Dit is het Sargasso-café van donderdag 18-07-2019. Hier kan onder het genot van een virtueel drankje, nootje en/of kaasplankje alles besproken worden wat elders off topic is.
Dit is het Sargasso-café van donderdag 18-07-2019. Hier kan onder het genot van een virtueel drankje, nootje en/of kaasplankje alles besproken worden wat elders off topic is.
Reacties (11)
https://www.rtlz.nl/business/artikel/4304131/marqt-maakt-nog-steeds-geen-winst-te-duur-en-beroerde-marketing
https://www.rtlz.nl/business/artikel/4784506/ecosupermarkt-marqt-verkoop-ing-verliezen
Marqt staat in de etalage
Marqt is dus altijd een proof-of-concept geweest.
Maar nu met een beladen verleden.
Dat zal de prijs niet omhoog stuwen.
“Dit zijn onze favorieten.” Met die leus worden bij de ingang van een vestiging van Marqt in Amsterdam ‘milieukeur frambozen’ en biologische Japanse wijnbessen aangeprezen.”
en
“Marqt heeft vijftien winkels in Amsterdam, Haarlem, Den Haag en Rotterdam en biedt naar eigen zeggen ‘smaakvolle en eerlijke producten die met zorg voor de natuur, dier en mens tot stand zijn gekomen’.
“Eerlijk eten”, noemt oprichter Quirijn Bolle het zelf. Met dit concept zit Marqt goed, is de inschatting van retaildeskundigen Paul Moers en Jan-Willem Grievink. Want duurzaam eten is hot. “Er zijn meer foodies in Nederland dan ooit”, zegt Grievink.”
Dat rijmt niet met elkaar. Hoe kun je met droge ogen beweren duurzaam bezig te zijn met zorg voor de natuur…. als je wijnbessen uit Japan haalt.
Transport is niet duurzaam. Je kunt beter bespoten, niet biologisch lokaal geteeld fruit/groente eten, dat is n.a.w. duurzamer dan biologisch geteeld fruit/groente dat je de halve wereld over moet transporteren..
Dan ook nog “”We hebben niet echt aanbiedingen, maar meer producten die we uitlichten. Vandaag is dat de sliptong.”
Verkoop is gunnen. een klant moet jou als verkopende partij de koop gunnen. Als je de klant denkt te maken te hebben met een aanbieding, en dat blijkt geen aanbieding te zijn, dan creëer je een negatief gevoel. Daar gaat je gun factor.
Als je dit soort discrepanties niet ziet als bedrijf, de consument pikt ze (onbewust) wel op. Dan klopt je boodschap niet meer met wat je doet… en dan haken consumenten af. Hang daar nog een te dure prijs aan en daar ga je als supermarkt.
Zoals ik me de advertenties in de krant kan herinneren, betaalde de klant bij marct-met-een-ku vooral per woord. Hele verhalen bij een mandje appelen: alsof boer Harm in de provincie ze uitsluitend bij wassende maan door de maagden van de jonkheid lieten plukken. Misschien was dat wat teveel van het goede.
Daarom wil men het nu wat kleiner gaan doen.
@3:
Japanse wijnbessen kunnen gewoon in de Nederlandse (moes)tuinen gekweekt wordenn.
Die dingen smaken behoorlijk lekker.
Hier nog een “Wiki-link over de de Japanse wijnbes.
@3: zoals @5 al zegt is Japanse wijnbes gewoon de naam van de plant, het wil niet zeggen dat de wijnbes enkel in Japan wordt gekweekt en hier naartoe wordt gevlogen.
Natuurlijk klinkt ‘Japanse wijnbes’ wel een stuk duurder dan ‘Brabantse bierbraam’.
’t Is gewoon een framboos met een prijskaartje.
@7:
Aha, meneer is een fijnproever!
@8: De snaaisnobs noemen dat een gourmand. ;)
@9: eerder een gourmet.
Een gourmand is in goed Nederlands een vreetzak ;)
@10: Dat ben ik ook! Het een sluit het ander niet uit.