Geen breezerseks meer

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol
,

Geen breezerseks meer

Verkoop daalt.

0

Reacties (22)

#1 Joost

STAP gaat rustig door met de kruistocht, zich niet realiserend dat de jeugd toch wel (te veel) alcohol blijft drinken.

De jongeren zijn het probleem, niet de fabrikanten.

#2 knut

@1 Als ik zo denk ad breezrs, whuppy´s en flippo´s etc moet ik idd zeggen dat de jeugd het zelf opgepikt heeft en een rage ervan heeft gemaakt. Maar om nu te zeggen dat zij daarvan de oorzaak zijn lijkt mij toch een stap te ver.

Mi is de oorzaak dat fabrikanten een bewuste marketingstrategie hebben gevoerd die gericht is op de smaakontwikkeling en vatbaarheden vd jeugd. Vroeger was bessenjenever wel lekker maar toch iets voor de oude tantes dus niet stoer. En bier was voor de meesten toch nog te vies. Ik denk dat STAP toch wel goed bezig is met het op de agenda houden. Misschien wat conservatief maar in elk geval wordt de kans groter dat de jeugd een bewuste keuze maakt om zijn lesje te leren.

Overigens terugloop omzet gedistilleerd. Daar merk ik weinig van. Mijn dealer heeft t alleen maar over oplopende vraag en stijgende prijzen. Dat kan natuurlijk stemmingmakerij uit eigen belang zijn maar dat zou wel erg kortzichtig zijn (na een jaar heb je t toch wel door als ie de enige is).

#3 Obscura

@1 Komaan Spuyt… Breezer is de ideale opstap gebleken voor alcohol. De fabrikanten hebben de smaak bewust aangepast op tieners. Zoals bekend vinden ouderen mierzoete drankjes bijna allemaal smerig (= kleine afzetmarkt), terwijl kinderen juist (wetenschappelijk bewezen) dol zijn op zoetigheid (wegens andere smaakbeleving). Je kunt niet anders dan vaststellen dat met die wetenschap handig is omgesprongen en dat er een nieuwe markt werd aangeboord met een mierzoete alcoholversnapering met een laag en dus min of meer de wet omzeilend percentage.

#4 Joost

@3: Alsof er voor de breezer geen zoete alcoholische dranken waren. In mijn tijd dronken we ons suf aan de apfelkorn.

Oh ja, en bier.

Het enige wat er hier anders was, was dat er een reclamecampagne bijzat.

Ik denk gewoon dat “bier” geen glans meer had (en nog steeds heeft) en dat jongeren een alternatief zochten.

#5 Roy

Ik ben het inderdaad met knut en Obscura eens. Voor elk product wordt wel een smaakpanel opgezet om te kijken welke doelgroep op welke manier bediend kan worden.

#6 Joost

@5: Uiteraard. Maar for discussion’s sake speel ik nog even advocaat van Beëlzebub.

#7 Obscura

Bier mierzoet? Apfelkorn laag percentage?
Je haalt wat argumenten door elkaar, veegt ze op een hoop en trekt een beetje gekke conclusies. Lijkt mij.
Ik probeer te onderbouwen dat de fabrikant er bewust op aan heeft gestuurd dat juist jongeren Breezer (en dus alchohol) zijn gaan drinken. Of denk jij serieus dat Breezer is uitgevonden om te verkopen aan volwassenen? Van bier en apfelkorn durf ik dat laatste wel te beweren, maar bij Breezer ligt dat toch echt anders.

En sinds wanneer is de glans van het bier af? Die kende ik ook nog niet. Je zou eens moeten langsgaan op de campings van Renesse en de keten in de Achterhoek.

#8 Obscura

@6 Ohhhhh…. we discussieren om te discussieren… Nu begrijp ik het!

#9 annoesjka

@8 – Dat is nou wedstrijdje ver piesen voor volwassen jongetjes. :-)

#10 Roy

@9: één van de redenen dat meisjes nooit meedoen met verpiesen, is dat ze het helemaal niet zo goed kunnen. Is dat dan tevens jouw geëmancipeerde mening discussiërende meisjes?

#11 Joost

@8: GeenCommentaar is een groepsweblog dat ingaat op de actualiteit en discussie levendig wil houden

Soms wel en soms niet. Ik wilde hier een discussie op gang helpen door een prikkelende stelling te poneren. Lijkt me gelukt. (Hoewel het nu een metadiscussie is geworden. :-)

Helaas word ik redelijk weggeblazen qua argumentatie hier.

#12 Joost

@7: Maar we gaan nog even verder: Natuurlijk probeerde de fabrikant dat.
Mijn stelling is dat ze de markt niet gecreeërd hebben, maar dat ze hem alleen maar hebben aangeboord.

Een glas apfelkorn bevat evenveel alcohol als een glas bier. Een breezer ook.

Meer breezers verkocht, betekende minder bier verkocht. Jongeren kregen niet opeens veel meer geld.

(Het noemen van bier was dom, ik dacht alleen aan mijn alcohol-begintijd, toen dronk ik apfelkorn, en toen ik eraan gewend was bier)

#13 Arnoud

Ik ben het wel met Spuyt eens. Jongeren gaan echt niet minder alcohol drinken. Ik ben het ook met de anderen eens. De fabrikanten zullen daar weer dankbaar gebruik van proberen te maken met een nieuw interessant drankje.

Maar uiteindelijk is de vraag sterker dan het aanbod!

#14 Obscura

@11 LOL. Wel leuk om de bedoeling van GC eens zo mooi geformuleerd te zien.
Het aardige is dat ik vrij vaak het gevoel heb dat ik toch eigenlijk ongelijk heb in discussies, de andere argumenten lezend. Maar jongeren, dat onderwerp is mijn specialiteit. En het is dan lekker om eens goed onderbouwd van jetje te gaan. En daartoe bood jij me de kans, als advocaat van Breezer
:-)

#15 annoesjka

@ Roy, zeker nog nooit gehoord van een urinelle
:-)

On topic: Ik wacht nu op het moment dat cocktails een stuk goedkoper worden. Bring on the mojito’s!!

#16 Joost

@15: Ik kan je cuba aanraden. Zo’n 1,50 voor een fikse Mojito.

#17 annoesjka

“Bezoek Cuba en keer terug als een alcoholist”

#18 Arnoud

@ 14: in welke hoedanigheid zijn jongeren jouw specialiteit? Wel gedurfd om dat onder dit topic naar voren te brengen. ;-)

#19 Joost

Het van “jetje” gaan krijgt zo opeens ook een heel andere insteek. ;-)

Insteek! hahaha.

*slaat zichzelf, want het is nog lang geen vrijdag*

#20 Obscura

@18 Ik fotografeer jongeren, en in het bijzonder jongeren die (te veel) alcohol drinken.

#21 Mark

Nu doe je jezelf tekort (kort! haha!); je fotografeert meer dan alleen jongeren die dronken worden.

Je fotografeert nl. ook wel es jezelf als je dronken bent ;-)))

#22 Joost

@21: Eigenlijk fotografeert hij alles wat los en vast zit. Als het maar mensen zijn!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren

*
*
*