@3: Vox.com, waar de waanlink heen verwijst, is een vreemde website met veel clickbait koppen, maar toch veel interessante artikelen. Ofwel: Je moet artikelen niet beoordelen op titel alleen.
@3: Jammer dat de + weg is. Ik zou Sargasso wel een + willen geven per keer dat ze zo’n mooie clickbaittitel juist weten te plaatsen (bv. “Steur & Plasterk hate this” is ze door het Europees Hof worden teruggefloten). Een beetje humor mag af en toe wel.
#8
Dehnus
@Iedereen die likes wil met hun facebook verneilingscultuur:
Misschien het volgende invoeren. Gewoon een plusje invoeren alsknop die verder helemaal niks doet. Een soort van Nicotine pleister maar dan voor de Social Media verslaafde :).
#9
Bismarck
@8: Ik wil dan op zijn minst dat het DVD-klepje van mijn PC open gaat als ik op de + klik. Het moet wel echt wat doen, want ik zit niet op placebo’s te wachten!
The conceptual space for neutrality has all but disappeared. […] Their [media outlets’] twin idols — objectivity and influence — are being exposed as illusions.
@5: Inderdaad. Dat is hun (‘verheffings’)filosofie ook, zie wat ze er bij De Correspondent over schrijven:
‘Er is niets wat belangrijk is, dat niet interessant gemaakt kan worden.’ Hoe ingewikkeld het onderwerp ook is, als mensen het niet begrijpen is ‘dat altijd jouw fout, nooit die van hen.’
Het zijn de woorden van Ezra Klein, gericht tot wetenschappers en journalisten. Klein is de hoofdredacteur van Vox, een online journalistiek platform dat context biedt bij het nieuws. (Qua filosofie lijkt het in veel opzichten op De Correspondent.) Vox blinkt uit in het behapbaar maken van ingewikkeld onderzoek, bijvoorbeeld door middel van mooie graphics of slimme filmpjes. […]
Nog een tip: probeer de drempel te verlagen om een artikel te gaan lezen. Academische papers of artikelen over wetenschappelijk onderzoek zijn vaak intimiderend. En dat begint al met de titel. Klein maakt zich dan ook niet druk om kritiek op ‘clickbait’-koppen als ‘Het verval van de Amerikaanse democratie in één grafiek.’ Nee, zegt Klein: ‘Ik maak me meer zorgen om koppen waar nooit iemand op klikt.’
Reacties (12)
First they ignore you,
then they laugh at you,
then they fight you,
then you win
– Mahatma Gandhi
Welterusten
Pffff, wat een vreselijk “account” van het Amerikaanse politieke-media leugen conglomeraat. Helaas ook hier, in Nederland. \
Ik dacht eerder dat alleen clickbait advertenties dit soort taal gebruikte…
The real reason!!! The truth about!!! What the media doesn’t want you to know!!!!! Doctors hate this !!!!
Sargasso… waar ben je tot vervallen.
haha Grolschje heeft heel lang niet gecopuleerd.
@3: Vox.com, waar de waanlink heen verwijst, is een vreemde website met veel clickbait koppen, maar toch veel interessante artikelen. Ofwel: Je moet artikelen niet beoordelen op titel alleen.
@3 “Sargasso… waar ben je tot vervallen.”
++++++++++++++++
@3: Jammer dat de + weg is. Ik zou Sargasso wel een + willen geven per keer dat ze zo’n mooie clickbaittitel juist weten te plaatsen (bv. “Steur & Plasterk hate this” is ze door het Europees Hof worden teruggefloten). Een beetje humor mag af en toe wel.
@Iedereen die likes wil met hun facebook verneilingscultuur:
Misschien het volgende invoeren. Gewoon een plusje invoeren alsknop die verder helemaal niks doet. Een soort van Nicotine pleister maar dan voor de Social Media verslaafde :).
@8: Ik wil dan op zijn minst dat het DVD-klepje van mijn PC open gaat als ik op de + klik. Het moet wel echt wat doen, want ik zit niet op placebo’s te wachten!
Goed stuk, leuke en interessante analyse.
@5: Inderdaad. Dat is hun (‘verheffings’)filosofie ook, zie wat ze er bij De Correspondent over schrijven:
@1: die hangt hier aan de muur :)