Klopt. De typische 140+ rijder rijdt Audi, tegenwoordig.
#2
Nette Heer
Dûh!
(dat is geloof ik tegenwoordig de gepaste reactie als men een open deur ingeschopt ziet worden)
#3
lmgikke
Nog een motivatie voor werkgevers om de looneisen te beteugelen.
minder werknemers die te laat komen omdat ze staande gehouden worden.
minder werknemers die bij ongevallen betrokken zijn.
en bovenal minder files. Want snelheidsduivels veroorzaken vaak ook remacties, die weer door werken door het hele verkeer, waardoor er een file ontstaat, zonder dat er echt een noodzakelijke reden was.
#4
boog
Nog een motivatie voor werkgevers om de looneisen te beteugelen
Ik krijg anders sterk de indruk dat de door mij genoemde Audirijders aan de ándere kant van die onderhandelingstafel zitten.
#5
Dewy
Tja, een oude twingo gaat nu éénmaal niet zo lekker 160 als een nieuwe A6.
#6
lmgikke
@4, dan draaien we het toch om. Een argument voor de looneisen. Meer salaris. Gaat iedereen sneller rijden, waardoor er geen remacties meer nodig zijn. Minder files.
#7
Ronald
Verbieden dat paupers überhaupt op auto snelwegen mogen komen.
Kan ik tenminste lekker door rijden met mijn BMW M5.
#8
heidekonijn
Die ‘arme’ mensen zijn gewoon ‘rijke’ mensen met een heleboel bekeuringen achter de rug.
#9
troebel
In mijn auto zit ik lekker achterin te werken. Neef Henk-Jan-Willem heeft zo profijt van zijn diploma: het rijbewijs.
De laatste keer dat ik zelf reed kwam ik in een vuige fuik: het lokhoeren onderzoek.
#10
S’z
Idem dito met stevig optrekken & uitstoten. Het geld, de uitstoot, het milieu, de veiligheid, redenen genoeg om in je motor op z’n ideale toerental te houden in vijfde of welke versnelling dan ook. Sinds de benzineprijzen zo sterk stegen, blijft het me verbazen hoe mensen blijven razen als dwazen, en het Al Gore effect speelt hier duidelijk ook niet.
#11
Cole
@3: nee het zijn juist de langzame rijders (
#12
Cole
@3: nee het zijn juist de langzame rijders (kleiner dan 120) op de snelweg die de onverwachte remacties op de linkerbaan veroorzaken.
Situatie op gemiddelde nederlandse snelweg is:
rechterbaan: vrachtautos 80 – 90 km/h
linkerbaan A6-en etc 120 – 140 km/h
Op de rechterbaan rijden ook de Twingo´s en Alto´s 90 – 110 km/h die het wel nodig vinden om die vrachtauto´s in te halen. Daardoor moet je in de linkerbaan verdacht zijn op stevige remacties door die langzame Twingo´s versterkt door capaciteitsproblemen.
Ik stel voor een minimumsnelheid van 120 km/h in te stellen voor de linkerbaan tijdens periodes dat inhalen door vrachtauto´s verboden is (en ook deze periode te verlengen tot 21:00)
Tot slot heb ik de indruk dat met name de Twingo´s betrokken zijn in kop-staart botsingen in de linkerbaan doordat zij remtechnisch ver achterblijven bij de A6-en.
#13
Kalief
Rijke mensen laten zich rijden.
#14
gbh
gewoon boetes geven naar draagkracht
#15
heidekonijn
@14
De virtueel op de grens van het failliet levende A8 rijder dankt u (en zijn fiscaal optimaliserende boekhourder) voor het voorstel.
Reacties (15)
Klopt. De typische 140+ rijder rijdt Audi, tegenwoordig.
Dûh!
(dat is geloof ik tegenwoordig de gepaste reactie als men een open deur ingeschopt ziet worden)
Nog een motivatie voor werkgevers om de looneisen te beteugelen.
minder werknemers die te laat komen omdat ze staande gehouden worden.
minder werknemers die bij ongevallen betrokken zijn.
en bovenal minder files. Want snelheidsduivels veroorzaken vaak ook remacties, die weer door werken door het hele verkeer, waardoor er een file ontstaat, zonder dat er echt een noodzakelijke reden was.
Ik krijg anders sterk de indruk dat de door mij genoemde Audirijders aan de ándere kant van die onderhandelingstafel zitten.
Tja, een oude twingo gaat nu éénmaal niet zo lekker 160 als een nieuwe A6.
@4, dan draaien we het toch om. Een argument voor de looneisen. Meer salaris. Gaat iedereen sneller rijden, waardoor er geen remacties meer nodig zijn. Minder files.
Verbieden dat paupers überhaupt op auto snelwegen mogen komen.
Kan ik tenminste lekker door rijden met mijn BMW M5.
Die ‘arme’ mensen zijn gewoon ‘rijke’ mensen met een heleboel bekeuringen achter de rug.
In mijn auto zit ik lekker achterin te werken. Neef Henk-Jan-Willem heeft zo profijt van zijn diploma: het rijbewijs.
De laatste keer dat ik zelf reed kwam ik in een vuige fuik: het lokhoeren onderzoek.
Idem dito met stevig optrekken & uitstoten. Het geld, de uitstoot, het milieu, de veiligheid, redenen genoeg om in je motor op z’n ideale toerental te houden in vijfde of welke versnelling dan ook. Sinds de benzineprijzen zo sterk stegen, blijft het me verbazen hoe mensen blijven razen als dwazen, en het Al Gore effect speelt hier duidelijk ook niet.
@3: nee het zijn juist de langzame rijders (
@3: nee het zijn juist de langzame rijders (kleiner dan 120) op de snelweg die de onverwachte remacties op de linkerbaan veroorzaken.
Situatie op gemiddelde nederlandse snelweg is:
rechterbaan: vrachtautos 80 – 90 km/h
linkerbaan A6-en etc 120 – 140 km/h
Op de rechterbaan rijden ook de Twingo´s en Alto´s 90 – 110 km/h die het wel nodig vinden om die vrachtauto´s in te halen. Daardoor moet je in de linkerbaan verdacht zijn op stevige remacties door die langzame Twingo´s versterkt door capaciteitsproblemen.
Ik stel voor een minimumsnelheid van 120 km/h in te stellen voor de linkerbaan tijdens periodes dat inhalen door vrachtauto´s verboden is (en ook deze periode te verlengen tot 21:00)
Tot slot heb ik de indruk dat met name de Twingo´s betrokken zijn in kop-staart botsingen in de linkerbaan doordat zij remtechnisch ver achterblijven bij de A6-en.
Rijke mensen laten zich rijden.
gewoon boetes geven naar draagkracht
@14
De virtueel op de grens van het failliet levende A8 rijder dankt u (en zijn fiscaal optimaliserende boekhourder) voor het voorstel.