Stel: u bent autofabrikant, eentje van hele snelle auto’s, en op een dag klopt Greenpeace bij u aan de fabriekspoort om te protesteren tegen uw smerige producten… Wat doet u in dat geval? De ene fabrikant stuurt zijn beveiligingstroepen naar de poort en zorgt ervoor dat Greenpeace-activisten zover mogelijk van het terrein vandaan blijven. De andere fabrikant belt zo snel mogelijk de politie. Het Duitse Porsche doet het weer anders. Dat hangt grote posters aan de voorpui met daarop een serie statements over het gevoerde milieubeleid en een welkomstgroet:
“Herzlich Willkommen Greenpeace!”
De demonstratie was verder een mooi moment voor Porsche om reklame te maken voor de hybride Cayenne. Het verbruik: minder dan 9 liter brandstof per 100 kilometer…
Reacties (12)
9 liter op 100km? Dat is dus 1 op 11! Daar heb je geen hybride voor nodig…
Heeft iemand nog die duivelse rakkers van Jansen&Janssen gisteravond gezien? Het ging over zuinige auto’s. Goeie pakken en dito brillen.
Hier is de uitzending nog te zien.
@2: Check 3:00!
/eigenvlijerij
ja dat hebben we allemaal voor onze reaguurders over ;-)
Ah, dat is dus de subtiele invloed van Sargasso!
Mooie oplossing. als mensen dan toch in een suv willen rijden – geen idee waarom, het zijn lelijke, te grote en schreeuwige dingen – dan liever een hybride Cayenne met 1 op 11 dan een Hummer met 1 op 5.
Als ze het hadden willen zuigen hadden ze de uitstoot van een Porsche moet vergelijken met die van een Greenpeace boot.
@Carlos,
Ik heb het net even gezien tijdens de lunch. Wat een hoax die labels en wat een slap beleid van de overheid.
Porsche Light
Mwah, voor een snellewagefabrikant vind ik Porsche wel een goede instelling hebben.
Wat een ontzettend saaie auto is die Cayenne om te zien. In de beste traditisies van de milieuvriendelijke sokkendragers. Foei Porsche.
Klikdanmelink #11…