Fast food assassin

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

Hier weer een bijdrage die we overnemen van Osocio. Deze site volgt wereldwijd “social adverting and non-profit campaignes”.

It sounds like a clincher but in some regions this kind of communication is a normal approach. Saying that shooting heroin into your child is the same as feeding junk food. In Australia they do, they are used to hardhitting campaigns.

Fast food and heroin both are assassins. I don’t think anyone would say that fast food is healthy. So why not make this comparison?

You wouldn’t inject your children with junk
So why are you feeding it to them?
Childhood obesity
Break the habit

‘Break the Habit’ is launched via social networking sites.


The client is unknown.

Agency:

The Precinct Studios
Additional credits:
Producer – Henry Motteram
Director – Melvin J. Montalban
Editor – Melvin J. Montalban
D0P – Tania Lambert
Music Sound Production – Peter McCorquodale @ McCrocodile Audio
Colourist – Trish @ Hi-Def Video Services

Producer’s Assistant – Natasha Jackson
Gaffer – Matt Russell
Camera Assistant – Mark Collins
Production Assistant – Aragorn Fenton
Mother – Mikaela Martin

Originele post

Reacties (9)

#1 Marc

De meningen zijn nogal verdeeld over deze campagne.
Lees bijvoorbeeld ‘Junk’ van mede Osocio-blogger Tom:
http://workthatmatters.blogspot.com/2010/09/junk.html

  • Volgende discussie
#2 larie

Een gevaarlijke stap..eenmaal gemaakt en de beweging is er..wat dan?

Wellicht van ja/nee/of, het nu….naar ja/nee..een digitaal leven..ik vind het niks en wil het ook niet uitleggen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 Crachàt

ik ben pro.
het vergt een hautain cynisme om te beweren dat “die klasse mensen” niets hebben aan die harde boodschap.
Het is net zo goed mogelijk dat deze boksbeugel net wèl overtuigt, ipv softe “o o, let een beetje op wat je eet”.

Net zoals met alles: het is niet of/of, maar en/en.
Alle vormen van overtuiging helpen, want de boodschap is eenduidig: slecht eten is slecht eten, punt.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#4 Taco Zip

Gezien de hoeveelheid dikke kinderen tegenwoordig denken veel ouders dat kinderen groot brengen met Happy Meals best wel kan. Of hooguit maar een beetje slecht is. Wellicht dat deze aanpak de boodschap “drugs are bad, junkfood is bad” overbrengt.
Waren we bang om tere zieltjes te kwetsen of voor claims van de fastfood-industrie?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#5 Robert de Jong

“scare’em straight!”

ja, hardhitting dat wel. Maar alleen deze campagne helpt niet, doe ook wat met gezond eten verder in het curriculum op te nemen.

Anders zit je over 10 jaar met mensen die op fora roepen: “goh ze zeiden dat ik instant dik werd van een happy meal, maar dat is niet zo: CAMPAGNE FAIL!”

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#6 Jay

Totaal over the top, en totaal onvergelijkbaar. Zowel qua soort verslaving, als qua impact op je lichaam. Zo ken ik er nog wel een paar. Bijvoorbeeld: “Hitler was vegetariër, zou jij dan stoppen met vlees eten?”

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#7 Taco Zip

@6: Lijkt me juist een goede reden om herdershond te eten.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#8 larie

Maar Crachàt, stel dat “slecht’ voor lichaam en geest de norm wordt..in mijn geschetste lijn van ja/nee…Wie bepaald dat en wordt het dan door de meerderheid qua wetgeving opgelegd.

B.v.; Niet meer op de schaats want dan verzwikt het uw knie wellicht en bent u niet meer productief maar kostenpost..?

btw: ik ga soms de grens over zuidwaards om van die heerlijke patat te genieten ;)

De quintescense zit ‘m in “they are used to hardhitting campaigns” na enige tijd worden dat klapjes met een fluwelen handschoen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#9 larie

Een analogie:

Ik Download veel en kijk/luister ff als ik de tijd heb.. Bevalt het me en luister ik weer, ga ik naar de winkel…mijn kasten raken vol legaal gedoe.Vind ik het niks, in de prullenbak.

Als je download krijg je vaak van die heftige “je steelt toch geen auto” dingen als je de dvd start..doet me niks. Als je , zoals “de griezelbus” in het begin de makers tegen je hoort praten en klappen omdat je de dvd hebt gekocht en bedankt want we hebben er hard voor gewerkt..doet dat me wat.

Hoe harder de boodschap (zoals hierboven) hoe minder het mij, wellicht anderen dat weet ik niet, raakt.

In de sigarenwinkel heb je nu heel kekke kokers om je pakkie peuken (ik rook niet meer) in te doen..weg met die “kanker”plaatjes..job not done.

  • Vorige discussie