Waarom heeft niemand nog gereageerd? Ik vind dit echt een “bloody shame”.
Voorbeeld van de huidige falende politiek. Wat heeft het voor zin om “met oplossingen komen” (het standaard antwoord van de gevestigde orde op Wilders) als de oplossingen niet eens worden uitgevoerd?
Er was beloofd meer camera’s en beveilingspersoneel in te zetten. Slechts 3 provincies hebben dat ook daadwerkelijk gedaan. De andere provincies komen met vaag verhaal over kosten.
Aantal incidenten stijgt, vooral in Randstad, beloften waren gedaan om maatregelen te nemen, van maatregelen is in anderhalf jaar NIKS terecht gekomen.
Zuid-Holland, met Gouda binnen de grenzen, trekt wel sinds 2002 extra geld uit. Dit geld wordt aan de vervoerders (Connexxion) gegeven.
Connexxion heeft in Z-H geen cijfers over aantal incidenten, terwijl dit wel was afgesproken, maar krijgt TOCH geld.
#6
Bismarck
@1: Tja in mijn provincie is er wel wat aan gedaan, waarop overigens prompt de eerste geweldsdelicten volgden, zover mij bekend. Niet dat er erg veel aanleiding was om de beveiligingssituatie te verbeteren, het was in de bus al stukken veiliger dan erbuiten.
Voor mijn gevoel is dit een beetje een non-bericht, met als doel de vervoerders onderdruk te zetten om nog meer camera’s te plaatsen. Zit ik niet op te wachten.
#7
pedro
Het openbaar vervoer dient weer gecollectiviseerd te worden, zodat de overheid weer verantwoordelijk wordt voor het veiligheidsbeleid bij die bedrijven.
Reacties (7)
Waarom heeft niemand nog gereageerd? Ik vind dit echt een “bloody shame”.
Voorbeeld van de huidige falende politiek. Wat heeft het voor zin om “met oplossingen komen” (het standaard antwoord van de gevestigde orde op Wilders) als de oplossingen niet eens worden uitgevoerd?
Zijn er structurele oplossingen dan?
Eh… Schande!
Er was beloofd meer camera’s en beveilingspersoneel in te zetten. Slechts 3 provincies hebben dat ook daadwerkelijk gedaan. De andere provincies komen met vaag verhaal over kosten.
Aantal incidenten stijgt, vooral in Randstad, beloften waren gedaan om maatregelen te nemen, van maatregelen is in anderhalf jaar NIKS terecht gekomen.
Zuid-Holland, met Gouda binnen de grenzen, trekt wel sinds 2002 extra geld uit. Dit geld wordt aan de vervoerders (Connexxion) gegeven.
Connexxion heeft in Z-H geen cijfers over aantal incidenten, terwijl dit wel was afgesproken, maar krijgt TOCH geld.
@1: Tja in mijn provincie is er wel wat aan gedaan, waarop overigens prompt de eerste geweldsdelicten volgden, zover mij bekend. Niet dat er erg veel aanleiding was om de beveiligingssituatie te verbeteren, het was in de bus al stukken veiliger dan erbuiten.
Voor mijn gevoel is dit een beetje een non-bericht, met als doel de vervoerders onderdruk te zetten om nog meer camera’s te plaatsen. Zit ik niet op te wachten.
Het openbaar vervoer dient weer gecollectiviseerd te worden, zodat de overheid weer verantwoordelijk wordt voor het veiligheidsbeleid bij die bedrijven.