Maar met een dakkapel kom je wel weg als je in al je wijsheid besluit om vooral de gemeente maar niet in te lichten. Een kerncentrale valt doorgaans wat meer op:P
#2
KJ
Die dakkapel wordt heden ten dage door mijn gemeente gebruikt als wisselgeld voor al hun andere, wat meer financieel geaarde streken. Nee, we verhogen de belasting en o u moet ook weer meer gaan betalen voor parkeren maar weet u wat ? We vinden het vanaf nu niet erg als u een extra verdieping op uw huis zet.
#3
zmmoc
Aargl. Die extra verdiepingen. The horror. 3-onder-1-dak panden waarvan er dan 1 een zinken blok bovenop heeft gelegd. Bloed in de ogen.
#4
Quintana
Toch zijn er meer dakkapellen dan kerncentrales in Nederland.
#5
Bullie
En probeer maar eens een vergunning te krijgen voor een dakkapel op je kerncentrale!
#6
Rik
@3, ja, eens!
#7
JSK
@4: Er zijn ook meer BMW’s dan tandems in Nederland.
#8
Harry
Ik zie wel dat de Gamma en de Hornbach volop dakkapellen in de aanbieding hebben, maar kerncentrales?
#9
mb
wat een populistisch gezwam. Verreweg de meeste dakkapellen zijn vrij. Mensen die denken dat er mee weg komen, zitten vaak gewoon goed.
en ja, de kerncentrale zal ook getoetst worden.
#10
zmmoc
@mb, #9 Er is vrijwel altijd een meldplicht.
@Harry, #8 Kwestie van genoeg rookmelders halen. Die zijn wel in de aanbieding:)
Ik vraag me af waarom reactie’s altijd zogenaamd grappig moeten zijn, ik heb eigenlijk nooit die behoefte, en ik vraag me af of iemand ook het artikel gelezen heeft van Jan-Coen van Elburg in de FD.
Nog nooit na gedact over het bouwen van een kerncentrale?
Dan heeft u duidelijk een kolossale vergissing begaan, beter was het geweest uw schaarse energie te steken in de bouw van een nieuwe kerncentrale. Onderzoek en ontwikkelingskosten worden sinds jaar en dag betaald. Het kabinet geeft bij voorbaat aan dat de vergunning er komt en snel ook. In een aantrekkelijke behandeling wordt de centrale door de fiscus ontzien. Regels en toezichthouders – de noodzakelijke extra bureaucratie – wordt u niet doorberekend. U hoeft de rommel niet op te ruimen en krijgt geen boete wanneer het aan de straat wordt gezet, ook al wordt het niet opgehaald. Last but not least, als het dak er af vliegt is uw aansprakelijkheid geminimaliseerd. De rest betaalt de belastingbetaler.
Niet herkenbaar?
#14
DJ
grappig? die vergunning wacht alleen nog op de aanvraag, politiek lobbyisme wordt zichtbaar
in andere draadjes kun je de technische discussies ook nalezen
de volgende opmerking is zo corrosief als zeewater: Nog nooit na gedact over het bouwen van een kerncentrale?
nu ben ik meestal de laatste die zeurt over spelling, voor mij zijn d, t, dt ongeveer hetzelfde, maar hierbij denk ik toch, jaja …
#15
esgigt
Als dat zo is, ga ik in het vervolg in mijn eigen kerncentrale wonen… bedankt voor de bouwtip, mannen! ;)
#16
KJ
@jaja; Ja, en dat komt omdat het gewoon niet allemaal particulier is. Het is een publiek/private samenwerking waarvan het land denkt dat het in strategisch belang is. Dezelfde soort van fast-tracks vinden ook plaats bij Betuwelijnen, Maasvlaktes, Schiphollen e.d.
Reacties (16)
Maar met een dakkapel kom je wel weg als je in al je wijsheid besluit om vooral de gemeente maar niet in te lichten. Een kerncentrale valt doorgaans wat meer op:P
Die dakkapel wordt heden ten dage door mijn gemeente gebruikt als wisselgeld voor al hun andere, wat meer financieel geaarde streken. Nee, we verhogen de belasting en o u moet ook weer meer gaan betalen voor parkeren maar weet u wat ? We vinden het vanaf nu niet erg als u een extra verdieping op uw huis zet.
Aargl. Die extra verdiepingen. The horror. 3-onder-1-dak panden waarvan er dan 1 een zinken blok bovenop heeft gelegd. Bloed in de ogen.
Toch zijn er meer dakkapellen dan kerncentrales in Nederland.
En probeer maar eens een vergunning te krijgen voor een dakkapel op je kerncentrale!
@3, ja, eens!
@4: Er zijn ook meer BMW’s dan tandems in Nederland.
Ik zie wel dat de Gamma en de Hornbach volop dakkapellen in de aanbieding hebben, maar kerncentrales?
wat een populistisch gezwam. Verreweg de meeste dakkapellen zijn vrij. Mensen die denken dat er mee weg komen, zitten vaak gewoon goed.
en ja, de kerncentrale zal ook getoetst worden.
@mb, #9 Er is vrijwel altijd een meldplicht.
@Harry, #8 Kwestie van genoeg rookmelders halen. Die zijn wel in de aanbieding:)
http://www.dangerouslaboratories.org/radscout.html (PgDn voor foto;-))
@10
LOL!
zeeland op het nippertje ontsnapt aan meltdown: http://www.omroepzeeland.nl/151220/2011-03-19/defecte-pomp-kerncentrale-doel-hersteld.html
Ik vraag me af waarom reactie’s altijd zogenaamd grappig moeten zijn, ik heb eigenlijk nooit die behoefte, en ik vraag me af of iemand ook het artikel gelezen heeft van Jan-Coen van Elburg in de FD.
Nog nooit na gedact over het bouwen van een kerncentrale?
Dan heeft u duidelijk een kolossale vergissing begaan, beter was het geweest uw schaarse energie te steken in de bouw van een nieuwe kerncentrale. Onderzoek en ontwikkelingskosten worden sinds jaar en dag betaald. Het kabinet geeft bij voorbaat aan dat de vergunning er komt en snel ook. In een aantrekkelijke behandeling wordt de centrale door de fiscus ontzien. Regels en toezichthouders – de noodzakelijke extra bureaucratie – wordt u niet doorberekend. U hoeft de rommel niet op te ruimen en krijgt geen boete wanneer het aan de straat wordt gezet, ook al wordt het niet opgehaald. Last but not least, als het dak er af vliegt is uw aansprakelijkheid geminimaliseerd. De rest betaalt de belastingbetaler.
Niet herkenbaar?
grappig? die vergunning wacht alleen nog op de aanvraag, politiek lobbyisme wordt zichtbaar
in andere draadjes kun je de technische discussies ook nalezen
de volgende opmerking is zo corrosief als zeewater:
Nog nooit na gedact over het bouwen van een kerncentrale?
nu ben ik meestal de laatste die zeurt over spelling, voor mij zijn d, t, dt ongeveer hetzelfde, maar hierbij denk ik toch, jaja …
Als dat zo is, ga ik in het vervolg in mijn eigen kerncentrale wonen… bedankt voor de bouwtip, mannen! ;)
@jaja; Ja, en dat komt omdat het gewoon niet allemaal particulier is. Het is een publiek/private samenwerking waarvan het land denkt dat het in strategisch belang is. Dezelfde soort van fast-tracks vinden ook plaats bij Betuwelijnen, Maasvlaktes, Schiphollen e.d.