1. 1

    Gedicht voor land- en tuinbouw

    Voor het eerst een merel
    horen zingen.
    Het eerste wilde viooltje
    gevonden.
    De kastanjes in bloei.

    Het eerste speenkruidbloempje
    gezien.
    De eerste zwaluw waargenomen.
    Voor het eerst gegeten zonder
    lamp.

    Bloeiend klein Hoefblad
    gevonden.
    Voor het eerst een koekoek
    gehoord.
    Het eerste gras gemaaid.

    De kersenbomen bloeien.
    De peren in bloei.
    De appels in bloesemtooi.
    De eerste aardbeien.
    De aalbessen rijp.

    De kersen rijp.
    De haver op het veld rijp.
    De eerste peren.
    De laatste maaltijd zonder lamp.

    De eerste appels.
    De eerste druiven.
    Het laatste bad in de open
    lucht.
    Het vertrek van de zwaluwen.

    Het laatste gras gemaaid.
    Voor het eerst de kachel aan.
    De eerste rijp.
    De laatste roos.
    De eerste sneeuw gevallen.

    -Jules Deelder-

  2. 3

    …. maar de winter lag al op de loer. Uit de Joop, een vuile sneer naar de Yezidi’s:

    De keuze van de benaming van de mensen die naar Syrië vertrokken zijn, verraadt overigens een aanname: IS-strijders. Maar niet alle Syriëgangers waren IS-strijders. En niet alle IS-strijders zijn oorlogsmisdadigers. Een leger is een militaire organisatie, een geweldsapparaat, en telt allerlei functies. Zo ook het IS-leger: van websitebouwers tot oorlogsmisdadigers. Niet iedereen was websitebouwer of kok, maar ook niet iedereen was een oorlogsmisdadiger. Hoe graag de Yezidi’s en vele Nederlanders ons dat willen doen geloven….

    https://joop.bnnvara.nl/opinies/is-gezinnen-dragen-geen-collectieve-schuld

  3. 4

    Een leger is een militaire organisatie, een geweldsapparaat, en telt allerlei functies. Zo ook het IS-leger: van websitebouwers tot oorlogsmisdadiger. Precies zoals Mercita Coronel het benoemt: oorlogsmisdadiger is een functie. Niks mis mee.

  4. 5

    Wèlke Nederlandse klant? Waarom zou die tegen de nieuwslezer beschermd moeten worden? Terwijl die wel onbeschermd in de herrie en de uitstoot zit.

    Dit is al net zo frustrerend als een onderzoek van de NVWA, waarin dat meldt dat 18 van de 20 producten niet deugen, maar ros en ruiter noemt het dan niet.

  5. 6

    @5:

    Wèlke Nederlandse klant? Waarom zou die tegen de nieuwslezer beschermd moeten worden? Terwijl die wel onbeschermd in de herrie en de uitstoot zit.

    1. ik betwijfel of de klant aan Qatar Airways vraagt of ze een tussenlanding willen uitvoeren, de klant neemt enkel een dienst af, vracht vervoer van A naar B waarbij B toevallig Maastricht airport is en hoe Qatar Airways dat doet heeft de klant weinig invloed op.

    Het zal de klant trouwens wss worst zijn als Qatar Airways een vrachtwagen regelt vanaf luik ipv een tussenstop, zolang Qatar Airways haar contractuele verplichting maar na komt.

    2. Ook die klant heeft gewoon recht op privacy net zoals jij.

  6. 7

    @6: Zo’n klant geeft echt wel een afleveradres op. In dit geval MAA. Maar misschien zijn ze inderdaad wel bang voor gele hesjes bij de grens. Die kun je idd beter overvliegen dan overrijden.

  7. 9

    @8: [ Ik dacht altijd dat de kopers daarvan zich op levertijden van zes weken moesten instellen. ]

    Nee, dat is het ergste, dat al dat soort onbederfelijk spul het vliegtuig in gaat in plaats van het schip. En dat kan niet anders dan met subsidie van de Chinese overheid.
    Een grote verzender kan misschien voor 3 euro per pakketje binnen NL versturen via Postnl waar de consument 5 euro voor betaalt. Maar voor minder dan 3 euro krijg jij je spullen uit China die dan óók door Postnl binnen NL worden bezorgd. Dat kan gewoon niet.

    Er hangen dus vervuilende herrieschoppers in de lucht die zonder die Chinese subsidie helemaal niet zouden vliegen.
    En het is concurrentievervalsing.

  8. 10

    @7: en het is aan de transporteur om te bepalen hoe het daar komt, als ik een pakketje bestel kan ik echt niet aanvinken met wat voor een voertuig het geleverd wordt hoor.

    En dat kan me trouwens ook weinig schelen. Voor mij part komt de postnl bezorger op rollerskates, als ie maar op tijd is.

  9. 11

    @6:

    Ook die klant heeft gewoon recht op privacy net zoals jij.

    Heeft de kippenboer ook recht op privacy en is al dat gezeur over legbatterijen of scharrelende kippen dus een inbreuk op de boer z’n privacy?

    Klanten hebben recht om te weten hoe producten en service geleverd wordt zodat zij een betere keuze kunnen maken. Nee, niet alle klanten. Jij maalt daar niet om. Alleen voor jou hoop ik op een terugkeer naar glycol in wijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren