Hoeveel toegevoegde waarden hebben high-tech snufjes nu echt in de klas?

Hoeveel toegevoegde waarde hebben high-tech snufjes in de klas?

Open waanlink

  1. 1

    Conservatieve blabla. Artikel gaat alleen over digitale schoolboeken, dat is jammer want volgens mij zijn er veel meer kansen. Natuurlijk gaan digitale schoolboeken m niet worden. Oude wijn in nieuwe zakken.

    Kinderen lopen rond met blackberry’s, Ipads en Androids, communiceren via twitter, facebook, whatsapp en wat al niet meer. Informatie halen ze vliegensvlug van google en wikipedia. Dat daar niet op grote schaal gebruik van gemaakt wordt in de klas is bizar.

  2. 2

    Gebruik als leraar Engels een prachtig elektronisch schoolbord, waar ik op kan schrijven of tekenen, maar net zo makkelijk een filmpje kan laten zien, een powerpoint of een website. Het maakt de lessen wat dynamischer en interessanter. Tegelijkertijd moeten leerlingen allerlei basisvaardigheden gewoon zelf leren en daar verandert weinig aan. Een telefoongesprek is nog steeds gewoon een gesprek, een kennismaking een kennismaking. En of je nou een ipad in je tas hebt of 17 blogs bijhoudt, je moet dan nog altijd gewoon iemand een hand kunnen geven en een gesprek kunnen beginnen en gaande houden.

  3. 3

    1. Digitale schoolborden wel aardig – beter dan tv en projector etc. in de klas.
    2. Afwisseling, d.w.z. meerdere media in aanvulling op elkaar ook belangrijk.
    3. tablets zijn handiger voor bulklectuur (tijdschriftje, blogje, jaarverslag zoveel, offertetje) dan voor lesboeken en studieboeken, die een heel andere manier van lezen en gebruiken vergen.
    4. wikipedia enzo werken goed in aanvulling op een lesboek. Daar wordt al heel veel gebruik van gemaakt – maar gelukkig wel ‘in aanvulling op’ en niet als vervanging van een lesboek.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren