in NSW, 6 in the NT, 41 in Qld, 28 in SA, 7 in Tas, 24 in Victoria and 27 in WA.

Hospitalisations

The reporting of current hospitalisations has been replaced by weekly reporting of new hospitalisations, as States and Territories have moved from reporting data daily to reporting weekly.

There have been 11 new hospitalisations for the past week around Australia with pandemic (H1N1) 2009. Of these, 3 people in hospital are Indigenous Australians.

There has been 1 person admitted to an Intensive Care Unit this week.

There has been 4 people hospitalised in NSW , 1 in the NT, 4 in SA, and 2 in WA, in the past week.

ICU admissions: 1 person in SA has been admitted to an Intensive Care Unit this week.

The total number of hospitalisations in Australia since pandemic (H1N1) 2009 is identified at 4,904.

PANDEMIC (H1N1) 2009 UPDATE BULLETIN

1200 AEST on 26 October 2009

National case update

At noon today Australia has 37,039 confirmed cases of pandemic (H1N1) 2009.

Deaths

The number of deaths associated with pandemic (H1N1) 2009 continues to increase. As of 26 October, 186 people have died. Of these deaths, four were pregnant women and 24 (12.9%) were Indigenous.

There have been 2 confirmed deaths in the ACT, 51 in NSW, 6 in the NT, 41 in Qld, 28 in SA, 7 in Tas, 24 in Victoria and 27 in WA.

Hospitalisations

The reporting of current hospitalisations has been replaced by weekly reporting of new hospitalisations, as States and Territories have moved from reporting data daily to reporting weekly.

There have been 11 new hospitalisations for the past week around Australia with pandemic (H1N1) 2009. Of these, 3 people in hospital are Indigenous Australians.

There has been 1 person admitted to an Intensive Care Unit this week.

There has been 4 people hospitalised in NSW, 1 in the NT, 4 in SA and 2 in WA, in the past week.

ICU admissions: 1 person in SA has been admitted to an Intensive Care Unit this week.

The total number of hospitalisations in Australia since pandemic (H1N1) 2009 is identified at 4,904.

Note: Jurisdictions are reporting data once per week on various days. All figures will be updated on Fridays. Last update 23 October 2009.

Note: Jurisdictions are reporting data once per week on various days. All figures will be updated on Fridays. Last update 23 October 2009.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#256 1918

Sorry wil geen paniek veroorzaken het blijft een milde griep.
Maar helaas er zijn zoveel mensen in de wereld die het oplopen omdat het zo besmettelijk is en ben bang dat er meerdere mutaties plaats gaan vinden door de aantallen.
Het vaccin is niet onbesproken voor het ongeboren leven en daar heb ik moeite mee.
Ga voor die prik wat de uitkomsten ook mogen zijn !!!
Liefs 1918/1919

  • Vorige discussie