Had wel wat eerder en wat ruimer gemogen. Ik weet nog dat onder andere mijn laatste half jaar Nederlands redelijk zinloos was. Elke week een opstel en een samenvatting schrijven, terwijl ik al wist dat ik het goed genoeg kon voor een 7, immense tijdverspilling was dat. Op een gegeven moment ben ik gewoon gestopt met de opstellen, was de leraar niet blij mee, maar hij begreep het wel.
#2
Share
Is dit niet een soort van discrimineren en verspilling van talent en op termijn mogelijk een verdere verdieping van de kloof? Het voelt alsof ik tegen ben. Efficiencyslag minimaal.
#3
Anna B
Ja leuk. Komen ze daarna in het hoger onderwijs waar ze wel een keer hun best moeten doen, kunnen ze niet leren.
Slimme kinderen hebben ook recht op passend onderwijs.
Voor slimme kinderen van 18 is passend onderwijs vooral zelfstudie en een mogelijkheid interesses uit te diepen. Dat lukt beter buiten dan binnen de klas. Bovendien bied je zo de docent meer ruimte om extra aandacht te besteden aan de scholieren die dat nodig hebben.
Laat ze dan aan de andere leerlingen uitleggen hoe het zit, leren ze zelf ook nog iets van. In 4H zijn ze 15, 16, en als ze zo ontzettend gemotiveerd en geïnteresseerd zijn, waarom doen ze dan geen VWO?
Reacties (5)
Had wel wat eerder en wat ruimer gemogen. Ik weet nog dat onder andere mijn laatste half jaar Nederlands redelijk zinloos was. Elke week een opstel en een samenvatting schrijven, terwijl ik al wist dat ik het goed genoeg kon voor een 7, immense tijdverspilling was dat. Op een gegeven moment ben ik gewoon gestopt met de opstellen, was de leraar niet blij mee, maar hij begreep het wel.
Is dit niet een soort van discrimineren en verspilling van talent en op termijn mogelijk een verdere verdieping van de kloof? Het voelt alsof ik tegen ben. Efficiencyslag minimaal.
Ja leuk. Komen ze daarna in het hoger onderwijs waar ze wel een keer hun best moeten doen, kunnen ze niet leren.
Slimme kinderen hebben ook recht op passend onderwijs.
Voor slimme kinderen van 18 is passend onderwijs vooral zelfstudie en een mogelijkheid interesses uit te diepen. Dat lukt beter buiten dan binnen de klas. Bovendien bied je zo de docent meer ruimte om extra aandacht te besteden aan de scholieren die dat nodig hebben.
Laat ze dan aan de andere leerlingen uitleggen hoe het zit, leren ze zelf ook nog iets van. In 4H zijn ze 15, 16, en als ze zo ontzettend gemotiveerd en geïnteresseerd zijn, waarom doen ze dan geen VWO?